188 תשובות
גבר לא יכול להתחתן אם יותר מאשה אחת.
אני לא חושבת שחוקית מותר לגבר להיות נשוי ליותר מאישה אחת
מה אנחנו בשנות הטרפפו? גבר יכול להתחתן עם אישה אחת בלבד (או עם גבר אחד)
זה היה קיים פעם, כיום אסור
אנונימי
שואל השאלה:
אני מתכוונת מבחינת התורה
אני מתכוונת מבחינת התורה
זה לא נכון אשה יכולה לעשות מה שהיא רוצה כמו גבר ומי שחושב אחרת או עשה אחרת בעבר זו גזענות וכוחניות על העם הנשי ממש גועל נפש אני ממש רציני ולא מתחנף
כיום גם לפי התורה לגבר מותר אשה אחת בלבד
^^^אסור כיום גם
אבל הדור התשנה והיום אין לנו את שלמה המלך
אבל הדור התשנה והיום אין לנו את שלמה המלך
שואל השאלה:
למה היה מותר מלכתחילה אבל
למה היה מותר מלכתחילה אבל
שואל השאלה:
איך הרשו לזה לקרות אבל כי גם לעשוק בזה זה נגד התורה לא היו סוקלים אותם באבנים על דבר כזה?
איך הרשו לזה לקרות אבל כי גם לעשוק בזה זה נגד התורה לא היו סוקלים אותם באבנים על דבר כזה?
זה מזעזע!!!!!!!! אימלה אני מזועזעת! איזה גועל בא לי להקיא
שואל השאלה:
חכמה בלילה^ תרגומים או פירושים? התנך נכתב בעברית
חכמה בלילה^ תרגומים או פירושים? התנך נכתב בעברית
שואל השאלה:
נכון אבל הוא עדיין עברית לכן יש פרשנים לא תרגומים
נכון אבל הוא עדיין עברית לכן יש פרשנים לא תרגומים
האמת שלא היה מותר זה סוג של מצוות מנוגדות כי מצד אחד יש את המצווה להתרבות מצד שני לפי מה שהבנתי לא היה מותר להרבות בנשים אז לא כזה יודע וגם לא כולם היום ככה
שואל השאלה:
^ כי הברית החדשה נכתבה ביוונית אם אני לא טועה וכן יש מלא תרגומים אבל התורה נשארה אותו הדבר עובדה שיצאו יהודים מכל חור בעולם מבודדים אחד מהשני עם בדיוק אותה התורה בלי שום שינוי
יש פירושים שזה דעות וסוג של תגובות שונות שמוסיפים בצד הדף אבל אין תרגום
^ כי הברית החדשה נכתבה ביוונית אם אני לא טועה וכן יש מלא תרגומים אבל התורה נשארה אותו הדבר עובדה שיצאו יהודים מכל חור בעולם מבודדים אחד מהשני עם בדיוק אותה התורה בלי שום שינוי
יש פירושים שזה דעות וסוג של תגובות שונות שמוסיפים בצד הדף אבל אין תרגום
שואל השאלה:
משעמם כבר^ זה לא סותר, מצווה להתרבות תחת מסגרת נישואין
משעמם כבר^ זה לא סותר, מצווה להתרבות תחת מסגרת נישואין
שואל השאלה:
זה אותה תורה וכל אחד מפרש אותה למקום אחר
ביהדות גם מסתכלים הרבה בין השורות יכולים לקחת את המשפט לכיוון אחר לגמרי בגלל אות נוספת או ניקוד יוצא דופק כי מאוד מעודדים סקרנות ההבדל הוא שלכל היהודים יש את אותה התורה
וכל זרם מפרש/מקבל אותה קצת שונה אבל עדיין נשאר את אותו הבסיס מדור לדור לעומת הזרמים הנוצרים יש כל כך הרבה עיבודים ועיוותים שאף אחד לא יודע בכלל איך נכתבה הברית החדשה הראשונה שלא נדבר על כל המיני זרמים כמו מורמונים וjw שלגמרי ערכו את המקור
זה אותה תורה וכל אחד מפרש אותה למקום אחר
ביהדות גם מסתכלים הרבה בין השורות יכולים לקחת את המשפט לכיוון אחר לגמרי בגלל אות נוספת או ניקוד יוצא דופק כי מאוד מעודדים סקרנות ההבדל הוא שלכל היהודים יש את אותה התורה
וכל זרם מפרש/מקבל אותה קצת שונה אבל עדיין נשאר את אותו הבסיס מדור לדור לעומת הזרמים הנוצרים יש כל כך הרבה עיבודים ועיוותים שאף אחד לא יודע בכלל איך נכתבה הברית החדשה הראשונה שלא נדבר על כל המיני זרמים כמו מורמונים וjw שלגמרי ערכו את המקור
זה מדרבנן חבר^
נכון^
שואל השאלה:
^רוב ההלכות האלה תוקנו בתקופת חורבן בית המקדש השני פחות או יותר וכמו שאמרתי אף אחד לא ערך או עיוות את התורה זה רק תחליפים שהוסיפו בגלל שלא היה אפשר יותר להקריב קורבנות
נטילת ידיים= פרה אדומה
כל ברכה ותפילה שנראת לך מיותרת זה תחליף לקורבן שאי אפשר יותר להקריב
התורה עדיין נשארה אותו הדבר הוכחה שכל יהודי שהיה מבודד אחד מהשני יצא מכל חור בעולם אחרי 2000 שנה עם בדיוק אותו קלף
^רוב ההלכות האלה תוקנו בתקופת חורבן בית המקדש השני פחות או יותר וכמו שאמרתי אף אחד לא ערך או עיוות את התורה זה רק תחליפים שהוסיפו בגלל שלא היה אפשר יותר להקריב קורבנות
נטילת ידיים= פרה אדומה
כל ברכה ותפילה שנראת לך מיותרת זה תחליף לקורבן שאי אפשר יותר להקריב
התורה עדיין נשארה אותו הדבר הוכחה שכל יהודי שהיה מבודד אחד מהשני יצא מכל חור בעולם אחרי 2000 שנה עם בדיוק אותו קלף
הוא צודק ביהדות אומרים לשאול שאלות כי להכול יש תשובה ^
חח הדתות האחרות נוצרו בגלל שיהיה להם קל
יש תשובה להכול פשוט נוח להם בדת הקלה שלהם
הדתות החזקות נצרו מהיהדות
אף אחד אמר שהיהדות היא הראשונה היה לפני עבודה זרה אין קשר אנחנו מדברים על הנכון
אני דיברתי על הנצרות ואסלאם
יהודי אתיופיה הם יהודים
זו דעת הרב עובדיה וכך פסק
דיברתי שהנצרות ואסלאם באו מהיהדות
מה קשור? הביסוס שלהם זה היהדות לפני היהדות היה עבודה זרה להשתחוות לפסל
אין צורך להשלים השם הוא לא יצרן רכב שמחדש כל פעם את הספר שלו יש לו ספר והוא לא ישתנה לעולם.
הכול טוב איתך?
שוב אין מה להשלים להוסיף
בקוראן הם אומרים שמי שעקד אברהם זה ישמעאל ולא יצחק וככה הם עושים
בנצרות הם משתמשים אינספור פעמים בתנך באופן סילוף להוכיח את הטענה שלהם
הוא לא
ההבדל שאת התורה שלהם הם קיבלו בשקט את התורה קיבלנו במעמד של מיליונים שאי אפשר לזייף
לא דומה ואין קשר
הדיון הזה מיותר
לא צריך להקריב קורבנות מתפללים במקום^
שואל השאלה:
אבל בגלל שאי אפשר להקריב קורבנות נחיה בטומא וחטא עד שהמשיח יבוא? נשמע לך הגיוני? התורה בעצמה נותנת סמכות לחז"ל "עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה" דברים יז
אני יודעת שבנצרות מחנכים אתכם לא לשאול שאלות ולקבל הכל איך שנותנים לכם אבל ביהדות מאוד מעודדים סקרנות ושאלות
לכן שאלתי
אבל בגלל שאי אפשר להקריב קורבנות נחיה בטומא וחטא עד שהמשיח יבוא? נשמע לך הגיוני? התורה בעצמה נותנת סמכות לחז"ל "עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה" דברים יז
אני יודעת שבנצרות מחנכים אתכם לא לשאול שאלות ולקבל הכל איך שנותנים לכם אבל ביהדות מאוד מעודדים סקרנות ושאלות
לכן שאלתי
המשיח לא ביטל את התנך הוא רק הוריד אותו ואת כל המצות
אין לי בעיה להמשיך אבל כל מה שאת אומרת "אני לא אוהבת את הטון שלך"
שוב מה זה מה הוא אומר הוא גם עשה החפצת נשים שאין דומה לה
בכלל הספר ברית החדשה שונה קרוב ל150 אלף פעם
אין לי בעיה להמשיך
הם שינו את התנך בשביך להוכיח שהוא המשיח
כן תראי ליח 900 גרסאות
אני משותוקק לראות 900 גרסאות
תרגום?
