22 תשובות
בצפון לא גרים אנשים.
כואב
אבל כמעט כל האוכלוסייה בישראל גרה במרכז.
בתור פריפריאלי מהדרום אני מסכים שזה בעייתי, אבל אין ספק שזה הגיוני.
כואב
אבל כמעט כל האוכלוסייה בישראל גרה במרכז.
בתור פריפריאלי מהדרום אני מסכים שזה בעייתי, אבל אין ספק שזה הגיוני.
אחרת איך?
זה כמו שתגידי שלאף אחד לא אכפת מהחטופים כי הם עדיין בעזה
ברור שאכפת, זה לא בשליטתנו.
זה כמו שתגידי שלאף אחד לא אכפת מהחטופים כי הם עדיין בעזה
ברור שאכפת, זה לא בשליטתנו.
שואל השאלה:
^^לא גרים אנשים בצפון?
רק בעיר שלי ואנחנו לא מפונים יש 80 אלף
ושתדע שמלא תושבים נשארו לגור בצפון
^^לא גרים אנשים בצפון?
רק בעיר שלי ואנחנו לא מפונים יש 80 אלף
ושתדע שמלא תושבים נשארו לגור בצפון
אנונימית
^וואו, שמונים אלף? אתם ממש יכולים למלא שכונה וחצי במרכז.
אפילו קצת פחות.
יש שכונות בפתח תקווה עם 50 ו60 אלף איש. ויש מקומות הרבה יותר צפופים.
בגדול, אין אנשים בצפון, ואת רק מוכיחה את זה.
אפילו קצת פחות.
יש שכונות בפתח תקווה עם 50 ו60 אלף איש. ויש מקומות הרבה יותר צפופים.
בגדול, אין אנשים בצפון, ואת רק מוכיחה את זה.
שואל השאלה:
אבל גם אם יש קצת אנשים בצפון, לא חשוב הביטחון שלהם ? בתכלס שתדע
נשארו אנשים בצפון כדי לעזור למדינה עם החקלאות
אבל גם אם יש קצת אנשים בצפון, לא חשוב הביטחון שלהם ? בתכלס שתדע
נשארו אנשים בצפון כדי לעזור למדינה עם החקלאות
אנונימית
אין אנשים אולי כי פינו אותם כבר 11 חודשים מהבית אבל יש אנשים שנשארו למרות הכל כי הם יכולים או שאין בהם את האפשרות להתפנות וכן רוצים שיהיה את הצפון זה שזה נראה לך קצת אנשים לא אומר שצריך להתעלם ממה שקורה פה אתה מוזמן לבוא ולחוות כל יום אזעקות ובומים ומלא מלא מטוסים ולנסות להתרגל לזה ואז תגיד שאין אנשים בצפון אז הגיוני שלא מתייחסים
שואל השאלה:
^כן .
^כן .
אנונימית
^^^אני לא אומר שהביטחון שלהם לא חשוב.
אני אומר שסכנה במרכז היא משמעותית הרבה יותר חשובה מסכנה בפריפריה.
^^לא, האמת שגם לפני השביעי באוקטובר לא היו אנשים בצפון.
העיר המשמעותית היחידה מצפון למרכז (עוד לפני השנה) היא חיפה. והיא לא נמצאת באיזור שתחת סכנה יומיומית.
בנוגע ללבוא לגור בצפון, אני גר בעוטף עזה, מקום שסובל מכל אותן בעיות שהצגת. גם במרק יותר קטן מהגבול ממך כמעט בוודאות.
אני אומר שסכנה במרכז היא משמעותית הרבה יותר חשובה מסכנה בפריפריה.
^^לא, האמת שגם לפני השביעי באוקטובר לא היו אנשים בצפון.
העיר המשמעותית היחידה מצפון למרכז (עוד לפני השנה) היא חיפה. והיא לא נמצאת באיזור שתחת סכנה יומיומית.
בנוגע ללבוא לגור בצפון, אני גר בעוטף עזה, מקום שסובל מכל אותן בעיות שהצגת. גם במרק יותר קטן מהגבול ממך כמעט בוודאות.
שואל השאלה:
כן אני בטוחה ב100 אחוז
אם היה אכפת זה היה נראה אחרת
כן אני בטוחה ב100 אחוז
אם היה אכפת זה היה נראה אחרת
אנונימית
^השאלה היא כמה נפגעים מזה.
אם בצפון נפגעים מזה 100 אלף איש, אפילו אם נפגעים קשה.
ובעוטף נפגעים עוד 100 אלף, מאוד קשה.
זה עדיין כלום.
כל האוכלוסייה הנפגעת נכנסת לתוך באר שבע או ראשון לציון, ועדיין יש מקום.
אז אם *כל* תושבי המרכז נפגעים, זה עדיין יותר משמעותי, גם אם הפגיעה של כל אחד פרטי מהם היא קטנה יותר מהפגיעה האישית של כל אדם בודד בפריפריה, כי הפגיעה הכוללת שלהם גדולה יותר.
