33 תשובות
שואל השאלה:
ישראל יודעת שאי אפשר להגיע למצב שחיזבאללה לא תוקף בכלל, אבל ישראל כנראה חושבת שאפשר לגרום לו לתקוף חלש יותר, בצורה שישראל תוכל להעלים עין כמו שהעלמנו עד עכשיו.
ישראל לא יכולה להילחם בצפון כרגע אז אני חושב שפשוט מנסים למשוך זמן
אנונימי
ישראל יכולה לקיים מערכה צפונית והזמן לא משחק לטובתנו. חולשת הרוח שבעיקר בדרגים הגבוהים מפילה את העם. אני זוכר איך דמינו היה רותח בראשון שאחרי השביעי לאוקטובר וקררו כוחות מילואים וסדיר ענקיים בגבול מול לבנון במשך חודשים
שואל השאלה:
ישראל כנראה מקווה שהפעולה הזאת תרתיע אותו ותגרום לו לחשוב פעמיים על תקיפות משמעותיות.
לדעתי ישראל כרגע מנסה למשוך זמן כדי לראות מי ינצח בבחירות ארהב, כי המלחמה הזאת יכולה להיגרר לינואר ואם קמלה תזכה ישראל תהיה בבעיה...
אני חושב שגם רוצים כרגע למלא מחדש את המלאי חימוש ולגייס עוד חיילים.
אנונימי
חיזבאללה לא הורתע ולא נעליים, תצאו כבר מהקונספציה ההזויה הזאת של ה-6.10!

זה בכיר שהיה אחראי על מערכות דיוק הטילים ועל טבח מג'דל שמס, ואם לחסל אותו זה אומר לתקוף בדאחייה אז כן, יתקפו בדאחייה.
על הדרך המסר עובר והתקיפה לא עוצמתית לרמה של מלחמה כוללת.
שואל השאלה:
כרגע יש שמועות שכן חוסל.
אני מאוד מקווה שהוא כן חוסל אבל אני מניח שנוכל לדעת לפי תגובת חיזבאללה
אנונימי
החיסולים האלה זה קש שמאכילים אותנו. האויב זה לא מועדון של אנשים אלא גופים ועמים גדולים יש לחסל איזורים שלמים ולהפיל צבאות. מעניין אם באיום של ששת הימים היינו מוציאים חיסולים במצרים ובסוריה איפה היינו או שהיינו צריכים לשאול את הבית הלבן אם הוא מרשה להוציא את התקיפות
שואל השאלה:
אם אתה רוצה להפיל צבא אתה צריך לחסל את השולטים, ככה כמו דומינו כל הצבא יפול לאנרכיה כי בלי בלי שליטה יהיה מאבקי כח והם יחסלו את עצמם ובלי שלטון הם לא ידעו איך לפעול כקבוצה אחת ויחלישו את עצמם מאוד.
החיסול בלבנון לא קרוב ללגרום לכזאת השפעה אבל, על מנת להגיע לזה צריך לחסל באותו פרק זמן את כל הבכירים בחיזבאללה.
אנונימי
מה שנכון למדינה לא נכון לארגון טרור זה הטעות שלך.
זה שכאן אין מחליף בשלוף לא אומר ששם אין.
יש לכל אדם 10 מחליפים
אנונימי
^^ אתה מזלזל באויב וזה עצוב. זה לא איזה צבא של אוסף גנגסטרים יש אידאולוגיה מאחורי הצבא מאחורי כל האויבים שלנו. מאיפה ההמצאה הזו כדי לחסל צבא טרור עם אידאולוגיה צריך להשמיד אותו. גם צבא רגיל הוא לא מגדל קלפים זה לא שכונה זה מערכות מסודרות
שואל השאלה:
^^כן אבל לא לגמרי.
היתרון הזה שלכל אדם יש 10 מחליפים הוא גם חיסרון, כי אם אתה מחסל את ההכי בכירים לא יהיה מי שימנה את המחליפים, יהיה מאבקי כח ואנשים שם יהרגו אחד את השני בשביל להיות למעלה.
אם יש לתפקיד מסויים 10 אנשים שמתאימים ואתה מחסל את מי שאמור לבחור מבניהם אז ה10 האלה יריבו בניהם.
במיוחד בהתחשב בכך שזה ארגון טרור מוסלמי
אנונימי
ככה לא מנצחים מלחמה וככה לא מפרקים צבא אתה צריך למוטט ומהר. לחסל משהו זה מכה קלה בכנף. והפוך הארגונים האלו מתאחדים כדי להשמיד את היהודים בלי היהודים הם היו נלחמים הרבה הרבה יותר אחד בשני
טוב מאוד לא צריך לסכן מדינה שלמה ולהחזיר על כל דבר רק בגלל הטיל שנפל במגדל שמס הרי הירי למגדל שמס זה היה נקמה על חיסול בכיר, אז לא צריך להחזיר להם
אנונימי
^הם מתכננים ומנסים להשמיד אותנו אתה נותן לאויב זמן וזה לא משחק לטובתך אין בדרך משלוח של 150000 חיילים ו10 נושאות מטוסים.
שואל השאלה:
אם אתה מפיל את ההנהגה הצבא/ממשלה כל המערכת תתחיל להתפרק לכמה חלקים.
וכל חלק ינסה לשלוט על הכל.
זה קורה בעיקר בארגוני טרור וממשלות עולם שלישי ודיקטטורות.
אני חושב שכנראה בחיזבאללה זה יכול להיות מסובך יותר כי הוא נשלט על ידי איראן אבל אם נחסל במקביל את הבכירים ביותר בחמאס גם בעזה וגם בחול הוא יהפוך לכמה קבוצות שונות שהמפקד של כל אחת ינסה להשתלט על האחרות
אנונימי
אתה צריכים לחשוב בפרופורציות ולא לסכן אלפי חיילים בפלישה ללבנון, ישראל יודעת את הסכנות את המסלולים ואת המכשולים, הם יודעים קצת יותר מאיתנו אז להירגע כי אתם הציבור מורידים לנו ומועילים לחיזבאללה
^^ טעות חמורה תלמד את האויב חיזבאללה זה ארגון ענק כדי להפיל את המבנה הארגוני אתה צריך לגמור את כל מי שיש לו כוח מסויים זאת אומרת שאתה די משמיד את הארגון זה כמו שיגידו פה שאם לא היה אלופים/ אלופי משנה ומעלה לא היינו מסתדרים
הוא חוסל.
אנונימי
אהבתי שכולם פה חושבים שהם גורמים בכירים בממשלה
אבל תכלס גם אם זה נכון מה זה משנה?
^^^^ ככה אמרו על עזה לפני כמה שנים, לעצום עיניים לא ישנה את המציאות
יש משהו בדברים שלך, אבל כפי שאנחנו יודעים חיזבאללה לא מורתע בכלל, ויש לנו לגטימציה להמשיך את התקיפות
all inclusive
פלישה ללבנון זה לא חכם ובחיים לא יהיה, זה סכנה ממשית, כולנו יודעים שחיזבאללה יותר חזקה מחמאס מבחינה טכנולוגית וכוחותית, אז לפלוש למקום שאתה לא בטוח שאתה יכול להרתיע ולקחת שליטה זה לא דבר נכון
זה לא משנה העיקרון שרמת האיום רק מחמירה בחוסר חתירה למגע
אם לא היינו עוצמים עיניים לפני ה-7 באוקטובר כנראה היינו עוצרים את זה, מה שאני יכול להגיד לך זה שרמת האיום כן מתגברת מיום ליום אבל במידה ותהיה 7 באוקטובר רק עם חיזבאללה אנחנו נהיה יותר מוכנים עם ניסיון ממלחמה עם חמאס, הכל תלוי במערכת הביטחון, במוסד והמודיעין שלנו אבל יהיה בסדר
כל התיאוריה שלך נפלה, כנראה שהוא חוסל
פעם הבאה אל תשחק אותה פרשן צבאי בלי שאתה באמת מבין, חבל להפיץ פייק
אנונימי
^^ אתה מזלזל באויב יותר מדי ואתה מחמיא לנו יותר מדי
עדיף להיות כך מאשר לצפות לחרא תאמין לי
עדיף להיות קצת בחרא מאשר לטבוע בו, טוב מרגיש שזה מתפתח לאולי וויכוח בעזרת ה' יהיה טוב ומלכותו תבנה ותכונן
שואל השאלה:
אל תגזים, לא הפצתי שום פייק, כששאלתי את השאלה עדיין חשבו שהוא שרד את ניסיון החיסול והתאוריה הזאת נשמעה לי הכי הגיוני.
כרגע יודעים בדיעבד שהוא חוסל אבל אז הייתה אי וודאות ורק הבעתי את הדעה שלי.
קל לבוא אחרי שהתמונה מתבהרת ולהביע דעה, זה קשה לעשות את זה כשיש אי וודאות ורק שמועות.
אנונימי
אני חושבת שלהתחיל ספוקלציות לפני שיודעים באמת מה קרה לבכיר זו חוסר אחריות, מדינת ישראל עשתה מהלך חסר תקדים. פגעה בעומק בירות ברוצח שפל שהאמריקאים שנים מנסים להגיע אליו. והצליחה לפוצץ פיצוץ עז שם במקום המדויק שבו הוא נכח. לפי מקורות שונים הוא חוסל. אבל כנראה שאתה מסתמך על מקורות לבנוניים שלא יאמרו לך את האמת. תעצור ותגיד תודה לצה"ל - לפני שאתה מברבר. ללוחמים שלא עוצמים עין ונותנים את הנשמה. כל אחד כאן נהיה לי רמטכ"ל מקלדת, יאללה! אחרי שתעשו רובאי 05 - דברו איתי
חוסל לא חוסל כל מדינות העולם הוציאו גינוי לתקיפה הזאת וחיזבאללה זוכה בלגיטימציה עולמית להגיב.
בושה לממשלה ולצבא
אנונימי
עובדים עלינו בעיניים
חיזבאללה ממש לא מפחד מאיתנו והוא מבין שהצבא שלנו חלש כי שמאלניים כמו גלנט והרצי והיועמשית והפצרית ובגץ ואחים לנזק והסרבנים של לפני ה-7/10 שלא עשו להם כלום ועוד שמשרתים אינטרסים זרים שולטים בו.
אתם זוכרים לפני ה-7/10 שעשינו מתקפות והרגנו בכירי חמאס וכולם כולל התקשורת הינדסו לנו את התודעה שחמאס מורתע ומפחד?! והיינו בטוחים שניצחנו וזה ייתן לנו שקט למשך עשור?! אז זה לא נתן שקט אפילו לשנה
הדבר שהיה מרתיע את חיזבאללה זה רק אם היינו מורידים להם ביניינים שיש בהם חפים מפשע כי זה לא הוגן שהם רוצחים לנו חפים מפשע ואנחנו עושים רק חיסולים ממוקדים וגם אם היינו מורידים להם אזרחים חפים מפשע אז אולי החפים מפשע היו מנסים להילחם בחיזבאללה
אני אגב לא מאמין שיש שם חפים מפשע
הם פשוט מבינים שיש לנו צבא ששולטים בו אפסים שלא יפגעו באזרחים חפים מפשע אז הם מתחבאים מאחורי האזרחים
אנונימי
צריך לתקוף מתקפה כוללת ולצאת למלחמת בזק בכל מוקדי הסכנה. בכל מלחמות ישראל נלחמנו וכך ולא היינו בסכנה פחות קיומית, הבעיה היא בראש
אם כך אז ישראל לא עמדה בשום יעד
כי חיזבאללה ממש לא הורתע
והציבור הישראלי בכלל לא סופק
ויש מלחמה איתם כבר כמעט שנה