169 תשובות
שואל השאלה:
^אתה רציני?
למה עושים לו פלוסים?
בשום מקום אין חוק שאוסר להגיד את המילה הזאת, פשוט לא נהוג לומר אותה
זה לא אמור לעצבן אותך מי שאומר את זה אלה סתם אנשים טיפשים שלא יודעים לכבד .
אנונימית
כי אין באמת בעיה בזה
נכון זה מילת גנאי אבל יש מלא מילות גנאי
אז למה שזה לא יהיה מותר.
שואל השאלה:
^^^ על מה אתה מדבר אין יום שלא אומרים לי את המילה
bruh^^^
אנונימי
שואל השאלה:
^כן
באטמן
כן אומרים את הn word בארץ
כשהייתי בחטיבה ילדים צמיד היו אומרים אצ זה חופשי חופשי
^חחח עלאק לא בקטע גזעני
n word זה כינוי גנאי לעבדים *אפרו אמריקאים* שהלבנים באמריקה השתמשו כלפיהם

מותר או אסור? בתכלס מותר להגיד הכל, גם באמריקה, פשוט זה ביטוי פוגע ומתסיס אז לא אומרים בארצות הברית. בכל מקום אחר זה פחות רלוונטי כי מדובר על עבדים אפרו אמריקאים

אבל אם הולכים לפי "הגישה" שאסור להגיד, אז תכלס גם לאתיופים אסור להגיד.. רק אפרו אמריקאים יכולים להשתמש בזה

אני בעד שכל אחד יגיד מה שבא לו, אבל לא להעליב אחרים ולפגוע בהם
אנונימי
ואת יודעת שכוש זה מישהו עם עיניים יפות לפי התורה כן?
אסור לדעתי להגיד לכההי עור
אנונימית
שואל השאלה:
אני חושבת שלאנשים לבנים אסור להגיד את המילה
גם לך אסור להגיד ניגר

זה שאת אתיופית לא אומר שאת צאצאים של עבדים מנגריה וארצות במערב אפריקה שהאמריקאים לקחו משם עבדים

ברוך השם את יהודיה אתיופית- ואסור לך להגיד ניגר
אנונימי
אין חוק לאף אחד לא ממש אכפת מגזענות האמת אנשים אומרים דיי מה שבא להם
כי זאת סתם מילה, + היא בלועזית.
אתיופים דווקא השתעבדו אחי
אתם קוראים לנו נצ'ים
זה לא קשור אליך גם לך אסור להגיד.

זה שאתיופים באו מאפריקה ובמקרה גם *אפרו אמריקאים* לא אומר שגם לך מותר..

כל מי שהצבע עור שלו שחור קראו לו ניגר?
אנונימי
שואל השאלה:
^^^^זאת לא סתם מילה
אתיופים מביתא ישראל ממש לא השתעבדו על ידי האמריקאים..
אנונימי
לא סתם מילה, מילת גנאי
נו ו? למה שלא נוכל לומר מילת גנאי^^^
שואל השאלה:
יואו אבל זה לא משנה אם לא עברתי עבדות אני עדיין חווה גזענות כל יום
ו?
כולם גזענים לכולם
דיי להיעלב מכל דבר נצ'ים זה לבנים ככה אנחנו אומרים את זה
אנונימית
נגרו זה שחור ברומנית
ככה אנחנו אומרים את זה וגם על זה נעלבים
סך הכל מילה הכל בסדר
שואלת השאלה אני איתך ממש וגם אני אתיופית וזה ויש כאלו שאין להם בושה ואומרים את זה בפנים שלי או לידי
אנונימית
שואל השאלה:
^^^לא, אסור גם כושים
איזה גזענים יש פה באתר ואי
אנונימית
גם אותי זה מעצבן
אנונימית
בכל המדינות הערך מותר חוץ מבארצות הברית
כי שמה קרו כל העבדות שחורים וזה
גם באהרב
וכי אין חוק שאוסר את זה זה סתם גזעני אבל גזענות פוגשת אותנו ביום יום כי נרמלנו אצ זה קצת
אסור כוש*ם
אנונימית
לא אמרתי שאת לא חובה גזענות

אבל המילה ניגר לא קשורה אליך..

