21 תשובות
שטיפת המוח הדתית חייבת לכלול תמונה רעה של הצד השני כדי שתישאר חזקה.
אנונימי
כי דתיים מכירים ויודעים את השם יתברך. דתיים אוהבים את דרך התורה. דתיים אוהבים את הקדוש ברוך הוא, הם יודעים את האמת
הם מפחדים לעזוב מקור מים חיים ולצאת לדרך שהיא חסרת מהות, חסרת חיים, וליפול לקליפות הסטרא אחרא, מפחדים לצאת אל השקר
לכן הם כל כך נזהרים בזה
הם מפחדים לעזוב מקור מים חיים ולצאת לדרך שהיא חסרת מהות, חסרת חיים, וליפול לקליפות הסטרא אחרא, מפחדים לצאת אל השקר
לכן הם כל כך נזהרים בזה
אני חוששת בגלל איך המשפחה תקבל את זה. כבר שנים שאני לא דתייה..
אנונימית
א' לא רוצים לצאת בשאלה זה פחות פחד ויותר זה ב' אני חושב שזה מאד מלחיץ הדבר הזה כי אנחנו יודעים שדברים מסוימים אסורים ופתאום
"לא שמעתי על חילוני שמפחד לחזור בתשובה" ממש!!!
כל כך הרבה הורים שהילדים שלהם מתחזקים. מפחדים פחד מוות שהם יחזרו בתשובה ומונעים מהם ללכת לבית כנסת ושיעורי תורה.
מכיר כאלה במאות!!
כמה שאלות כאלה יש רק בסטיפס על מתחזק או מתחזקת שההורים נגד?!?!
כל כך הרבה הורים שהילדים שלהם מתחזקים. מפחדים פחד מוות שהם יחזרו בתשובה ומונעים מהם ללכת לבית כנסת ושיעורי תורה.
מכיר כאלה במאות!!
כמה שאלות כאלה יש רק בסטיפס על מתחזק או מתחזקת שההורים נגד?!?!
חילונים מאוד מפחדים לחזור בתשובה
שואל השאלה:
^^ ההורים מפחדים שהילד שלהם יצא דוס
יש הבדל בין לחזור בתשובה לבין להפוך לדוס
^^ ההורים מפחדים שהילד שלהם יצא דוס
יש הבדל בין לחזור בתשובה לבין להפוך לדוס
אנונימי
^אם ההגדרה שלך על "דוס" היא מישהו חרדי ששומר תורה ומצוות וחרד לדבר השם, אז צר לי, אבל זה מה שנקרא עבד השם
חוזרים בתשובה מאוד רוצים להיות כאלו.
הרב מאיר אליהו בשו"ת מרכבות ארגמן (חלק א' באבן העזר סימן כ"ח סעיף י"ב) כתב שלא די לכבד ולקבל חוזרים בתשובה אלא שאף קוראים להם "רבי" על המסירות נפש האדירה שיש להם בשביל השם יתברך וכמה שהם אוהבים את התורה
וזה לשונו:
"ואקנח במליצה על הפסוק "כִּי טוֹב יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף" (תהלים פד יא), ר"ל: טוב יום אחד שבעל תשובה
עוסק בתורה תוך מסירות נפש וצער שסובל ממשפחתו וחבריו שביזוהו ונידוהו, מאלף ימים ששומר מצוות מלידה עוסק בתורה. והוא על דרך שאמרו באבות דר"נ (פ"ג אות ו) "טוב לו לאדם אחד בצער ממאה ברווח", ודומה בפרקי אבות "לפום צערא אגרא" (ה כד).
ועל דרך זה ביארתי בחידושי לע"ז (יז.) דברי רבי שבכה ואמר: "לא דיין לבעלי תשובה שמקבלין אותן אלא שקוראין אותן רבי", נראה לי דאין המאמר בלשון תימה, אלא לשון ודאי, ור"ל שביחס למסירות נפש העזה וההקרבה של הבעלי תשובה, באמת לא די רק שיקבלו אותם בתשובה, אלא מגיע להם אף יותר מזה, היינו
שיקראו אותם "רבי". והוא כפתור ופרח."
__--__--__--__--__
ומי שחוזר בתשובה ולא מקריב מעצמו לשאוף לקיים את התורה כמו שהשם ציווה, והוא לא נקרא "דוס" בעיניך, סימן שמשהו פה לא טוב
חוזרים בתשובה מאוד רוצים להיות כאלו.
הרב מאיר אליהו בשו"ת מרכבות ארגמן (חלק א' באבן העזר סימן כ"ח סעיף י"ב) כתב שלא די לכבד ולקבל חוזרים בתשובה אלא שאף קוראים להם "רבי" על המסירות נפש האדירה שיש להם בשביל השם יתברך וכמה שהם אוהבים את התורה
וזה לשונו:
"ואקנח במליצה על הפסוק "כִּי טוֹב יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף" (תהלים פד יא), ר"ל: טוב יום אחד שבעל תשובה
עוסק בתורה תוך מסירות נפש וצער שסובל ממשפחתו וחבריו שביזוהו ונידוהו, מאלף ימים ששומר מצוות מלידה עוסק בתורה. והוא על דרך שאמרו באבות דר"נ (פ"ג אות ו) "טוב לו לאדם אחד בצער ממאה ברווח", ודומה בפרקי אבות "לפום צערא אגרא" (ה כד).
ועל דרך זה ביארתי בחידושי לע"ז (יז.) דברי רבי שבכה ואמר: "לא דיין לבעלי תשובה שמקבלין אותן אלא שקוראין אותן רבי", נראה לי דאין המאמר בלשון תימה, אלא לשון ודאי, ור"ל שביחס למסירות נפש העזה וההקרבה של הבעלי תשובה, באמת לא די רק שיקבלו אותם בתשובה, אלא מגיע להם אף יותר מזה, היינו
שיקראו אותם "רבי". והוא כפתור ופרח."
__--__--__--__--__
ומי שחוזר בתשובה ולא מקריב מעצמו לשאוף לקיים את התורה כמו שהשם ציווה, והוא לא נקרא "דוס" בעיניך, סימן שמשהו פה לא טוב
שואל השאלה:
^ יפה שכתבת תשובה ארוכה ומפורטת
אבל בדרך כלל כשאומרים על מישהו שהוא דוס, הכוונה זה שהוא דתי גר בהתנחלות יש לו עשרה ילדים ויש לו זקן שמגיע עד המותניים ושיער ארוך
^ יפה שכתבת תשובה ארוכה ומפורטת
אבל בדרך כלל כשאומרים על מישהו שהוא דוס, הכוונה זה שהוא דתי גר בהתנחלות יש לו עשרה ילדים ויש לו זקן שמגיע עד המותניים ושיער ארוך
אנונימי
לדעתי זה פשוט השפעה שגויה מהתקשורת ומהטלוויזיה, מאיפה הבאת את השטות הזו שכולם ככה?
שואל השאלה:
לא אמרתי שכל הדתיים ככה, אמרתי שכל מי שהוא "דוס" - הוא ככה. וזה באמת מפחיד שיום יבוא והילד שאני אגדל יבוא אליי עם זקן באורך עד המותניים שיער ארוך ועשרה ילדים שגרים איתו במאחז לא חוקי בהתנחלות.
אין בעיה שמישהו יחזור בתשובה אבל ימשיך להתאמן איתי למשל בחדר כושר וימשיך לעבוד איתי באותה עבודה ולגור באותו ישוב והוא יתחתן אם הוא רוצה שיהיה לו 4 5 6 ילדים שיהיה לבריאות.
לא אמרתי שכל הדתיים ככה, אמרתי שכל מי שהוא "דוס" - הוא ככה. וזה באמת מפחיד שיום יבוא והילד שאני אגדל יבוא אליי עם זקן באורך עד המותניים שיער ארוך ועשרה ילדים שגרים איתו במאחז לא חוקי בהתנחלות.
אין בעיה שמישהו יחזור בתשובה אבל ימשיך להתאמן איתי למשל בחדר כושר וימשיך לעבוד איתי באותה עבודה ולגור באותו ישוב והוא יתחתן אם הוא רוצה שיהיה לו 4 5 6 ילדים שיהיה לבריאות.
אנונימי
^ועכשיו הוכחת בתוך דבריך שחילונים כן מפחדים מחזרה בתשובה. ותאמין לי אני מכיר את זה מקרוב מאוד בתור חוזר בתשובה.
לא משנה שיש לך תפיסה ודעה שגויה, לדעתי. שככל הנראה מושפעת רבות מהתקשורת.
לא משנה שיש לך תפיסה ודעה שגויה, לדעתי. שככל הנראה מושפעת רבות מהתקשורת.
בכל חילונית שבדרכה לחזור בתשובה, גם חילונים מפחדים לחזור בתשובה זה לא נכון
ויש גם הרבה דתיים שלא רוצים לצאת בשאלה
ויש גם הרבה דתיים שלא רוצים לצאת בשאלה
שואל השאלה:
^^ אף אחד לא מפחד שהוא יתחיל להאמין באלוהים ולשמור מצוות אבל ימשיך לעבוד באותו מקום ולהתאמן בחדר כושר והכל כמעט אותו דבר רק ההבדל זה לשמור מצוות
כן מפחדים שיום יבוא והבנאדם יהיה לו זקן תיש ויגור במאחז לא חוקי
^^ אף אחד לא מפחד שהוא יתחיל להאמין באלוהים ולשמור מצוות אבל ימשיך לעבוד באותו מקום ולהתאמן בחדר כושר והכל כמעט אותו דבר רק ההבדל זה לשמור מצוות
כן מפחדים שיום יבוא והבנאדם יהיה לו זקן תיש ויגור במאחז לא חוקי
אנונימי
כי אנחנו מודעים למציאות המבלבלת והסוחפת ומן הסתם רוצים שהילדים שלנו לא יתבלבלו ויסחפו אחריה ובגלל זה שולחים אותם למסגרות דתיות
לא כ"כ שונה מחילונים שלא רוצים לשלוח את הילד שלהם לישיבה תיכונית
לא כ"כ שונה מחילונים שלא רוצים לשלוח את הילד שלהם לישיבה תיכונית
שואל השאלה:
^ שאלתי בעבר האם יש חילונים בבתי ספר ממלכתי דתי ואמרו לי 30% מהממלכתי דתי הם חילונים
^ שאלתי בעבר האם יש חילונים בבתי ספר ממלכתי דתי ואמרו לי 30% מהממלכתי דתי הם חילונים
אנונימי
^לא תיכון ממלכתי דתי
ישיבה תיכונית
ישיבה תיכונית
כי להיות אדם יותר רע - זה רע וצריך לפחד מזה, אבל להיות טוב יותר - זה טוב.
אנונימי
דווקא אני שמעתי על חילונים שמפחדים לחזור בתשובה, וזה לא באמת קשור זה הולך לשני הצדדים. לרוב פשוט מפחדים מהתגובה של הסביבה, ובעיקר של המשפחה. מפחדים שלא יקבלו אותם
לא מפחדים ..
אנחנו רוצים להישאר בדת כי אנחנו יודעים שזאת האמת
אנחנו רוצים להישאר בדת כי אנחנו יודעים שזאת האמת
מה זאת אומרת מפחדים פשוט לא רוצים לצאת בשאלה כי רוצים להיות דתיים ולקיים את מטרתם בעולם!