68 תשובות
שואל השאלה:
^^^לא יותר אבל זה לא משנה
^^^לא יותר אבל זה לא משנה
אנונימי
פעם שמעתי נתון 9% מהגברים
כלומר לפחות 4% מהאוכלוסייה הכללית של החרדים
כלומר לפחות 4% מהאוכלוסייה הכללית של החרדים
שואל השאלה:
^^^מתנחלים נערי גבעות וכו זה דתיים לאומים, הנתונים נכונים
^^^מתנחלים נערי גבעות וכו זה דתיים לאומים, הנתונים נכונים
אנונימי
כי יש כאלה שמקרבים את החיים היום יומים שלהם למען התורה ואלוקים כי זה מה שהם מאמינים בו בחוזקה ויש כאלה שלא בישיבה וכן מתגייס וכאלה שגם לא אין שום דת עדה גזע ומין מושלם במדינה הזאתי אז מספיק צהל במילא לא מסוגל להכיל ולקלוט כמו שצריך את כל החרדים בשביל שכולם ירוצו להגייס עכשיו זה אידיאולוגי
שואל השאלה:
אני בדקתי מספרית מכלל החברה זה 2 אחוז
אני בדקתי מספרית מכלל החברה זה 2 אחוז
אנונימי
רובם מחשיבים את עצמם חרדים נסיך והנתונים לא נכונים פשוט מנסים לגרום לשנאה על החרדים ועצוב שזה עובד על אנשים כמוך
^^^תירוצים
שלח מקור חבר
שואל השאלה:
^^^^^אם הוא היה יכול הם היו מתגייסים?
^^^^^אם הוא היה יכול הם היו מתגייסים?
אנונימי
שואל השאלה:
למה החלטתם שזה לא נכון? תבדקו בעצמכם, באתר צה"ל
למה החלטתם שזה לא נכון? תבדקו בעצמכם, באתר צה"ל
אנונימי
שואל השאלה:
מה זה מחשיבים את עצמם חרדים, אין דבר כזה, דתי לאומי 360 מחרדי, הוא לא קשור בכלל בכל החברה אפילו חרדי לאומי או חרדי ציוני איך שלא קוראים לזה זה לא באמת במובן של חלק מהחברה החרדית, זה כאילו דתי לאומי יותר מחמיר
מה זה מחשיבים את עצמם חרדים, אין דבר כזה, דתי לאומי 360 מחרדי, הוא לא קשור בכלל בכל החברה אפילו חרדי לאומי או חרדי ציוני איך שלא קוראים לזה זה לא באמת במובן של חלק מהחברה החרדית, זה כאילו דתי לאומי יותר מחמיר
אנונימי
צהל לא קובע מי מחשיב את עצמו לחרדי ומי לא עובדה שיש המון אנשים דתיים וחרדים בצהל בעזה היו בלבנון ונפלו בקרב וכו שלא נדבר על התרומה האחרת שלהם למדינה שלא פחות חשובה מצהל כמו זקא ואיחוד ההצלה בתרומה בלבד קל ללכת ולהגיד הם לא עושים כלום ומקבלים כסף מהמדינה ולהתכחש לכל שאר העובדות בן אדם שמאמין זה בן אדם שמאמין וזהו די להתייפייפות הזאתי שחרדים לא תורמים בכלום
שואל השאלה:
יש הגדרה כללית למי זה חרדי ומי זה לא, בכל אופן גם אם יש דתיים לאומים שקוראים לעצמם חרדים הם לא, ויכול להיות שצה"ל מחשיב אותם חרדים למעשה אבל זה רק לרעת החרדים כי זה אומר שהנתונים אפילו נמוכים יותר.
זקא וכל שאר הארגונים זה מבורך אבל זה לא רלוונטי, זה התנדבות, יש להם חובות אזרחיות מהמדינה
יש הגדרה כללית למי זה חרדי ומי זה לא, בכל אופן גם אם יש דתיים לאומים שקוראים לעצמם חרדים הם לא, ויכול להיות שצה"ל מחשיב אותם חרדים למעשה אבל זה רק לרעת החרדים כי זה אומר שהנתונים אפילו נמוכים יותר.
זקא וכל שאר הארגונים זה מבורך אבל זה לא רלוונטי, זה התנדבות, יש להם חובות אזרחיות מהמדינה
אנונימי
התנדבות לפחות לא עולה למדינה כסף, תחשוב על זה ככה
שואל השאלה:
אוקיי אבל אם אני מתנדב עכשיו לזקא אני יכול לוותר על שירות צבאי? אני לא בא בטענות שהם לא תורמים בכלום, נאדה, ההתנדבות והמעשי צדקה האלו הם באמת מבורכים אבל זה לא אומר שזה פוטר אותם מגיוס
אוקיי אבל אם אני מתנדב עכשיו לזקא אני יכול לוותר על שירות צבאי? אני לא בא בטענות שהם לא תורמים בכלום, נאדה, ההתנדבות והמעשי צדקה האלו הם באמת מבורכים אבל זה לא אומר שזה פוטר אותם מגיוס
אנונימי
כי הציבור החרדי שומר על עצמו על ידי חומות מהעולם החילוני, זה הסיבה שמתנגדים לאינטרנט (זה נכנס בכל זאת) שעושים מקומות עבודה לנשים חרדיות (זה לא הסיבה היחידה, אבל זה אחת מהם,)שבחלק גדול מעודדים לימוד ולא עבודה(זה לא הסיבה היחידה, אבל זה חלק) שמונעים לימוד ליבה לגברים ומפחיתים את הרמה אצל נשים.
צבא זה הרבה קשר עם חילונים
חוץ מזה בציבור החרדי משמרים תלות בציבור החרדי וצבא נותן הרבה יכולות לבחור שמונעות את התלות שלו בציבור החרדי, ולא רוצים את זה!
(זה גם קשור לזה שלא לומדים ליבה ולא לומדים ברמה גבוהה אצל הבנות, משמרים את התלות!)
חוץ מזה לא סומכים על הצבא שיתאים באמת את עצמו, וכמובן מאמינים שכל לימוד בונה עולמות רוחניים(אין דרך לאשר או להכחיש את זה)
ושהלימוד מגן על המדינה(אם רוצים שיוכיחו קשר סטטיסטי בין לימוד לבטחון המדינה)
אבל הרבה באמת מאמינים בזה(אימוג'י עם סיבוב על הראש)
צבא זה הרבה קשר עם חילונים
חוץ מזה בציבור החרדי משמרים תלות בציבור החרדי וצבא נותן הרבה יכולות לבחור שמונעות את התלות שלו בציבור החרדי, ולא רוצים את זה!
(זה גם קשור לזה שלא לומדים ליבה ולא לומדים ברמה גבוהה אצל הבנות, משמרים את התלות!)
חוץ מזה לא סומכים על הצבא שיתאים באמת את עצמו, וכמובן מאמינים שכל לימוד בונה עולמות רוחניים(אין דרך לאשר או להכחיש את זה)
ושהלימוד מגן על המדינה(אם רוצים שיוכיחו קשר סטטיסטי בין לימוד לבטחון המדינה)
אבל הרבה באמת מאמינים בזה(אימוג'י עם סיבוב על הראש)
כי הם טוענים שלימוד תורה זה יותר חשוב
זה לא^
זה לא^
לא להכליל
מלא חרדים מתגייסים וגם חבד וגם ליטאים
יש את הקיצוניים שרק כל היום נמות ולא נתגייס
וכן גם התורה שומרת עלינו,
וגם מי שלא מתגייס אז הוא עושה לא פחות הם מתנדבים לאיחוד הצלה עזר מציון וכו' וזה חשוב מאוד.
אז בבקשה לע להכליל וכל אחד תורם בדרך אחרת למדינה
מלא חרדים מתגייסים וגם חבד וגם ליטאים
יש את הקיצוניים שרק כל היום נמות ולא נתגייס
וכן גם התורה שומרת עלינו,
וגם מי שלא מתגייס אז הוא עושה לא פחות הם מתנדבים לאיחוד הצלה עזר מציון וכו' וזה חשוב מאוד.
אז בבקשה לע להכליל וכל אחד תורם בדרך אחרת למדינה
כי יש להם מטרות יותר חשובות בחיים, ללא התורה העולם חדל מלהתקיים.
וחרדים תורמים מלא ומתנדבים כל הזמן, תורמים יותר ממספיק.
ולמה אני לא רואה אותך מדבר על אחוזי ההשתמטות בתל אביב? למה כל אדם שלישי לא מתגייס? כשיש כסף קל לקבל פטור.
וחרדים תורמים מלא ומתנדבים כל הזמן, תורמים יותר ממספיק.
ולמה אני לא רואה אותך מדבר על אחוזי ההשתמטות בתל אביב? למה כל אדם שלישי לא מתגייס? כשיש כסף קל לקבל פטור.
אנונימי
ברעיון זה מתחיל מזה שסולם הערכים שלהם שונה בתכלית משלנו.
כל השאר בונוס
כל השאר בונוס
למה רק 2% מהחילונים מתגייסים לקרבי וכל השאר מפחדים עליהם? למה הציבור הדתי צריך לספוג כל כך הרבה אבידות? הא? שאלתם את עצמכם פעם? שניה לפני שכועסים על החרדים תקריבו גם מעצמכם! חלאס עם כל הפוליטיקה המעצבנת הזאת
כי ככה הרגילו אותם, שהם לא אמורים להיתגייס לצבא, אם לאט לאט הרגיל את הצעירים החרדים שגיוב הוא דבר נכון ולא יפגע באורח החיים הדתי שלהם, ולהפך, זה ממש מצווה אז אני מאמינה שהמצב ישתנה
הם חושבים שלשבת בבית להתפלל יעזור...
יש חרידים שכן מתגייסים ואני מעריכה מאוד..
אבל הרוב חושבים שהם עוזרים עם זה שהם מתפללים
יש חרידים שכן מתגייסים ואני מעריכה מאוד..
