34 תשובות
כלום זה קשור לכמה זמן הוא נסע/מתי הגיע/ היחס שלו למכונית השניה כלומר הוא יצא בחמש ומשאית בשש אז מי שיצא בחמש נסע איקס פלוס אחד או t פלוס אחת מה שנוח לך
אמ אז שעה חמש הוא הזמן ההתחלתי
שואל השאלה:
מה אני צריכה לרשום בזמן אז
אנונימית
את לא נתת מספיק נתונים אבל בתכלס אם מכונית היא הדבר החשוב השאלה אז כשהשעה חמש t=0 בגלל שזה זמן ההתחלה
שואל השאלה:
בשעה 5:00 בבוקר יצא רוכב אופניים מנקודה a ונסע על כביש ישר עד נקודה b .

שלוש שעות אחריו יצאה מכונית גם כן מנקודה a ונסעה על אותך כביש ישר לנקודה b .

הגרפים משמאל מתארים את המרחק בקיים של כל אחד משני כלי הרכב מהנקודה a כפונקציה של הזמן עד שהגיעו לנקודה b.
אנונימית
שואל השאלה:
זאת השאלה
אנונימית
את יכולה לשלוח את כל השאלה ואעזור לך להבין את הכוונה זה שהיא יצאה בחמש אם זה הנתון היחיד זה לא כלכך רלוונטי אלא אם כן שואלים אותך מתי היא הגיעה ונותנים לך מרחק ומהירות את יכולה לחשב זמן נסיעה ואז לעשות חמש בבוקר פלוס הזמן נסיעה
נראלי אם מחפשים את השעה בה הגיעו את צריכה לכתוב על המכונית פשוט +3 לזמן
אוקיי אז זה שיצא בחמש זה t+3 וזה שיצא שלוש שעות אחרי זה רק t
מה מחפשים אבל?
למה? כי מי שיצא ב5:00 בעצם יצא שלוש שעות לפני אז הוא נוסע כבר שלוש שעות בדרך
שואל השאלה:
אני בתסביך
שלחתי את כל השאלה
אנונימית
אבל יש לך שם גרף כזה שיש בו עוד נתונים אנחנו צריכות גם אותו חחח
אין אחריי סעיפים של שאלות ? את רוצה לשלוח אוליי תמונה של הגרף
שואל השאלה:
כן שולחת
אנונימית
שואל השאלה:
https://ibb.co/6hxtj8d
אנונימית
אוקיי מעולה עכשיו מה השאלה?
כמה זמן כל אחד נסע?
אה מהירויות בטח
שואל השאלה:
כן
אנונימית
תקשיבי זה סופר פשוט תעשי לך טבלה מסודרת נהג א ונהג ב ולפי הגרף תוציאי נתונים המרחק מהנקודה איי לביי הוא 120 קמ זה שיצא בחמש בבוקר הגיע ב11 כלומר שש שעות נסיעה והשני יצא בשמונה והגיע בעשר כלומר שעתיים אז הזמן הוא שש ושתיים והמרחק זהה 120 תעשי חילוק פשוט של מרחק בזמן ותצא לך המהירות
אין פה שאלה מלאה אבל אם נתון שעת יציאה כנראה נתון גם שעת הגעה או כמות זמן לכל הדרך ואז את צריכה להגיד את מה שלא אמרו, אם לא אמרו את שניה אז תגידי את שניה מה יצא רע?
אם את רוצה שלחי לי הודעה בפרטי אשלח לך את האנסטגרם שלי ואני יכולה לשלוח לך שם טבלה מסודרת שתוכלי להבין בקלות
שואל השאלה:
^^ איך יודעים שהוא הגיע ב11:00
אנונימית
הגרף שלו נעצר ב11 x איקס זה שעות
כאילו כש x היה 11 הוא עבר את המרחק עד לעיר b (120)
שימי לב לגרף ( הקו הישר של נהג א) איפה שהוא מסתיים תורידי אצבע למטה זאת השעה שהוא הגיע בה
שואל השאלה:
רגע איך יודעים מה המהירות
אנונימית
עושים מרחק (פה הוא 120 אפשר לראות לפי הגרף) חלקי זמן נסיעה (כמו שרשמתי למעלה לכל אחד יש זמן נסיעה שונה)
אם
זמן כפול מהירות שווה דרך
אז
דרך לחלק לזמן שווה מהירות
שימי את הדרך (120) תחלקי בזמן(6) יוצא לך מהירות
ואל תשקחי יחידות מידה בהצלחה :)
שואל השאלה:
יצא לי שהמהירות היא 15 בשניהם הגיוני?
אנונימית
זה לא יכול להיות 15 בשניהם כי פעם אחת את עושה 120 חלקי 6 וזה 20 קמש ופעם אחת 120 חלקי 2 וזה 60 קמש
שואל השאלה:
אבל במהירות שמתי x
אנונימית
שואל השאלה:
אז אני פשוט מציבה 15 לא?
אנונימית