23 תשובות
יואו ברו השעה עשרה לשש מה זה
אבל פשוט הוכחות כמו כל עובדה
אבל פשוט הוכחות כמו כל עובדה
שואל השאלה:
הגבר שבגברים
יש עוד דתות שאינן מונותאיסטיות
והאמת יש לא מעט
הגבר שבגברים
יש עוד דתות שאינן מונותאיסטיות
והאמת יש לא מעט
אני לא מאמינה אז מבחינתי כולן לא נכונות, אבל בעיקרון ראיתי שהרבה אנשים שמאמינים ביהדות אומרים שהיא הדת הראשונה שמאמינה באל אחד ולכן היא הנכונה
אנונימית
שואל השאלה:
כן, אבל לא ברור למה עצם היותה דת מונותאיסטית ראשונה הופך אותה לדת הנכונה ביותר מה שגם זה לא נכון
זורואסטריות יותר עתיקה מהיהדות
ובאיראן יש לה כמה מאות אלפי מאמינים נותרים
כן, אבל לא ברור למה עצם היותה דת מונותאיסטית ראשונה הופך אותה לדת הנכונה ביותר מה שגם זה לא נכון
זורואסטריות יותר עתיקה מהיהדות
ובאיראן יש לה כמה מאות אלפי מאמינים נותרים
^נכון, בעיקרון אנשים נוטים להאמין במה שהקהילה שלהם מאמינה בו
אנונימית
דתות אינן נועדו, מלכתחילה, להיבחן בכלים מדעיים או לוגיים באותה צורה שאנו בוחנים עובדות פיזיקליות, אלא הן מבוססות על חוויה אישית, זהות תרבותית ואמונות שממלאות צורך פסיכולוגי עמוק. אפשר לראות אותן כסוג של תבניות מיתיות או רעיוניות שבני אדם מאמצים כדי להסביר את הלא-נודע ולקבל תחושת משמעות.. הקונפליקט בין דתות עשוי שלא להיות בר פתרון, מכיוון שהן משקפות הקשרים תרבותיים שבהם חסידים רואים לעתים קרובות את אמונותיהם כעליונות. לפיכך, הוכחת דת אחת כנכונה על פני אחרת נראית חסרת תועלת, שכן הן נטועות בחוויות אישיות וקולקטיביות ולא באמיתות אובייקטיביות
אנונימית
נתחיל מזה שהתורה שלנו לא השתנתה אף פעם גם אחרי הרבה מאוד שנים של גלות ואפילו כמה גלויות רק הבדלים בנוסח ובהלכות בקטנה אבל התורה עצמה חא השתנתה ובנצרות ובאיסלאם יש מלא מלא גרסאות משום שזה מבוסס על שקר בניגוד ליהדות
יהדות - מקור
אסלאם + נצרות - חיקויים
נצרות - ישו היה יהודי שכעס על הרב שלו הלך הקים דת משלו...
אסלאם - מוחמד "הנביא" בהתחלה בכלל בא ליהודים אבל הם לא הסכימו לקבל אותו כי שינה את סיפורי התנך
אסלאם + נצרות - חיקויים
נצרות - ישו היה יהודי שכעס על הרב שלו הלך הקים דת משלו...
אסלאם - מוחמד "הנביא" בהתחלה בכלל בא ליהודים אבל הם לא הסכימו לקבל אותו כי שינה את סיפורי התנך
אין, גם אם דת מסויימת בהסתברות לוגית חזקה יותר אפשר להניח שהיא יותר קרובה לתיאור של "נכון", זה עדיין לא אומר שהיא בהכרח בכיוון הזה, לא כל טיעון לוגי חזק בהכרח מייצג אמת.
שואל השאלה:
^מה היא הדת הנכונה באגט האמת?
^מה היא הדת הנכונה באגט האמת?
שאלה יפה - אנשים מכירים 5 דתות לפחות וחושבים שהוותיקה והמקורית היא כנראה הנכונה רק מבין חמשת אלו, הם לא מסתכלים על דתות אחרות כי יש עשרות.
כשבאתי לענות על השאלה חשבתי להתחיל לכתוב למה היהודית נכונה אבל אז הבנתי שזה לא משנה בכלל כי השאלה כאן היא איך אפשר להוכיח שאחת מהדתות הרבות בעולם היא הנכונה לדעתי אי אפשר להוכיח שיש דת אחת שהיא הנכונה כשתלך לכל דת ותשאל אותם למה הדת שלכם היא הנכונה יביאו לך הוכחות דרך דברים שמתבססים על האמונה שלהם לאף דת אין הוכחה שהאל שלהם קיים (או שגוף מסויים הוא אל ) ולכן אי אפשר להוכיח איזה דת היא נכונה כשחושבים על זה קצת אפשר להבין שזה חלק מהחבילה שבא עם אמונה במיוחד בדתות המונותאסטיות אתה מאמין במשהו שאתה לא יכול להוכיח שהוא קיים אתה מאמין בלא נודע וזה חלק מהאמונה שברגע שאתה מאמין זה חלק מהקסם חלק בלתי נפרד מהחיים שלך וכשאתה בחוץ אתה לא מצליח להבין איך אנשים מאמינים לשטויות כאלה וזה הגיוני לחשוב ככה אבל כמו שאנונימית כתבה כל אחד עובר חוויה אישית שעליו האמונה שלו מבוססת ונבנת ולכן לאותו בן אדם להאמין זה הדבר הכי הגיוני בעולם ומי שרואה את זה מבחוץ לא מבין למה אותו בן אדם מאמין
אם היה אפשר להוכיח מבחינה מדעית מהי הדת האמיתית אז לא היה לנו זכות בחירה
ואלוקים רוצה לנבחר בו ונאמין באמונה שלימה בלי לחקור
ואלוקים רוצה לנבחר בו ונאמין באמונה שלימה בלי לחקור
שואל השאלה:
איך אפשר להוכיח את קיומו מבחינה מדעית^
איך אפשר להוכיח את קיומו מבחינה מדעית^
האישה תמיד צודקת
מצתרפת לשאלה
התחלה שלה: ביהדות זה עם שלם ששומע את אלוקים בשעת מתן תורה, מה שלא מאפשר רמאות, מה שלא קיים בדתות אחרות.
אם אתה לא מבין למה דת אמת חייבת להיות מונותאיסטית אתה בבעיה רצינית, אם אתה חושב שאלוקים שברא את העולם יש מאין, בעצמו נוצר ע"י מישהו, מוגבל בכוחו או משהה כזה. כי כל יכול להיות רק אחד.
אם אתה לא מבין למה דת אמת חייבת להיות מונותאיסטית אתה בבעיה רצינית, אם אתה חושב שאלוקים שברא את העולם יש מאין, בעצמו נוצר ע"י מישהו, מוגבל בכוחו או משהה כזה. כי כל יכול להיות רק אחד.
שתדע גם שלפעמים יותר מעניין לשמוע מה יש לאנשים שלא היו חלק מדת והפכו לחלק ממנה או שעברו בין דתות להגיד על דתות, יכול להיות שאתה תמצא את הנקודת מבט שלהם כפחות פשטנית ויותר מושכלת
וגם, חשבת פעם שזה הדבר המוזר אם אתה זה שהצליח למצוא תשובה שהוא משוכנע בה ב100%? אתה לא חושב שבסוף כולם מנסים להבין את החיים ויש אנשים שמכל מיני סיבות מצליחים להבין קצת יותר מאחרים? חלק מלהיות אדם מאמין זה למצוא סיבות שאתה מסכים איתם ודרכים לחיות עם 99% מהדברים שקורים ואת האחוז שנשאר אתה משאיר למה שאתה קורא לו העולם ואני קוראת לו אלוקים, אנשים זה יצורים חולי שליטה, אבל הם לא מספיק חזקים כדי שתהיה להם שליטה מלאה בחיים שלהם, אחרת הם אף פעם לא היו מתים.
וגם, חשבת פעם שזה הדבר המוזר אם אתה זה שהצליח למצוא תשובה שהוא משוכנע בה ב100%? אתה לא חושב שבסוף כולם מנסים להבין את החיים ויש אנשים שמכל מיני סיבות מצליחים להבין קצת יותר מאחרים? חלק מלהיות אדם מאמין זה למצוא סיבות שאתה מסכים איתם ודרכים לחיות עם 99% מהדברים שקורים ואת האחוז שנשאר אתה משאיר למה שאתה קורא לו העולם ואני קוראת לו אלוקים, אנשים זה יצורים חולי שליטה, אבל הם לא מספיק חזקים כדי שתהיה להם שליטה מלאה בחיים שלהם, אחרת הם אף פעם לא היו מתים.
שואל השאלה:
גם היהדות מקדשת את המוות ^ כמעט כל הדתות המונותאיסטיות עושות כן
גם היהדות מקדשת את המוות ^ כמעט כל הדתות המונותאיסטיות עושות כן
זה מורכב.
אתה יכול ללמוד הרבה על דת לפי המאמינים שלה, יש דתות מסוימות שיש בהם משהו שיותר מושך לכיוון עצימת עיניים וזריקת אחריות והכנעות לתשוקות ויש דתות מסוימות שיש בהם משהו שיותר מושך לכיוון של סגפנות וסבל וכלומניקיות ויש בדת גם כיוון שמושך להתפלספות, השאלה המהותית היא מה הדת מנסה לקדש, האיסלאם מקדש את המוות, הנצרות מקדשת את האל, הבודהיזם מקדש את המיסטיקה, אבל לפי היהדות צריך למצוא איזונים כל הזמן, האל הוא הקדוש והוא חולק את הקדושה שלו עם כל מיני דברים מיוחדים בעולם, עם ישראל, ארץ ישראל, שבת, חגים, דברים נוספים שקודשו על ידי עם ישראל, לדברים שקודשו בידי הקדוש הכי גדול יש כל כך הרבה קדושה שיש להם את הכוח לקדש דברים סביבם, היהדות בדרך כלל מתייחסת לדברים הפחות מוחשיים כמקודשים, האהבה היא מקודשת, השפה היא מקודשת, הזמן הוא מקודש, המקום הוא מקודש, הצליל מקודש, היהדות גם נותנת פרקטיקות להגדלת הקדושה בעולם, יש נסיון לגרום ליהודי הפשוט להיות אדם טוב יותר גם אם הוא לא מנסה להבין למה הוא יהודי, אבל יש נסיון אפילו יותר מורגש שהיהודי ישאל שאלות, ינסה להבין כל הזמן למה דברים קורים, למה הוא עושה מה שהוא עושה, למה העולם פועל כמו שהוא פועל, מבחינת היהדות האדם הוא גם גוף וגם נפש, הוא לא אמור לקדש את הגוף והוא לא אמור לקדש את הנפש, הוא אמור לעשות מצוות ולשאול שאלות ולנסות להיות אדם מורכב יותר וטוב יותר ולקדם את העולם בצורה יותר טובה
היהדות לא סתם נודדת, יש משהו ביהדות שמקדש את הדרך לא פחות מאשר את המטרה
אתה יכול ללמוד הרבה על דת לפי המאמינים שלה, יש דתות מסוימות שיש בהם משהו שיותר מושך לכיוון עצימת עיניים וזריקת אחריות והכנעות לתשוקות ויש דתות מסוימות שיש בהם משהו שיותר מושך לכיוון של סגפנות וסבל וכלומניקיות ויש בדת גם כיוון שמושך להתפלספות, השאלה המהותית היא מה הדת מנסה לקדש, האיסלאם מקדש את המוות, הנצרות מקדשת את האל, הבודהיזם מקדש את המיסטיקה, אבל לפי היהדות צריך למצוא איזונים כל הזמן, האל הוא הקדוש והוא חולק את הקדושה שלו עם כל מיני דברים מיוחדים בעולם, עם ישראל, ארץ ישראל, שבת, חגים, דברים נוספים שקודשו על ידי עם ישראל, לדברים שקודשו בידי הקדוש הכי גדול יש כל כך הרבה קדושה שיש להם את הכוח לקדש דברים סביבם, היהדות בדרך כלל מתייחסת לדברים הפחות מוחשיים כמקודשים, האהבה היא מקודשת, השפה היא מקודשת, הזמן הוא מקודש, המקום הוא מקודש, הצליל מקודש, היהדות גם נותנת פרקטיקות להגדלת הקדושה בעולם, יש נסיון לגרום ליהודי הפשוט להיות אדם טוב יותר גם אם הוא לא מנסה להבין למה הוא יהודי, אבל יש נסיון אפילו יותר מורגש שהיהודי ישאל שאלות, ינסה להבין כל הזמן למה דברים קורים, למה הוא עושה מה שהוא עושה, למה העולם פועל כמו שהוא פועל, מבחינת היהדות האדם הוא גם גוף וגם נפש, הוא לא אמור לקדש את הגוף והוא לא אמור לקדש את הנפש, הוא אמור לעשות מצוות ולשאול שאלות ולנסות להיות אדם מורכב יותר וטוב יותר ולקדם את העולם בצורה יותר טובה
היהדות לא סתם נודדת, יש משהו ביהדות שמקדש את הדרך לא פחות מאשר את המטרה
יש הבדל בין לקדש את המוות לבין לקדש את החיים, ברגע שאתה מדבר במושגים של קדושת החיים, אתה מדבר במושגים של לתת ערך לחיים, והדרך האחרונה שהיהדות מציעה לנתינת ערך לחיים, לא הברירת מחדל אלא הדבר האחרון שאתה מנסה במקרה שאין שום דבר אחר שיעזור, הוא למות על קידוש ה' בעולם, כלומר למות למען ערכים שהם יותר גדולים מהחיים הפרטיים שלך, בדרך כלל המשמעות היא שאתה מת כדי שאחרים יחיו
ההבדל הוא שבאיסלאם מובטח לך שאם תמות למען ערך כלשהו תקבל שכר גדול מאוד, בזמן שביהדות העולם הבא לא מוזכר פעם אחת בתורה אלא רק ב'יהדות המתקדמת' יותר, כי לפני שיש עולם הבא יש את העולם הזה, ואף אחד לא מבטיח לך שאם תמות זה יהיה טוב, ולכן אתה צריך לשים לב שאתה חי בצורה הכי טובה שאתה יכול לחיות כדי שגם כשאתה מת אתה תמשיך להשפיע על העולם
ההבדל הוא שבאיסלאם מובטח לך שאם תמות למען ערך כלשהו תקבל שכר גדול מאוד, בזמן שביהדות העולם הבא לא מוזכר פעם אחת בתורה אלא רק ב'יהדות המתקדמת' יותר, כי לפני שיש עולם הבא יש את העולם הזה, ואף אחד לא מבטיח לך שאם תמות זה יהיה טוב, ולכן אתה צריך לשים לב שאתה חי בצורה הכי טובה שאתה יכול לחיות כדי שגם כשאתה מת אתה תמשיך להשפיע על העולם
לדעתי דתות הן דבר אישי של אדם. בעולם כמו שאנחנו חיים בו דת היא כבר לא אישית אבל לשאלתך אני חושב שדת היא כמו אמונה שאתה אמור להרגיש שאתה הכי שייך ושהיא הכי נכונה לדעתך!