אבל הרוב חושבים שהם עוזרים עם זה שהם מתפללים
כי כיף לשבת כל היום ולקבל כסף למה לסכן את החיים
כי הם טוענים שלימדו תורה יותר חשוב מהצבא
חושב שקצת יותר מ 2%. בכל מקרה, זה מסורת אצלם לא להתגייס ולכן זה ככה, נקווה שישתנה
כי אם יש להם מסלול שבו הם יכולים לקבל כסף, להתחתן, אפילו לעבוד, בלי לסכן את החיים שלהם, והכל בחסות הדת - אז למה להם להתגייס?
זה לא משתלם להם כלכלית, זו הסיבה שהם לא מתגייסים
לכן צריך לעשות שינוי בקצבאות, להעלות מיסים על אנשים שלא משרתים בצבא כדי לממן אנשים שכן משרתים בצבא
זה לא משתלם להם כלכלית, זו הסיבה שהם לא מתגייסים
לכן צריך לעשות שינוי בקצבאות, להעלות מיסים על אנשים שלא משרתים בצבא כדי לממן אנשים שכן משרתים בצבא
כי המדינה היא כפירה לדעתם וגם בצבא הם יתקלקלו כנראה
בכל מקרה אם תגייס את החרדים הצבא עוד עשר שנים או עשרים שנה יהיה דתי
מבחינתי זה טוב אבל לא נראה לי שאתה רוצה את זה
בכל מקרה אם תגייס את החרדים הצבא עוד עשר שנים או עשרים שנה יהיה דתי
מבחינתי זה טוב אבל לא נראה לי שאתה רוצה את זה
אתם מדברים על חרדים מה אם השמול יש מאוד כצת שמתגיסים גם לא רוצים לבוא לקראתם וגם אם הם יתגיסו ימצאו על מה להתלונן על הם
חברה תפסיקו לחשוב שבחורי ישיבות יושבים בשילוב ידיים
אם הם לא היו יושבים לומדים תורה העולם היה נחרב!
אח שלי לומד בישיבה והוא לא מחמם את הכיסא הוא לומד בלי הפסקה אז אל תזלזלו
מה שבטוח הם עושים הרבה יותר ממכם
היה לנו בכיתה דיון על זה ומה שסיכמנו בסוף זה
בחורי ישיבות מצילים את החיילים החיילים מצילים את הבחורי ישיבות
זה פשוט וקל
החיילים מסכנים את עצמם אבל לבחורי ישיבות גם קשה כל היום מול הגמרא אז אל תשוו כי זה שווה בשלווה
אם הם לא היו יושבים לומדים תורה העולם היה נחרב!
אח שלי לומד בישיבה והוא לא מחמם את הכיסא הוא לומד בלי הפסקה אז אל תזלזלו
מה שבטוח הם עושים הרבה יותר ממכם
היה לנו בכיתה דיון על זה ומה שסיכמנו בסוף זה
בחורי ישיבות מצילים את החיילים החיילים מצילים את הבחורי ישיבות
זה פשוט וקל
החיילים מסכנים את עצמם אבל לבחורי ישיבות גם קשה כל היום מול הגמרא אז אל תשוו כי זה שווה בשלווה
שלא יתגייסו
גם ככה אנשים שמתגייסים אנשים לא מעריכים את זה ומבחינתם להיות חייל בצה"ל זה או הכל או כלום וקשה להם לקבל את זה שיש חיילים עם הקלות ושלהם אין והם סתם בגלל אגו ושמנסים לחנך אחרים לא עושים את הדברים שלהם הם לא קשים והם נטו עושים פרנציפ על זה שאחרים לא עושים
אז אם להתגייס לצבא ולעשות 60 אחוז ממה שמצופה מחייל לא מספיק ואומרים לאנשים משפטים כמו "אתה בצבא" וכדומה אז עדיף כבר לא להתגייס בכלל כי זה לא נעים לתרום באופן חלקי ושאנשים יהיו צרי עין ויתעצבנו שהם עושים יותר מחיילים מסוימים שאותם חיילים עם הקלות יכולים גם לא לעשות צבא בכלל
גם ככה אנשים שמתגייסים אנשים לא מעריכים את זה ומבחינתם להיות חייל בצה"ל זה או הכל או כלום וקשה להם לקבל את זה שיש חיילים עם הקלות ושלהם אין והם סתם בגלל אגו ושמנסים לחנך אחרים לא עושים את הדברים שלהם הם לא קשים והם נטו עושים פרנציפ על זה שאחרים לא עושים
אז אם להתגייס לצבא ולעשות 60 אחוז ממה שמצופה מחייל לא מספיק ואומרים לאנשים משפטים כמו "אתה בצבא" וכדומה אז עדיף כבר לא להתגייס בכלל כי זה לא נעים לתרום באופן חלקי ושאנשים יהיו צרי עין ויתעצבנו שהם עושים יותר מחיילים מסוימים שאותם חיילים עם הקלות יכולים גם לא לעשות צבא בכלל
אנונימי
לפי דעתי חרטא תלוי מה הם מחשבים באחוזים זקנים וילדים לא נחשב וגיל הגיוס מתגייסים המון והסיבה שהם לא מתגייסים הצבא הוא לא קרוב לחרדי זה לא אשמתם הצבא צריך להכין מקום חרדי שיוכל לקבל אותם ולא איזה פינה קטנה חרדית אלא באמת מקום שיתגייסו אליו
כי הם מתגייסים ללמוד תורה
חמודה (אלנה גילברט)
תקשיבי בלי הספר שהם "קוראים" בו העולם היה נחרב
בלי בחורי ישיבות כולנו היינו מתים אז עם את רוצה לכפור תעשי את זה בשקט אוקיי
את לא מאמינה שמרי זאת לעצמך
בקשר ל חטופים
זה חשבונות שמיים
אין רע יורד מן השמיים
הכל לטובה
זה מה שהשם
עשה וזה מה שטוב לנו יכול להיות שאלו שנפטרו סיימו את התפקיד שלהם בעולם ועכשיו הם בגן עדן
אז
בבקשה שמרי לעצמך את מחשבות הכפירה האלה
תקשיבי בלי הספר שהם "קוראים" בו העולם היה נחרב
בלי בחורי ישיבות כולנו היינו מתים אז עם את רוצה לכפור תעשי את זה בשקט אוקיי
את לא מאמינה שמרי זאת לעצמך
בקשר ל חטופים
זה חשבונות שמיים
אין רע יורד מן השמיים
הכל לטובה
זה מה שהשם
עשה וזה מה שטוב לנו יכול להיות שאלו שנפטרו סיימו את התפקיד שלהם בעולם ועכשיו הם בגן עדן
אז
בבקשה שמרי לעצמך את מחשבות הכפירה האלה
הכוונה של
נמות ולא מתגייס כי את יודעת מה יש בצבא
חרא אחד גדול
יש שם בנים ובנות ביחד
עם הם ילכו לצבא הם יצאו חילוניים גמורים אוקיי אז אם את רוצה תתרמי בעצמך לצבא
נמות ולא מתגייס כי את יודעת מה יש בצבא
חרא אחד גדול
יש שם בנים ובנות ביחד
עם הם ילכו לצבא הם יצאו חילוניים גמורים אוקיי אז אם את רוצה תתרמי בעצמך לצבא
כי הם חושבים ככה "למה שאני אצא להילחם שיש אנשים אחריח שיעשו את זה? אני אשב ואקסל כסף במקום"
כי הם טוענים שלקרוא ספר מטומטם
יציל אותנו יותר מאשר להתגייס לצבא
ונחשו מה??? הממשלה החרא שלי אוכלת את זה. הם כבר יותר משנה קוראים בספר "מתפללים" ונחשו מה החטופים עדיין שם.
אז האלה שלא מתגייסים הם כלום חוץ מי אגואיסטים
ואני לא אומרת כל אחד עכשיו יכנס לעזה אני אומרת שיתרמו בלעשות משהו בצבא
למשל חיל האוויר או חיל הים יש כלכך הרבה דברים
והדבר המזעזע ביותר ששמעתי מהם זה "נמות ולא נתגייס" אז תמותו יאללה מי צריך אותכם
יציל אותנו יותר מאשר להתגייס לצבא
ונחשו מה??? הממשלה החרא שלי אוכלת את זה. הם כבר יותר משנה קוראים בספר "מתפללים" ונחשו מה החטופים עדיין שם.
אז האלה שלא מתגייסים הם כלום חוץ מי אגואיסטים
ואני לא אומרת כל אחד עכשיו יכנס לעזה אני אומרת שיתרמו בלעשות משהו בצבא
למשל חיל האוויר או חיל הים יש כלכך הרבה דברים
והדבר המזעזע ביותר ששמעתי מהם זה "נמות ולא נתגייס" אז תמותו יאללה מי צריך אותכם
הסיבה שהם לא מתגייסים זה לא בגלל הכסף עובדה יש משפחות מרובות ילדים שהאבא לומד תורה הכולל כל היום והאמא מפרנסת את הבית זה לא קשור לכסף הם רוצים להקים בית של תורה
קודם כל אני חרדית ואבא שלי קצין.
דבר שני הוא לא עשה צבא בתור בחור וגם לא רוצה שאנחנו נעשה כי זה לא תואם את דרך החיים שלנו...את זה שהחברה מעורבת.
שזה הזמן שלנו להתחתן וללמוד...אנחנו תורמים בדרכים אחרות.
ושלא יגידו שאנחנו חיים על חשבון המדינה כי אנחנו משלמים ארנונה ומיסים כמו כולם...
דבר שני הוא לא עשה צבא בתור בחור וגם לא רוצה שאנחנו נעשה כי זה לא תואם את דרך החיים שלנו...את זה שהחברה מעורבת.
שזה הזמן שלנו להתחתן וללמוד...אנחנו תורמים בדרכים אחרות.
ושלא יגידו שאנחנו חיים על חשבון המדינה כי אנחנו משלמים ארנונה ומיסים כמו כולם...
