10 תשובות
נקודת המוצא בשאלה היא שלאלוהים לוקח זמן לבצע משהו כמו שלנו דרוש זמן, ואם יש הרבה כוכבים לברוא, זה צריך לקחת לו הרבה זמן.
אבל הבורא, מעצם היותו כזה, הוא כל יכול, אין אצלו מגבלה של זמן. ביכולתו לברוא את כל היקום ברגע אחד.
אבל הבורא, מעצם היותו כזה, הוא כל יכול, אין אצלו מגבלה של זמן. ביכולתו לברוא את כל היקום ברגע אחד.
^ זה לא שולל כלום כי ה' נתן לנו תורה שאנחנו צריכים אז אם יש או אין חייזרים זה לא קשור אלינו או לתורה
שואל השאלה:
כן אבל למה בכדור הארץ הוא השקיע פי 6 לפחות מהזמן שהוא השקיע בשאר הכוכבים? (וזה לא פי 6 אלא הרבה יותר) פשוט, מוזר להשקיע ביקום כזה ענקי אם כל תכליתו היא עם ישראל שהוא עם פיצקי בתוך כדור פיצקי ביחס לשאר
כן אבל למה בכדור הארץ הוא השקיע פי 6 לפחות מהזמן שהוא השקיע בשאר הכוכבים? (וזה לא פי 6 אלא הרבה יותר) פשוט, מוזר להשקיע ביקום כזה ענקי אם כל תכליתו היא עם ישראל שהוא עם פיצקי בתוך כדור פיצקי ביחס לשאר
התפקיד של עם ישראל זה לתקן את העולם אז זה הגיוני
מסכת ברכות דף לב:
ותאמר ציון עזבני ה', וה' שכחני.
היינו עזובה היינו שכוחה!
אמר ריש לקיש:
אמרה כנסת ישראל לפני הקב"ה:
רבש"ע אדם נושא אשה על אשתו ראשונה זוכר מעשה הראשונה אתה עזבתני ושכחתני אמר לה הקב"ה בתי י"ב מזלות בראתי ברקיע ועל כל מזל ומזל בראתי לו שלשים חיל ועל כל חיל וחיל בראתי לו שלשים לגיון ועל כל לגיון ולגיון בראתי לו שלשים רהטון ועל כל רהטון ורהטון בראתי לו שלשים קרטון ועל כל קרטון וקרטון בראתי לו שלשים גסטרא ועל כל גסטרא וגסטרא תליתי בו שלש מאות וששים וחמשה אלפי רבוא כוכבים כנגד ימות החמה וכולן לא בראתי אלא בשבילך ואת אמרת עזבתני ושכחתני
ותאמר ציון עזבני ה', וה' שכחני.
היינו עזובה היינו שכוחה!
אמר ריש לקיש:
אמרה כנסת ישראל לפני הקב"ה:
רבש"ע אדם נושא אשה על אשתו ראשונה זוכר מעשה הראשונה אתה עזבתני ושכחתני אמר לה הקב"ה בתי י"ב מזלות בראתי ברקיע ועל כל מזל ומזל בראתי לו שלשים חיל ועל כל חיל וחיל בראתי לו שלשים לגיון ועל כל לגיון ולגיון בראתי לו שלשים רהטון ועל כל רהטון ורהטון בראתי לו שלשים קרטון ועל כל קרטון וקרטון בראתי לו שלשים גסטרא ועל כל גסטרא וגסטרא תליתי בו שלש מאות וששים וחמשה אלפי רבוא כוכבים כנגד ימות החמה וכולן לא בראתי אלא בשבילך ואת אמרת עזבתני ושכחתני
ולגבי גן עדן
זהו מקום עלי אדמות, כאן בכדור הארץ.
זה היה מקומם של אדם וחווה עד שגורשו משם.
לגבי גן עדן של מקום הנשמות אחרי המוות.
יש בזה כמה תשובות.
אני מכיר תשובה של השל"ה הקדוש ושל הרב קוק
זהו מקום עלי אדמות, כאן בכדור הארץ.
זה היה מקומם של אדם וחווה עד שגורשו משם.
לגבי גן עדן של מקום הנשמות אחרי המוות.
יש בזה כמה תשובות.
אני מכיר תשובה של השל"ה הקדוש ושל הרב קוק
1 תראי שאומרים בבריאת העולם "יום" הכוונה לפרק זמן זה גם יכול להיות מיליון שנה בגלל זה התיאורים של הדינוזאורים לא סותרת את התורה
2 ה' יכול לברוא פי טריליון ממה שהוא ברא ברגע ה' בעצם לא מוגבל במימד הזמן
3 גן עדן זה אחרי החיים ובגלל זה לא יודעים על זה הרבה אבל בקבלה ובסוד לומדים יותר על גן עדן
2 ה' יכול לברוא פי טריליון ממה שהוא ברא ברגע ה' בעצם לא מוגבל במימד הזמן
3 גן עדן זה אחרי החיים ובגלל זה לא יודעים על זה הרבה אבל בקבלה ובסוד לומדים יותר על גן עדן
שואל השאלה:
זתומרת שבריאת העולם עפ היהדות שוללת התקיימות חייזרים? ואם תפקיד הכוכבים הוא להפיץ אור למה בעצם קיימים אסטרואידים וכוכבים רגילים (הרי רק כוכבים כמו השמש הם אלה שמפיצים אלינו אור ולא כוכבים רגילים כמו נפטון ופלוטו)?
זתומרת שבריאת העולם עפ היהדות שוללת התקיימות חייזרים? ואם תפקיד הכוכבים הוא להפיץ אור למה בעצם קיימים אסטרואידים וכוכבים רגילים (הרי רק כוכבים כמו השמש הם אלה שמפיצים אלינו אור ולא כוכבים רגילים כמו נפטון ופלוטו)?
פשוט
כי בכוכבים האחרים אין חיים ועצים צומחים ומים וכלום.
והוא גם מתאר את יצירת גן עדן, פשוט כל מה שהוא יוצר זה גם לגן עדן וגם לעולם עצמו במקביל
זה כמובן הפשט לגמרי ואין לי כח להיכנס לעומק אבל כע
כי בכוכבים האחרים אין חיים ועצים צומחים ומים וכלום.
והוא גם מתאר את יצירת גן עדן, פשוט כל מה שהוא יוצר זה גם לגן עדן וגם לעולם עצמו במקביל
זה כמובן הפשט לגמרי ואין לי כח להיכנס לעומק אבל כע
ככל שהדבר יותר עיקרי לנו הוא מתואר יותר בפרטות
אנונימי