את יודעת שיש הבדל בין גרסא לתרגום
אני לא מאמין שאמרת את זה איזה מביך
לא לברית החדשה יש גרסאות שהם משנים טעויות רוצה שאני יראה לך?
אה למה פתאום את הולכת?
שוב אותו ספר אבל הם שינו אותו בעבר
אני יכול להביא לך הוכחה שהם שינו את הספר שלהם מעל 150 אלף פעם
את רק מנסה להגיד עליי דברים ולא מתייחסת לזה שהרגע אמרת שתרגום וגרסא זה אותו דבר
https://www.britannica.com/topic/biblical-literature/determination-of-the-canon-in-the-4th-century
new testamentaccount for more than 150,000 textual ואם אין לך כוח לקרוא
שוב מה זה משנה הם תרגמו את זה ועשו טעות בתרגום לא בכוונה לכפות על טעויות בעברית אין שינוי אחד
הנוצרים לא תרגמו ובטעות שינו
עוד פעם היא מביאה לי תרגום לא זה לא אמיתי
שואל השאלה:
^יהודים משיחים הם לא יהודים נקודה הם מסיונרים
^יהודים משיחים הם לא יהודים נקודה הם מסיונרים
וגם שאלת שאלה בתוכנה כזאת שאמרו לי שברגע שאתה מכוון אותו לתשובה הוא יתן לך מה שאתה רוצה לשמוע וזה טעות
שוב את מבינה את ההבדל בין תרגום לגרסאות?
את יודעת מה ההבדל בין תרגום לגרסאות?
תקשיבי מה שאת עושה זה חצי לנסות ללגלג לי
אם את לא רוצה להמשיך בעיה שלך
תרגום זה מישהו תרגם מהמקור לשפה מסוימת וכנראה יהיו טעויות הנצרות שינו בכוונה
התנך העברי ממה הוא מתורגם?
שואל השאלה:
תנך הוא לא מתורגם הוא מפורש
כן מוסיפים תרגום בצד לפעמים ליהודים שלא דוברי עברית להקל עליהם אבל הם עדיין לומדים את הגרסא המקורית בנוסף
תנך הוא לא מתורגם הוא מפורש
כן מוסיפים תרגום בצד לפעמים ליהודים שלא דוברי עברית להקל עליהם אבל הם עדיין לומדים את הגרסא המקורית בנוסף
ההבדל שוב ואני יגיד את זה פעם אחרונה יהדות-תרגום בשביל דוברי שפות אחרות אז כנראה שיהיה בעיות בתרגום נצרות-שינוים במכוון בגלל טעויות בעבר
שואל השאלה:
אבל התרגומים של התנך לא מחליפים את הגרסא המקורית הם רק שם כדי לעכל את הלימוד בעברית
לעומת זאת תרגומים של הברית החדשה כן מחליפים את השפה הקודמת את לומדת את הברית החדשה ביוונית?
מאיזה שפה התנך תורגמה?
אבל התרגומים של התנך לא מחליפים את הגרסא המקורית הם רק שם כדי לעכל את הלימוד בעברית
לעומת זאת תרגומים של הברית החדשה כן מחליפים את השפה הקודמת את לומדת את הברית החדשה ביוונית?
מאיזה שפה התנך תורגמה?
מי אמר שזה מחליף?
תקרא מה שכתבתי
הם עד כדאי כך דאגו שהם שרפו גמרא ושרפו בני אדם בגלל גמרא שאומרת שישו בגיהנום הם באמת חדורי מטרה
לא נראה לי הם הצליחו אם כל כך הרבה גרסאות לא תרגום גרסאות
מה הקשר התנך נשאר אותו תנך
וישאר אותו תנך
וכי למה?
שואל השאלה:
^ את מוכיחה את מה שאמרתי, זה בדיוק מה שאמרתי אבל למרות הפרשנים התנך נשאר אותו הדבר התנך בעצמו לא תורגם או נערך הפירושים הם דעות של חכמים שונים
^ את מוכיחה את מה שאמרתי, זה בדיוק מה שאמרתי אבל למרות הפרשנים התנך נשאר אותו הדבר התנך בעצמו לא תורגם או נערך הפירושים הם דעות של חכמים שונים
שוב זה מוכח שהנוצרים שינו את הטקסטים שלהם בגלל טעויות
למי את מדברת?
