31 תשובות
תלוי איזה סוג של מכנסיים וחולצות אבל לפי דעתי כבר לא רואים שאת דתייה
זו לא תשובה של כן או לא.
את תחליטי לעצמך, עד כמה את אדוקה וקשורה לדת, ומה טוב בשבילך.
את תחליטי לעצמך, עד כמה את אדוקה וקשורה לדת, ומה טוב בשבילך.
כל אחד והדרך שלו. ברור שזה בסדר אם זה טוב לך
הכל תלוי במה שיש לך בלב ואם את משתדלת אין סיבה שזה לא יהיה בסדר
לא.
זה גרוע מאוד.
זה גרוע מאוד.
לדעתי יותר חשוב אמונה.
יש המון דתיים שמתנהגים כמו דתיים אבל הם בעצם בכלל לא מאמינים ואם הם לא היו נולדים דתיים הם לא היו כאלה...
יש המון דתיים שמתנהגים כמו דתיים אבל הם בעצם בכלל לא מאמינים ואם הם לא היו נולדים דתיים הם לא היו כאלה...
מה זה משנה "אם".
אם הוא לא מאמין, הוא לא דתי.
ולא רק האמונה חשובה.
הכל חשוב.
חלונים אומרים את זה כדאי שלא תהיה להם רגשי אשמה..
אם הוא לא מאמין, הוא לא דתי.
ולא רק האמונה חשובה.
הכל חשוב.
חלונים אומרים את זה כדאי שלא תהיה להם רגשי אשמה..
שואל השאלה:
אני לא לובשת מכנסיים צמודים אלא רחבים והחולצות לא ממש קצרות כאילו קצת יותר קצר מהמרפק..
ולמה זה גרוע לדעתך? כאילו זה פשוט לא נוח לי ואין לי כסף לזה
אני לא לובשת מכנסיים צמודים אלא רחבים והחולצות לא ממש קצרות כאילו קצת יותר קצר מהמרפק..
ולמה זה גרוע לדעתך? כאילו זה פשוט לא נוח לי ואין לי כסף לזה
אנונימית
אני דתייה ואני לא שומרת שלוש תרבעי אבל אני הולכת עם חולצות קצרות, זה החלטה שלך.. הייתה תקופה שאני הלכתי עם מכנסיים בעיר שלי וחברים מהבית כנסת הסתכלו עלי מוזר ואז הפסקתי.. לא הרגשתי נוח עם זה.. לפי דעתי תלכי עם חצאיות אבל מה שאת רוצה.
'כד מלא בתפוחים נמצא בגליל!' את מטיפה מוסר!
"איש איש באמונתו יחיה", הכונה של המשפט היא- שכל אדם יחיה איך שטוב לו,
אם טוב לו להאמין, הוא יאמין, והוא יקבע לעצמו עד כמה הוא אדוק,
והוא יציב לעצמו את הגבולות.
"איש איש באמונתו יחיה", הכונה של המשפט היא- שכל אדם יחיה איך שטוב לו,
אם טוב לו להאמין, הוא יאמין, והוא יקבע לעצמו עד כמה הוא אדוק,
והוא יציב לעצמו את הגבולות.
שואל השאלה:
תהרגי אותי וזהו!
אני שומרת על צניעות אבל מה הבעיה שאני אהיה עם מכנסיים? אין לי כסף לקנות חצאיות
תהרגי אותי וזהו!
אני שומרת על צניעות אבל מה הבעיה שאני אהיה עם מכנסיים? אין לי כסף לקנות חצאיות
אנונימית
זה טוב להטיף מוסר!
"איש באמונתו יחיה" זה עוות של "צדיק באמונתו יחיה".
הדת טובה בשבילה, אלוקים קבע זאת.
זה כמו שתאמרי לרופא "כל אחד עושה מה שטוב לו.. לא אקח את התרופה".
תביני,
התורה היא אמת, היא חשובה, היא הוראות ש-ד' נתן.
זה לא מה שטוב לה, זה מה שבא לה.
מה שטוב לה זה החצאית הארוכה הצנועה.
"איש באמונתו יחיה" זה עוות של "צדיק באמונתו יחיה".
הדת טובה בשבילה, אלוקים קבע זאת.
זה כמו שתאמרי לרופא "כל אחד עושה מה שטוב לו.. לא אקח את התרופה".
תביני,
התורה היא אמת, היא חשובה, היא הוראות ש-ד' נתן.
זה לא מה שטוב לה, זה מה שבא לה.
מה שטוב לה זה החצאית הארוכה הצנועה.
מכנסיים זה לא צנוע!
עזבי הגדרות חלוניות של צניעות, זה הזוי, הן חושבות שמכנסים זה דבר צנוע 0___0
לכי לפי הגדרות חז"ל,
שמכנסיים זה לא צנוע!
אם אין לך כסף-
אני מוכנה להחליף איתך חצאית במכנס.
אני נותנת לך חצאית, את נותנת לי מכנס.
יש לי אחות חלונית והיא תשמח לקבל את המכנס.
עזבי הגדרות חלוניות של צניעות, זה הזוי, הן חושבות שמכנסים זה דבר צנוע 0___0
לכי לפי הגדרות חז"ל,
שמכנסיים זה לא צנוע!
אם אין לך כסף-
אני מוכנה להחליף איתך חצאית במכנס.
אני נותנת לך חצאית, את נותנת לי מכנס.
יש לי אחות חלונית והיא תשמח לקבל את המכנס.
שואל השאלה:
אז אולי עדיף כבר שאני אחזור בשאלה עם היחס הזה
אז אולי עדיף כבר שאני אחזור בשאלה עם היחס הזה
אנונימית
אני אדם מאמין ושומר מסורת.
אבל אני נגד הטפות מוסר!
היא תחיה איך שהיא רוצה, את לא יכולה לשפוט ולהגיד אם זה בסדר או לא.
אבל אני נגד הטפות מוסר!
היא תחיה איך שהיא רוצה, את לא יכולה לשפוט ולהגיד אם זה בסדר או לא.
זה לא עדיף.
אני לא מתיחסת אליך רע.
לא אמרתי לך שומדבר רע עעד עכשיו.
ניסיתי לשכנע.
האם קללתי? האם העלבתי?
לא!
עשיתי בדיוק מה שאמא שלך היתה עושה.
כשתראי איך חלוניות יתיחסו אליך...
כבר לא תרצי להיות חלונית...
לדעתי.
אני לא מתיחסת אליך רע.
לא אמרתי לך שומדבר רע עעד עכשיו.
ניסיתי לשכנע.
האם קללתי? האם העלבתי?
לא!
עשיתי בדיוק מה שאמא שלך היתה עושה.
כשתראי איך חלוניות יתיחסו אליך...
כבר לא תרצי להיות חלונית...
לדעתי.
שואל השאלה:
אמא שלי בכלל חילונית
אמא שלי בכלל חילונית
אנונימית
רציני שכבר כמעט ואי אפשר להבדיל בין חילוניות לדתיות.. אני מכירה מלא בנות דתיות שהולכות עם גופיות ומכנסונים.. תלכי עם חצאיות - את ילדה דתייה!
אנונימי
ואבא?
והאחים?
והבית ספר?
והחברות?
חזרת בתשובה?
אם את בתהילכי התחזקות זה פחות נורא...
חשבתי שאת מהדתיות שהושפעו מהחלוניות והן על סף יציאה בשאלה, לכן אולי הייתי מעט תקיפה (להחזיר את השכל למקום שממנו הוא התחיל לברוח).
אז אם את ככה..
אפשר לדבר איתך בנחת, הרי ממילא את בדרך למעלה ולא למטה...
או שטעיתי?
והאחים?
והבית ספר?
והחברות?
חזרת בתשובה?
אם את בתהילכי התחזקות זה פחות נורא...
חשבתי שאת מהדתיות שהושפעו מהחלוניות והן על סף יציאה בשאלה, לכן אולי הייתי מעט תקיפה (להחזיר את השכל למקום שממנו הוא התחיל לברוח).
אז אם את ככה..
אפשר לדבר איתך בנחת, הרי ממילא את בדרך למעלה ולא למטה...
או שטעיתי?
מי שדתי באמת מתעסק בחומר עצמו ולא בדברים האחרים. לדעתי, כל העניין שחצאיות וחולצות ארוכות מסמלות על מישהי אם היא דתייה או לא זה לא נכון. מישהי דתייה באמת תתעסק בתפילות, בתורה וברוחניות שלה ולא במה האורך של החצאית או המכנס או החולצה שלה וכמה היא מכסה..
את יכולה להחליט שאת לובשת חצאיות וחולצות צנועות ואת יכולה להחליט שאת לובשת מכנסיים וחולצות קצרות אבל עדיין זה לא יגיד לך כלום. מה שיגיד לך אם את דתייה או לא זה שמירת השבת, קיום המצוות, לימוד התורה וכו'..
את יכולה להחליט שאת לובשת חצאיות וחולצות צנועות ואת יכולה להחליט שאת לובשת מכנסיים וחולצות קצרות אבל עדיין זה לא יגיד לך כלום. מה שיגיד לך אם את דתייה או לא זה שמירת השבת, קיום המצוות, לימוד התורה וכו'..
דתיה צריכה להתעסק ביהדות.
הצניעות היא חלק חשוב מאוד ביהדות.
הצניעות היא חלק חשוב מאוד ביהדות.