המשפחה שלך יהודים מאתיופיה.. האפרו אמריקאים באו ממדינות בצד השני של יבשת אפריקה ובכלל לא קשורים לסיפור שלך.. זה שלשניכם יש עור כהה לא אומר כלום..

זה מילה שלהם זה לא קשור אליך. וזה לא מבטל את זה שיש כלפיך גזענות, זה עצוב- פשוט המילה ניגר לא קשורה אליך בשום צורה


ומי שאומר לך ניגר זה ממש לא יפה, אבל בתכלס? אין קשר בכלל כי זה מילה לעבדים אפריקאים ממערב אפריקה
אנונימי
כוש היא אתיופיה/סודן לשעבר אחת מהן לא זוכרת
כושי זה אדם מכוש
להתחיל להיעלב שקוראים לי אירופאית?
כי כולם פה גזענים כלפי כולם
שואל השאלה:
^^^^אז למה עדיין אומרים לי ניגר כל יום?
^ אבל הפכו את זה למשהו של גנאי

(במקור כושי זה דווקא מילה בעלת משמעות די טובה)
אנונימי
קצת ארוך אבל תקראי
אם את אתיופית את יהודייה, ולכן ניגר בכלל לא אמור להפריע לך.
ניגר אמור להפריע רק לשחורים בארצות הברית, ששם זה נופל על קונטציה של עבדות
פה זה לא המצב.
אתם משבטי ישראל העתיקים, מאז ומתמיד הייתם אנשים גאים ומעולים
אין שום סיבה להרגיש סולידריות איתם.
כמו שלי אם יגידו ניגר, אני לא יפגע, גם את לא צריכה להיפגע.
זה לא נוגע לך בכלל.
אבל כמובן זה סיבה, למה את צריכה לשים פס על זה, אבל זה לא בסדר למישהו לומר את זה בצורה פוגעת.
אגב, אני אישית לא שמעתי מישהו מעולם אומר את המילה הזאת (חוץ מלהזהיר לא לומר את המילה בארה"ב, ואז בכלל שמעתי פעם ראשונה על המילה).
אז אין מה לעשות
אין חוק נגד זה
זו מילה שמדברת על מוצא
אנשים קוראים לך ניגר כי הם גזענים וזה לא יפה. הם חושבים שכל השחורים אותו הדבר

אבל בתכלס זה לא ש"מותר" לך להגיד כי זה לא קשור אליך בשום צורה
אנונימי
מי שעשה לי מינוס הוא פאדיחה
אם תגידו ליד אתיופי אתם לא תאמינו איזה ירידות אתם תקבלו
אנונימית
כן באמת, בתור אתיופית באמת אין לי כוחות לזה
אויש נו באמת
דיי עם הרגשי
את לא רואה אותנו מתבכיינים שקוראים לנו לבנים כמו הקיר אז לכי לקצור כותנה ניגר
אנונימית
שואל השאלה:
^^את יודעת שזה לא אותו הדבר
שואל השאלה:
^^הלבנים לא עברו עבדות במשך מאות שנים בגלל צבע העור שלהם
שואלת השאלה אל תפגעי מזה זה סתם ילדים שלא יודעים שאנחנו מבתא ישראל,
יהודי אתיופיה ועלינו ואנחנו שומרים כמוכם כשרות וזה חוגגים ביחד איתכם את החגים
*ניגר* אומרים את זה בחול לשחורים
אנונימית
גם את לא וגם אבות אבותייך לא
את יהודיה מאתיופיה
מה אתם רוצים אנשים

ניגר זה בהגדרה שלה מילת גנאי ששימשה לעבדים אפריקאים בארהב (אין קשר לאתיופים אבל עדין זה יכול להעליב..)