אנונימית
זה עניין של הגדרות חברה.
היה מחקר על הנושא שהראה שנניח רוב החרדים המודרנים היו הולכים לצבא אם זה היה מקובל חברתית.
זה פשוט וטו וחינוך.
הקהילות האלו מחליטות מה מתאים ומה לא, הצבא מייצג את כל מה שהקהילות האלו מפחדות ממנו - מסגרת שהיא לא הקהילה, חוקים שהם לא החוקים שלהם ומדינה שהיא לא "המדינה" שהם מנהלים בקהילות שלהם.
היה מחקר על הנושא שהראה שנניח רוב החרדים המודרנים היו הולכים לצבא אם זה היה מקובל חברתית.
זה פשוט וטו וחינוך.
הקהילות האלו מחליטות מה מתאים ומה לא, הצבא מייצג את כל מה שהקהילות האלו מפחדות ממנו - מסגרת שהיא לא הקהילה, חוקים שהם לא החוקים שלהם ומדינה שהיא לא "המדינה" שהם מנהלים בקהילות שלהם.
הילדים שמתו לא היה מגיע להם אבל אלוקים יודע מה עושה ולא תמיד חייבים להבין לא כול דבר מבינים
לא רק הילדים אף אחד לא מגיע למות
אני לא דיברתי בכלל על החיילים לרע
לא אני אמרתי שאני לא מזלזל בחיילים
אבל גם מי שלומד תורה זה חשוב ומתפלל
תקשיב אחי אני יכול לסכם לך את התשובה מאוד בקלות החרדי הסטנדרטי לא קיצוני לשום צד חושב שצריך ללמוד ושהלימוד תורה שלו יעזור יותר למדינה מהתגייסות לצהל לאחר מכן כבר מגיעות סיבות אחרות כמו העובדה שצהל לא ערוך לגייס חרדים גם מבחינת נפרדת בנים בנות שחשובה להן וגם מבחינת כשרות.
לאחר מכן יש את השבאבניקים הם פשוט לא רוצים להתגייס כדי שיוכלו ללכת למכור ארטיקים ולעשן עד כדי כך פשוט
לאחר מכן יש את השבאבניקים הם פשוט לא רוצים להתגייס כדי שיוכלו ללכת למכור ארטיקים ולעשן עד כדי כך פשוט
למה אכפת לך?
לך תראה פורנו
לך תראה פורנו
אנונימית
כי הם משתמטים .
בתור מישהי שגדלה לתוך הציבור החרדי אני יכולה לנסות להסביר לך את זה והלוואי הלוואי שתצליח להבין אותי
העולם עובד בצורה של רוחני ופיזי וכל אחד מהם בלי השני לא יכול להתקיים ז"א שכדי לנצח במלחמות אנחנו צריכים גם את בצבא שיילחמו פיזית באויבים שלנו וגם את לומדי התורה שילחמו רוחנית באויבים שמקטרגים עלינו מלמעלה
אני מסכימה שאם יש מישהו חרדי שהוא לא לומד תורה והוא סתם מתבטל כל היום שיעשה כבר משהו מועיל וילך לשרת בצבא אבל בחורים צדיקים שבאמת יושבים ולומדים ותדעו לכם שללמוד תודה זה לא כזה קל כמו שזה נראה פיזית כתוב שתורה מתישה כוחו של אדם!
אני מבינה אבל אנשים שלא גדלו לתוך הציבור הזה יהיה להם מאד קשה להבין את המשמעות של לימוד התורה
ובקשר לכל האלא עם השלטים של המותג ולא נתגייס וכל החרא הזה
תדעו לכם שזה לא כל החרדים !
אל תכלילו
היום רוב החרדים מכבדים ככ את החיילים
זה ממש קומץ קטן של אנשים קיצונים שאת זה לדעתי יש בכל ציבור את החלק הזה שהם קיצונים לטוב ולרע
מקווה שהסברתי טוב:)
העולם עובד בצורה של רוחני ופיזי וכל אחד מהם בלי השני לא יכול להתקיים ז"א שכדי לנצח במלחמות אנחנו צריכים גם את בצבא שיילחמו פיזית באויבים שלנו וגם את לומדי התורה שילחמו רוחנית באויבים שמקטרגים עלינו מלמעלה
אני מסכימה שאם יש מישהו חרדי שהוא לא לומד תורה והוא סתם מתבטל כל היום שיעשה כבר משהו מועיל וילך לשרת בצבא אבל בחורים צדיקים שבאמת יושבים ולומדים ותדעו לכם שללמוד תודה זה לא כזה קל כמו שזה נראה פיזית כתוב שתורה מתישה כוחו של אדם!
אני מבינה אבל אנשים שלא גדלו לתוך הציבור הזה יהיה להם מאד קשה להבין את המשמעות של לימוד התורה
ובקשר לכל האלא עם השלטים של המותג ולא נתגייס וכל החרא הזה
תדעו לכם שזה לא כל החרדים !
אל תכלילו
היום רוב החרדים מכבדים ככ את החיילים
זה ממש קומץ קטן של אנשים קיצונים שאת זה לדעתי יש בכל ציבור את החלק הזה שהם קיצונים לטוב ולרע
מקווה שהסברתי טוב:)
הלוואי ויכולתי ללכת עכשיו לאוניברסיטה לעשות תואר וללמוד במקום לצבא, כמו שעושים בחו"ל אחרי תיכון. אבל אם אף אחד לא יתגייס המדינה תקרוס. חרדים לא מבינים את זה לדעתי. לגבי ה2% האלה, אני בטוחה שזה דורש קצת יותר מאמץ מהם להתגייס כי כל מי שמסביבם לא מתגייס וזה כנראה משפיע עליהם חברתית. יש תפקידים שאפשר לשלב עם לימודי תורה, ובעיה היא שהמדינה מאפשרת את המצב הזה במקום לאכוף את החוק.
מישהו פה כתב שהם מקריבים את החיים היום יומים שלהם למען התורה.. זה לא אומר שאי אפשר לשלב את זה עם עבודה. גם בעבר הרחוק אנשים היו צריכים לעבוד..
מישהו פה כתב שהם מקריבים את החיים היום יומים שלהם למען התורה.. זה לא אומר שאי אפשר לשלב את זה עם עבודה. גם בעבר הרחוק אנשים היו צריכים לעבוד..
אנונימית
כי הם פרזיטים.
כנל המתשמטים החילונים והערבים (לפני שייצאו עליי שאני אנטישמי)
כנל המתשמטים החילונים והערבים (לפני שייצאו עליי שאני אנטישמי)
אלנה גילברט את תוהנת שאנחנו לומדים ומתפללים וזה לא עוזר במשך שנה אבל את שוכחת את כול המסביב ואם תיסתקלי על המסביב את תראי שהיה הרבה ניסים דבר שני לאלוקים יש החלטות שאנחנו לא מבינים דבר שלישי אני לא מזלזל בחיילים יש לי שתי אחים חיילים אבל את הומרת שאם משהו תוך שנה לא קורה אז זה חרטה החיילים שם שנה זה אומר שאם לא עושים כלום
"צהל לא קובע מי מחשיב את עצמו לחרדי"
יש גורמים אחרים במדינה שיודעים את זה ומעבירים את המידע בהתאם.
"שלא נדבר על התרומה האחרת שלהם למדינה שלא פחות חשובה מצהל כמו זקא ואיחוד ההצלה"
התנדבות לא פוטרת אותך משירות בצבא.
"עובדתית יש נשירה של 40% מהמגזר הדתי בצבא"
אני חושב שזה יותר עניין של התרחקות מהקהילה והמשפחה, פחות עניין של חילונות בצבא.
"ולמה אני לא רואה אותך מדבר על אחוזי ההשתמטות בתל אביב? למה כל אדם שלישי לא מתגייס?"
משתמטים חילונים יושבים בכלא צבאי. תל אביב היא העיר שעשתה הכי הרבה ימי מילואים. 8% מחיילי המילואים הם מתל אביב.
"מה אם השמול יש מאוד כצת שמתגיסים"
אני לא אעיר על שגיאות הכתיב כי זה לא בוגר מצדי. אני כן אגיד שאין הוכחות אמיתיות לקשר בין דעה פוליטית וגיוס לצה"ל. עוד משהו, לידיעתך, הרבה ממנהיגי מפלגות שמאל (אהוד ברק, יצחק רבין, מוסי רז, יאיר גולן, בוז'י הרצוג, פואד, וכו') היו קצינים בצה"ל. כולם למעט רז והרצוג היו בדרגות מעל סא"ל.
"הסיבה שאין דבר כזה זה בגלל השמאלנים בממשלה"
הממשלה הזו מורכבת מגוש הימין. מפלגות השמאל מהוות בסך הכל 25% מהמושבים בכנסת, וכולן גם ככה באופוזיציה. בכל מקרה, אני בספק האם החלטות בנושא גיוס בכלל עוברות לאישור הכנסת.
"גם ככה אנשים שמתגייסים אנשים לא מעריכים את זה"
אוקיי. זו לא סיבה להשתמט ולסכן את בטחון המדינה.
"אם הם לא היו יושבים לומדים תורה העולם היה נחרב!"
על פי הספר שהם קוראים? מקור אמין מאוד.
"היה לנו בכיתה דיון על זה ומה שסיכמנו בסוף זה שבחורי ישיבות מצילים את החיילים החיילים מצילים את הבחורי ישיבות"
דיון בכיתה שלך הוא לא מספיק כדי לקבוע עובדות בשטח.
"רוב החרדים שהתגייסו יצאו בשאלה"
אני בספק אם זה קשר אמיתי של סיבה-תוצאה. יותר סביר שהחרדים שהתגייסו ידעו שהקהילה שלהם לא תקבל אותם בחזרה, ולכן הם יצאו בשאלה ועברו למגזר שיקבל אותם ויאדיר אותם.
יש גורמים אחרים במדינה שיודעים את זה ומעבירים את המידע בהתאם.
"שלא נדבר על התרומה האחרת שלהם למדינה שלא פחות חשובה מצהל כמו זקא ואיחוד ההצלה"
התנדבות לא פוטרת אותך משירות בצבא.
"עובדתית יש נשירה של 40% מהמגזר הדתי בצבא"
אני חושב שזה יותר עניין של התרחקות מהקהילה והמשפחה, פחות עניין של חילונות בצבא.
"ולמה אני לא רואה אותך מדבר על אחוזי ההשתמטות בתל אביב? למה כל אדם שלישי לא מתגייס?"
משתמטים חילונים יושבים בכלא צבאי. תל אביב היא העיר שעשתה הכי הרבה ימי מילואים. 8% מחיילי המילואים הם מתל אביב.
"מה אם השמול יש מאוד כצת שמתגיסים"
אני לא אעיר על שגיאות הכתיב כי זה לא בוגר מצדי. אני כן אגיד שאין הוכחות אמיתיות לקשר בין דעה פוליטית וגיוס לצה"ל. עוד משהו, לידיעתך, הרבה ממנהיגי מפלגות שמאל (אהוד ברק, יצחק רבין, מוסי רז, יאיר גולן, בוז'י הרצוג, פואד, וכו') היו קצינים בצה"ל. כולם למעט רז והרצוג היו בדרגות מעל סא"ל.
"הסיבה שאין דבר כזה זה בגלל השמאלנים בממשלה"
הממשלה הזו מורכבת מגוש הימין. מפלגות השמאל מהוות בסך הכל 25% מהמושבים בכנסת, וכולן גם ככה באופוזיציה. בכל מקרה, אני בספק האם החלטות בנושא גיוס בכלל עוברות לאישור הכנסת.
"גם ככה אנשים שמתגייסים אנשים לא מעריכים את זה"
אוקיי. זו לא סיבה להשתמט ולסכן את בטחון המדינה.
"אם הם לא היו יושבים לומדים תורה העולם היה נחרב!"
על פי הספר שהם קוראים? מקור אמין מאוד.
"היה לנו בכיתה דיון על זה ומה שסיכמנו בסוף זה שבחורי ישיבות מצילים את החיילים החיילים מצילים את הבחורי ישיבות"
דיון בכיתה שלך הוא לא מספיק כדי לקבוע עובדות בשטח.
"רוב החרדים שהתגייסו יצאו בשאלה"
אני בספק אם זה קשר אמיתי של סיבה-תוצאה. יותר סביר שהחרדים שהתגייסו ידעו שהקהילה שלהם לא תקבל אותם בחזרה, ולכן הם יצאו בשאלה ועברו למגזר שיקבל אותם ויאדיר אותם.
הודוש המוש....
אני בפאקינג שוק שאת בייסקלי אמרת שזה אשמת החטופים שהם נחטפו
שזה החשבון שלהם?? פאקינג כלבה לאף אחד לא מגיע דבר כזה לאף אחד.
ומזאת אומרת אלו שמתו סיימו את התפקיד בעולם?????? ילדים היו שם פאקינג ילדים הם לא התחילו את החיים שלהם עדיין
אני נגעלת מאנשים כמוך.
אני בפאקינג שוק שאת בייסקלי אמרת שזה אשמת החטופים שהם נחטפו
שזה החשבון שלהם?? פאקינג כלבה לאף אחד לא מגיע דבר כזה לאף אחד.
ומזאת אומרת אלו שמתו סיימו את התפקיד בעולם?????? ילדים היו שם פאקינג ילדים הם לא התחילו את החיים שלהם עדיין
אני נגעלת מאנשים כמוך.
just another guy?
לא אני לא יהודיה אני אתאיסטית גאה וגם זה שאני אוהבת את הסידרה יומני הערפד אין שום קשר לכאן וזה שהבאת את זה לשיח זה רק מוכיח כמה לא היה לך מה להגיד לי אבל עדיין הייתה צריך להוציא עצבים על תגובה שהיא פשוט הדעה שלי ואתה לא חייב לקבל אותה
לא אני לא יהודיה אני אתאיסטית גאה וגם זה שאני אוהבת את הסידרה יומני הערפד אין שום קשר לכאן וזה שהבאת את זה לשיח זה רק מוכיח כמה לא היה לך מה להגיד לי אבל עדיין הייתה צריך להוציא עצבים על תגובה שהיא פשוט הדעה שלי ואתה לא חייב לקבל אותה
^
"בין אתה מאמין בזה ובין אם לא, כן, לימוד תורה שומר על עם ישראל ועל מדינת ישראל"
ואיפה ההוכחה האמפירית לזה?
"לאורך ההיסטוריה אף אחד לא הצליח להוכיח שאין אלוקים"
כן, באותה מידה שעדיין לא הוכיחו שאין חדי קרן, מפלצת באגם לוך נס, או קראקאן.
"וכשאני שמה את זה על השולחן אומרים לי 'אז חייב להיות הסבר כי אין דבר כזה אלוקים'"
זו חשיבה נכונה. אלוהים הוא המילוי של כל פער בידע האנושי, אבל זה לא אומר שהמצב הזה צריך להישאר כפי שהוא.
"בזמן שיש המון הוכחות"
כמו? כי לי יש גם כן הרבה בעיות עם שאלת קיום האלוהים, שהדרך היחידה להסביר אותן היא עם אקסיומות שאי אפשר להוכיח באמת. האמונה הדתית מנסה בכוח לשלב בחירה חופשית ודטרמיניזם כדי לכפות אמונות סותרות על המציאות. האמונה הדתית עותרת לראיות שמגיעות כתוצאה מהאמונה עצמה.
"בין אתה מאמין בזה ובין אם לא, כן, לימוד תורה שומר על עם ישראל ועל מדינת ישראל"
ואיפה ההוכחה האמפירית לזה?
"לאורך ההיסטוריה אף אחד לא הצליח להוכיח שאין אלוקים"
כן, באותה מידה שעדיין לא הוכיחו שאין חדי קרן, מפלצת באגם לוך נס, או קראקאן.
"וכשאני שמה את זה על השולחן אומרים לי 'אז חייב להיות הסבר כי אין דבר כזה אלוקים'"
זו חשיבה נכונה. אלוהים הוא המילוי של כל פער בידע האנושי, אבל זה לא אומר שהמצב הזה צריך להישאר כפי שהוא.
"בזמן שיש המון הוכחות"
כמו? כי לי יש גם כן הרבה בעיות עם שאלת קיום האלוהים, שהדרך היחידה להסביר אותן היא עם אקסיומות שאי אפשר להוכיח באמת. האמונה הדתית מנסה בכוח לשלב בחירה חופשית ודטרמיניזם כדי לכפות אמונות סותרות על המציאות. האמונה הדתית עותרת לראיות שמגיעות כתוצאה מהאמונה עצמה.
אני לא אכנס לויכוח הזה עכשיו, אבל בקצרה^
קודם כל, פעמים רבות הגמרא חידתה דברים שקרו ממש בשנים שלנו, יש עמוד שלם באינסטגרם שמסביר בדיוק, אני לא בקיאה בגמרא ולכן אני לא יכולה לתת לך מקרים מדויקים, אבל יכולה לשלוח לך בפרטי קישור ותדפדף לך שם.
מקרים שאין להם עדיין הסבר-
הוואן שומר השבת מה7.10.
כנס ליוטיוב ותכתוב הוואן שומר השבת, אתה תמצא את הכתבה. מחבלים שרפו את הוואן, ירו בו, הסתכלו פנימה וברחו, לא משנה כמה ניסו לא הצליחו לפגוע בוואן ובאנשים שהתחבאו בו.
לא הבאתי לך משהו מלפני 20 שנה, הנה, קרה עכשיו.
לא ידוע על בתים שנמצאו בהם תפילין שנספו בשבת השחורה, אבל בהמון בתים שרופים ומפוחמים מצאו תפילין שלמות לחלוטין בלי טיפה אחת של נזק, זרוקות על הרצפה.
אלפי יהודים בעולם מצלמים איך הבית שלהם עלה בלהבות בשריפות שפרצו אבל ארון הקדושה שמלא בספרים קדושים נשאר שלם וטהור כולו.
כשרק הוקמה המדינה ניצחנו כצבא קטן וחסר כל יכולת 4 צבאות ערב גדולים וחזקים, והניצחון היה די מוחץ.
מתי זה קרה? ממש בשנים הראשונות שאחרי שנגמרה השואה, שגרמה לעלייה גדולה של יהודים לארץ והפסקת ההתבוללות שהייתה באירופה לפני השואה.
באופן אישי- קרו לי דברים במשפחה שאין להם ממש הסברים.
אני יכולה להגיד לך למשל שהרב של אמא שלי סיפר לה שעומדת להיות לה בת והיא תהיה מיוחדת, אמא שלי גילתה כמה ימים אחר כך שהיא בהריון ובהתחלה פחדה שאהיה אוטיסטית או נכה.
אמנם אני לא זה ולא זה, אבל אין אדם אחד שלא טוען שאני לא כמו כולם (כן, לטובה ולרעה).
לפני 5 שנים בישרו לנו שלסבא שלי נותרו רק כמה ימים לחיות, הוא התמודד עם מחלה סופנית מאז 2011.
בכיתי והתפללתי ונשבעתי להתחזק יותר וללמוד יותר ולברך ולשמור שבת כמה שאוכל אם רק יבריא.
מצאו לו תורם כבד וסבא שלי עבר ניתוח שילדים בריאים בני 20 לא עוברים, הוא עדיין חי איתנו גם היום, הרופאים מתחננים לדעת איך הוא גדל ומה הוא עשה ואומרים שהוא פלא רפואי ואין להם הסבר איך הוא שרד כשהוא כבר בקושי דיבר ולא יכל לזוז.
ועוד ועוד ועוד, לכל אחד יש ניסים אישיים, ההתעלמות היא מוחלטת.
אתה מוזמן לתת הסבר הגיוני לכל מה שנתתי.
קודם כל, פעמים רבות הגמרא חידתה דברים שקרו ממש בשנים שלנו, יש עמוד שלם באינסטגרם שמסביר בדיוק, אני לא בקיאה בגמרא ולכן אני לא יכולה לתת לך מקרים מדויקים, אבל יכולה לשלוח לך בפרטי קישור ותדפדף לך שם.
מקרים שאין להם עדיין הסבר-
הוואן שומר השבת מה7.10.
כנס ליוטיוב ותכתוב הוואן שומר השבת, אתה תמצא את הכתבה. מחבלים שרפו את הוואן, ירו בו, הסתכלו פנימה וברחו, לא משנה כמה ניסו לא הצליחו לפגוע בוואן ובאנשים שהתחבאו בו.
לא הבאתי לך משהו מלפני 20 שנה, הנה, קרה עכשיו.
לא ידוע על בתים שנמצאו בהם תפילין שנספו בשבת השחורה, אבל בהמון בתים שרופים ומפוחמים מצאו תפילין שלמות לחלוטין בלי טיפה אחת של נזק, זרוקות על הרצפה.
אלפי יהודים בעולם מצלמים איך הבית שלהם עלה בלהבות בשריפות שפרצו אבל ארון הקדושה שמלא בספרים קדושים נשאר שלם וטהור כולו.
כשרק הוקמה המדינה ניצחנו כצבא קטן וחסר כל יכולת 4 צבאות ערב גדולים וחזקים, והניצחון היה די מוחץ.
מתי זה קרה? ממש בשנים הראשונות שאחרי שנגמרה השואה, שגרמה לעלייה גדולה של יהודים לארץ והפסקת ההתבוללות שהייתה באירופה לפני השואה.
באופן אישי- קרו לי דברים במשפחה שאין להם ממש הסברים.
אני יכולה להגיד לך למשל שהרב של אמא שלי סיפר לה שעומדת להיות לה בת והיא תהיה מיוחדת, אמא שלי גילתה כמה ימים אחר כך שהיא בהריון ובהתחלה פחדה שאהיה אוטיסטית או נכה.
אמנם אני לא זה ולא זה, אבל אין אדם אחד שלא טוען שאני לא כמו כולם (כן, לטובה ולרעה).
לפני 5 שנים בישרו לנו שלסבא שלי נותרו רק כמה ימים לחיות, הוא התמודד עם מחלה סופנית מאז 2011.
בכיתי והתפללתי ונשבעתי להתחזק יותר וללמוד יותר ולברך ולשמור שבת כמה שאוכל אם רק יבריא.
מצאו לו תורם כבד וסבא שלי עבר ניתוח שילדים בריאים בני 20 לא עוברים, הוא עדיין חי איתנו גם היום, הרופאים מתחננים לדעת איך הוא גדל ומה הוא עשה ואומרים שהוא פלא רפואי ואין להם הסבר איך הוא שרד כשהוא כבר בקושי דיבר ולא יכל לזוז.
ועוד ועוד ועוד, לכל אחד יש ניסים אישיים, ההתעלמות היא מוחלטת.
אתה מוזמן לתת הסבר הגיוני לכל מה שנתתי.
^
"לא ידוע על בתים שנמצאו בהם תפילין שנספו בשבת השחורה, אבל בהמון בתים שרופים ומפוחמים מצאו תפילין שלמות לחלוטין בלי טיפה אחת של נזק, זרוקות על הרצפה"
כלומר, אלוהים הגן על חפץ דומם יותר מאשר על האנשים שהאמינו בו?
"כשרק הוקמה המדינה ניצחנו כצבא קטן וחסר כל יכולת 4 צבאות ערב גדולים וחזקים, והניצחון היה די מוחץ"
למעשה, רמת האמונה באלוהים בקרב יהודים ירדה לאחר השואה. למה ניצחנו? כנראה כי ידענו מראש שזה צפוי לקרות. המחתרות היו מוכנות מאוד לאפשרות של מלחמת הכל-או-כלום על ארץ ישראל.
"אני יכולה להגיד לך למשל שהרב של אמא שלי סיפר לה שעומדת להיות לה בת והיא תהיה מיוחדת"
על כמעט כל אדם שפגשתי אני יכול להגיד שהוא מיוחד. הייתי אולי מאמין לך אם הרב היה חוזה את הנקודה המדויקת שבה יהיה לך כתם לידה. אבל אמירה כללית כזו מזוהה מאוד עם שרלטנים.
"מצאו לו תורם כבד וסבא שלי עבר ניתוח שילדים בריאים בני 20 לא עוברים"
מצטער לבאס, אבל אין באמת קשר סיבה-תוצאה בין התפילה לזה. יש הרבה אנשים שעברו את הבלתי אפשרי גם בלי תפילות.
"לא ידוע על בתים שנמצאו בהם תפילין שנספו בשבת השחורה, אבל בהמון בתים שרופים ומפוחמים מצאו תפילין שלמות לחלוטין בלי טיפה אחת של נזק, זרוקות על הרצפה"
כלומר, אלוהים הגן על חפץ דומם יותר מאשר על האנשים שהאמינו בו?
"כשרק הוקמה המדינה ניצחנו כצבא קטן וחסר כל יכולת 4 צבאות ערב גדולים וחזקים, והניצחון היה די מוחץ"
למעשה, רמת האמונה באלוהים בקרב יהודים ירדה לאחר השואה. למה ניצחנו? כנראה כי ידענו מראש שזה צפוי לקרות. המחתרות היו מוכנות מאוד לאפשרות של מלחמת הכל-או-כלום על ארץ ישראל.
"אני יכולה להגיד לך למשל שהרב של אמא שלי סיפר לה שעומדת להיות לה בת והיא תהיה מיוחדת"
על כמעט כל אדם שפגשתי אני יכול להגיד שהוא מיוחד. הייתי אולי מאמין לך אם הרב היה חוזה את הנקודה המדויקת שבה יהיה לך כתם לידה. אבל אמירה כללית כזו מזוהה מאוד עם שרלטנים.
"מצאו לו תורם כבד וסבא שלי עבר ניתוח שילדים בריאים בני 20 לא עוברים"
מצטער לבאס, אבל אין באמת קשר סיבה-תוצאה בין התפילה לזה. יש הרבה אנשים שעברו את הבלתי אפשרי גם בלי תפילות.
אתה מבין שאתה עונה בדיוק כמו האחרים?
קודם כל, החפץ הדומם הזה הוא קדוש. הוא כל כך קדוש שלנשים באמת העיקרון אסור לגעת בתפילין, רק לגברים כי רק גברים משתמשים בהם.
מי שהיה צריך להינצל, ניצל. אני יודעת שזה נשמע נורא ואני מקללת את היום שחמאס העיזו לפגוע באחים שלנו, אבל הכל מכתוב.
עדיין לא הבאת לי סיבה לזה שהחפץ הדומם הזה ניצל.
אה, לא בדיוק. עדיין המון האמינו בתורה, והמעט שהאמינו והמשיכו ללמוד מספיקים לחלוטין, מעולם לא נאמר שיש צורך שכל העם ילמד ויגן. זה לא שלא נשארו אנשים מאמינים, רובם של המזרחים למשל האמינו באמונה תמימה ומלאה, זה בעיקר האשכנזים שאיבדו הרבה מהאמון בתורה כי השואה הייתה באירופה ובקושי הגיעה לארצות ערב.
לא משנה כמה היינו מוכנים, צבא אחד קטן שבקושי יש בו אמצעים לא יכול לנצח באמת 4 צבאות חזקים שקיימים כבר שנים. אם ארצות הברית, רוסיה, סין וקוריאה יחליטו עכשיו ביחד לתקוף את ישראל ויודיעו לנו על זה שנה מראש, מה הסיכוי שלנו לנצח לדעתך?
יש מיוחד ויש מיוחד, כפי שאמרתי, לטוב ולרע. יש אדם מיוחד כי כל אדם הוא מיוחד בפני עצמו, ויש אדם שבולט בחברה.
מעטים מאוד, בוא תיתן לי אתה את ההסבר שהרופאים לא מצליחים לתת לעובדה שהוא עבר את זה. הם באמת בטוחים שכל יום הוא עומד למות בהפתעה כי הם לא יודעים איך אדם שמעשן 4 פאקטים ביום יכול להחזיק את זה.
מה לגבי שאר הדברים שסיפרתי?
קודם כל, החפץ הדומם הזה הוא קדוש. הוא כל כך קדוש שלנשים באמת העיקרון אסור לגעת בתפילין, רק לגברים כי רק גברים משתמשים בהם.
מי שהיה צריך להינצל, ניצל. אני יודעת שזה נשמע נורא ואני מקללת את היום שחמאס העיזו לפגוע באחים שלנו, אבל הכל מכתוב.
עדיין לא הבאת לי סיבה לזה שהחפץ הדומם הזה ניצל.
אה, לא בדיוק. עדיין המון האמינו בתורה, והמעט שהאמינו והמשיכו ללמוד מספיקים לחלוטין, מעולם לא נאמר שיש צורך שכל העם ילמד ויגן. זה לא שלא נשארו אנשים מאמינים, רובם של המזרחים למשל האמינו באמונה תמימה ומלאה, זה בעיקר האשכנזים שאיבדו הרבה מהאמון בתורה כי השואה הייתה באירופה ובקושי הגיעה לארצות ערב.
לא משנה כמה היינו מוכנים, צבא אחד קטן שבקושי יש בו אמצעים לא יכול לנצח באמת 4 צבאות חזקים שקיימים כבר שנים. אם ארצות הברית, רוסיה, סין וקוריאה יחליטו עכשיו ביחד לתקוף את ישראל ויודיעו לנו על זה שנה מראש, מה הסיכוי שלנו לנצח לדעתך?
יש מיוחד ויש מיוחד, כפי שאמרתי, לטוב ולרע. יש אדם מיוחד כי כל אדם הוא מיוחד בפני עצמו, ויש אדם שבולט בחברה.
מעטים מאוד, בוא תיתן לי אתה את ההסבר שהרופאים לא מצליחים לתת לעובדה שהוא עבר את זה. הם באמת בטוחים שכל יום הוא עומד למות בהפתעה כי הם לא יודעים איך אדם שמעשן 4 פאקטים ביום יכול להחזיק את זה.
מה לגבי שאר הדברים שסיפרתי?
שואל השאלה^
כפי שאמרתי, יש צורך שהצבא ייתן מקום בטוח לחרדים.
זה לא שהם מבדילים את עצמם מהעם, זה שהחילונים חיים כמו גויים. אז מה לעשות?
אני יכולה להגיד שבתור מתחזקת, אני רוצה למות מבושה בכל פעם שמכריחים אותי לעלות על חצי ב או על מדס ולרוץ ולהתאמן ולעשות סקוואטים ולשכב על הרצפה כשיש לידי ים של גברים שבוהים בי.
בטירונות המפקדת שלי התעלמה לחלוטין מהעובדה שאני והבנות דרשנו שיוציאו את הקבלנים הערבים מהאוהל שלנו כדי שנוכל להתלבש, ואילצו אותנו להתלבש ליד גברים בטענה שהם על סולם ומתעסקים בשלהם ואנחנו יכולות פשוט להתלבש מאחורי מגבת או חברה.
האוכל פשוט לא עומד בכשרות, זה נוח להגיד "חיילים נשפטו שחיממו נקניקייה בשבת", אבל בפועל הצבא לא שומר על כשרות באמת.
אחוז המתגייסים הדתיים גבוה, אבל החרדים? זה הרבה יותר מסובך.
אגב, יצא לי להכיר המון חרדים שהתגייסו, ואנשים מתעצבנים עליהם שהם לא התגייסו לקרבי.
אז גם כשיש גיוס, כועסים..
אין לי ממש דעה בנושא, יש בעד ויש נגד גיוס חרדים, אני רק שמה את העובדות, על אותו עיקרון אני יכולה לשים עובדות בעד גיוס חרדים, אבל צריך תמיד לדעת להתחשב גם בעניין הזה.
כפי שאמרתי, יש צורך שהצבא ייתן מקום בטוח לחרדים.
זה לא שהם מבדילים את עצמם מהעם, זה שהחילונים חיים כמו גויים. אז מה לעשות?
אני יכולה להגיד שבתור מתחזקת, אני רוצה למות מבושה בכל פעם שמכריחים אותי לעלות על חצי ב או על מדס ולרוץ ולהתאמן ולעשות סקוואטים ולשכב על הרצפה כשיש לידי ים של גברים שבוהים בי.
בטירונות המפקדת שלי התעלמה לחלוטין מהעובדה שאני והבנות דרשנו שיוציאו את הקבלנים הערבים מהאוהל שלנו כדי שנוכל להתלבש, ואילצו אותנו להתלבש ליד גברים בטענה שהם על סולם ומתעסקים בשלהם ואנחנו יכולות פשוט להתלבש מאחורי מגבת או חברה.
האוכל פשוט לא עומד בכשרות, זה נוח להגיד "חיילים נשפטו שחיממו נקניקייה בשבת", אבל בפועל הצבא לא שומר על כשרות באמת.
אחוז המתגייסים הדתיים גבוה, אבל החרדים? זה הרבה יותר מסובך.
אגב, יצא לי להכיר המון חרדים שהתגייסו, ואנשים מתעצבנים עליהם שהם לא התגייסו לקרבי.
אז גם כשיש גיוס, כועסים..
אין לי ממש דעה בנושא, יש בעד ויש נגד גיוס חרדים, אני רק שמה את העובדות, על אותו עיקרון אני יכולה לשים עובדות בעד גיוס חרדים, אבל צריך תמיד לדעת להתחשב גם בעניין הזה.
"עדיין לא הבאת לי סיבה לזה שהחפץ הדומם הזה ניצל"
אלא אם כן משקיעים הרבה משאבים, קשה לשרוף בית לחלוטין, על כל תוכנו. אני לא יכול להגיד לך ככלל, כי אני לא מכיר כל מקרה על כל פרטיו. אני כן יכול להגיד שהמידע הזה הוא תוצאה של "הטיית הישרדות". בקצרה, אין לנו דרך להשיג מידע על מקרים שבהם התפילין או ספר התנ"ך לא שרד, פשוט כי הוא לא שרד. בנוסף, בהרבה מקרים קרה שמשהו שאינו "קדוש" שרד, כמו כיסא לדוגמה. האם זה אומר שאל הכיסאות חי וקיים? לא.
"לא משנה כמה היינו מוכנים, צבא אחד קטן שבקושי יש בו אמצעים לא יכול לנצח באמת 4 צבאות חזקים שקיימים כבר שנים"
תתפלאי, אבל הצבאות האלה לא היו קיימים הרבה זמן, ולמחתרות היה הרבה יותר כוח אדם צבאי.
"מה הסיכוי שלנו לנצח לדעתך?"
אפסי. אבל אלה לא צבאות עם אותו כוח.
"אדם מיוחד כי כל אדם הוא מיוחד בפני עצמו, ויש אדם שבולט בחברה"
זה סובייקטיבי מאוד. כאמור, אמירה כללית זו שיטה של שרלטנים.
"בוא תיתן לי אתה את ההסבר שהרופאים לא מצליחים לתת לעובדה שהוא עבר את זה"
לכל כלל יש יוצא מן הכלל. אני לא רופא, אבל אני יכול להגיד שבכל יום, הרבה מאוד אנשים מתפללים שקרוביהם יחלימו ממחלות. את בין הבודדים שזה עבד אצלם, אבל אין בהכרח התאמה. תחשבי שעל כל חולה סרטן שמת, מישהו התפלל. למה רק במקרה שלך זה עובד?
אלא אם כן משקיעים הרבה משאבים, קשה לשרוף בית לחלוטין, על כל תוכנו. אני לא יכול להגיד לך ככלל, כי אני לא מכיר כל מקרה על כל פרטיו. אני כן יכול להגיד שהמידע הזה הוא תוצאה של "הטיית הישרדות". בקצרה, אין לנו דרך להשיג מידע על מקרים שבהם התפילין או ספר התנ"ך לא שרד, פשוט כי הוא לא שרד. בנוסף, בהרבה מקרים קרה שמשהו שאינו "קדוש" שרד, כמו כיסא לדוגמה. האם זה אומר שאל הכיסאות חי וקיים? לא.
"לא משנה כמה היינו מוכנים, צבא אחד קטן שבקושי יש בו אמצעים לא יכול לנצח באמת 4 צבאות חזקים שקיימים כבר שנים"
תתפלאי, אבל הצבאות האלה לא היו קיימים הרבה זמן, ולמחתרות היה הרבה יותר כוח אדם צבאי.
"מה הסיכוי שלנו לנצח לדעתך?"
אפסי. אבל אלה לא צבאות עם אותו כוח.
"אדם מיוחד כי כל אדם הוא מיוחד בפני עצמו, ויש אדם שבולט בחברה"
זה סובייקטיבי מאוד. כאמור, אמירה כללית זו שיטה של שרלטנים.
"בוא תיתן לי אתה את ההסבר שהרופאים לא מצליחים לתת לעובדה שהוא עבר את זה"
לכל כלל יש יוצא מן הכלל. אני לא רופא, אבל אני יכול להגיד שבכל יום, הרבה מאוד אנשים מתפללים שקרוביהם יחלימו ממחלות. את בין הבודדים שזה עבד אצלם, אבל אין בהכרח התאמה. תחשבי שעל כל חולה סרטן שמת, מישהו התפלל. למה רק במקרה שלך זה עובד?
נדיר מאוד לא להצליח לזהות חפץ שנשרף, בדרך כלל הצורה או המרקם עדיין יישמר כדי שניתן יהיה לדעת מה החפץ השרוף.
כשיש *כל כך* הרבה חפצים קדושים שלא נפגעים, זה לא כמו להגיד שיש לפעמים כיסאות שלא קורה להם כלום.
שוב, אם אמצא את הסרטון אשלח לך, מה הסיכוי שבית שלם יישרף ורק ארון *עץ* מלא ספרי קודש לא יקבל אפילו אבק או פחם מהשריפה? כלום, הכל סביב שחור והוא נקי. מה תגיד? ששמו אותו שם אחרי השריפה ואז צילמו כאילו זה נשמר?
הבאתי צבאות כל כך חזקים כי זה שווה ערך למה שהיינו אז.
לא, הצבאות האלה היו מאוד חזקים והיינו בסך הכל מדינה קטנה בלי אמצעים כמעט, היחידות עצמם אפילו לא היו קשורות אחת לשנייה ולא בהכרח ידעו להתנהל, סבא שלי לחם במלחמה הזו והוא אומר בעצמו שהוא לא יודע מה קרה שם.
שרלטנים שרלטנים, העובדה היא שהוא ידע שהיא נקלטה והתעברה עם ילדה.
לגבי המיוחדת אפשר להתווכח, אני לא מתיימרת להיות משהו אחר, אבל בזה הוא צדק.
אני לא רק התפללתי, אני לקחתי על עצמי דברים בדרך. זה דבר ידוע שלקחת על עצמך (ולקיים, כמובן) הוא כל, יש לא מעט שזה עבד להם.
להיות אתאיסט ולאכול חזיר כל יום ולעשות מה שאתה רוצה ואז להגיד "וואי בבקשה שהוא יינצל", זה לא תפילה.
אבל אם אתה רוצה מוזמן לשמוע את הרב מאיר אליהו שחזר בתשובה בגיל 19 וסיפר שאמא שלו הייתה חולה בסרטן הראש, הוא הלך והתפלל ויום אחר כך הסרטן נעלם. לחלוטין. זה מה שגרם לו לחזור בתשובה מבית חילוני לגמרי.
ופעם נוספת, אני עדיין מחכה שתסביר לי את שאר הדברים שכתבתי בתגובה הראשונה
כשיש *כל כך* הרבה חפצים קדושים שלא נפגעים, זה לא כמו להגיד שיש לפעמים כיסאות שלא קורה להם כלום.
שוב, אם אמצא את הסרטון אשלח לך, מה הסיכוי שבית שלם יישרף ורק ארון *עץ* מלא ספרי קודש לא יקבל אפילו אבק או פחם מהשריפה? כלום, הכל סביב שחור והוא נקי. מה תגיד? ששמו אותו שם אחרי השריפה ואז צילמו כאילו זה נשמר?
הבאתי צבאות כל כך חזקים כי זה שווה ערך למה שהיינו אז.
לא, הצבאות האלה היו מאוד חזקים והיינו בסך הכל מדינה קטנה בלי אמצעים כמעט, היחידות עצמם אפילו לא היו קשורות אחת לשנייה ולא בהכרח ידעו להתנהל, סבא שלי לחם במלחמה הזו והוא אומר בעצמו שהוא לא יודע מה קרה שם.
שרלטנים שרלטנים, העובדה היא שהוא ידע שהיא נקלטה והתעברה עם ילדה.
לגבי המיוחדת אפשר להתווכח, אני לא מתיימרת להיות משהו אחר, אבל בזה הוא צדק.
אני לא רק התפללתי, אני לקחתי על עצמי דברים בדרך. זה דבר ידוע שלקחת על עצמך (ולקיים, כמובן) הוא כל, יש לא מעט שזה עבד להם.
להיות אתאיסט ולאכול חזיר כל יום ולעשות מה שאתה רוצה ואז להגיד "וואי בבקשה שהוא יינצל", זה לא תפילה.
אבל אם אתה רוצה מוזמן לשמוע את הרב מאיר אליהו שחזר בתשובה בגיל 19 וסיפר שאמא שלו הייתה חולה בסרטן הראש, הוא הלך והתפלל ויום אחר כך הסרטן נעלם. לחלוטין. זה מה שגרם לו לחזור בתשובה מבית חילוני לגמרי.
ופעם נוספת, אני עדיין מחכה שתסביר לי את שאר הדברים שכתבתי בתגובה הראשונה
לימוד תורה זה דבר ראשון.
דבר שני והרבה יותר חשוב- צהל לא מותאם לדתיים וחרדים. יש פלוגות חרדיות, ואם יעשו בסיס שיהיה מותאם לחרדים ומופרד מנשים/גברים, אני בטוחה שיהיה גיוס גבוה יותר.
כחיילת, הרבה פעמים מאלצים אותנו להשתתף בשיעורי ספורט או קרב מגע בשילוב, וזה לא מתאים, אם הכשרות של המטבחים לא תמיד טובה.
דבר שני והרבה יותר חשוב- צהל לא מותאם לדתיים וחרדים. יש פלוגות חרדיות, ואם יעשו בסיס שיהיה מותאם לחרדים ומופרד מנשים/גברים, אני בטוחה שיהיה גיוס גבוה יותר.
כחיילת, הרבה פעמים מאלצים אותנו להשתתף בשיעורי ספורט או קרב מגע בשילוב, וזה לא מתאים, אם הכשרות של המטבחים לא תמיד טובה.
שואל השאלה:
הצבא באמת לא מותאם לחרדים, עם זה אני יכול להסכים אבל זה לא פוגע באורח חיים דתי/אורח חיים יהודי, בחברה החרדית יש להם מסלול מהיום שהם נולדו לאיך לחיות, הבעיה שכל הכללים והחוקים האלו לאורח חיים חרדי, זה חוקים מלפני שהייתה מדינה. זה חוקים שעשו אותם כדי להתבדל מהגויים, כדי לא להשתלב בחברה של הארץ הזרה, כאן המקרה השונה, הם מתבדלים מהעם שלהם עצמו, עובדה זה אפשרי לקיים מצוות גם בצבא, יש כאלו שמצליחים, מי שרוצה באמת יכול, אפילו יותר מזה, בזמן מלחמה שהמדינה זקוקה לכוח אדם, מה יעזור שתניח תפילין אם אתה לא נכנס תחת האלונקה? הערך של המצווה מתבטל כשאתה עושה אותה במקום לעזור לאנשים שכבר קורסים -שנה ואפילו יותר, בגלל עול המילואים, והחובות שלהם
הצבא באמת לא מותאם לחרדים, עם זה אני יכול להסכים אבל זה לא פוגע באורח חיים דתי/אורח חיים יהודי, בחברה החרדית יש להם מסלול מהיום שהם נולדו לאיך לחיות, הבעיה שכל הכללים והחוקים האלו לאורח חיים חרדי, זה חוקים מלפני שהייתה מדינה. זה חוקים שעשו אותם כדי להתבדל מהגויים, כדי לא להשתלב בחברה של הארץ הזרה, כאן המקרה השונה, הם מתבדלים מהעם שלהם עצמו, עובדה זה אפשרי לקיים מצוות גם בצבא, יש כאלו שמצליחים, מי שרוצה באמת יכול, אפילו יותר מזה, בזמן מלחמה שהמדינה זקוקה לכוח אדם, מה יעזור שתניח תפילין אם אתה לא נכנס תחת האלונקה? הערך של המצווה מתבטל כשאתה עושה אותה במקום לעזור לאנשים שכבר קורסים -שנה ואפילו יותר, בגלל עול המילואים, והחובות שלהם
אנונימי
רק אומרת^
בין אתה מאמין בזה ובין אם לא, כן, לימוד תורה שומר על עם ישראל ועל מדינת ישראל, וזו זכותך לא להאמין, אבל אתה ממש לא יכול להיכנס לאנשים אחרים ולקבוע שזה "לא אמין" כשלאורך ההיסטוריה אף אחד לא הצליח להוכיח שאין אלוקים, בזמן שיש המון הוכחות (שאנשים עיוורים להם וכשאני שמה את זה על השולחן אומרים לי "אז חייב להיות הסבר כי אין דבר כזה אלוקים") שמראות שהוא קיים ונמצא כאן.
בין אתה מאמין בזה ובין אם לא, כן, לימוד תורה שומר על עם ישראל ועל מדינת ישראל, וזו זכותך לא להאמין, אבל אתה ממש לא יכול להיכנס לאנשים אחרים ולקבוע שזה "לא אמין" כשלאורך ההיסטוריה אף אחד לא הצליח להוכיח שאין אלוקים, בזמן שיש המון הוכחות (שאנשים עיוורים להם וכשאני שמה את זה על השולחן אומרים לי "אז חייב להיות הסבר כי אין דבר כזה אלוקים") שמראות שהוא קיים ונמצא כאן.
לא אענה לך על הכל כי זה פשוט לחזור על הדברים שוב ושוב.
כך או כך, כפי שאמרתי, ענית בדיוק כמו שאני תמיד אומרת- במקום לתת הסברים בחרת להגיד "זה יכול להיות הכל חוץ מאלוקים".
הארונות קדושה שדיברתי עליהם אלה דברים מהעולם ש יהודים שלא גרים בארץ צילמו, לא מהשבת השחורה.
התפילין זה מהשבת השחורה, ואם היה מדווח רק על אחד או שניים הייתי מאמינה שזה במקרה שרד, כשמדובר במספר כל כך גדול של תפילין ששרדו (לא יודעת מה הקשר לספרי תנ"ך האמת, לא הזכרתי את זה), הדברים קצת שונים.
בקשר לוואן- בטעות הייתה שלי, זה היה קראוון ולא וואן, מצאתי את זה עכשיו בכמה כתבות באינטרנט.
אם תכתוב קרוואן שומר שבת 7.10 תקבל המון תוצאות, בדקתי עכשיו
כך או כך, כפי שאמרתי, ענית בדיוק כמו שאני תמיד אומרת- במקום לתת הסברים בחרת להגיד "זה יכול להיות הכל חוץ מאלוקים".
הארונות קדושה שדיברתי עליהם אלה דברים מהעולם ש יהודים שלא גרים בארץ צילמו, לא מהשבת השחורה.
התפילין זה מהשבת השחורה, ואם היה מדווח רק על אחד או שניים הייתי מאמינה שזה במקרה שרד, כשמדובר במספר כל כך גדול של תפילין ששרדו (לא יודעת מה הקשר לספרי תנ"ך האמת, לא הזכרתי את זה), הדברים קצת שונים.
בקשר לוואן- בטעות הייתה שלי, זה היה קראוון ולא וואן, מצאתי את זה עכשיו בכמה כתבות באינטרנט.
אם תכתוב קרוואן שומר שבת 7.10 תקבל המון תוצאות, בדקתי עכשיו
"נדיר מאוד לא להצליח לזהות חפץ שנשרף, בדרך כלל הצורה או המרקם עדיין יישמר כדי שניתן יהיה לדעת מה החפץ השרוף"
כשכל כך הרבה בתים נשרפים אחד אחרי השני, וכמעט בכל בית יש ספר תנ"ך, סביר מאוד שלפחות אחד ישרוד. בבתים שבהם הוא לא שרד, כנראה שלא ידווחו על זה. בבתים שבהם משהו אחר שרד, כנראה שלא ידווחו על זה. ככה, אתה נשאר עם כמות יחסית מצומצמת של מקרים שבהם הספר שרד, כאשר ברוב המקרים כנראה שהוא לא שרד, ולכן לא דווח עליו.
"מה הסיכוי שבית שלם יישרף ורק ארון *עץ* מלא ספרי קודש לא יקבל אפילו אבק או פחם מהשריפה? כלום, הכל סביב שחור והוא נקי. מה תגיד? ששמו אותו שם אחרי השריפה ואז צילמו כאילו זה נשמר?"
כרגע, כמו שאמרת, אני יכול רק לסמוך עלייך לגבי זה. ואני לא.
מה שאני כן יכול להגיד זה שיש הרבה מאוד פרמטרים שמשפיעים על האם משהו יישרף או לא, מעבר לחומר שלו או מה שיש בתוכו. מכיוון שיש לי רק את המקרה הזה, אבל אין לי שום דרך לדעת האם ארונות עץ ב-7 באוקטובר נשרפו ברובם או לא, אין לי איך לנתח כראוי את המקרה הזה.
"לא, הצבאות האלה היו מאוד חזקים והיינו בסך הכל מדינה קטנה בלי אמצעים כמעט, היחידות עצמם אפילו לא היו קשורות אחת לשנייה ולא בהכרח ידעו להתנהל"
אין ספק שהצבאות היו חזקים. המלחמה הזו לא הייתה קלה, אבל שרדנו בעיקר כי כאמור, היה לנו הרבה יותר כוח אדם. חוץ מזה, את תמצאי שבמלחמת קיום, הצבאות של הצד המאוים יהיו תמיד יותר חזקים מבדרך כלל, פשוט כי הם יודעים מה יהיו ההשלכות אם הם יפסידו.
"שרלטנים שרלטנים, העובדה היא שהוא ידע שהיא נקלטה והתעברה עם ילדה.
לגבי המיוחדת אפשר להתווכח, אני לא מתיימרת להיות משהו אחר, אבל בזה הוא צדק"
אם אני אלך לכל אם בהריון ואגיד לה שהילד שלה יהיה מיוחד, סביר מאוד שכל אחת מהן תסכים איתי בדיעבד. זה לא הוכחה שיש לי יכולות קסם, זה פשוט כי זו אמירה כללית מספיק כדי שכל אדם יוכל להסכים איתה אבל עדיין להרגיש כאילו שהיא כוונה אליו.
"אני לא רק התפללתי, אני לקחתי על עצמי דברים בדרך. זה דבר ידוע שלקחת על עצמך (ולקיים, כמובן) הוא כל, יש לא מעט שזה עבד להם"
אבל לא מספיק כדי שזה יהפוך לשיטת טיפול אמיתית? אגב, למה חרדים מתים אם, לטענתך, שמירה על חוקי הדת מצילה חיים?
"אבל אם אתה רוצה מוזמן לשמוע את הרב מאיר אליהו שחזר בתשובה בגיל 19 וסיפר שאמא שלו הייתה חולה בסרטן הראש, הוא הלך והתפלל ויום אחר כך הסרטן נעלם. לחלוטין. זה מה שגרם לו לחזור בתשובה מבית חילוני לגמרי"
אני נוטה להימנע מלסמוך על המילה של אדם כטיעון אם יש לי ברירה. אני לא אומר שהוא משקר, אבל אנשים, במיוחד כשהם מנסים להוכיח נקודה, יכולים להשמיט פרטים שהם לא זוכרים או שיפריעו להם להעביר את הנקודה שלהם. אני לא הרופא שטיפל באימא שלו, וספק אם יש לו גישה לפרטים הרפואיים של אימא שלו. בכל מקרה, מקרה בודד הוא לא מדד.
לגבי הוואן, לא מצאתי שום תיעוד של הדבר הזה. אשמח אם תשאירי לי קישור. עד שתמצאי את זה, אני אמשיך להתעלם מהטיעון הזה.
כשכל כך הרבה בתים נשרפים אחד אחרי השני, וכמעט בכל בית יש ספר תנ"ך, סביר מאוד שלפחות אחד ישרוד. בבתים שבהם הוא לא שרד, כנראה שלא ידווחו על זה. בבתים שבהם משהו אחר שרד, כנראה שלא ידווחו על זה. ככה, אתה נשאר עם כמות יחסית מצומצמת של מקרים שבהם הספר שרד, כאשר ברוב המקרים כנראה שהוא לא שרד, ולכן לא דווח עליו.
"מה הסיכוי שבית שלם יישרף ורק ארון *עץ* מלא ספרי קודש לא יקבל אפילו אבק או פחם מהשריפה? כלום, הכל סביב שחור והוא נקי. מה תגיד? ששמו אותו שם אחרי השריפה ואז צילמו כאילו זה נשמר?"
כרגע, כמו שאמרת, אני יכול רק לסמוך עלייך לגבי זה. ואני לא.
מה שאני כן יכול להגיד זה שיש הרבה מאוד פרמטרים שמשפיעים על האם משהו יישרף או לא, מעבר לחומר שלו או מה שיש בתוכו. מכיוון שיש לי רק את המקרה הזה, אבל אין לי שום דרך לדעת האם ארונות עץ ב-7 באוקטובר נשרפו ברובם או לא, אין לי איך לנתח כראוי את המקרה הזה.
"לא, הצבאות האלה היו מאוד חזקים והיינו בסך הכל מדינה קטנה בלי אמצעים כמעט, היחידות עצמם אפילו לא היו קשורות אחת לשנייה ולא בהכרח ידעו להתנהל"
אין ספק שהצבאות היו חזקים. המלחמה הזו לא הייתה קלה, אבל שרדנו בעיקר כי כאמור, היה לנו הרבה יותר כוח אדם. חוץ מזה, את תמצאי שבמלחמת קיום, הצבאות של הצד המאוים יהיו תמיד יותר חזקים מבדרך כלל, פשוט כי הם יודעים מה יהיו ההשלכות אם הם יפסידו.
"שרלטנים שרלטנים, העובדה היא שהוא ידע שהיא נקלטה והתעברה עם ילדה.
לגבי המיוחדת אפשר להתווכח, אני לא מתיימרת להיות משהו אחר, אבל בזה הוא צדק"
אם אני אלך לכל אם בהריון ואגיד לה שהילד שלה יהיה מיוחד, סביר מאוד שכל אחת מהן תסכים איתי בדיעבד. זה לא הוכחה שיש לי יכולות קסם, זה פשוט כי זו אמירה כללית מספיק כדי שכל אדם יוכל להסכים איתה אבל עדיין להרגיש כאילו שהיא כוונה אליו.
"אני לא רק התפללתי, אני לקחתי על עצמי דברים בדרך. זה דבר ידוע שלקחת על עצמך (ולקיים, כמובן) הוא כל, יש לא מעט שזה עבד להם"
אבל לא מספיק כדי שזה יהפוך לשיטת טיפול אמיתית? אגב, למה חרדים מתים אם, לטענתך, שמירה על חוקי הדת מצילה חיים?
"אבל אם אתה רוצה מוזמן לשמוע את הרב מאיר אליהו שחזר בתשובה בגיל 19 וסיפר שאמא שלו הייתה חולה בסרטן הראש, הוא הלך והתפלל ויום אחר כך הסרטן נעלם. לחלוטין. זה מה שגרם לו לחזור בתשובה מבית חילוני לגמרי"
אני נוטה להימנע מלסמוך על המילה של אדם כטיעון אם יש לי ברירה. אני לא אומר שהוא משקר, אבל אנשים, במיוחד כשהם מנסים להוכיח נקודה, יכולים להשמיט פרטים שהם לא זוכרים או שיפריעו להם להעביר את הנקודה שלהם. אני לא הרופא שטיפל באימא שלו, וספק אם יש לו גישה לפרטים הרפואיים של אימא שלו. בכל מקרה, מקרה בודד הוא לא מדד.
לגבי הוואן, לא מצאתי שום תיעוד של הדבר הזה. אשמח אם תשאירי לי קישור. עד שתמצאי את זה, אני אמשיך להתעלם מהטיעון הזה.
"במקום לתת הסברים בחרת להגיד 'זה יכול להיות הכל חוץ מאלוקים'"
נכון, כי אלוהים הוא מילוי המקום כשאין לנו איך להסביר משהו. לכל דבר יש הסבר, בסופו של דבר. לדוגמה, רק כי אין לי מושג מי שיגר על ישראל טיל, לא אומר שזה בהכרח היה אוסטרליה.
"הארונות קדושה שדיברתי עליהם אלה דברים מהעולם שיהודים שלא גרים בארץ צילמו, לא מהשבת השחורה"
הנקודה שלי עדיין תקפה: אין לי איך לדעת מה גרם לארון להישרף או לא, כי יש הרבה יותר מדי פרמטרים שאני לא יכול לדעת עליהם.
"כשמדובר במספר כל כך גדול של תפילין ששרדו"
כמה, ואיפה אני יכול למצוא עוד מידע על זה?
"אם תכתוב קרוואן שומר שבת 7.10 תקבל המון תוצאות"
לגבי הקרוואן, גם כן אין מספיק מידע. אין לי איך לדעת איזה דגם זה או מה קרה בפועל, מעבר לעדות של מי שהיה בקרוואן. כמו שאמרתי קודם, עדות יכולה להיות מוטה או לא-אמינה כשהיא מונעת מדעה.
נכון, כי אלוהים הוא מילוי המקום כשאין לנו איך להסביר משהו. לכל דבר יש הסבר, בסופו של דבר. לדוגמה, רק כי אין לי מושג מי שיגר על ישראל טיל, לא אומר שזה בהכרח היה אוסטרליה.
"הארונות קדושה שדיברתי עליהם אלה דברים מהעולם שיהודים שלא גרים בארץ צילמו, לא מהשבת השחורה"
הנקודה שלי עדיין תקפה: אין לי איך לדעת מה גרם לארון להישרף או לא, כי יש הרבה יותר מדי פרמטרים שאני לא יכול לדעת עליהם.
"כשמדובר במספר כל כך גדול של תפילין ששרדו"
כמה, ואיפה אני יכול למצוא עוד מידע על זה?
"אם תכתוב קרוואן שומר שבת 7.10 תקבל המון תוצאות"
לגבי הקרוואן, גם כן אין מספיק מידע. אין לי איך לדעת איזה דגם זה או מה קרה בפועל, מעבר לעדות של מי שהיה בקרוואן. כמו שאמרתי קודם, עדות יכולה להיות מוטה או לא-אמינה כשהיא מונעת מדעה.