117 תשובות
שואל השאלה:
שהוא לא מהעם שלי
אנונימית
אפשר להבין שזה פחות מרגש
אז כי הוא לא היה יהודי הגיע לו לסבול 10 חודשים בשבי? אני בחיים לא אבין אנשים במדינה הזאתי מצטערת
אנונימית
למקרה שמישהו שכח גם בדואים הם בני אדם וגם הם זה לא לגיטימי שהם נחטפו מהבתים שלהם ושהמשפחות שלהם חיו כמעט שנה על התקווה הקלושה שהם בחיים
^^^^^לא יודעת כל אחד ומי שהוא מתחבר אליו אבל בעיניי אין הבדל בינו לבין חטוף יהודי השחרור של כל אחד מהם מרגש ומשמח
אמן וכולם ישוחררו
אנונימית
רע מאוד, הוא סבל בדיוק כמו החטופים היהודים. עוד דוגמא קלאסית לגזענות ישראלית.
יש הבדל בין אח שלך לבין בן אדם יהודי שאת לא מכירה זה לא אותו דבר בעיניי
אנונימית
אותי לא מרגש כמו שירגש אותי שיהודי שוחרר מבין אותך
אנונימי
כנל כי אני רעבה אחרי שאני אוכל אני אהיה שמחה
ממש לא מבחינתי כל בדואי הוא ערבי
לא רע הכל בסדר הגיוני שאל מרגישה יותר קרבה ליהודים
מה ההבדל בינו לבין אדם יהודי?
אנונימית
אני מאוד שמחה שסוף סוף עוד אחד הצליח לעוף משם אבל כן מבאס שהוא לא יהודי
אבל אני בכל זאת מאוד שמחה מזה
כן
את מוזרה
הוא בעד ישראל אבל?
כן
את גזענית וזה דוחה
אני חושבת שגזענים לא פחות גרועים מאנטישמים
די מה הקטע שלהם הוא יהודי אוהב ישראל שסבל פאקינג 10 חודשים בגיהנום הזה זה נראה לכם נורמלי!? הוא בן אדם יהודי אחד מאיתנו שגר במדינת ישראל ושונא את החאמס וחיזבללה בדיוק כמוכם גזענים אןף כבר
מה זה משנה בעד או נגד ישראל.
העיקר אתם מפגינים שיחזירו אותם אבל שזה ערבי אתם מעדיפים שיחזור.
צביעות!! הצביעות נוזלת מכם
אז אתה גזען מה אני אגיד לך
את לא יכולה לבחור מה מרגש אותך. זה רגשות זה לא נשלט
אבצ בכל זאת צריך לנסות לשמוח בשבילו. להיות שם זה סיוט לכל בן אדם וזה מדהים שהוא חולץ שיהיה בריא בעזרת ה
אנונימית
שמעי אני קצת מבין אותך
זה הגיוני שאת פחות מרגישה קשורה ומרוגשת מבדואי מאשר מיהודי כי הוא מהעם שלך

אבל זה עדיין מאוד מרגש ואת עדיין צריכה להיות מאוד שמחה מזה
אנונימי
כן זה מוזר נוראי וגזעני
^^אנונימית יש לך מילים חזקות. מסכים בטירוף
אי אפשר לשלוט על מחשבות, לכן אין אשמה על שואלת השאלה
אבל אסור לנרמל אותן אם הן גזעניות...
אותי זה מבאס כי הם יודעים בדיוק איפה כל אחד מהחטופים ובמקום לשחרר נשים וחיילות שבטח העמלקים כבר הכניסו אותם להריון ואת התאומים הג'ינגים הם משחררים בדואי
ואחר כך אתם כועסים שמורידים שלטים של חטופים יהודיים
אבל בתכלס גם אתם תעשו את זה לבדואים
אנונימית
גם אני מרגישה ככה לצערי
לא יודעת אם זה קשור לזה שהוא בדואי או לזה שבפעם הקודמת התרגשתי יותר כי הם היו 4, אבל בכל זאת אני שמחה מאוד שחזר פשוט אין בי התלהבות לא יודעת להסביר
לא לגיטימי. ממש לא לגיטימי.
לא מגיע לו להיות בשבי בדיוק כמו שלאדם יהודי לא הגיע להיות בשבי.
הוא , כמו כל שאר החטופים , פשוט היו שם במקום הלא נכון בזמן הלא נכון בלא עוול בכפם. אין הבדל בינו לבין חטוף אחר.
זה לא רע. שום דבר לא רע.
מה שכן, זה מראה על חשיבה לא מפותחת כי במקום להסתכל על התוכן עצמו, כמו הסבל שהאדם עבר, התרכזת בעדה. זה סגנון מחשבה שנעלם ככל שהעולם מתפתח בגלל שהוא נובע מדעות קדומות שקשורות לערכים בהם אידיאולוגיות מודרניות נלחמות.
יש הבדל בנינו את צודקת, אבל בסדר זה שלך
ומה ההבדל בינך ובינו? אל תתחיל להתנשא כי הוא לא יהודי. אני לא יהודיה גם ונראה אותך אומר לי משהו על זה. הגיע הזמן להפסיק להיות גזען, זה חטוף! הוא חזר לבית שלו
אני יכול להבין למה פחות משמח
אבל בהחלט בהחלט משמח. ישתבח הבורא
אתה פשוט עסוק בפרטים הקטנים ולא רלוונטים
סליחה אבל גם אני
אנונימית
איכ מה.
בדואי זה לא דת
יש דבר כזה בדואי יהודי, גם ערבי יהודי. בדואי זה לא דת וגם ערבי זה לא דת מה יש לכם למה כזה קשה לכם להפנים את זה, העיקר לשנוא
איזה פאקינג נאצים איך אתם שונים מהם?? די לעליונות יהודיץ
זה רע רק אם זה זדוני
גם אני לא כל כך מיתרגש
זה לא כמו יהודי שמשתחרר
זה לא רע גם אני לא מתרגשת בגלל שזה בדואי
אנונימי
צודק
לדעתי, תחושת האדישות הזו נובעת מהשפעת היצר הרע ומשקפת כפירה בעקרונות החוק הטבעי. כולנו חיים תחת אותה שמש וחולמים להיות כמוה - מפיצי אור וחום ללא אפליה, מעניקים חמלה ואהבה לכל מי שנמצא תחת קרניה ללא הבדל. עלינו לשאוף לנהוג כך כדי לקרב את ביאת המשיח באמת.
הוא דרוזי הדרוזים הם אחים שלנו
^ הוא לא דרוזי הוא בדואי
אה אמרו לי דרוזיי
גם אותי לא ריגש
אבל לא ריגש אותי גם החילוץ הקודם
אז אני לא חושב שאני נקודה טובה להשוואה
אנונימי
זה לא רק אתה
אפשר לשים לב להבדל בתגובות הקהל בין החילוץ הקודם לזה
אף על פי שגם זה מרגש מאוד
אני אותו דבר כמוך
אנונימי
^^זה רק הגיוני.
אין את האחווה היהודית. ערבים זה עם אחר.
עדיין כולם שמחים שהצילו ישראלי נוסף
הגיוני מאוד
איזה צביעות, זה עדיין בן אדם שעבר שם סבל כמו כל חטוף אחר שנמצא שם.
ממש רע לדעתי הוא גם בן אדם עם משפחה וילדים הוא לא שווה פחות מיהודי
אם זה בגלל הסיבה הזאת אז כן זה נורא
^^^^ אם היו עצובים זו הייתה צביעות.
אבל אני לא חושב שיש מישהו שלא שמח.
אבל ברור שזו לא תהיה אותה רמת שמחה
אם זו הייתה אחותך, היית שמחה הרבה יותר מאשר אם זו חטופה שלא אחותך.
כנ"ל לגבי אם זה יהודי, שהוא מהעם שלך, את תשמחי יותר מאם הוא לא מהעם שלך.
(ותאמיני לי, אותו הדבר לגבי הערבים. הערבים וודאי ישמחו יותר מזה שזה ערבי מיהודי)
זה לא אומר שאתה לא שמח.. או לא רוצה שכולם ישתחררו, וחיים בעזרת ה'.
(וכנ"ל לגבי הערבים. לפחות אלו שלא שונאים אותנו)
מבינה.. שמחה שהוא שוחרר אבל ברור שהיה הרבה הרבה יותא שמח לשמוע אם יהודי משתחרר❤
כן רע מאוד. תפסיקו כבר עם הגזענות הזאת זה לא אנושי לא להרגיש אמפתיה לחטוף שרק חולץ מתופת כזאת בגלל שהוא היה חטוף על ידי חמאס רק מראה שהם אוייבים של כולנו בלי הבדל דת גזע ומין רק בגלל זה אנחנו צריכים להיות מאוחדים.
^כולם מרגישים אמפתיה.
לכי תגידי את זה לקרובי המשפחה של החטופים שלא מרגישים שמחים באותה רמה כמו ששמחו כששחררו את החטופים הקרובים שלהם.
יש רמות של שמחה לפי קרבה. זה לא אומר שלא שמחים. אבל זה אנושי וטבעי להרגיש לפי הקרבה שמחה גדולה יותר.
יש קרבה משפחתית, ואז שבטית(כלומר של העם), ואז לאומית ואז אנושית.
זה דיי ברור.
גם אותי לא ממש מרגש אבל אני שמח ששוחרר חטוף גם הוא בן אדם לא משנה אם הוא יהודי או לא
אמא שלו יהודיה
אנונימית
אותי זה מרגש
החמאס הוא האויב גם שלהם
ולא מגיע להם לסבול בגלל שהם בדואים
אבל אני מצליחה איכשהו להבין את האנשים שזה לא מרגש אותם בגלל שהוא לא יהודי
וואלה תשמעי ברור אבל ברור שיהודי זה פי עשרר
לא משנה איזה יהודי
יהודי זה יהודי
אבל כן אני שמח לשמוע שמישהו ישתחרר משם זה גיהינום
אני לא אשקר גם אותי זה לא כזה מעניין, אני יודע שהוא סבל ושהוא עבר דברים קשים אבל הוא בדואי, יש גם נוצרים והינדואים בבנגלדש שסובלים, יש אפריקאים רעבים וזה רע, אבל זה לא מעניין כי אותי כי זה לא ממש קשור אליי, רחוק מהעין רחוב מהלב, זה הרבה יותר רחוק ממני, וזה לא המדינה שלי, הערבי ששוחרר הוא מעניין יותר מנוצרים בבנלגדש כי הוא כן אזרח וחי כאן אבל עדיין למרות שהוא אזרח שוב הוא בדואי מוסלמי שאין להם באמת כזה קשר לשאר החברה בישראל
אנונימי
זה לא מרגיש אותך בכלל? מה ההבדל בינינו לבינם? הגיוני שתיתרגש יותר אם זה מישהו מהעם שלך אבל אתה לא מתרגש בכלל בישבילו?
אצלי אישית זה לא רק בגלל שהוא בדואי, אלא בגלל שיש שם אנשים שלדעתי היה צריך לשחרר אותם לפני כמו כפיר ביבס
אנונימית
^אבל זה לא כזה פשוט
את האלה שבאמת את אומרת ש"צריך לשחרר קודם" הם מחביאים עמוק יותר
אנונימית
מבינה אותך, באותה דעה כמו שלך
אנונימית
מה קשור הלאום?
כן כי את גזענית
סליחה שאמרתי כולם פשוט הרוב פה כן
והיי לפי רוב האנשים בסטיפס זה נראה כאילו אני מהאחדים עם מוסר
זה נורא :)
^^^^ זה לא בהכרח קשור לגזענות, מין הסתם שאנשים ירגישו יותר אמפתיה ליהודי מאשר לבדואי
כמו שבדואי ירגיש יותר אמפתיה לבדואי/ערבי מאשר ליהודי
אנונימית
אני מבינה אותך אני גם פחות התרגשתי
לא במכוון, פשוט אוטומטית ברור שנרצה שישחררו יהודים שהם חלק מהעם שלנו ויש לנו קשר דם איתם מאשר שישחררו בדואים.....
אויש גזענים
מקווה שמישהו יאיר לכם את המוח וידפוק לכם את הפאקינג ראש כי רואים שכמכט כל מי שאמר שהוא גם ככה אין תביצים להיות לא באנונימי
אתם גזענים
אתם אנשים רעים
תטפלו בעצמכם ומהר
^למה את מכלילה יש כאלה שלא גזענים כאן בתגובות
די לחשוב שאת היחידה עם מוסר
אנונימית
אני אחליט אנונימית אחרי שכל הרבה גזענים מחליטים שאנחנו העם הנבחר וכל השאר פחות טובים
אתם חיים בהזיה
זה לא נכון
את פשוט מכלילה
אני מעדיפה את כוחם באותה מידה ואני יהודיה
וכמו שיש בדואים שיעידפו גם יהודים
את פשוט ממציאה
איך אני מכלילה?? לא אמרתי שום דבר רע על בדואים למרות שלא יודעת אם את גם אבל אני ממש רואה אותם כל יום ויש גם חלק מהם שעושים פיגועים
אנונימית
אנונימית , לדעתי זה כבר לא קשור לאמפתיה . מדובר בצלם אנוש . להגיד , לא מרגש אותי שבדואי שוחרר משבי חמאס בגלל שהוא לא יהודי . זה הזוי . מדובר באדם שעבד בקיבוץ (למעוניינים קיבוץ יהודי) ונחטף . עכשיו הוא חזר בחיים אחרי 300 ימים + ולא בתור גופה , איך זה לא מרגש למען השם . "סבבה" יותר מעניין אתכם יהודים בתור יהודים . אבל בתור בני אדם עכשיו . אדם חזר בחיים , איך זה לא מרגש ?
