18 תשובות
לפי המהירות בה הוא נכבש, והכוח הפחות של חמאס, כנראה שכן.
חשוב לציין גם שמימלא יש הפסקות אש זמניות קטנות ברצועה, אז למה לא להחזיר את החטופים, לתת לכוחות זמן להתרענן בהפסקת אש, ולכבוש שוב את פילדלפי בקלות?
שואל השאלה:
^
אבל הוא הסביר למה לא היה אפשר
אנונימי
ויתור על ציר זה יוביל להעברת שאר החטופים לעזה
מה שאומר שאתם רוצים בעבור 18 גופות לרצוח את כל החטופים
העיקר ''כל מחיר'' אה
אולי כל מחיר להפיל את הממשלה
אנונימי
שואל השאלה:
^
אבל הנאום של ביבי היה קצת משכנע
אנונימי
עובדה שהבן אדם לא כבש את הציר עד חצי שנה אחרי תחילת המלחמה אז תעשו לי טובה זה לא כזה דחוף אם הוא לא עשה את זה
אנשים מתים בגלל זה שהוא מפחד שתתפרק לו הממשלה
אם נוותר על ציר פילדלפי יהיה עוד שביעי באוקטובר.
עוד נרצחים, עוד חטופים, עוד הרס.

מצד אחד צריך לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים מצד שני צריך לעשות הכל כדי שלא יקרה שוב אסון כזה!

וגם אם נצא מעזה לא נוכל לחזור... גם ככה כל העולם נגדינו.
אנונימית
^ שיקפצו לי.. יאללה גם כן הם.. מצאו להם את מי לשנוא.
וזה רק מקנאה
רק אומרת שלפני 11 בpush פורסם שדרך ציר פילדלפי העיתונאי שצילם את שירי ביסס כשהיא מוקפת במלאי מחבלים ברח דרך ציר פילדלפי למצרים...
אז אם הוא ברח מפחיד אותי לגלות מי עוד ברח..
אנונימית
אם יתנו בחזרה את ציר פילדלפי אז הם יתחמשו מלא שוב פעם ויהיה להם ביטחון לעשות את ה7 באוקטובר שוב פעם וגם לא בשביל הבולשיט הזה הקרבנו חיילים...
בוא נסביר משהו מאוד הגיוני,
ברגע שנוותר על הציר הפילדלפי הם בקלות יוכלו להעביר את החטופים למצרים ולמקומות אחרים, ואז אנחנו כבר נהיה בבעיה הרבה יותר גדולה וכנראה לא נוכל להוציא אותם משם.
מעבר לזה,
ברגע שנצא משם לא נוכל לחזור לאחר מכן כי יפעילו עלינו לחץ בינלאומי שלא להיכנס לשם שוב, ועם כל הצער אנחנו כן פועלים על פי לחצים כי למרות שיש לנו צבא חזק אנחנו עדיין תלויים באחרים וצריכים להיעזר בהם.
..~
^זאת הסתכלות צרה ולא מדויקת.
חמאס יכל להבריח את החטופים בכל 8 החודשים הראשונים למלחמה, לפני שישראל השתלטה על הציר.
הוא לא עשה את זה.

עכשיו, המצרים חיזקו מאוד את קווי ההגנה שלהם בסיני, בצד השני של הציר. רובן המוחלט של המנהרות שמובילות לסיני הושמדו, לא תהיה שום הברחה משמעותית של נשק ותחמושת לתוך הרצועה, ובגדול לא יהיה פשוט להעביר חטופים, אם הם בכלל ינסו (לא ניסו, לא במשך 8 חודשים ולא במשך השבוע בו ישראל התחילה להשתלט על הציר).

מעבר לזה, ישראל כבשה את כל הציר תוך כמה ימים בודדים, כשהלחץ שהופעל עליה היה שום דבר לעומת הלחץ שהופעל ברפיח. ישראל תוכל לכבוש את הציר במהירות ומחדש.
הלחץ המדיני והתביעה בהאג נשמעים קצת כמו תירוץ של ביבי. בפלדלפי בכל מקרה אין תושבים, ושוב, הכיבוש של הציר היה תוך כמה ימים בודדים.
הכוונה להפסקת אש, לא הפסקת הלחימה.
אם מדובר בהפסקת הלחימה אז ברור שלא, לא שווה הפסקה כזו. דיברתי אך ורק על הפסקת אש זמנית (שממילא מתרחשת אגב, באופן חלקי).

עד חודש מאי רובו של חמאס כבר היה מושמד, והם בכל זאת בחרו לא להבריח אותם. אולי יש להם אינטרס דווקא להשאיר אותם, כמו שימוש בהם כמגן אנושי (מה שדווח שקורה עם סינוואר).
בכל אופן, הם לא ישתקמו משמעותית גם אחרי הפסקת אש (לא הלחימה) ועדיין נהיה קרובים ללהשמיד אותם.
אז אם מדובר בהפסקת אש, שבכל מקרה קורית כרגע, צריך להחזיר כבר את כל החטופים שעוד חיים, גם אם זה אומר לסגת זמנית מהציר ולכבוש אותו מחדש שוב.
לחמאס לא היה אינטרס להבריח את החטופים כמו שיש להם אינטרס להבריח אותם עכשיו, אני מקווה שזה ברור למה.

יש מצב שיש נקודה במה שאתה אומר, אבל אני יכולה להבין את הרצון שלהם לא לקחת סיכון בלעזוב את הציר הפילדלפי...
במידה ונפסיק את המלחמה ואז נרצה לחזור לציר הפילדלפי לא באמת תהיה לנו סיבה או הצדקה לזה ואז יהיה לחץ והתנגדות מהעולם וכמובן נוותר, ולא מהר מאוד אבל כן בזמן מה יהיו מנהרות וימשיכו להבריח נשק ותחמושת לתוך הרצועה וזה משהו ששוב ישים בסכנה את הדרום ויתן לחמאס שוב שליטה על עזה.
ואז מה השגנו בזה בדיוק?

בוא נגיד ככה, לא סתם כל כך לחוץ להם שנעזוב את הציר הפילדלפי.

כמובן שלהשאיר את החטופים שם זה לא פיתרון לדעתי וחייב עסקה, אבל ישנם דברים שאי אפשר לוותר עליהם.
ראש הממשלה לעומתנו מוכרח להסתכל על התמונה המלאה, ולא רק על האזרחים החטופים שלו אלא על כל שאר האזרחים של מדינת ישראל שהוא עלול לשים בסכנה אם הוא יוותר על דברים או בכלל יוותר לחמאס!
מה שאר מדינות האויב לומדות מכל הסיטואציה?
..~
לא תנאי קבוע ככל הידוע לי.
היו דיבורים על הפסקה ל-6-12 שבועות.
מההתחלה הרעיון לסגת מהציר כלל כמובן חזרה אל הציר לאחר מכן.
בכל אופן, אני כמובן מסכים שאסור להפסיק את הלחימה.
אך לא מדובר בהפסקת אש, מדובר בהפסקת הלחימה.
זה לא עובד ככה, אנחנו לא יכולים אחרי שהאינטרנס שלנו נגמר להשמיד את חמאס פתאום, הרי התחייבנו להפסקת המלחמה.

ואמרתי שגם אם כרגע אין מנהרות ברגע שאנחנו יוצאים משם ובעצם המלחמה נפסקת אין שום פיקוח ואלוהים יודע מה יהיה ומה הם יעשו.
עובדה שבמשך שנים כל זה קרה מתחת לאף שלנו ואף אחד לא ידע וזה עלה לנו בהרבה חיים של אזרחים וחיילים וגם באסירים שהיינו צריכים לשחרר.

אני לא חושבת שמבהלך ה8 חודשים האלה היה להם איזה אינטרס להבריח את החטופים כמו שיש להם עכשיו כשאנחנו קרובים אליהם מתמיד ושהם קרובים לתבוסה.
..~
ההצדקה לחזור תהיה סיום הפסקת האש ושוב השמדת חמאס.
זה אפשרי, ויהיה פחות לחץ מהעולם ממה שהיה על רפיח ויהיה על דיר אל בלח.

הם לא יוכלו להבריח הרבה. לא נשארו כמעט מנהרות ושוב, המצרים באמת חיזקו את קווי ההגנה שלהם כדי למנוע מכל פליט לעבור למצרים.
אם יש זמן טוב לסגת מהציר ולהחזיר את החטופים, זה עכשיו.

זאת הגזמה לחשוב שחמאס ישקם את כוחו ויהיה עוד 7.10 אם ניסוג מהציר. היו להם 8 חודשים מלאים בלי הגנות מצריות ועם עשרות מנהרות להבריח מה שהם רוצים. עכשיו רוב הפלגים של חמאס כבר הושמדו...
אם הכוונה שלך היא להפסקת אש אז אתה לא מדבר על משהו שהוא רלוונטי.
כי אחד מהתנאים של חמאס לעסקה זה הפסקת הלחימה.
..~