אם בצפון נפגעים מזה 100 אלף איש, אפילו אם נפגעים קשה.
ובעוטף נפגעים עוד 100 אלף, מאוד קשה.
זה עדיין כלום.
כל האוכלוסייה הנפגעת נכנסת לתוך באר שבע או ראשון לציון, ועדיין יש מקום.
אז אם *כל* תושבי המרכז נפגעים, זה עדיין יותר משמעותי, גם אם הפגיעה של כל אחד פרטי מהם היא קטנה יותר מהפגיעה האישית של כל אדם בודד בפריפריה, כי הפגיעה הכוללת שלהם גדולה יותר.
אני לא מצליחה להבין כאילו אנחנו כולם בני אדם לא משנה מי נפגע זה נוראי מה זה משנה אם הוא מהמרכז ואם יהיה משהו בתל אביב זה לא אומר שיפול על כל תל אביב וכולם ימותו יפול בדיוק כמו שנופל פה בצפון או בדרום
אז עדיף שה"קצת" אנשים בצפון ימותו ולא ישאר לנו צפון כי אם אין בו אנשים רוב הסיכויים לבנון יתחילו להשתלט העיקר שלא יפגעו במרכז? גם מי ישמע מה היה במרכז ויש לי שם משפחה אז אני ממש לא מזלזלת זה פשוט מגעיל ההתייחסות לכל צד שונה
לכולם אכפת, לממשלה לא.
^לא מבינה מה הגיוני שלא שמים עלינו? בטח שגרים אנשים כן יש קצת יותר במרכז אבל זה לא אומר שאפשר להתעלם ולהשאיר את האנשים שכן גרים בצפון בפחד כל יום
אנונימית
אבל פעם אחת בתל אביב לעומת כל יום בצפון זה ממש לא אותו דבר זה פוגע בחיים של אנשים מאבדים עבודות ילדים לא לומדים לי כנראה לא תהיה בגרות כי מתוך שבוע שלם אני לומדת ארבע ימים בקושי כי מסוכן לשלוח לבית ספר או בזום שזה בכלל אי אפשר ללמוד ככה, כדי להגיע לבית חולים או סופר צריך לנסוע שעה שזה גם מאוד מסוכן הדרך לשם ואתה בא ואומר שזה בסדר שלא מתייחסים אותו דבר לתל אביב והצפון כי אין אנשים..
אבל אתה מבין שבצפון זה קורה כמעט כל יום?
^רק שבצפון לא קופצים מאות אלפי אנשים למקלטים. במקרה הקיצוני קופצים מאות אנשים.
ובצפון אף אחד מהצירים שנחסם לא משמש יותר מ1000 או 2000 איש בכל יום.
לעומת כל רחוב במרכז שעוברים בו עשרות ומאות אלפים.
ובצפון אף אחד מהצירים שנחסם לא משמש יותר מ1000 או 2000 איש בכל יום.
לעומת כל רחוב במרכז שעוברים בו עשרות ומאות אלפים.
^^השאלה היא לא מי נפגע.
היא כמה אנשים נפגעו.
אדם אחד הוא לא מאה. והמחיר על פגיעה באדם אחד לא צריך להיות במחיר על פגיעה במאה.
^האנשים בצפון האמת לא מתים.
כן המצב קשה אבל מוות של אנשים זה אירוע מאוד נדיר, וכשהוא קורה אז מיד אחר כך צהל משטח עוד כפר לבנוני בדיוק כמו שקורה בכל פעם אחר שמישהו מת.
היא כמה אנשים נפגעו.
אדם אחד הוא לא מאה. והמחיר על פגיעה באדם אחד לא צריך להיות במחיר על פגיעה במאה.
^האנשים בצפון האמת לא מתים.
כן המצב קשה אבל מוות של אנשים זה אירוע מאוד נדיר, וכשהוא קורה אז מיד אחר כך צהל משטח עוד כפר לבנוני בדיוק כמו שקורה בכל פעם אחר שמישהו מת.
למה כמה נפגעו כשהיה משהו בתל אביב? ברור שאני לא מזלזלת ומאוד גאה באיך שהחזירו אחרי מה שהיה בתל אביב אבל אנשים פה נפגעים כל יום וזה לא משנה אם זה מוות או אורך חיים שווה
^400 אלף איש קפצו למקלטים.
צירים שמשמשים מליוני אנשים כל יום נחסמו.
זה מה שנקרא פגיעה.
צירים שמשמשים מליוני אנשים כל יום נחסמו.
זה מה שנקרא פגיעה.
אז שהאנשים שבצפון לא יעבדו ולא ילמדו כמו האנשים במרכז כי הם לא "זכו" לגור במקום עם מספיק אנשים כדי שיראו אותם? גם המעט שקופצים למקלטים באמצע הלילה בצפון ויום אחרי זה ממשיכים כאילו לא קרה כלום זה פגיעה כי לראות איך *כל* הארץ אחרי פעם אחת בתל אביב על הרגליים זה עצוב
וואי מסכנה זאת ששאלה את השאלה חפרנו לה חח
באותו הנושא: