תשובה אחת
טיפטרוניק הוא "גיר חכם" - מחשב שיכול להעביר הילוך באופן אוטומטי או בהתערבות של הנהג.
ובקיצור גיר משולב עם אופציה של אוטומט וידני:)
תיבת הילוכים טיפטרוניק היא תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, עם אפשרות להעביר הילוכים ידנית, אם יצא לך לראות ליד הd מצב + ו -. זה כביכול נותן לנהג שליטה אבל בעצם מחשב הרכב מחליט מתי להעביר הילוך, ומשלב בעצמו להילוך הבא. יתרון בכך הוא שאם אתה רוצה למשל למשוך הילוך מסויים, בעליה אולי, או סתם כך, תוכל בעצם להגביל ולשחק עם ההילוכים לטעמך. שוב, ההעברה לא מתבצעת מיידית מכיוון שמחשב הרכב מחליט מתי הכי טוב להעביר הילוך. ישנן תיבות שלא "יסכימו" להעלות או להוריד הילוך בהתאם לתנאים, למשל אם אתה על הילוך שני ועל 40 קמ"ש ומנסה להוריד לראשון הרכב פשוט לא יעביר.
ובקיצור גיר משולב עם אופציה של אוטומט וידני:)
תיבת הילוכים טיפטרוניק היא תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, עם אפשרות להעביר הילוכים ידנית, אם יצא לך לראות ליד הd מצב + ו -. זה כביכול נותן לנהג שליטה אבל בעצם מחשב הרכב מחליט מתי להעביר הילוך, ומשלב בעצמו להילוך הבא. יתרון בכך הוא שאם אתה רוצה למשל למשוך הילוך מסויים, בעליה אולי, או סתם כך, תוכל בעצם להגביל ולשחק עם ההילוכים לטעמך. שוב, ההעברה לא מתבצעת מיידית מכיוון שמחשב הרכב מחליט מתי הכי טוב להעביר הילוך. ישנן תיבות שלא "יסכימו" להעלות או להוריד הילוך בהתאם לתנאים, למשל אם אתה על הילוך שני ועל 40 קמ"ש ומנסה להוריד לראשון הרכב פשוט לא יעביר.