6 תשובות
תהליך נשימה תאית הוא תהליך כימי (פירוק סוכרים ופליטת פדח) ונשימה בריאות זה תהליך טבעי של חילוף גזים בדיפוזיה
שואל השאלה:
אבל מה הקשר בינהם? כאילו מה דומה
אה וואו אני פירשתי את זה מה ההבדל אין לי כוח לעצמי
תהליך הנשימה התאית ותהליך הנשימה בריאות הם שני תהליכים ביולוגיים חשובים הקשורים זה לזה, אך מתרחשים ברמות שונות ובאיברים שונים.
1. נשימה ריאתית (נשימה חיצונית): זהו תהליך החלפת הגזים המתרחש בריאות, שבו נשאף חמצן מהאוויר ונפלט פחמן דו-חמצני. החמצן נשאב דרך מערכת הנשימה לריאות, שם הוא עובר לתוך מחזור הדם דרך הנאדיות, בעוד שפחמן דו-חמצני מהדם משתחרר לריאות ונפלט החוצה.
2. נשימה תאית (נשימה פנימית): תהליך זה מתרחש בתוך תאי הגוף, במיוחד במיטוכונדריה, ומשתמש בחמצן שהתקבל מהדם כדי לייצר אנרגיה (atp) מחומרים אורגניים כמו גלוקוז. בתהליך זה נוצרים גם פחמן דו-חמצני ומים כתוצרי לוואי, כאשר הפחמן הדו-חמצני מועבר חזרה לדם כדי לצאת מהריאות בתהליך הנשימה הריאתית.

הקשר ביניהם: הנשימה הריאתית מספקת את החמצן הנחוץ לתהליך הנשימה התאית ומסלקת את הפחמן הדו-חמצני שנוצר בתאים.
אז ככה, הנשימה תאית זה בייסיקלי התחנה הבאה של החמצן שמתקבל בתהליך הנשימה בריאות.
בחילוף הגזים שמתרחש בריאות, החמצן עובד בדיפוזיה מהנאדיות אל נימי הדם, ומשם ממשיך לכל תאי הגוף. ואותם אטומי חמצן הם אלה שמשמשים לתהליך הנשימה התאית - החמצן חודר למיטוכונדריה שבתאים ובתהליך כימי עם סוכרים יוצרים אנרגיה ופולטים פדח, שחוזר למחזור הדם ומשם לריאות להמשך הנשימה
בלבלה אמרה את זה יוצר טוב