6 תשובות
רוסיה וסין בעלות ברית והם נגד ארצות הברית
גם סין וגם רוסיה נחשבות ליריבות של ארצות הברית, כל אחת מהן בהקשרים שונים. אין מדובר באויבים ישירים, אלא יותר בתחרות אסטרטגית והשפעה על עניינים עולמיים.
ארצות הברית ורוסיה - ביחסים עוינים בטח בגלל האיומים של רוסיה על מדינות כגון אוקריאנה וגאורגיה שנוטות לצד האמריקאי למרות היותן אויבות אפילו יותר קשות כמובן במלחמה הקרה שהאופציה למלחמה כוללת הייתה הסיוט הכי גדול שאפשר.
ארצות הברית וסין - סין מחוברת למדינות אנטי-אמירקאיות רבות ורוצה להילחם בארצות הברית כדאי להיות המעצמה העולמית הכי גדולה בעולם וכן להפר את הסטטוס קוו האמריקאי על העולם, סין המודרנית לא אוהבת את ארצות הברית כלל ולמעשה רק בשנות ה60 המאוחרות החלו יחסים כלשהם בין שתי המדינות עקב המדיניות הקומוניסטיות המתבודדת של מאו דזה דונג.
סין ורוסיה - בעלות ברית נטו לשם ביטול הסטטוס קוו האמריקאי על העולם, סין ורוסיה כמו כן חולקות גבול ושתי מדינות עצומות אז החברות ביניהן היא איננה בעיקרה תרבותית כיום או אפילו כי סין וברה"מ נהגו להיות קרובות (למעשה סין השתדלה שממש לא) אלא כי שניהן מודעות לכוח שיש להן יחדיו כנגד המערב.
ארצות הברית וסין - סין מחוברת למדינות אנטי-אמירקאיות רבות ורוצה להילחם בארצות הברית כדאי להיות המעצמה העולמית הכי גדולה בעולם וכן להפר את הסטטוס קוו האמריקאי על העולם, סין המודרנית לא אוהבת את ארצות הברית כלל ולמעשה רק בשנות ה60 המאוחרות החלו יחסים כלשהם בין שתי המדינות עקב המדיניות הקומוניסטיות המתבודדת של מאו דזה דונג.
סין ורוסיה - בעלות ברית נטו לשם ביטול הסטטוס קוו האמריקאי על העולם, סין ורוסיה כמו כן חולקות גבול ושתי מדינות עצומות אז החברות ביניהן היא איננה בעיקרה תרבותית כיום או אפילו כי סין וברה"מ נהגו להיות קרובות (למעשה סין השתדלה שממש לא) אלא כי שניהן מודעות לכוח שיש להן יחדיו כנגד המערב.
זה בכלל גם וגם ככה זה הן מעצמות
גם וגם. רוסיה וסין ביחסים לא טובים/גרועים עם ארה"ב.
אנונימי
רוסיה וסין אויבים
באותו הנושא: