33 תשובות
מבינה לגמרי אבא שלי נסע לסבתא שלי בשבת וחרדים התחילו לזרוק לו אבנים על הרכב.
זה לא כולם ככה פשוט ההתנהגות הזאת אני בטוחה שהיא לא מקובלת בתורה ועצוב לראות את זה
זה לא כולם ככה פשוט ההתנהגות הזאת אני בטוחה שהיא לא מקובלת בתורה ועצוב לראות את זה
אנונימית
סליחה שאני עונה ככה אבל
מה הקטע של החילונים?
כל ההומלסים האלה שמטרידים ומעשניםם והגרפיטי הסוטה על הקיר
הבנת מה אני מנסה לומר?
מה הקטע של החילונים?
כל ההומלסים האלה שמטרידים ומעשניםם והגרפיטי הסוטה על הקיר
הבנת מה אני מנסה לומר?
שואל השאלה:
אולי במקום לנסות להתגונן אשכרה תשים לב למה שרשמתי? כתבתי שכל החרדים ככה? אני מדברת על חרדים עם התנהגות ספציפית. אני לא פה כדי לדבר על כל "החילונים הבעייתיים" כי ברור שיש אנשים בעייתיים מכל מגדר ומגזר. די לנסות להתחכם
אולי במקום לנסות להתגונן אשכרה תשים לב למה שרשמתי? כתבתי שכל החרדים ככה? אני מדברת על חרדים עם התנהגות ספציפית. אני לא פה כדי לדבר על כל "החילונים הבעייתיים" כי ברור שיש אנשים בעייתיים מכל מגדר ומגזר. די לנסות להתחכם
אנונימית
הכותרת זה: "מה הקטע של חרדים"
אוקי
אז צניעות זאת "דרישה מוגזמת"? זאת לא דרישה שלהם, אלא של ה' יתברך.
אם כל המשפחה שלך בשני צדדים חרדים ואת בכל זאת חילונית, זה אומר משהו עלייך כי זה לא את פשוט לא יודעת מחוקים של יהדות, אלא יודעת ולא אכפת לך, העיקר באה בתלונות לחרדים ולא לעצמך.
אם כל המשפחה שלך בשני צדדים חרדים ואת בכל זאת חילונית, זה אומר משהו עלייך כי זה לא את פשוט לא יודעת מחוקים של יהדות, אלא יודעת ולא אכפת לך, העיקר באה בתלונות לחרדים ולא לעצמך.
אנונימי
כי יש קבוצות אנשים בכל מקום שפשוט לא רוצות לקבל או לשמוע על משהו שונה מהן כל מקום והקבוצה הקיצונית שלו
שואל השאלה:
מה תעשה תכריח אותי להתלבש צנוע? תאמין במה שאתה רוצה ואל תכפה על אף אחד שום דבר אחר. אם אני רוצה ללכת בשורטס וגופייה אז אני אלך ואם אני לא רוצה אז אני לא ולא משנה כמה תתפלל לאלוהים שלך זה לא ישתנה. חיה ותן לחיות עדיף להיות בן אדם טוב שאוכל שרימפס בחלב אימו מאשר להיות חרדי שיורק על נשים ברחוב.
מה תעשה תכריח אותי להתלבש צנוע? תאמין במה שאתה רוצה ואל תכפה על אף אחד שום דבר אחר. אם אני רוצה ללכת בשורטס וגופייה אז אני אלך ואם אני לא רוצה אז אני לא ולא משנה כמה תתפלל לאלוהים שלך זה לא ישתנה. חיה ותן לחיות עדיף להיות בן אדם טוב שאוכל שרימפס בחלב אימו מאשר להיות חרדי שיורק על נשים ברחוב.
אנונימית
מישהו הכריח?
את ידעת שזה המקום שתלכי אליו ושזה מקום שמקפיד על צניעות
זה כמו שתלכי לבית מלוכה עם בגדים מעופשים ומלוכלכים
את ידעת שזה המקום שתלכי אליו ושזה מקום שמקפיד על צניעות
זה כמו שתלכי לבית מלוכה עם בגדים מעופשים ומלוכלכים
שואל השאלה:
מדינה חופשית אנחנו לא דיקטטורה פה
מדינה חופשית אנחנו לא דיקטטורה פה
אנונימית
מי אמר שכן
ולכן כל אחד חי בדרכו אבל יש מקומות שלא רוצים שאנשים שונים מהם יהיו בתוכם
וחוצמיזה שהמדינה כבר מזמן לא בדיוק חופשית
זה ידוע שבבית שמש יש שכונה ספציפית של הקיצוניים ביותר בחברה החרדית
מערכת אכיפת החוק מסרבת לטפל בהם במלוא האמצעים
הקטע שלהם זה שהם קיצוניים... הם עושים הכל בצורה מאוד אכזרית וקיצונית בלי מקום לפשרות . זו התשובה שלי לשאלה
מערכת אכיפת החוק מסרבת לטפל בהם במלוא האמצעים
הקטע שלהם זה שהם קיצוניים... הם עושים הכל בצורה מאוד אכזרית וקיצונית בלי מקום לפשרות . זו התשובה שלי לשאלה
וואי כן בתור חרדית אני שנאת אותם יש לי םוביה מהם והם גם ממש מרחיקים אותי
קיצר אל תתיחסי הם סתם חולי נםש ואני לא יודעת למה את קוראת להם אפילו חרדים דתיים לא הייתי נותנת להם
קיצר אל תתיחסי הם סתם חולי נםש ואני לא יודעת למה את קוראת להם אפילו חרדים דתיים לא הייתי נותנת להם
גם אחותי הייתה שם בהריון ועברה את זה, ובעלה היה צריך לבוא
אני מסכים איתך ממש, זה לא דרך היהדות בעיני, וזה ממש לא ראוי.
גם שרפו שם חנויות פלאפונים אז..
אני מסכים איתך ממש, זה לא דרך היהדות בעיני, וזה ממש לא ראוי.
גם שרפו שם חנויות פלאפונים אז..
אם אתה מדברת כאיל ואין דין ואין דיין, הבעיה היא בך ולא אצלי.
אם את אומרת " אם אני רוצה ללכת בשורטס וגופייה אז אני אלך", גם אני יכול לענות לך אותו דבר: "אם אני רוצה לירוק עלייך - אני ארק עלייך. מה תעשי? תכריחי אותי לא לירוק עלייך? אנחנו מדינה דמוקרטית ולא מדינה דיקטטורית שיחליטו לי על מי לירוק ועל מי לירוק, זה חופש בחירה שלי". תשובתי זו אלייך בשום אופן לא פחות לגיטימית ממה שאת כתבת ואני ציטטתי ומה שאת אמרת ואני ציטטתי בשום מצב לא לגיטימי ממה שאני כתבתי לך בתשובה זו.
"חיה ותן לחיות"
- את לא נותנת לחיות, את הורגת אנשים עם חוסר צניעות שלו וזה גורם לחיילים למות, ה' אמר את זה במצורה מפורשת בנביא: "וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה)
"עדיף להיות בן אדם טוב שאוכל שרימפס בחלב אימו מאשר להיות חרדי שיורק על נשים ברחוב."
- הקטע שאת ממש לא אדם טבו שאת מזלזלת ככה במי שברא אותך, בחוקים שלו, באנשים אחרים שרואים אותך ואת גוזלת מהם את העולם הבא. אז את לא במקום של לדבר על להיות אדם טוב שאת לא כזאת.
נ.ב. כל הדתיים שתומכים בך כאן בתגובות יתנו את הדין על חנופה לרשעים.
אם את אומרת " אם אני רוצה ללכת בשורטס וגופייה אז אני אלך", גם אני יכול לענות לך אותו דבר: "אם אני רוצה לירוק עלייך - אני ארק עלייך. מה תעשי? תכריחי אותי לא לירוק עלייך? אנחנו מדינה דמוקרטית ולא מדינה דיקטטורית שיחליטו לי על מי לירוק ועל מי לירוק, זה חופש בחירה שלי". תשובתי זו אלייך בשום אופן לא פחות לגיטימית ממה שאת כתבת ואני ציטטתי ומה שאת אמרת ואני ציטטתי בשום מצב לא לגיטימי ממה שאני כתבתי לך בתשובה זו.
"חיה ותן לחיות"
- את לא נותנת לחיות, את הורגת אנשים עם חוסר צניעות שלו וזה גורם לחיילים למות, ה' אמר את זה במצורה מפורשת בנביא: "וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה)
"עדיף להיות בן אדם טוב שאוכל שרימפס בחלב אימו מאשר להיות חרדי שיורק על נשים ברחוב."
- הקטע שאת ממש לא אדם טבו שאת מזלזלת ככה במי שברא אותך, בחוקים שלו, באנשים אחרים שרואים אותך ואת גוזלת מהם את העולם הבא. אז את לא במקום של לדבר על להיות אדם טוב שאת לא כזאת.
נ.ב. כל הדתיים שתומכים בך כאן בתגובות יתנו את הדין על חנופה לרשעים.
אנונימי
כל כך מצער אותי שזו החויה שלך.
בבית שמש יש קבוצה של קיצוניים ובאמת צריך להרביץ להם.
חוצמזה שהיית צריכה לכבד ולא להכנס בלבוש לא צנוע לאזור הזה
אבל זה עדיין לא מצדיק את התגובה שלהם
בבית שמש יש קבוצה של קיצוניים ובאמת צריך להרביץ להם.
חוצמזה שהיית צריכה לכבד ולא להכנס בלבוש לא צנוע לאזור הזה
אבל זה עדיין לא מצדיק את התגובה שלהם
רק אומרת שלהרים אבן בשבת זאת עברה
^מה הקשר
תגובה לאנונימית שכתבה שזרקו על אבא שלה אבנים בשבת^
אבל זו תופעה קימת למרבה האבסורד
אבל זו תופעה קימת למרבה האבסורד
הקטע שלהם זה ללמוד תורה כל החיים עד שהם מתים
בכל מקום יש קיצוניים ואנשים מטורפים הם לא עושים את זה בקטע דתי אלא בקטע חולני וגם פה בתשובות שענו לך את יכולה לראות מי פרא אדם ועונה בצור גסה ולא מרוסנת לבין אנשים אינטלגנטים ונורמלים
חולי נפש יש בכל מקום ואת לא צריכה להכליל בגלל זה כי זה פשוט משוגעים ויש בכל מקום כאלה
זה ממש לא כולם
סורי באמת על החוויה אבל אתם אומרים על כולם ובינתיים יותר שמעתי איכ דתיה מאיכ חילוניה
ושאומרים כאילו זה כולם זה מצדיק עבטר האחרים תהתנהגות
סורי באמת על החוויה אבל אתם אומרים על כולם ובינתיים יותר שמעתי איכ דתיה מאיכ חילוניה
ושאומרים כאילו זה כולם זה מצדיק עבטר האחרים תהתנהגות
להרים אבן בשבת זה לא עברה.
מצד אחד את אומרת משהו נכון הם מרביצים לך וכו' מצד שני את כותבת בואו הרביץ להם אז מחזירה אש באש
ואולי בן אדם שלא קשור יפגע
פשוט עדיף לא לעבור שם
ואולי בן אדם שלא קשור יפגע
פשוט עדיף לא לעבור שם
לא צריך להכנס למקומות האלה כמו שלא נכנסים לכפרים ערביים, אין מה לעשות איתם הם קיצוניים הזויים
אוי אל תתייחסי אליהם זה רק אחוז קטן מהחברה החרדית והם אנשים גרועים באמת הם לא אמורים להיקרא חרדים זו בושה וחרפה ההתנהגות הזו הם לגמרי לא נורמליים הקיצוניים הללו והם בעצמם עושים עבירות גדולות ומכסים עליהם
רוב החרדים ממש לא כך
ואנונימי שתקף כאן אתה הבעיה פה מכיון שלהוכיח אנשים גם אם רוצים אז ניגשים בשקט ובעדינות ומעירים מי שיורק על בת שלבושה לא צנוע הוא מתנהג בחילול ה' שזו עבירה פי כמה גדולה אתה מדבר שטויות גמורות ואם אתה יורק אתה לא נחשב חרדי בכלל
רוב החרדים ממש לא כך
ואנונימי שתקף כאן אתה הבעיה פה מכיון שלהוכיח אנשים גם אם רוצים אז ניגשים בשקט ובעדינות ומעירים מי שיורק על בת שלבושה לא צנוע הוא מתנהג בחילול ה' שזו עבירה פי כמה גדולה אתה מדבר שטויות גמורות ואם אתה יורק אתה לא נחשב חרדי בכלל
^ שים לא למי עניתי מה שעניתי: לחצופה שבעצמה מעודדת כלפיהם אלימות, אמרה שמישהו צריך להרביץ להם, למישהי הצהירה שתלך עם שורט וגופייה בכוונה וגם אלוקים לא ישנה לה את זה. לא מורדת ומומרת להכעיס?
ואגב, יצא לי פעם לשמוע מראש ישיבה סיפור שאני לא זוכר מה היה ביניהם, אבל קרה שחתם סופר אמר משהו קשה לאיזה מרשעת, ייתכן שאפילו הלבין פניה ברבים. מה שקרה בסוף, שיום אחד אותה מרשעת מתה ושנודע לחתם סופר שאותה מרשעת מתה, חתם סופר ביקש שמתי שיעבירו את מיטתה בהלוויה, אז שיעבירו את זה דרך איפה שהוא גר. הרבה לא הבינו וטעו בכוונות של חתם סופר: חשבו שאולי הוא התחרט על מה שאמר לה, רוצה להתנצל או לא יודע מה, אבל בכל אופן עשו מה שביקש היות והיה גדול הדור. כאשר העבירו את מיטתה, ניגש חתם סופר אליה וירק עליה, אז הבינו למה ביקש שיעירו את מיטתה דרך איפה שהוא גר: לתת לה את "הכבוד" האחרון.