זה לא כמו כושי
אנונימי
וואו לבכות עכשיו או אחכ?
לפי מה שידוע לי רוב היהודים הלבנים היו בשואה בזמן שהיא בכלל לא הגיעה לאתיופיה
מסכנה היית עבד? גם אני במצרים
אנונימית
רק אומרת שבארצות הברית ואירופה יש פעולות נגד גזענות לשחורים
באפריקה לא ממש ראיתי משהו נגד גזענות ללבנים
שואל השאלה:
^^לא הייתי עבד אני פשוט חווה גזעות כל יום וזה מציק לי
ניגר זו מילת גנאי שפרושה שחור בלטינית
לא שמעתי אתיופי קורא ללבן נצ' ככינוי חיבה
כולם חווים גזענות אין מה לעשות
^^^זה כי את לא קוטפת כותנה
אנונימי
שואל השאלה:
יואו מה יש לכם אתם חושבים שזה בסדר להגיד לאנשים שחורים ניגר?
בקושי פעילה

נגירו זה שחור בלטינית

ניגר זה מילת גנאי שהשתמשו לעבדים באפריקה

אם זה מעליב אותה מה אכפת לך?
אנונימי
את מתעצבנת על זה שקוראים ליהודי אתיופיה ניגרים?
או על זה שקוראים לשחורים בארה"ב (שחלקם באמת הגיעו מניגריה) ניגרים?
אנונימי
אבל למה את מכלילה, את כל השחורים, ונפגעת בשביל האלה בארצות הברית.
אתם מעולם לא עברתם עבדות
לפי מה שקראתי בספר כמו "שבועת האמנה" של האתיופים,
היה לכם ממש מסורת והכל.
למה את חושבת שאת כמו ההוא בארצות הברית, הצבע העור?
לא חשבתי מעולם שיש קשר.
כמרוקאי שבגלל לא קשור לזה, אני חושב שזה מגעיל בחיים לא הייתי צוחק מדברים גזעניים רוב החברים שלי אתיופים (מה לעשות שהם הכי גברים?), והם לימדו אותי לצחוק על זה ואני משתדל מאוד שלא
אני חושב שזה באמת מגעיל להיות גזען וזה אני רק שנה שעברה בכלל גיליתי מה זה ניגר וכל מי שקורה לה ניגר, איכס
האנונימית שרשמה "שקוראים לנו לבנים כמו הקיר"
לא יודעת מי אמר לך זה גם לא בסדר אבל להגיד למישהו שהוא שחור ולקלל אותו בגלל הצבע עור שלו זה גזעני ויש הבדל יותר מלבן
אנונימית
כולם חווים גזענות בצורה כזו או אחרת
אין מה לעשות
זה שאת לוקחת ללב זה שלך
אין בשום מדינה חוק נגד זה האמת
אבל צודקת שזה מעצבן אותך שאומרים לך את זה
בחיאת שאני עובר יותר גזענות מחברים שלי האתיופים (הם קוראים לי נצ'י נ'ץ)
שואל השאלה:
טוב עזבו אתם יכולים להגיד ניגר
וואו איזה גבר אתה
יא לגנב
אנונימית
מי קילל אותךך מה לקלל בזה
אנונימית
אנונימי
נגרו זה שחור ברומנית
גם על זה נעלבים רק כי זה קרוב מספיק
אם היא נעלבת זה שלה האפרו אמריקאים לא קשורים אלייה
צבע עור זה לא הכל
שואלת השאלה אני איתך ועצוב לי שאת עוברת גזענות כל יום זה מזעזע
אנונימית
מה למה את מוותרת? הם לא יכולים להגיד לך את זה תילחמי על שלך
חברה יש אישור כולנו קיבלנו n word pass
שואל השאלה:
נא להירגע אתם יכולים להגיד את זה רק פעם אחת
זה לא בקטע גזעני ניגה
וואי מבטיחה האנונימי שאמר לא ביקשנו רשות ניגה אני באמת שרופה עלייך
אנונימית
אני רוצה להיות הרב בחתונה של האנונימית והאנונימי
אלה החיים... שרה.
אנונימי
שואל השאלה:
רגע ומה אתם חושבים על המילה כוש*? אתם חושבים שזה בסדר להגיד את זה?
^^חדמש
שואל השאלה:
טוב מספיק עם הגזענות
למה זה מעצבן אותך?
מילא המילה 'כ!שי' עוד איכשהו רלוונטית לאתיופים, אבל ניגר.. ?
המילה ניגר משמעותה ''שחור'' בלטינית, בדיוק כמו שכושי זה פשוט דרך לאמר שחור בעברית מקראית, אין הבדל בין לאמר ''נצ'י'' לבין לאמר ''כושי'' או ''ניגר''
למה אומרים כושים כי אתם מארץ כוש
צוחקים על כל העדות, זו מילה חסרת משמעות
אנונימי
פעם כושי הייתה דווקא מילה טובה במשמעות טובה.. עוד מימי התנך רשי אומר על זה במשמעות טובה