לא אומרת שזה לא משמח, פשוט אם יהודי היה חוזר (לא במקומו או משהו) זה היה משמח אותי יותר כי אני מרגישה יותר מחוברת אליו
אנונימית
^^מסכים איתך
אלא אם כן כמובן יש לבן אדם בעיה שהוא לא מתרגש מכלום, גם לא משבויים יהודים.
אבל אני מניח שאנחנו מדברים על אדם בריא בנפשו.
לא להתרגש בכלל, זה בהחלט קשור למוסר אנושי בסיסי. חד משמעית.
אבל למען השם, איך זה הפך להיות דיון פוליטי?!

הצילו חטוף, ברוך השם!
מה זה משנה ערבי או יהודי... אני לא מבין. ההצלה לא באה על חשבון של יהודי. לא הצילו מחבל.
הצילו אזרח ישראלי. שמצאו חי. ולא מת. זה מדהים.
חושב שפה כולם מסכימים ויכולים לסיים את הדיון הזה.
יש ויש , יש כאלה טרוריסטים ויש שלא בחרו בדרך החיים הזאת . נ.ב כמות הבדואים שאני רואה ביום יום הוא מעל הממוצע :)
גם אני ולא יכולה לשקר לך ולהגיד שאני מרגישה בטוחה להיות לידם
אנונימית
אבל מה אם היה מדובר ביהודי חרא וזבל לדוגמא אמיר חצרוני מול בדואי רודף צדק ושלום ? היית יותר מתרגשת ?
כן נטו בגלל שאני מרגישה יותר מזוהה איתו
אנונימית
שהיהודי היה חוזר ?
אז את מעדיפה על סמך מוצא בלבד
^אני הייתי מעדיף את הבדואי על פני אדם חרא.
לא יודע ספציפית אמיר חצרוני, כי הוא סתם אידיוט ופחדן.
אבל על פני אהוד ברק לדוגמא. לא הייתי מציל את הבחור גם אם הייתה לי את האפשרות. גועל נפש של אדם. בוגד. וגם פדופיל. אם כבר מדברים על זה.

או עופר כסיף, דוגמא יותר טובה.
לא משנה כמה נורא הבן אדם
אנונימית , ברכות . את גזענית .
אני גם לא חושבת שבדואים או ערבים התרגשו שחטופים ישראלים שוחררו כמו שיהודים התרגשו
גם אם הם בעד המדינה
אנונימית
זה שהאחרים לא מראים צלם אנוש , את לא צריכה לאבד את שלך .
גם יהודים עושים פיגועים
אני פה להזכיר שחבורה של חרדים זרקו על נשים וביניהן ילדה בת פאקינג שלוש אבנים כי בא להם

אל תתייפייפו ותגידו שרק ערבים עושים פיגועים או שמסוכן להיות לידם.

מסוכן להיות ליד כל אחד
במצב של היום אפילו ההורים שלך יכולים להרוג אותך
זאת שיחה מפגרת.
משני הצדדים, כדאי להפסיק.
^^את חרדתית יותר מדיי אחותי. בלי לזלזל בסיפור על החרדים.
ורק אגיד "חבורה של חרדים" זה ממש מכליל. כמו שתגידי שחמאס זה כל הערבים.
חרדים זה שם שמכיל בתוכו מלא קבוצות
בתוכם יש כמה קבוצות קטנות קיצוניות. אבל הם לא הרוב שם.
יום טוב.
סיימתי להגיב פה
אני יודעת שאני חרדתית אבל מלא מקרים קרו והם היו יהודים
לדוגמה האישה שרצחה את הבן שלה
הייתה יהודיה
היא הייתה אמא שלו ורצחה אותו.
החרדים שזרקו על בנות אבנים סתם. הם יהודים
הממשלה המזעזעת הזו. הם יהודים.
לא זכור לי שמישהו פה אמר עם נבחר
וכמו שאמרתי זה כמו שבדואי ירגיש יותר אמפתיה למישהו בדואי או ערבי, אז אל תתחילי להמציא
אנונימית
לא נכון
אתם פשוט גזענים
אנחנו לא העם הנבחר
אנחנו זבל אנושי יותר מהעם נבחר עם כל הגזענים במדינה הזאת
מה קשור לעם נבחר או לא עם נבחר?? ומי את בכלל שתחליטי
אנונימית
^^את משווה ממשלה לטרוריסטים???
והאימא הייתה לא בריאה בנפשה.

אגב אף אחד לא אמר שיהודים לא מסוגלים לפעולות טרור
^החדשות עושה אפליה לחרדים זה ידוע
זה שהיא לא אומרת מאיזו קבוצה היו החרדים...
את מודעת לזה שיש מלא?! והן שונות מאוד אחת מהשניה
חרדי מודרני וחרדי מהפלג הירושלמי לא מסכימים על חצי מהדעות
כן אני מודעת לזה אבל היה רשום חרדים אז אמרתי חרדים
מוזמן להיכנס לכתבה
ולא אכפת לי איזה סוג חרדים הם זה לא מצדיק שהם זרקו אבנים על ילדה בת 3
^ברור שלא
אמרתי אבל שזה משנה מאוד.
למרות שתכל'ס כמו שאני אגיד "ערבי שזרק אבנים על מכוניות" ולא אגיד מי, אבל זה ברור שזה כנראה מוסלמי ג'יהאדיסט.
אז כן, צודקת, זה לא משנה. כי זה ברור שהתכוונת לפלגים הקיצוניים.
ואי לא נעים לי אבל גם אני פחות עדיין שמחה כמובן מעל בן אדם אבל לא כמו אם זה היה חייל
כן זה גזענות
על מה אתם אומרים גזענים? גם בדואים שמחים יותר שהבדואי שוחרר ולא יהודי ואם אין לכם הבדל ברגשות לגבי החטופים כנראה שאין לכם שייכות חזקה לעם היהודי, אבל זה לא שלבדואים יש שייכות חזקה לישראל גם, יש הרבה בדואים שונאי ישראל, ושמאלנים רדיקלים שרואים בעזתים העם שלהם, ראש עיריית רהט אמר בטלוויזיה אחרי השחרור שצריך לעצור את שפיכות הדמים כאילו הבדואי לא כאן בזכות החיילים שאתה קורא להם רוצחים
אנונימי
^מה הקשר הדת שלו הוא ערבי, בדואי, רק עכשיו ראש עיריית רהט יצא נגד המלחמה בעזה
אנונימי
לא ריגש אותי. אבל ברוך השם לא נפצע חייל במשימה הזאת.. ובעזרת השם נשמע בשורות טובות יותר והחטופים יחזרו במהרה
סופר/ת אני ליטרלי אומרת שחמאס הם לא כל הערבים סורי אבל הם היו *חרדים* אמרו בחדשות שהם *חרדים* הם *חרדים* אני לא מכלילה אני אומרת מה היה
עכשיו זה לגמרי בסדר כי הוא מזדהה בתור פלסטיני
אני בעד להחזיר אותו לשם ולהחליף עם יהודי
חחח מעניין שבסוף אותו החטוף הבדואי שאתם אומרים שבעד המדינה וזה מזדהה כפלסטיני.. למה אני לא מופתעת
אנונימית
גיליתי את זה רק עכשיו^^
בכנות, שיעוף מכאן
^ תלוי את מי שואלים.
חלק גדול מהבדואים תומכים בפלסטינים גם אם הם לא אומרים את זה בגלוי, אז זה לא מפתיע שהןא אמר משהו כזה ובגלל זה גם לא ממש שמחתי
אנונימית
זה שעכשיו זה בסדר בגלל מה שהוא אמר לא אומר שזה בסדר שהיא פחות שמחה שחטוף לא יהודי חוזר באופן כללי לפני שתחשבו, כי זה היה לפני שידענו. וזה יכול לקרות עם כל חטוף לא יהודי שהיא תשמח פחות וזה לא לגיטימי.
לא אמרתי על בדואים בכללי, כי היא אמרה על זה שהוא לא היה יהודי ולך תדע באיזה סיטואציה זה יקרה