26 תשובות
כנראה צמר ופשתן
מה איזה נעליים?
למה לא שמעתי על זה?
איזה סמינר?
איפה קראת על זה?
למה לא שמעתי על זה?
איזה סמינר?
איפה קראת על זה?
זה לא נשמע הגיוני כי נעליים לא עשויות מצמר...
wtf מה אם זה שאתנז אסור ללכת עם זה ??
שואל השאלה:
סמינר הישן בירושלים יש שם 3000 בנות ומאות בנות הזמינו את הנעליים האלו מחו"ל הודיעו להם להוריד את הנעליים היו גם מורות שהיה להם את הנעליים האלו הבנתי שזה נעליים של חברת תומס עם סוליית קש
סמינר הישן בירושלים יש שם 3000 בנות ומאות בנות הזמינו את הנעליים האלו מחו"ל הודיעו להם להוריד את הנעליים היו גם מורות שהיה להם את הנעליים האלו הבנתי שזה נעליים של חברת תומס עם סוליית קש
סוליית קש זה לא שעטנז קיצר נשמע ממש חרטה
שואל השאלה:
אסור ללכת עם בגד שעטנז (בדיוק פרשת השבוע קראנו את זה) וגם לא עם נעליים ואסור ג"כ לשבת על דבר שיש בו שעטנז כלומר עשוי מצמר ופשתן
אסור ללכת עם בגד שעטנז (בדיוק פרשת השבוע קראנו את זה) וגם לא עם נעליים ואסור ג"כ לשבת על דבר שיש בו שעטנז כלומר עשוי מצמר ופשתן
^^זאת שיודעת הכל
שואל השאלה:
לא אמרו בסוף אם יש או אין
לא אמרו בסוף אם יש או אין
כןכן אני מכירה את ההלכה הזו אבל אני גם מכירה את הנפשות הפועלות ואני יודעת שכשאנשים כאלה קןנים משהו שיש בו צמר/ פשתן במיוחד אם זה מחול אז הם ישר בודקים או נמנעים מלקנות כדי למנוע חשד שלא יהיה סיכוי בכלל שהם יכשלו בזה לכן נשמע לי מופרך שכל כך הרבה בנות לא בדקו אם יש בזה שעטנז או לא
טוב נשפכתי מצחוק
אבל זה מוזר כי לנו לא אמרו כלום
אבל זה מוזר כי לנו לא אמרו כלום
שואל השאלה:
אם כולם עושים זה לא אומר שזה מותר, ואם אמרו שזה שעטנז כנראה הייתה אחת שהלכה לבדוק רציתי לדעת אם יש כאן כאלה שיודעות ממה זה עשוי
אם כולם עושים זה לא אומר שזה מותר, ואם אמרו שזה שעטנז כנראה הייתה אחת שהלכה לבדוק רציתי לדעת אם יש כאן כאלה שיודעות ממה זה עשוי
זה ממש לא מה שאמרתי, אמרתי שקשה להאמין שכל כך הרבה קנו בלי לבדוק כי הם תמיד בודקים דברים כאלה
^זה לא נכון
אפילו היה פעם את המקרה שהיה בחליפות של אקסוס שעטנז ורק אחרי מלא זמן שמישהו בדק גילו את זה
ואז גם ראו שכתוב באנגלית על התווית שעטנז
אפילו היה פעם את המקרה שהיה בחליפות של אקסוס שעטנז ורק אחרי מלא זמן שמישהו בדק גילו את זה
ואז גם ראו שכתוב באנגלית על התווית שעטנז
הקיצר מה שהיה בבוקר
אמרו גם שיש בעיה של שעטנז בחצאיות של בטי
אני גרה קרוב וכל החצאיות שלי היו בתפוסה
ואחכ הכריזו שהכל שמועה בדקו בכל המעבדות ולא מצאו שום בעיה
נגמר הסיפור
אמרו גם שיש בעיה של שעטנז בחצאיות של בטי
אני גרה קרוב וכל החצאיות שלי היו בתפוסה
ואחכ הכריזו שהכל שמועה בדקו בכל המעבדות ולא מצאו שום בעיה
נגמר הסיפור
אני מהסמינר הזה והסיפור נכון ובנות לא בדקו ולא חשדו כי זה נעליים סך הכל וממתי עושים נעליים ממשי אבל מישהי אחת שלחה לבדיקה ליתר ביטחון ואמרו לה שיש שעטנז אז היא מיהרה להודיע לכולם אבל זה רק מה ששל החברה הזאת ואף אחד לא אמר על החיקויים כי אותם צריך לבדוק בנפרד וכם לא כל הנעליים של החברה הזאת הם כאלה אלה רק חלק
אנונימית
נעע אחי נשמע לי מונפץ שמאות בנות כולן עם טומס באותו יום ובדיוק באותו יום גילו על השעטנז ואז הן חזרן יחפות אולי מה שקרה זה שיש הרבה בנות עם כאלו נעליים בכללי והורו להן לזרוק אותם
זה שלך יש נעל אחת זה סבבה אבל אל תדברי בתור הכלל לרוב רובן של הבנות החרדיות יש הרבה אבל הרבה יותר מנעל אחת
אני לי נעל אחת ואני חריגה בזה
יש לי מלא נעליים וממש יש על זה ענין שיש לי הרבה נעליים
יש לי מלא נעליים וממש יש על זה ענין שיש לי הרבה נעליים
ובכיתה שלי לכל בת יש את הנעל שלה ואם יביאו לי לזהות אני אדע מה של מי כי כל יום באים עם אותה הנעל
כמו שאמרתי אני מהסמינר הזה ולכולם יש באמת הרבה נעליים אבל לסמינר באים רק עם נעליים לפי הכללים ומכוון שיש לסמינר הזה יותר מידי כללים אז מה שיצא שזה כמעט הסוג היחיד שמותר לבא לשם עם זה אבל אחרי צהרים כולם הולכות עם איזה נעליים שבא להם זה לא הנעליים היחידות אבל זה כן היחידות שהולכים איתם לסמינר
אנונימית
למה?
אנונימית
אוקיי
אנונימית
זה סיפור שהיה באמת^
ואצל חרדים לרוב יש נעל אחת ולא חליפים כל יום ואם זה נעל שבאופנה באותו מקום זה מאד הגיוני שלרובן יש אותו נעל
ואצל חרדים לרוב יש נעל אחת ולא חליפים כל יום ואם זה נעל שבאופנה באותו מקום זה מאד הגיוני שלרובן יש אותו נעל
והלוואי שאחיות שלי היו מסתפקות בנעל אחת היה חוסך הרבה
לזאת שחושבת שהיא יודעת הכל את מהזה טועה לכל בחורה קלאסית בישראל יש כמה נעליים גם לכאלו שלא הכי מתעסקות בלבוש זה משו די בסיסי כזה ואם לבחורי ישיבות יש היום להרבה מהם כמה נעליים אז מה הסיכוי שלבחורות לא יהיה ?! כנראה את פשוט לומדת בסמינר של צוליות מוזרות אחרת אינלי הסבר למה שטענת כאן