9 תשובות
בנות לא צריכות להניח תפילין אבל מפה עד להשוות לשרפת ספר תורה זה מוגזם לגמרי
לא באותה רמה אבל כן זה מבזה את התפילין כי כיום נשים שמניחות זה בדרך כלל בגלל אינטרסים חברתיים.
זה כן ביזוי אבל אין לזה ממש תשובה עד כמה זה משהו שאפשר לריב עליו בדעות שונות
השוואה מופרכת . חלילה.
לנשים מותר לקיים מצוות עשה התלויות בזמן
הן לא חייבות. מותר להן אם הן רוצות
כך לגבי שמיעת שופר וכך לגבי נטילת ארבעת המינים
וכמו שאישה לא מבזה את ארבעת המינים כשהיא נוטלת אותן
כך היא לא מבזה תפילין כשהיא מניחה אותן.

האם להניח תפילין כן או לא, זו שאלה נפרדת
והיא כוללת בתוכה כמה עניינים מורכבים
אבל במקרה שכל כוונתה להניח תפילין לשם שמים
ולא להתנגח ולקנטר ולהתריס - חס ושלום לומר שהיא מבזה את התפילין.
ה' ישמור זה ממש לא דומה
אגב היו נשים שהניחו כמו מיכל בת שאול ובנותיו של רש"י אבל צריך לדעת מאיפה זה המגיע הרצון להניח
כן, הרבה רבנים אומרים שאסור בתכלית האיסור לאישה להניח תפילין, יש כאלה שאומרים שאישה שמניחה תפילין צריך לאסור עליה ויש כאלה שאומרים שהיא עוברת על איסור לא ילבוש גבר בגדי אישה