סתכלי:

"ותדבר מרים ואהרן במשה על אדות האשה הכשית אשר לקח כי אשה כשית לקח" במדבר יב א

פירוש רשי:

"האשה הכשית" - (שם) מגיד שהכל מודים ביפיה כשם שהכל מודים בשחרותו של כושי
"כושית" - בגימ' יפת מראה


גם בספר ילדים דירה להשכיר יש את החתולה הכושית, פעם לעוגת שוקולד קראו עוגה כושית..

זה נהפך למשהו מעליב רק בזמן האחרון
אנונימי
זה נהפך למשהו מעליב כי הם מחפשים לאמר שהם מקופחים, הם צריכים שמישהו יעליב אותם כדי לטעון שיש גזענות
כי זה ישראל לאף אחד לא באמת אכפת במיוחד כשזה מגיע לגזענות ישראלים מאוד גזעניים וזה עובדה

חחח על מנ אתם עושים מינוס אני אומרת תאמת זה ממש ידוע
משתמשים במילה כושי לאנשים שחורים פשוט, עוד לפני שהיו אתיופים בארץ בכלל.. פשוט למישהו כהה

סבתא שלי אמרה שהיא הייתה צעירה היה לה חבר כושי (והוא בכלל תמני..), ובן דוד של אבא שלי קראו לו כושי והוא בכלל עיראקי וטריפולטאי

בקיצור לא צריך להעליב מהמילה כושי
אנונימי
זה אפילו לא גזעני זה סתם לא פוליטיקלי קורקט
אומרים ניגר כי אתם מניגריה
וכושי כי אתם מכוש
זה כמו לקרוא לצרפתי צרפתי כי הוא מצרפת
שואל השאלה:
התגובות פה ממש איכזבו אותי
שרה לכי לאכל אינג'רה
אנונימי
ירוס אמא מחכה לך עם האינג'רה
אנונימית
בעיני לומר את המילה ניגר וכושי זה לא בסדר, בעבר כתבתי עלון בית ספר
נגד המילה כושי.
אבל כושי אני לא אוהב שאומרים, כי זה מכליל את האתיופים יחד עם אחרים.
וגם זה נתפס לא טוב.
אבל רוב האנשים לא מודעים לזה כי זה ממש ממש עדין, ולכן אין סיבה להיפגע.
(לכן אגב כתבתי את העלון בית ספר שיהיו מודעים לא לומר.)
אבל תדעי שמהמילה ניגר את לא צריכה להיפגע, כי כל הקונטציה השלילית היא רק לשחורים בארצות הברית.
ובכלל כל זה סתם מנסים לעצבן, כמו חבר שלי שעלה מרוסיה, אז צחקו עליו רוסי. אז תשימי פס.
שואל השאלה:
יואו מה יש לכם אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות
^^^ כפרה את עוד צעירה, אני גם טיפה שחום, קחי את זה בצחוק
התבכיינות רצח בעיניי
אני רוצה להגיד את זה כמה שבא לי
יש הבדל איך אומרים את זה
יכול להיות שאת נעלבת בגלל שאנשים משתמשים במילה הזאת כדי להתנשא ולפגוע בך, אבל זה לא חייב להיות כך
אנונימי
עזבי אותם גזענים ישארו גזענים אם הם רוצים להישאר ככה.שיגידו מה כבר אפשר לעשות חוץ מside eye ולהמשיך בחיים.