מי שמעלי? ממש לא, את אומרת שאפשר להיות דתייה ששומרת שבת וזה אבל אפשר ללכת עם גופייה ומכנסיים? ה' ציווה את זה שדתיות צריכות להיות צנועות זה חלק מלהיות דתי!
זה ידוע שצניעות זה חלק מהיהדות והדת אבל מי אמר שמכנסיים וחולצות קצרות לא יכולים להיות צנועים? אני לא אומרת שאני בעד שדתיות ילכו עם שורטים וגופיות. אני לא בעד שאף אחת תלך ככה.. אבל מה הקשר האורך של החולצה והחצאית ואם הם מטר קצרים או ארוכים יותר לבין הדת?
זה בכלל לא משנה. גם חילוניות יכולות ללכת עם חצאיות וחולצות ארוכות ולהראות כמו דתיות.
אז מה? אם הן לא שומרות שבת ולא מקיימות מצוות ולא לומדות תורה אז מה זה משנה?
זה בכלל לא משנה. גם חילוניות יכולות ללכת עם חצאיות וחולצות ארוכות ולהראות כמו דתיות.
אז מה? אם הן לא שומרות שבת ולא מקיימות מצוות ולא לומדות תורה אז מה זה משנה?
חולצה עם שרול קצר ומכנסים זה לא צנוע חד משמעית!
אם חלונית תתלבש צנוע, על הצניעות יהיה לה שכר, ועל כל השאר עונש.
והשואלת כן שומרת שבת וכו'.
נכון?
אם חלונית תתלבש צנוע, על הצניעות יהיה לה שכר, ועל כל השאר עונש.
והשואלת כן שומרת שבת וכו'.
נכון?
וואי רדו ממנה זה שתכריחו אותה לא יגרום לה לעשות אתזה מרצון ויגרום לדברים יותר גרועים..
לשואלת- תעשי מה שאת מרגישה נוח איתו ומה שאת מאמינה בו
לשואלת- תעשי מה שאת מרגישה נוח איתו ומה שאת מאמינה בו
כן
והיו פה כאלה שאמרו שככה לא רואים שהיא דתיה חח מה זה השטויות האלה. למה צריכים לראות את זה? אם היא מאמינה באמונה שלמה בה' שומרת תורה ומצוות, שבת וחגים היא דתיה לגמרי היא לא צריכה להוכיח לאף אחד שהיא דתיה. ודיי להטיף לאנשים שכל בן אדם ילך לפי דרכו ואמונתו.
והיו פה כאלה שאמרו שככה לא רואים שהיא דתיה חח מה זה השטויות האלה. למה צריכים לראות את זה? אם היא מאמינה באמונה שלמה בה' שומרת תורה ומצוות, שבת וחגים היא דתיה לגמרי היא לא צריכה להוכיח לאף אחד שהיא דתיה. ודיי להטיף לאנשים שכל בן אדם ילך לפי דרכו ואמונתו.
לא בדיוק נשמה.
אם את דתייה באמת אז תיקחי את המצוות ברצינות ותתלבשי צנוע, מה גם שאם אנשים יקלטו שאת דתייה ויראו אותך מתלבשת לא צנוע אז את גורמת לחילול שם שמיים.
אל תפסחי על שני הסעיפים!
אם את מגדירה את עצמך לא דתייה או מסורתית...
אבל אם את מגדירה את עצמך דתיה אמיתית ואת מרגישה ככה אז תתלבשי צנוע...
תהיי אמיתית עם עצמך-אל תרמי את עצמך!
אם את דתייה באמת אז תיקחי את המצוות ברצינות ותתלבשי צנוע, מה גם שאם אנשים יקלטו שאת דתייה ויראו אותך מתלבשת לא צנוע אז את גורמת לחילול שם שמיים.
אל תפסחי על שני הסעיפים!
אם את מגדירה את עצמך לא דתייה או מסורתית...
אבל אם את מגדירה את עצמך דתיה אמיתית ואת מרגישה ככה אז תתלבשי צנוע...
תהיי אמיתית עם עצמך-אל תרמי את עצמך!
עדיף את זה מאשר כלום.
ברור שאם את לובשת בצניעות יש לך שכר ענקי בשמיים, אבל זה קשה וגם אני כמוך.
אני שומרת שבת, והכל..
ברור שאם את לובשת בצניעות יש לך שכר ענקי בשמיים, אבל זה קשה וגם אני כמוך.
אני שומרת שבת, והכל..
שואל השאלה:
אני השואלת ואני לא חוזרת בתשובה, כאילו תמיד הייתי דתייה אבל לא הכי הכי.
אמא שלי חזרה בשאלה, אבא שלי נשאר דתי לאומי..