מה רגשי זה מוכח שהנוצרים שינו
אין לי בעיה לחפש לך גם
רגע שאני יבין את אומרת שהנוצרים קיבלו את הברית החדשה והיא לא שונתה?
שוב הבריטניקה לא מסכימה איתך
חח שינו שינו כמו הנה הבתולה יולדת בן זה סילוף ועוד הרבה
איך את יכולה להגיד באותו משפט לא היו שינוים היו גרסאות
מה נשמר על מה את מדברת? הנצרות שינתה דברים מתוך התנך ושמה אותם בספר שלה בתור הוכחה
אבל זה ספר קדוש למה יש טעויות בכלל?
וגם היו שינוים גדולים בשביל להוכיח מהתנך שישו המשיח
הנה הבתולה יולדת בן, זה שינוי הטקסט וכל מקרה הנצרות השתנתה הרבה מסכים שפעם אחת יותר מידי אבל איזה, פעם אחת זה עוד היה טוב
שוב אתה מגיע למבוי סתום ברגע שאתה אומר שרוח הקודש לא יודעת שזה טעות
את רק זורקת סיסמאות לא יותר מזה
ברגע שאמרת אמונה דוחה מראה כמה אדם גרוע את
מחילה טעות שלי לא קראתי את הטקסט נכון
אבל כל מה שעשיתי הגיע למצב שהוכחת שהנצרות מתבססת על היהדות
תיקנתי
את עדיין לא הסברת לי מה לא לוגי במה שאמרתי
אין מה קשה להבין את לא לוגית את אמרת שתרגום וגרסאות זה אותו דבר את החלקת את זה שיש 150 אלף כתבי יד שונים לא תרגום כתבי יד
תראי לי שינוים לתנך אין כמה טקסטים
השינוים בנצרות זה חלק טעויות גם
התנך היהודי בשפה עברית לא שונה מהרגע שהוא נכתב
אלוקים תעזור לי, את עוד פעם מביאה תרגום?
את יודעת מה זה תרגום?
ששינו לשפה אחרת, באיזה קטע אפשר לקרוא לזה גרסאות
לא את זה אי אפשר להגיד עליה כי הברית החדשה שונתה בגרסאות לא בתרגומים
שינו אותה עקב הטעויות שלה
את יודעת מה זה 150 אלף כתבי יד?
אני מבקש ממך לראות ואת שולחת לי תרגומים
נו תוכיחי ששהוא חלק את הבעיה
בלי לשלוח תרגומים
זה כת שפרשה מעם ישראל ואם את ממש רוצה להתעקש השינוים הם בניקוד
הצדוקים קוראים להם
או כת מדבר יהודה
אני לא יודע כבר מה להגיד שוב היא אומרת תרגום השבעים
תרגום השבעים הוא תרגום מה הקשר הוא לא שינוי גרסאות
לא נוסחים מי שתרגם לא תרגם נכון
המתרגם טעה בכמה מילים זה לא אומר שיש נוסחים לתורה
כרגע על התנך העברי לא הראת לי שום נוסח אחר
נוסח המסורה הוא נטו כלי ניקוד
שוב את מדברת יפה ולא מוכיחה כלום
הם הוסיפו ניקוד בגלל שפעם היו בקיאים ולא היה צורך
תראי לי טקסטים שונים אני מחכה
לקחת משפט אחד שלי ורכבת עליו ידעו את הניקוד בעבר יותר פשוט פחדו שישכחו אז עשו את זה מסודר
זה לא שינה אז כי התורה בספר תורה היא לא מנוקדת
דיי השאלה הזאת מלפני 12 שעות למה עדיין עונים עלעה
עליה*
לא את טועה לפני ידעו לקרוא פשוט לא היה את זה כתוב ומסודר
כרגע לא הבאת טיעון אמיתי
אני אומר לך שוב הם ידעו את ההגיה ואחרי זה בעלי המסורה סידרו את זה בגלל ירידת הדורות
לא היה תנועות היה הגייה אבל זה לא היה באופן רשמי ידעו לקרוא בעלי המסורה לא החליטו את ההגיה והמציאו אלה סידרו
את יודעת שספר תורה גם כיום הוא בלי ניקוד
אתן לך דוגמא ומקוה שתביני פעם לפני בעלי המסורה ידעו את אופן הקריאה בעל פה ובגלל שבעלי המסורה הבינו שהדור בסכנה וישכחו כתבו ניקוד
שוב הסברת וזה לא נכון
כן היום כן פעם ידעו את כל התורה בעל פה את אופן הניקוד
שוב לפני המסורה ידעו את הניקוד אבל בעלי המסורה הם שמו תניקוד שלא תשכח מה קשה?
