61 תשובות
תסתכל על העם..
כולנו עברנו על "ואהבת לרעך כמוך"
הרבה מהעם עבר על "ואהבת את יקוק אלהיך"
חלק מהעם עבר על "וְאֶ֨ת־זָכָ֔ר לֹ֥א תִשְׁכַּ֖ב מִשְׁכְּבֵ֣י אִשָּׁ֑ה"
הרבה מהעם עבר על "זכור את יום השבת לקדשו"
ועוד...
העונש הזה מגיע לנו, חטאנו כעם ונענשנו כעם.
וזה עוד אחרי המון פעמים שנענשנו והוא ריחם עלינו.
כולנו עברנו על "ואהבת לרעך כמוך"
הרבה מהעם עבר על "ואהבת את יקוק אלהיך"
חלק מהעם עבר על "וְאֶ֨ת־זָכָ֔ר לֹ֥א תִשְׁכַּ֖ב מִשְׁכְּבֵ֣י אִשָּׁ֑ה"
הרבה מהעם עבר על "זכור את יום השבת לקדשו"
ועוד...
העונש הזה מגיע לנו, חטאנו כעם ונענשנו כעם.
וזה עוד אחרי המון פעמים שנענשנו והוא ריחם עלינו.
אני אגיד בדיוק את מה שאמרת לי כי זה נכון. איפה הוא היה? בדיוק פה, כרגיל.
צריכים להבין את המשמעות. רע, משמעותו דבר שלא אמור לקרות. כשאתה יודע שהכל קורה בהשגחה עליונה ואלוקית ומדוייקת ומושלמת, אתה מבין שאין דבר כזה "לא אמור לקרות". עם כמה שקשה לקרוא לדבר כזה טוב, ואתה גם לא אמור, כי זה כואב, ועלינו לא לקבל את זה שדברים כואבים קורים לעם ישראל ולהתפלל ולצעוק ולכעוס על זה, ולחכות תמיד לבשורות טובות ושנראה את הטוב בגאולה.
ושוב, כמו שאמרתי, אסור לנו להצדיק דברים כואבים ונוראיים כאלה שקורים לעם ישראל, וגם לא להצביע על דברים שגרמו לכך, כי אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, לא רוצים לקטרג על עם ישראל ולא רוצים ללמד חובה על אף יהודי.
שנזכה כבר לראות את הטוב בגאולה האמיתית והשלמה מייד.
צריכים להבין את המשמעות. רע, משמעותו דבר שלא אמור לקרות. כשאתה יודע שהכל קורה בהשגחה עליונה ואלוקית ומדוייקת ומושלמת, אתה מבין שאין דבר כזה "לא אמור לקרות". עם כמה שקשה לקרוא לדבר כזה טוב, ואתה גם לא אמור, כי זה כואב, ועלינו לא לקבל את זה שדברים כואבים קורים לעם ישראל ולהתפלל ולצעוק ולכעוס על זה, ולחכות תמיד לבשורות טובות ושנראה את הטוב בגאולה.
ושוב, כמו שאמרתי, אסור לנו להצדיק דברים כואבים ונוראיים כאלה שקורים לעם ישראל, וגם לא להצביע על דברים שגרמו לכך, כי אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, לא רוצים לקטרג על עם ישראל ולא רוצים ללמד חובה על אף יהודי.
שנזכה כבר לראות את הטוב בגאולה האמיתית והשלמה מייד.
כל מחלל שבת מגיע לו למות לפי התורה
אתה חושב שסתם השם שלח טיל דווקא לתל אביב סדום ועמורה
אתה חושב שסתם השם שלח טיל דווקא לתל אביב סדום ועמורה
^תקרא בבקשה את מה שאמרתי.. מה שאתה עושה לא יותר טוב מלבקש מה' שיביא דברים כואבים על עם ישראל..
לא להוכיח שיש השם זה אכזריות, השם משלם שכר טוב לצדיקים ומעניש לרשעים
אין קשר.
שואל השאלה:
לא הבנתי זה טוב?
לא הבנתי זה טוב?
אנונימי
יש קשר גדול, מִי חָכָם וְיָבֵן אֵלֶּה נָבוֹן וְיֵדָעֵם כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי השם וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם וּפֹשְׁעִים יִכָּשְׁלוּ בָם(הושע י"ד י')
^זה דברי נביא
מי שמזלזל בתורה נביאים כתובים מגיע לו לסבול גם בעולם הזה וגם בעולם הבא, אפיקורס
^זה דברי נביא
מי שמזלזל בתורה נביאים כתובים מגיע לו לסבול גם בעולם הזה וגם בעולם הבא, אפיקורס
^^אין רע היורד מלמעלה, אז אין אופציה אחרת, אבל אנחנו לא יכולים להגיד על זה שזה טוב כי אנחנו לא רואים את הטוב.
שואל השאלה:
אחי זה רע זה ההגדרה של רע
אחי זה רע זה ההגדרה של רע
אנונימי
שהשם ישמח אותך אל תדאגי, אין עוד מלבדו צדקת
כבר הסברתי מה זה רע.
לא להראות לחילוני שהוא יותר גרוע מגוי זה רע
שואל השאלה:
אתה פשוט מגדיר מחדש את המושג רע וטוב. אבל זה לא מה שהמצפון והמוסר שלי אומרים
אתה פשוט מגדיר מחדש את המושג רע וטוב. אבל זה לא מה שהמצפון והמוסר שלי אומרים
אנונימי
זו לא הגדרה מחדש זו ההגדרה היחידה.
תסתכל על מבוגר בן 120 שמת, זה רע?
ומה עם ילד בן 3 שמת ממחלה?
רע זה דבר שלא אמור לקרות.
ולגבי המצפון והמוסר שלך, אני מבינה, וכך צריך, לא לקבל את זה שדברים קשים קורים.
תסתכל על מבוגר בן 120 שמת, זה רע?
ומה עם ילד בן 3 שמת ממחלה?
רע זה דבר שלא אמור לקרות.
ולגבי המצפון והמוסר שלך, אני מבינה, וכך צריך, לא לקבל את זה שדברים קשים קורים.
שואל השאלה:
כן זקן שמת זה רע. מי קובע מה אמור לקרות?
כן זקן שמת זה רע. מי קובע מה אמור לקרות?
אנונימי
מי שמת צדיק אשריו ואשרי חלקו
מי שמת רשע ירקב בגהיני גהינום
מי שחושב שבורא עולם ברא את העולם ל70 80 שנים הוא טועה ואפילו אני מגדיר אותו משוגע. לפי חז"ל הוא אפיקורס ואין לו חלק לעולם הבא
מי שמת רשע ירקב בגהיני גהינום
מי שחושב שבורא עולם ברא את העולם ל70 80 שנים הוא טועה ואפילו אני מגדיר אותו משוגע. לפי חז"ל הוא אפיקורס ואין לו חלק לעולם הבא
ברוך חונן הדעת בקיצור
וְנַחְנוּ מָה לֹא עָלֵינוּ תְלֻנֹּתֵיכֶם כִּי עַל השם(שמות ט"ז ח')
^^^^הקב"ה שברא את העולם
זה דרך הטבע
האם מבוגר בן 120, לא אמור למות?
זה דרך הטבע
האם מבוגר בן 120, לא אמור למות?
כן הוא ימות
אבל מה את חושבת שמי ששומע בקול השם מפסיד
מי ששומר שבת אין מאושר יותר ממנו בעולם הזה ובעולם הבא
ולעתיד לבוא וְשַׁבְתֶּם וּרְאִיתֶם בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע בֵּין עֹבֵד השם לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ(מלאכי ג' י"ח)
אבל מה את חושבת שמי ששומע בקול השם מפסיד
מי ששומר שבת אין מאושר יותר ממנו בעולם הזה ובעולם הבא
ולעתיד לבוא וְשַׁבְתֶּם וּרְאִיתֶם בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע בֵּין עֹבֵד השם לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ(מלאכי ג' י"ח)
אין ערוך לך השם ואין זולתך, אפס בלתך ומי דומה לך
כל אשר יעמול האל לא להבנתנו זאת וכל אשר עמל נשגב מבינתנו על כן אין אנו לדעת את כל עמלו אשר יעמול אך שמעו הדבר הלא אמר אלוהינו כי איש בחטאו יומת והלא אמר שעל חטאתינו השליכנו מעל אדמתנו אשר נתן לנו מלאת אוצרותיו כל המלקה הלא בידינו השוט וכל העול כשבט ששמנו מעל כתפינו
אתה אשכרה רשמת עכשיו "לא להראות לחילוני שהוא יותר גרוע מגוי זה רע"
אז בוא אני אסביר לך משהו
להיות יהודי זה הדבר הכי גדול בעולם
אלוהים אוהב את החילונים כמו שהוא אוהב אותך מסיבה פשוטה שכולנו עם ישראל וכולנו ילדים של השם.
*שים לב שרשמתי "אוהב" אז אל תגיד לי ברור שהם אוהב יותר מי ששומר מצוות כי זה לא נכון
מי ששומר מצוות השם שומר לו יותר זכויות כי הוא עוששה מה שהם מצווה עליו והשם שמח מיזה
וגם כן מי שלא שומר מצוות השם עצוב מיזה
אבל זה שהוא עצוב ממנו לא אומר שהוא לא אוהב אותו
זה כמו אבא שלמרות שהוא כועס על הילד שלו הוא אוהב אותו
ואבא לא יתן לו למות לילד שלו למות בגלל שהוא לא עשה מה שהוא רצה שיעשה (במקרה כאן אמרת על שבת שכל אדם שלא שומר שבת מגיע לו למות)
אז אם אלוהים אוהב את החילונים / חרדים/דתיים או לא משנה איך תגדיר את זה אתה, אבל הוא אוהב את כל היהודים בעולם בצורה שווה אז מי אתה שתגיד על אדם יהודי שהוא לא טוב??אתה יותר טוב מהשם?
אם כן אז בהצלחה לך
(תקרא טוב את מה שרשמתי ואל תזרוק מילים/פסוקים סתם אם לא יהיה לך מה לענות)
אז בוא אני אסביר לך משהו
להיות יהודי זה הדבר הכי גדול בעולם
אלוהים אוהב את החילונים כמו שהוא אוהב אותך מסיבה פשוטה שכולנו עם ישראל וכולנו ילדים של השם.
*שים לב שרשמתי "אוהב" אז אל תגיד לי ברור שהם אוהב יותר מי ששומר מצוות כי זה לא נכון
מי ששומר מצוות השם שומר לו יותר זכויות כי הוא עוששה מה שהם מצווה עליו והשם שמח מיזה
וגם כן מי שלא שומר מצוות השם עצוב מיזה
אבל זה שהוא עצוב ממנו לא אומר שהוא לא אוהב אותו
זה כמו אבא שלמרות שהוא כועס על הילד שלו הוא אוהב אותו
ואבא לא יתן לו למות לילד שלו למות בגלל שהוא לא עשה מה שהוא רצה שיעשה (במקרה כאן אמרת על שבת שכל אדם שלא שומר שבת מגיע לו למות)
אז אם אלוהים אוהב את החילונים / חרדים/דתיים או לא משנה איך תגדיר את זה אתה, אבל הוא אוהב את כל היהודים בעולם בצורה שווה אז מי אתה שתגיד על אדם יהודי שהוא לא טוב??אתה יותר טוב מהשם?
אם כן אז בהצלחה לך
(תקרא טוב את מה שרשמתי ואל תזרוק מילים/פסוקים סתם אם לא יהיה לך מה לענות)
אנונימית
אמן ^
יש לי הוכחה
וְהָרָשָׁע, כִּי יָשׁוּב מִכָּל-חַטֹּאתָו אֲשֶׁר עָשָׂה, וְשָׁמַר אֶת-כָּל-חֻקוֹתַי, וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה--חָיֹה יִחְיֶה, לֹא יָמוּת. כָּל-פְּשָׁעָיו אֲשֶׁר עָשָׂה, לֹא יִזָּכְרוּ לוֹ: בְּצִדְקָתוֹ אֲשֶׁר-עָשָׂה, יִחְיֶה. הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה: הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו, וְחָיָה
הוא אוהב את כולם, נותן לכולם הזדמנות
יש לי הוכחה
וְהָרָשָׁע, כִּי יָשׁוּב מִכָּל-חַטֹּאתָו אֲשֶׁר עָשָׂה, וְשָׁמַר אֶת-כָּל-חֻקוֹתַי, וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה--חָיֹה יִחְיֶה, לֹא יָמוּת. כָּל-פְּשָׁעָיו אֲשֶׁר עָשָׂה, לֹא יִזָּכְרוּ לוֹ: בְּצִדְקָתוֹ אֲשֶׁר-עָשָׂה, יִחְיֶה. הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה: הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו, וְחָיָה
הוא אוהב את כולם, נותן לכולם הזדמנות
לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא.(ויקרא י"ט י"ז)
אתה מתחנף לרשעים(חילונים) יום יום מכעיס את אבא ואז מי שבא ועושה את רצון השם באמת כועס עליו
אתה יודע כתוב בזוהר מי שכועס כאילו עובד עבודה זרה מסיבה פשוטה, הוא חושב שיש עוד מלבדו
אתה מתחנף לרשעים(חילונים) יום יום מכעיס את אבא ואז מי שבא ועושה את רצון השם באמת כועס עליו
אתה יודע כתוב בזוהר מי שכועס כאילו עובד עבודה זרה מסיבה פשוטה, הוא חושב שיש עוד מלבדו
יִשְׁמַע חָכָם וְיוֹסֶף לֶקַח וְנָבוֹן תַּחְבֻּלוֹת יִקְנֶה(משלי א' ה')
צריך לעשות קבוצה של אנשים כמוכם
^^^^וואיי זה ככ יפה
לבכות
למדתי את זה השנה ובדיוק שמעתי פודקאסט עם זה מקודם
לבכות
למדתי את זה השנה ובדיוק שמעתי פודקאסט עם זה מקודם
סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת השם יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדָם(קהלת י"ב)
יִרְאַת השם טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד(תהלים י"ט י')
אז עכשיו קראת לחילונים רשעים, יפה כמה אהבת ישראל יש לך
ומצוות שבין אדם לחברו יותר חשובות ממצות שבין אדם למקום
ותפסיק לזרוק פסוקים ותביא תשובות
ולהגיד לי שאני "מתחנפת לרשעים" והשם כועס עלי זה באמת בלבולי מוח, סורי..
זה לא להתחנף זה נקרא אהבת ישראל אם לא ידעת..
כל אדם יהודי יש לאהוב אותו לא משנה מה דרך החיים שלו כי הוא יהודי והוא אח שלך
ועוד פעם אני אגיד, אם אלוהים אוהב אותו מי אתה בכלל שלא תאהב אותו??? מי??
(זו אני מאנונימית)
ומצוות שבין אדם לחברו יותר חשובות ממצות שבין אדם למקום
ותפסיק לזרוק פסוקים ותביא תשובות
ולהגיד לי שאני "מתחנפת לרשעים" והשם כועס עלי זה באמת בלבולי מוח, סורי..
זה לא להתחנף זה נקרא אהבת ישראל אם לא ידעת..
כל אדם יהודי יש לאהוב אותו לא משנה מה דרך החיים שלו כי הוא יהודי והוא אח שלך
ועוד פעם אני אגיד, אם אלוהים אוהב אותו מי אתה בכלל שלא תאהב אותו??? מי??
(זו אני מאנונימית)
"כֹּ֥ה אָמַ֛ר יְקוָ֥ק צְבָא֖וֹת לֵאמֹ֑ר מִשְׁפַּ֤ט אֱמֶת֙ שְׁפֹ֔טוּ וְחֶ֣סֶד וְרַֽחֲמִ֔ים עֲשׂ֖וּ אִ֥ישׁ אֶת־אָחִֽיו׃"
אנחנו כולנו צריכים לרחם אחד על השני, כולנו חטאנו, כולנו פשענו, כולנו כשה תעינו
אנחנו כולנו צריכים לרחם אחד על השני, כולנו חטאנו, כולנו פשענו, כולנו כשה תעינו
הכל טוב אחותי, מִי חָכָם וְיָבֵן אֵלֶּה נָבוֹן וְיֵדָעֵם כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי השם וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם וּפֹשְׁעִים יִכָּשְׁלוּ בָם(הושע י"ד י')
מוֹכִיחֵי הַדּוֹר שֶׁהוֹלְכִים וּמוֹכִיחִים הַדּוֹר כְּדֵי לְהַחֲזִירָם לְמוּטָב, הֵם מַמְתִּיקִין הַדִּינִים וּמַרְבִּים שָׁלוֹם בָּעוֹלָם. אֲבָל כְּשֶׁחַס וְשָׁלוֹם, הָרָע שֶׁל הַדּוֹר גּוֹבֵר, עַד שֶׁמְּקַלְקֵל אֶת הַתּוֹכָחָה וְהַמּוּסָר, מִזֶּה נִתְקַלְקֵל שְׁלוֹם הָעוֹלָם וְעַל־יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה גֵּרוּשׁ חַס וְשָׁלוֹם, וְנַעֲשֶׂה מַחֲלֹקֶת בָּעוֹלָם (לקוטי עצות/תוכחה)
מוֹכִיחֵי הַדּוֹר שֶׁהוֹלְכִים וּמוֹכִיחִים הַדּוֹר כְּדֵי לְהַחֲזִירָם לְמוּטָב, הֵם מַמְתִּיקִין הַדִּינִים וּמַרְבִּים שָׁלוֹם בָּעוֹלָם. אֲבָל כְּשֶׁחַס וְשָׁלוֹם, הָרָע שֶׁל הַדּוֹר גּוֹבֵר, עַד שֶׁמְּקַלְקֵל אֶת הַתּוֹכָחָה וְהַמּוּסָר, מִזֶּה נִתְקַלְקֵל שְׁלוֹם הָעוֹלָם וְעַל־יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה גֵּרוּשׁ חַס וְשָׁלוֹם, וְנַעֲשֶׂה מַחֲלֹקֶת בָּעוֹלָם (לקוטי עצות/תוכחה)
מי שלא מבין שיש השם בעולם חולה נפש
רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בשם חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ(תהלים ל"ב י')
אתה בעצם מכנה את עצמך אותו מוכיח זה ש"ממתיק את הדינים" ומרבה שלום בעולם ולא עושה מחלוקת (בעצם אותו מוכיח באיזשהו מקום עושה אהבת ישראל, כל יהודי לא משנה מי הוא)
איך אתה מסביר את זה שאתה האדם הזה שאתה אותו אחד שעושה שלום בעולם אבל אתה קורא לחילונים רשעים, שמגיע להם למות כי הם לא שומרים שבת (ההפך מאהבת כל יהודי)
איך זה הולך ביחד??
איך אתה מסביר את זה שאתה האדם הזה שאתה אותו אחד שעושה שלום בעולם אבל אתה קורא לחילונים רשעים, שמגיע להם למות כי הם לא שומרים שבת (ההפך מאהבת כל יהודי)
איך זה הולך ביחד??
יש לנו שמחה גדולה שאבא מסתיר את עצמו וכנראה יהיה גאולה ברחמים רק ככה אני רואה שזה אפשרי שזה יהיה ברחמים עם כל הכסילים סביבנו והערב רב
^^ וּשְׁמַרְתֶּם֙ אֶת־הַשַּׁבָּ֔ת כִּ֛י קֹ֥דֶשׁ הִ֖וא לָכֶ֑ם מְחַֽלְלֶ֨יהָ֙ מ֣וֹת יוּמָ֔ת כִּ֗י כׇּל־הָעֹשֶׂ֥ה בָהּ֙ מְלָאכָ֔ה וְנִכְרְתָ֛ה הַנֶּ֥פֶשׁ הַהִ֖וא מִקֶּ֥רֶב עַמֶּֽיהָ׃
זה כי ככה אלוהים אמר.
לדעת לאדם מה מגיע לו זה לא שנאה.
לשנוא אותו על החטא שלו זו שנאה.
זה כי ככה אלוהים אמר.
לדעת לאדם מה מגיע לו זה לא שנאה.
לשנוא אותו על החטא שלו זו שנאה.
וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בשם אֱלֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם(דברים ד' ד')
אה ועוד שאלה, אפשר לדעת למה הכל אצלך בפסוקים (אני לא מזלזלת חס וחלילה) ולא בכתב שלך שזה ברור מה אתה רוצה חהגיד ומה דעתך?
פסוקים זה לשון יותר מסובכת ומורכבת ויש להם משמעויות שלרוב צריך ממש להתעמק כדי להבין את הכוונה שלהם,
וסתם ככה אני חושבת שאם אתה מדביק רק פסוקים ואין לך איזשהי עמדה זה מראה שאתה קצת 'אבוד' בכל המידע (?) (אם אפשר לקרוא לזה ככה..) ואז אתה בעצמך מאבד את הפואנטה ורק מדביק לי פסוק כדי לסתום לי את הפה/לתת תרוץ
פסוקים זה לשון יותר מסובכת ומורכבת ויש להם משמעויות שלרוב צריך ממש להתעמק כדי להבין את הכוונה שלהם,
וסתם ככה אני חושבת שאם אתה מדביק רק פסוקים ואין לך איזשהי עמדה זה מראה שאתה קצת 'אבוד' בכל המידע (?) (אם אפשר לקרוא לזה ככה..) ואז אתה בעצמך מאבד את הפואנטה ורק מדביק לי פסוק כדי לסתום לי את הפה/לתת תרוץ
אם משהו בבריאה מכעיס אותך אתה לא בדביקות עדיין לדעתי
אין עוד מלבדו
אין עוד מלבדו
שמע ישראל השם אחד
השם אוהב אותך
תגיד אתה בסדר???
מה אני שואלת אותך מה אתה עונה לי.
אתה סתם עושה צחוק מעצמך
תביא דעה או עמדה נורמלית וברורה כלשהי שלך ולא פתגמים ופסוקים,אבל אתה לא רושם משהו ברור (לדוגמה, כמו מה שרשמתי בתור אנונימית) כי אין לך דעה ואם יש לך אתה יודע שהיא לא מספיק חזקה מולי
עצה שלי, אל תענה לזה בפסוק כשלהו כי אתה סתם עושה צחוק מעצמך
מה אני שואלת אותך מה אתה עונה לי.
אתה סתם עושה צחוק מעצמך
תביא דעה או עמדה נורמלית וברורה כלשהי שלך ולא פתגמים ופסוקים,אבל אתה לא רושם משהו ברור (לדוגמה, כמו מה שרשמתי בתור אנונימית) כי אין לך דעה ואם יש לך אתה יודע שהיא לא מספיק חזקה מולי
עצה שלי, אל תענה לזה בפסוק כשלהו כי אתה סתם עושה צחוק מעצמך
^^השם אוהב אותי, ואותך, ואת הדתיים, וחלונים, ומסורתיים,ותל אביבים, וכל יהודי לא משנה מה הדרך שלו
את כולם באותה מידה
את כולם באותה מידה
מה הקשר שמע ישראל?
מה הקשר אין עוד מלבדו?
מה הקשר משהו שמכעיס אותי בבריאה?
מה הקשר??
דיי נו תהיה גבר ולא איזה פחדן תרשום משהו ברור
ואז יהיה כאן פייט הוגן..
מה הקשר אין עוד מלבדו?
מה הקשר משהו שמכעיס אותי בבריאה?
מה הקשר??
דיי נו תהיה גבר ולא איזה פחדן תרשום משהו ברור
ואז יהיה כאן פייט הוגן..
^^בדיוק
מלמד שכל אחד נכוה מחופתו של חבירו(בבא בתרא עה, א)
עזבו אין לכם השגה עדיין מה זה העולם הבא בכלל
עזבו אין לכם השגה עדיין מה זה העולם הבא בכלל
ולך יש?.....
קיצר, אתה לא גבר ואין לך דעה
עוד פעם פסוק ועוד פעם משהו שלא קשור
אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי
מה הקשר העולם הבא??
עוד פעם פסוק ועוד פעם משהו שלא קשור
אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי
מה הקשר העולם הבא??
la bichota, את מבטלת את זה שבורא עולם קבע שעל חילול שבת מגיע עונש מוות?
מי שצודק פה בשאלה הזאת זה לשם שמים.
השאלה יותר טובה איפה העם ההיה באותו יום: ביום קדוש שהייתה בו קדושת שבת וקדושת יום טוב. בריקודים מול עבודה זרה? בחילול שבת ויום טוב? בתערובת של בחורים ובנות יחד ובריקודים מעורבים? למה ציפיתם בדיוק? שלא נדבר על הפגנות נגד הדת שקדמו לכך, בזלזול באברכים ובחורי ישיבות שלומדים תורה, ולכן אינם מתגייסים ואינם הולכים למלאכה אחרת מלבד עסק התורה (ובצדק). מה זה הדבר הזה לזלזל באנשים קדושים ולקרוא להם "פרזיטים" (שזה בדיוק הפוך)? הפריעו להפרדה בתפילה בתל אביב, נשים הלכו חשו, בכוונה מול גברים דתיים במקומות קדושים כדי להחטיא אותם, נכנסו לאוטובוסים מהדרין כדי לשיר שם שהגברים ישמעו. אתם באמת לא חושבים שהגזמנו, ולקב"ה יש סיבה לעורר אותנו שלא נאבד כיוון?
מי שצודק פה בשאלה הזאת זה לשם שמים.
השאלה יותר טובה איפה העם ההיה באותו יום: ביום קדוש שהייתה בו קדושת שבת וקדושת יום טוב. בריקודים מול עבודה זרה? בחילול שבת ויום טוב? בתערובת של בחורים ובנות יחד ובריקודים מעורבים? למה ציפיתם בדיוק? שלא נדבר על הפגנות נגד הדת שקדמו לכך, בזלזול באברכים ובחורי ישיבות שלומדים תורה, ולכן אינם מתגייסים ואינם הולכים למלאכה אחרת מלבד עסק התורה (ובצדק). מה זה הדבר הזה לזלזל באנשים קדושים ולקרוא להם "פרזיטים" (שזה בדיוק הפוך)? הפריעו להפרדה בתפילה בתל אביב, נשים הלכו חשו, בכוונה מול גברים דתיים במקומות קדושים כדי להחטיא אותם, נכנסו לאוטובוסים מהדרין כדי לשיר שם שהגברים ישמעו. אתם באמת לא חושבים שהגזמנו, ולקב"ה יש סיבה לעורר אותנו שלא נאבד כיוון?
אנונימי
^^^אין לו, לאף אחד אין כי אף אחד לא היה שם
(מדברת על פשוטי העם)
ונכון שיש תאורים וסיפורים אבל גם אותי לימדו והקריאו והשמיעו על העולם הבא אז מאיפה לך שאין לנו השגה??
אתה לא מכיר אותנו אז אל תתנשא כי תאמין לי שאני לוקחת אותך בסיבוב
(מדברת על פשוטי העם)
ונכון שיש תאורים וסיפורים אבל גם אותי לימדו והקריאו והשמיעו על העולם הבא אז מאיפה לך שאין לנו השגה??
אתה לא מכיר אותנו אז אל תתנשא כי תאמין לי שאני לוקחת אותך בסיבוב
זה לא נכון שאין אנשים שהקב"ה שונא אותם כי הגמרא בפסחים קיג ע"ב כותבת על אנשים שהקב"ה שונאם. אז נא לדייק.
אנונימי
"באיזה קטע הוא עושה דבר כזה ועוד מצדיקים אותו?"
- באיזה קטע העם סר מהדרך שלו ואנשים מצדיקים את העם שסר מן הדרך שהוא צוה?
- באיזה קטע העם סר מהדרך שלו ואנשים מצדיקים את העם שסר מן הדרך שהוא צוה?
אנונימי
לא ביטלתי
אנונימי וגם paruskie
תקרא את התגובה הראשומה של "לשם שמיים"
" כל מחלל שבת מגיע לו למות לפי התורה ( זה מה שכתוב בתורה, לא מתוכחת)
ואז "אתה חושב שסתם השם שלח טיל דווקא לתל אביב
סדום ועמורה"
אז בעצם, כל התל אביבים מגיע להם למות
זהו תגובה של שנאה נקודה
גם כתב ש"יהודי חילוני יותר גרוע מגוי"
זו גם תגובה של שנאה, ותראה לי רב( רב אמיתי, לא רב כמו "לשם שמים") שאומר את זה
ודווקא אני לא מתל אביב אני מהעוטף אבל כואב לראות תגובה כמו שלו)
אנונימי וגם paruskie
תקרא את התגובה הראשומה של "לשם שמיים"
" כל מחלל שבת מגיע לו למות לפי התורה ( זה מה שכתוב בתורה, לא מתוכחת)
ואז "אתה חושב שסתם השם שלח טיל דווקא לתל אביב
סדום ועמורה"
אז בעצם, כל התל אביבים מגיע להם למות
זהו תגובה של שנאה נקודה
גם כתב ש"יהודי חילוני יותר גרוע מגוי"
זו גם תגובה של שנאה, ותראה לי רב( רב אמיתי, לא רב כמו "לשם שמים") שאומר את זה
ודווקא אני לא מתל אביב אני מהעוטף אבל כואב לראות תגובה כמו שלו)
צָרִיךְ לִשְׁמֹר מְאֹד אֶת הַזִּכָּרוֹן שֶׁלֹּא יִפֹּל לְשִׁכְחָה, דְּהַיְנוּ שֶׁיִּזְכֹּר תָּמִיד בְּעָלְמָא דְּאָתֵי וְלֹא יִשְׁכַּח. וְכָךְ רָאוּי לִהְיוֹת מִנְהַג אִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי, שֶׁתֵּכֶף בַּבֹּקֶר בַּהֲקִיצוֹ מִשְּׁנָתוֹ, מִיַּד כְּשֶׁיִּפְתַּח אֶת עֵינָיו קֹדֶם שֶׁיַּתְחִיל שׁוּם דָּבָר, יַזְכִּיר אֶת עַצְמוֹ תֵּכֶף בְּעָלְמָא דְּאָתֵי. וְזֶה בְּחִינַת זִכָּרוֹן בִּכְלָלִיּוּת. וְאַחַר כָּךְ צָרִיךְ לְהַמְשִׁיךְ הַזִּכָּרוֹן בִּפְרָטִיּוּת, דְּהַיְנוּ שֶׁיַּגְדִּיל דַּעְתּוֹ בְּכָל הַמַּחֲשָׁבָה דִּבּוּר וּמַעֲשֶׂה שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מַזְמִין לוֹ בְּכָל יוֹם, לְהָבִין מֵהֶם הָרְמָזִים שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְרַמֵּז לוֹ עַל יָדָם לְהִתְקָרֵב אֵלָיו. כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְצַמְצֵם אֶת עַצְמוֹ מֵאֵין סוֹף עַד אֵין תַּכְלִית, וּמְרַמֵּז לוֹ רְמָזִים בְּכָל יוֹם עַל־יְדֵי כָּל הַדְּבָרִים שֶׁמַּזְמִין לוֹ בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם. וְצָרִיךְ הָאָדָם לְהַגְדִּיל דַּעְתּוֹ בָּזֶה, לִזְכֹּר בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עַל־יְדֵי כָּל הַמַּחֲשָׁבָה דִּבּוּר וּמַעֲשֶׂה שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מַזְמִין לוֹ בְּכָל יוֹם, וּלְהָבִין מֵהֶם הָרְמָזִים לְהִתְקָרֵב אֵלָיו. אַךְ הַהַגְדָּלַת הַדַּעַת צָרִיךְ לִהְיוֹת בְּמִדָּה. עַיֵּן דַּעַת אוֹת ל"ו וְל"ז: (ליקוטי עצות זכרון)
^^^^ על מי אתה מדבר אנונימי?
^ על מה ששואל השאלה כתב בפירוט. הוא אל מבין למה מצדיקים את אלוקים שעשה דין צודק. אז אני עניתי לו שאני לא מבין באיזה קטע העם שלו סר מדרכו ואנשים מצדיקים את העם הזה שסר מהדרך.
אנונימי
אתה שומר שבת? אתה מאמין?
אם אתה לא אז מה קרה פתאום נזכרת שיש בורא לעולם?
אם אתה לא אז מה קרה פתאום נזכרת שיש בורא לעולם?
אנונימי
אני ממש אוהב את הדעות של אנשים פה הלוואי והייתם חברים שלי