אחי הגדול בן 19 חילוני
אחותי בת 17 דתייה
אני דתייה
ואחי הקטן בן 9 דתי..
אנחנו דתיים לאומים כאלה אנחנו לא חרדים או משהו אז אנחנו לא הכי מקפידים..
אני בבית ספר חילוני אבל אחי הקטן בדתי.
וחברות שלי חלקן דתיות וחלקן חילוניות...
וכן אני שומרת שבת
אני השואלת ואני לא חוזרת בתשובה, כאילו תמיד הייתי דתייה אבל לא הכי הכי.
אמא שלי חזרה בשאלה, אבא שלי נשאר דתי לאומי..
אחי הגדול בן 19 חילוני
אחותי בת 17 דתייה
אני דתייה
ואחי הקטן בן 9 דתי..
אנחנו דתיים לאומים כאלה אנחנו לא חרדים או משהו אז אנחנו לא הכי מקפידים..
אני בבית ספר חילוני אבל אחי הקטן בדתי.
וחברות שלי חלקן דתיות וחלקן חילוניות...
וכן אני שומרת שבת
אנונימית
נמחקה תשובה שלך לשאלה "זה בסדר שאני דתייה אבל אני לובשת מכנסיים וחולצות קצרות?"
התשובה שנמחקה: "זה גרוע כי ככה התורה צצותה עלינו, את מכשילה את הרבים, את מכשילה את עצמך, את מחללת שם שמים (דתיה במכנסיים), את נראית כמו גויה ולא יהודיה.
יהודיה צריכה הלראות צנוע!
ככה בורא עולם צווה.
התורה מלשון הוראה, הי אהוראות כיצד לחיות!
הכי טפשי, לא ללכת לפי ההוראות.
כמו משוגכע, שאם לא יקח את תרופותיו הוא יהרוג לא רק את זה עצמו, אלא גם את כל סביבתו (הכשלת הרבים) ולא לוקח את התרופה כי היא לא טעימה ולא נוחה לו.
הקב"ה צוה עליך, ואת מסרבת?!1"
סיבת המחיקה: יש להתנסח בצורה מכובדת, ולא בטון שיפוטי ומאשים. עליך לכבד גם את אלו החושבים אחרת ממך.
דירוג האמינות שלך הופחת בנקודה אחת ל-50
למה נמחק? חוצפה.
אוקי,
אז תראי,
תשדלי.
תשתדלי מאוד, יש לך שכר עצום אם את מתלבשת בצניעות...
התשובה שנמחקה: "זה גרוע כי ככה התורה צצותה עלינו, את מכשילה את הרבים, את מכשילה את עצמך, את מחללת שם שמים (דתיה במכנסיים), את נראית כמו גויה ולא יהודיה.
יהודיה צריכה הלראות צנוע!
ככה בורא עולם צווה.
התורה מלשון הוראה, הי אהוראות כיצד לחיות!
הכי טפשי, לא ללכת לפי ההוראות.
כמו משוגכע, שאם לא יקח את תרופותיו הוא יהרוג לא רק את זה עצמו, אלא גם את כל סביבתו (הכשלת הרבים) ולא לוקח את התרופה כי היא לא טעימה ולא נוחה לו.
הקב"ה צוה עליך, ואת מסרבת?!1"
סיבת המחיקה: יש להתנסח בצורה מכובדת, ולא בטון שיפוטי ומאשים. עליך לכבד גם את אלו החושבים אחרת ממך.
דירוג האמינות שלך הופחת בנקודה אחת ל-50
למה נמחק? חוצפה.
אוקי,
אז תראי,
תשדלי.
תשתדלי מאוד, יש לך שכר עצום אם את מתלבשת בצניעות...
מה אתם משחקים אותה עכשיו צדיקים גדולים?!
הלוו זה לא גוף שלכם, זה גוף שלה ואתם לא תגידו לה מה ללבוש ומה לא ללבוש
אז יש פה ילדה דתייה שלובשת ארוך, זה אומר שאתה צריכה לכפות עליה משהו שזה לא היא? לא!
שואלת השאלה: תלבשי מה שנ-ו-ח ל-ך!
לא מה שאנשים שחושבים שהם הכי טובים אומרים לך.
לפי דעתי זה בסדר גמור ויש לי גם חברות כאלה
הלוו זה לא גוף שלכם, זה גוף שלה ואתם לא תגידו לה מה ללבוש ומה לא ללבוש
אז יש פה ילדה דתייה שלובשת ארוך, זה אומר שאתה צריכה לכפות עליה משהו שזה לא היא? לא!
שואלת השאלה: תלבשי מה שנ-ו-ח ל-ך!
לא מה שאנשים שחושבים שהם הכי טובים אומרים לך.
לפי דעתי זה בסדר גמור ויש לי גם חברות כאלה