אפילו בויקידפיה רשום בעלי המסורה פעלו באמצעים שונים לקבע את נוסח המסורה ולמנוע שינויים בהעברתו מדור לדור, בתקופה שבה הופץ המקרא בהעתקת כתבי יד ומסורת קריאתם הועברה על פה. אמצעים אלו כללו:
את מתקשה להבין
הם לא חידשו אם רצו למנוע את השינוי בגלל חלישות הדור
זה סותר את אומרת שהם חידשו ניקוד
אני יסביר את זה לילד בן 6 הוא יבין
לפני בעלי המסורה ידעו את הניקוד בעלי המסורה פחדו שזה ישכח אז כתבו כזה קשה לך?
נכון^ הם לא חידשו כלום הם כתבו מה שהיה
הטענות החזקות שלך 1: מגילות קוראן שזה כת שהתרחקה מהיהדות וגם זה רק שינוי בניקוד 2: תרגום השבעים כל כך מביך שאפילו לא יגיב
לא ^^
איך שהם ניקדו ככה קראו לפניהם
הם לא ניקדו איך שבא להם הם סידרו לפי המסורת
הנקודת היסוד שלך שזה יצר זה לא יצר הם ניקדו על פי המסורת
נכון אני לא מכחיש את זה שבהרבה דתות יש את סיפור המבול אבל זה רק מוכיח את הטענה שהיה
שוב זה לא שאב המבול קרה וכל העולם ראה
שומרים
בבלים
סינים
הודים
איים אנדמניים
אוסטרלים קדומים
היוונים הקדומים
פריגים
פרסים
גרמנים קדומים
אירים קדומים
אצטקים
אינקה
מאיה
הופי
קאדו
מנומינים
מיקאמק
כל אלה האמינו בזה
בבלים
סינים
הודים
איים אנדמניים
אוסטרלים קדומים
היוונים הקדומים
פריגים
פרסים
גרמנים קדומים
אירים קדומים
אצטקים
אינקה
מאיה
הופי
קאדו
מנומינים
מיקאמק
כל אלה האמינו בזה
זה לא שהיהודים העתיקו את הסיפור פשוט זה קרה, התנך כתב את זה אחרי כי הוא ניתן בסיני זה תקופות שונות
שוב כל דת תמציא משהו המהות הוא שהיה מבול
לא
הם כתבו את זה לפני כי התורה ניתנה בהר סיני וזה תקופות שונות
המאפיין הדומה היחידי שהיה מבול וגם הגוים ראו את זה
הסיפור אפוס גילגמש זה סיפור המבול המקראי ששמעו בניו של נח שם חם ויפת
מה המבול? לא זה קרה
הגוים שמעו משם חם ויפת את הסיפור וכך זה התגלגל
כמובן שהסיפור המקראי הוא הנכון ביותר עם תאריכים שמות וכולי אבל המקרה אותו מקרה
מה?
תחיה מה אני עצרתי בעדך
זה לא סתם מעמד הר סיני היה מול מליונים קצת שונה
שוב לא העתיק הכול בסדר איתך?
שם חם ויפת סיפרו לגוים וככה התגלגל זה שזה יותר עתיק מה הקשר? זה פשוט כי מעמד הר סיני היה אחרי
סתם שאלה מתי כתבו לטענתך את התורה?
מה שאלתי מה ענית
לא אני לא מאמין למה שאני רואה, שאלתי אותך לטענתך מתי כתבו את התורה
הכול בסדר איתך? את יכולה לענות לי לשאלה?
בידור לדבר איתך שאני כולה שואל אותך שאלה ואת מבלבל תשכל
החלטת אם את בן או בת
תראי איזה בדיחה את
קודם תסגרי על עצמך על איזה מין את ותבואי
בין הזמנים
אני מנסה לרדת? את כל השיחה שלך חצי מהטיעונים שלך זה לצחוק עליי
מדברת זאת שאשכרה אמרה שתרגום וגרסאות זה אותו דבר
עזבי חבל בזבזתי את הזמן שלי עליך
אני לא חושב שאני מלומד
אני אוהב צומי?
תראי את עצמך
חחח בדיחה מהלכת
מצחיק
חשבת לעשות מזה קרירה?
למה יש לי כל כך הרבה התראות על השאלה???
300 התראות????
שמישהו יסביר לי איך התכתבת עם עצמך במשך שעות??