למה ראש ישיבה סיפר את זה? מן הסתם שהיום הוא לא מעודד לירוק על נשים לא צנועות, אבל להראות שלא תמיד צריך להיות עדין שמדובר ברשעים, כולל ביום מיתתם. למה אני הבאתי לך את זה? כי אמרת "אם אתה יורק, אתה בכלל לא חרדי", כלומר אתה שולל את זה למרי, לא משנה באיזה מרשעת מדובר, שלא אמרת הערכת לה כלום על החוצפה שלה, שמעבר הלבוש הפרובוקטיבי שלה, מעודדת אלימות כלפי אנשים ומצהירה בגאווה שתלך עם שורט וגופייה בלי לשים על אלוקים, רק לי הגבת שאני מדבר שטויות כי לי אסור לעשות מה שבא לי ורק לה מותר וכאילו שאסור לה למאוס באיזה שהיא מדברת ומתנהגת ולהראות לה שהתנהגות שלה מגעילה.
ואגב, יצא לי פעם לשמוע מראש ישיבה סיפור שאני לא זוכר מה היה ביניהם, אבל קרה שחתם סופר אמר משהו קשה לאיזה מרשעת, ייתכן שאפילו הלבין פניה ברבים. מה שקרה בסוף, שיום אחד אותה מרשעת מתה ושנודע לחתם סופר שאותה מרשעת מתה, חתם סופר ביקש שמתי שיעבירו את מיטתה בהלוויה, אז שיעבירו את זה דרך איפה שהוא גר. הרבה לא הבינו וטעו בכוונות של חתם סופר: חשבו שאולי הוא התחרט על מה שאמר לה, רוצה להתנצל או לא יודע מה, אבל בכל אופן עשו מה שביקש היות והיה גדול הדור. כאשר העבירו את מיטתה, ניגש חתם סופר אליה וירק עליה, אז הבינו למה ביקש שיעירו את מיטתה דרך איפה שהוא גר: לתת לה את "הכבוד" האחרון.
למה ראש ישיבה סיפר את זה? מן הסתם שהיום הוא לא מעודד לירוק על נשים לא צנועות, אבל להראות שלא תמיד צריך להיות עדין שמדובר ברשעים, כולל ביום מיתתם. למה אני הבאתי לך את זה? כי אמרת "אם אתה יורק, אתה בכלל לא חרדי", כלומר אתה שולל את זה למרי, לא משנה באיזה מרשעת מדובר, שלא אמרת הערכת לה כלום על החוצפה שלה, שמעבר הלבוש הפרובוקטיבי שלה, מעודדת אלימות כלפי אנשים ומצהירה בגאווה שתלך עם שורט וגופייה בלי לשים על אלוקים, רק לי הגבת שאני מדבר שטויות כי לי אסור לעשות מה שבא לי ורק לה מותר וכאילו שאסור לה למאוס באיזה שהיא מדברת ומתנהגת ולהראות לה שהתנהגות שלה מגעילה.
אנונימי
אתה מדבר שטויות למדת פעם בכלל דיני מומרות שאתה קורא לה מומרת להכעיס?
^ עזוב, גם אתה חוץ מלענות שאותם חרדים שהיא מדברת עליהם שהם "הזויים" ובכלל לא חרדים, לא היה לך מה להגיד בקשר אליה לעצמה, נכון? שואלת שאלה עצמה ממה לא הזויה ולא חוצפנית ולא שום דבר מהסוג הזה, נכון?
ואם אתה שואל אותי, אז בבקשה: מומר להכעיס - זה מי ששביק היתרא ואכיל איסורא. היא לא כזאת? היא לא תלבש חשוף בכוונה גם אם יהיו ברשותה בגדים צנועים כי היא רוצה דווקא את האיסור ולא היתר?
ואם אתה שואל אותי, אז בבקשה: מומר להכעיס - זה מי ששביק היתרא ואכיל איסורא. היא לא כזאת? היא לא תלבש חשוף בכוונה גם אם יהיו ברשותה בגדים צנועים כי היא רוצה דווקא את האיסור ולא היתר?
אנונימי
אז לידיעתך לא עברתי כאן על התגובות ראיתי את השאלה עצמה ועניתי
ולך תלמד קצות סימן נב'
ולך תלמד קצות סימן נב'