הם גם רוצים להשתלב באיזשהוא מובן. בכללי גם שחורים לא צריכים להשתמש בזה.לא להיות מופתעים כשמישהו לבן או מישהוא שלא שחור יגיד ני*ה כשהוא או היא שר/ה. כי מי קודם כל מי משתמש במילה הזאת בשיר? השחורים. זה מוזר כי השתמשו במילה הזאת נגדם אז זה מוזר לדעתי ובכללי שאף אחד לא יגיד את זה כי מה זה מועיל ? להרגיש קול? חח לא ומי שאומר את זה אז שיעשה מה שבאלו גם כשהוא או היא שרה את זה כי אחרי הכל הם רק שרים. כששרים רוב הזמן לא אכפת מהמילים ולא חושבים יותר מדי על זה
ועוד סיבה- הם רוצים צומי כי תחשבי שנייה הם יודעים איזה תגובה זה נותן מאיתנו (שחורים) אז..
בתכלס "מותר" בכל מדינה כי אין חוק שאוסר על זה אבל רוב האנשים השפויים והלא גזענים לא אומרים את זה
אנונימי
על מה אתה מדבר
מהזתומרת עניתי על השאלה שלה
אנונימי
אתה שואל אותי ? או..
כן אני שואל אותך
אנונימי
רגע רק שאני אבין מדובר על המילה, ניגה? כאילו ניגר? ניגות כזה? כושי? ניגרס? נגה? niga/nigger/nigga/negga/nga/wtn/nggrs/neger/niggars
או כושי כמו שאומרים כושיליאמוק כושלימלמלם כושילרבאק כושילירבאקערס
גם תלוי בהגייה והשורש של המילה כיוון שניגר וכושי יכולים להוות מטרות אחרות
שוב לא שאני מבין בזה
סתם מעניין
^רואה כמו שאמרתי להרגיש קול וגם בישביל צומי
שואלת השאלה
נכון כולם פה כמעט אושה דדב קוששה?
יש לי חברה שחורה ולא אכפת לה כשאומרים את זה לדעתי את לוקחת את זה אישי מדי
תנסי לשחרר קצת והומור עצמי
למה אתם לוקחים את זה כל כך ברצינות
אנונימית
מה את רוצה מוסלמית
דיברנו על כושים לא על ערבים
זה לא חוק לא נראה לי שאנשים צריך להיות אכפת אם לא אומרים להם את זה בתור קללה
כלמה שכתבת זה כמו גיבריש בישבילי כי על מה אתה מדבר
והעולם המשיך להתסובב
זאת המילה האהובה עליי
אנונימי
שואל השאלה:
^אולי אמאשלך
אני מתה
אני לא ערבייה מצחיקול
שוםם דבר לא מצדיק לפגוע באחרים, והתגובות כאן מגעילות מאוד, ואין לי צבע עור כהה, וזה מזעזע שיש כאלה שמתייחסים בצורה מזלזלת או משתמשים במילה משפילה ולא משנה אם הם לא באמת מתכוונים לפגוע או שהם רק התכוונו לומר שחור ולא להציק זו מילה בעייתית וכל מי שחושב אחרת מתכחש למציאות, לכו בארצות הברית ותנסו לומר את זה למישהו כהה עור שם ונראה מה יקרה לכם.
ואגב אתיופית או לא מה זה משנה, זה פוגע בה וזה לא נעים, גם אם אכן הערך שלה לא תלוי באחרים ובמראה שלה, לומר לה להקליל זה טיפשות והתעלמות מפגיעות של מתנשאים וילדים קטנים.
תבכו יותר חזק אולי זה יעזור
כן הבובולי האלה משהו מיוחד...
המוסלמית פה עושה לייקים לערבים שאומרים לשחרר את פלסטין תעיפו אותה מכאן
את אתיופית לא ניגרית
מה את נעלבת בשבילם
מאומן
מה? איפה היא רשמה את זה מה פיספסתי
שואל השאלה:
כמה פעמים אני צריכה להגיד שאומרים לי ניגר כל יום
זה לא משנה אם אני אתיופית עדיין אומרים לי את זה כל הזמן
תתעלמי סתם אוכלי בובולי...
יופי אז אומרים לך ניגר
תתגאי בזה
בטח יש להם קיט שטוח
^^^ לא ניגה אני לא אוכל בולבולים
ועכשיו אין לי יותר קללות באמהרית ואני צריך לחפש בגוגל אם באלי עוד אבל בעיקרון תקללי אותם באמהרית והם יאכלו סרטים על מה שאת אומרת תגידי להם שדדב זה ברכה
אם מישהו מקלל אותך אחותי צאי עליו ותעמידי אותו במקום

או שפשוט תראי להם שאת לוקחת את זה באיזי ותסתלבטי עליהם בחזרה
אנונימית
אחי מה הקשר מהיר ועצבני וחלילה ברחוב למילה ניגר?
פשוט יש לנו היסטוריה שונה. יש שם היסטוריה מאוד בעייתית בעניין של עבדות של שחורים אז זה נושא רגיש
כמו שבארץ גדלתי בידיעה שבאמת אסור לי לאמר היטלר. זה ממש לא יצא לי מהפה אפילו אם הייתי צריכה פשוט ללמוד על השורה
ובחול זה לט בעייתי ככ
אנונימית
אין אותה כמות של אתיופים כמו במדינות גדולות יותר, וכי הישראלי הממוצע פחות מנומס
את יודעת שאת לא קשורה לזה נכון? המילה הזאת הומצא על ידי המעבידים של השחורים באמריקה
את לא אמורה להיעלב.
את אתיופית.
לא נ*גרית.
אין לך שום קשר לעבדות בארצות הברית.

אני לא מבין למה את נעלבת באמת.
אנונימי
היא מנסה להגיד לכם שלמרות שהיא לא קשורה לזה אנשים ממשיכים להגיד לה את זה כי היא שחורה במקום להגיד לה שהיא לא קשורה לזה תנסו להגיד לה איך להתמודד עם זה בפעם הבאה כשמישהו יגיד לה את זה ואלה שאומרים לה שהיא לא אמורה להיעלב סתמו תפה בבקשה אתם לא יודעים איזה מעצבן זה כשמישהו אשכנזי או מזרחי אומר את זה
אנונימית
^^ אז אומרים לה שהיא לא צריכה להיעלב כי זה כמו לקרוא למישהו סיני נ*גר. כי כמו סיני, היא לא קשורה למילה הזאת.
אנונימי
אה מגיע עונש מוות לכל ההוד שלי בכדורסל
כי לא יודע, אנשים פשוט משום מה אוהבים להגיד את ה-n word
נכון אבל הם בטוחים שהיא כן קשורה לזה הם טיפשים
אנונימית
צוחקים על בלונדיניות שהן לא חכמות
על ג'ינג'ים שהם מסריחים
על אשכנזים שהם נשרפים בשמש
על מרוקאים שהם עצבניים

לא רק על שחורים מתגזענים, הגזענות בכל מקום לכל אחד, ואין שום בעיה עם זה, רק למי שלא מבין צחוק ולוקח ללב
מצטער שזה מפריע לך, אבל לא נפסיק לצחוק, זה בעיה שלך שלקחת ללב..
מה אמלה מאיפה הבאת את זה מדברים פו על מילת גנאי מה אתה מכניס עכשיו פלסטין..חח אני מתה קודם אמרת שהנושא לא קשור לערבים (התכוונת לזה שאני ערבייה אבל אני לא,ערבים בכלל רק 20 אחוז מהמוסלמים בעולם) ואיפה בדיוק פה אנשים ציינו פלסטין ואני גם לא ציינתי שאני בעד או נגד אז תפסיק להמציא דברים.
נשמה זו מילה שהודבקה לעבדים בארצות הברית
אבות אבותייך היו באתיופיה, לא עבדים בארצות הברית
תפסיקו לנפח את המילה הזאת, בימינו כבר אין בחיים עבד שחור לשעבר אחד, ככה שהמילה לא אמורה לעניין אף אחד יותר כשהיא נאמרת
שלא לדבר על אלה שנפגעים כשמישהו אומר את המילה תוך כדי שיר שהמילה רשומה בו 4000 פעם, בדיחה
אנונימי
באף מדינה אין חוק שאסור כי זה פגיעה בחופש הביטוי
ובקשר לשאלה כי יש גזענים בעולם
כי ככה
אסור בכל מקום אבל זה ישראלים תגיד להם לא לעשות משהו יעשו בכוונה
האן וורד מופנת לשחורים ואתיופים נחשבים שחורים אז אני לא מבינה את ההגיון שלכם
.
אנונימי
אני גם אתיופי וגם אני מרגיש שיש גזענות אבל לא צריךלבכות פשוט חיים את החיים יחד עם גזענות ולא מתייחסים
אנונימי
הקשר של האתיופים בארץ לשחורים באמריקה זה כמו הקשר בין האיטלקים לבין הקווקזים
כי ישראלים הם גזענים לא חדש
כולה מילה
וואי גם לי יוצא לשמוע את זה הרבה וזה מעצבן ברמות כי זה תמיד גורם לי להרגיש לא בנוח
את לא אמורה להיפגע בתור אתיופית זה לא קשור אלייך
גזענות אצלנו כל כך מנורמלת שזה כבר נראה סבבה
בכללי גם בארה"ב הם רגישים מידי לדעתי, ואני לא חושבת שבישראל השתמשו במילה הזאת איי פעם כמו שהשתמשו בה בהיסטוריה של האמריקאים, ולא היו פה עבדים, אם כבר אנחנו היינו העבדים.
אנונימית
כי אנחנו מדינה גזענית
כל אחד גזעני אחד לשני
זה גם יותר המבוגרים אומרים את המילה הזאת כי פעם הייתה יותר גזענות היום לא אומרים אותה הרבה או שאומרים אותה בצחוק כי כידוע בישראל גזענים בצחוק גם
אנונימית
צודקת זה ממש לא יפה שמכלילים את כל השחורים וקוראים להם ניגרים יש סודאנים ואריתראים ועוד לא כולם ניגרים
אנונימי
כי אתם אתיופים, לא אמריקאים, אתם לא מושפעים ממילים וטמטום, רוב הישראלים שאומרים את זה סתם אומרים את זה בתור טרנד או כי זורם להם, לא מתוך גזענות או זלזול.

רבאק איפה האתיופים של פעם, היום כל אתיופי חושב שהוא באיזה gang כמו באמריקה ואסור לפנות אליהם.

אתם יהודים, היינו עבדים במצרים, אבות אבותינו, גם לבנים גם כהים, זו סך הכל מילה.

איפה פעם האתיופים אחד לא היה יודע מה זה בכלל n word
זה לא גזעני זה סתם דרך שלכם להתבכיין גם במאה ה19 ( סליחה שאני מביא עובדות וידע) לא ישתמשו בזה בתור מילת גנאי זה כמו להגיד ישראלי מה זה מישהו שבא מניגריה
אנשים פה עם הרבה פחות מודעות והcancel culture פה כמעט ולא קיימת לעומת ארהב ששם יש אוכלוסיה גדולה של שחורים שעברו גזענות אמיתית בדורות העבר שלהם ובדור הנוכחי מצד הלבנים שהם הרב במדינה ולכן בגלל שהתרבות השחורה שלהם נהייתה סוג של טרנד בארה"ב הם החליטו ממש לפקח על כל הקטע הזה של "אתה לבן אסור לך להגיד את האן וורד"
בארץ כולנו מעורבבים מדי וכמעט ואין שחורים שעברו עבדות כזאת והגזענות פה דיי פתוחה תאמת
כי זאת מדינה חופשית
תגדירי "מותר"
כאן אף אחד לא יסקול אותך באבנים אם תגידי את זה אבל זה עדיין לא יפה
bruh^^^^ עלאק של פעם, גם אנחנו מושפעים.
אנונימי
^מה שבאלי
כי נתתי אישור
שואל השאלה:
^אברהם מה אתה עושה פה
שואל השאלה:
טוב אם אתם כל כך רוצים להגיד את המילה אז תגידו
ברה אפילו הניגות פה מחקו לי את התגובות
womp womp nigga