54 תשובות
קוראים לזה שמירת עיניים
ובתור דתי אני כן חושב שחרדים מגזימים עם זה
ובתור דתי אני כן חושב שחרדים מגזימים עם זה
למה לקרוא לזה תופעה? שטופי מוח?
יש כאלה ממש קיצוניים בחברה החרדית שפשוט שומרים מבט או משהו כזה ואם יש מישהי חשופה לידם והם לא מצליחים להזיז עיניים ועדיין לא לראות אותה, הם פשוט ישימו משהו, זה די משפיל לראות את זה בתור בת, אבל חיים שלהם
שכל אחד יעשה מה שטוב לו לא?
יש כאלה ממש קיצוניים בחברה החרדית שפשוט שומרים מבט או משהו כזה ואם יש מישהי חשופה לידם והם לא מצליחים להזיז עיניים ועדיין לא לראות אותה, הם פשוט ישימו משהו, זה די משפיל לראות את זה בתור בת, אבל חיים שלהם
שכל אחד יעשה מה שטוב לו לא?
כי הוא קיצוני
^ לא לנשים עצמה, אלא הסתכלות בה.
אנונימי
רוצים לשמור על העיניים ולא לפגום ולחטוא ולראות דברים לא צנועים ודברים שיכניסו להם מחשבות והרהורים אחר כך
"כי שוטפים להם את המוח
שכל "ראיה אסורה" יש לה עונש רע ומר בגהינום
הוא מפחד
לא סתם קוראים לתופעה הזאת חרדים"
תופעה?
מי שוטף להם את המוח? בורא עולם?
תפתח גמרא, תנך, תראה מה כתוב
מה קיצוני ואסור בזה שהם רוצים להתרכז בה' והתורה ולא מה שקורה מסביב? למה הם צריכים לראות מישהי פתאום לא בצניעות
או לראות פתאום איזה אחד עולה לאוטובוס עם שקים של קניות
או לראות בחוץ מהחלון באוטובוס כל כך הרבה מידע שנכנס לך למוח במקום תורה, וזה משפיע אחר כך, רוצים לשמור על המוח נקי.
הלוואי עליי, יותר מדיי מידע ושטויות יש לי בראש בחיים
שכל "ראיה אסורה" יש לה עונש רע ומר בגהינום
הוא מפחד
לא סתם קוראים לתופעה הזאת חרדים"
תופעה?
מי שוטף להם את המוח? בורא עולם?
תפתח גמרא, תנך, תראה מה כתוב
מה קיצוני ואסור בזה שהם רוצים להתרכז בה' והתורה ולא מה שקורה מסביב? למה הם צריכים לראות מישהי פתאום לא בצניעות
או לראות פתאום איזה אחד עולה לאוטובוס עם שקים של קניות
או לראות בחוץ מהחלון באוטובוס כל כך הרבה מידע שנכנס לך למוח במקום תורה, וזה משפיע אחר כך, רוצים לשמור על המוח נקי.
הלוואי עליי, יותר מדיי מידע ושטויות יש לי בראש בחיים
כי הם מאמינים בתורה והיא מצווה לא לתור אחרי הלב והם לא רוצים להגיע למצב שהם חווים משיכה מינית אסורה...
כי הוא מגזים בקטע קיצוני.
חחח כניראה לא מסוגל לשמור על העיניים והיצר שלו בעצמו אז הוא נעזר באמצעים אחרים
אנונימית
אני חושב שהם לא מגזימים אם זה מחמירים אם זה ובצדק וכל הכבוד להם ולמי שעושה את זה
אין בעיה שיסתיר את הפרצוף יש בעיה שיגיד לה על זה בטח לא בצורה הלא מכבדת שחלק* עושים
אמונה?
מקודם טיילתי עם הכלב בפארק וילד בן 4 צעק בכל הפארק אישה לא צנועה אישה לא צנועה אישה לא צנועה ואבא שלו צעק לו אל תסתכל איזה מביכים
אנונימית
^ זה מפחיד שמחנכים לשמירת העיניים?
אנונימי
אל תכלילי, מהיכרות אף חרדי שאני מכיר או שראיתי אפילו ברחוב עשה משהו כזה.
יש כאלו מוזרים כמו במאה שערים, וכנראה יש כאלו מפוזרים בארץ.
אדרבה, לפי ההלכה אסור להסתכל, אבל זה צריך להיות בצורה טבעית(כלומר פשוט תביט מעט למעלה מהבחורה או על הרצפה, או תקרא ספר), לא בצורה שהופכת אותך למוזר
יש כאלו מוזרים כמו במאה שערים, וכנראה יש כאלו מפוזרים בארץ.
אדרבה, לפי ההלכה אסור להסתכל, אבל זה צריך להיות בצורה טבעית(כלומר פשוט תביט מעט למעלה מהבחורה או על הרצפה, או תקרא ספר), לא בצורה שהופכת אותך למוזר
מה הבעיות שלכם תגידו? לפני רגע הייתה שאלה של מישהי שעלתה חשופה לאוטובוס ומישהו אמר לה לרדת כולם אמרו "שלא יסתכל, תעשי מה שבאלך".
הנה אחד שהקשיב לכם, עושה מה שאמרתם, וגם זה לא טוב לכם??
זכותו לא להסתכל , זכותו לגמרי להיעזר בספר. רבאק, רדו לחרדים מהזנב.
הנה אחד שהקשיב לכם, עושה מה שאמרתם, וגם זה לא טוב לכם??
זכותו לא להסתכל , זכותו לגמרי להיעזר בספר. רבאק, רדו לחרדים מהזנב.
^אבל מסכים רצח. צריך לרדת מהם כבר.
למה אכפת לכם אם משהו מקפיד על ראייה
זו חוצפה לשמה שהוא מביך אותי מול כל הפארק! איזה חינוך כושל ! מי ישמע איפה אני גרה ! בראשון לציון לא במאה שערים
אנונימית
אחותי, הבחור הוא אנטי דתי הזוי.. אין לך מה להיכנס איתו לשיחה^
דיברתי איתו במקום אחר
דיברתי איתו במקום אחר
כי הוא לא רגיל לזה הוא רגיל בטח לבידול מרחבי
^^^^ את בטוחה שאין לו סיבה לזה ולא לבשת משהו חריג? כי אם כן, זכותו לחנך שזה דבר רע ללבוש את זה. וגם ראשון לציון עיר בתוך מדינה יהודית.
אנונימי
תפסיקו אם לדבר ככה
זכותם לעשות ככה, זה מה שהם מאמינים להם זה מה שעושה להם טוב
זכותם לעשות ככה, זה מה שהם מאמינים להם זה מה שעושה להם טוב
לבשתי שמלה ארוכה בלי שרוולים וגם אם אני אלך עם ביקיני אין לו זכות לצעוק לבייש אותי מול כולם זה חינוך חרא שנותנים להם
אנונימית
זה שקר. לא נותנים להם חינוך לבייש אלה לא להיסתכל כדי לא לחטוא
לצעוק ככה זה כן לבייש
אנונימית
וזה חדש חינוך
אנונימית
^^^^ אם זה מה שאת לובשת, בטח שיש לו זכות לבייש אותך ברבים. ככה מספרת הגמרא בברכות כ ע"א שזה מה שעשה רב אדא בר אהבה. מי את שתחליטי אחרת?
אנונימי
פעם הבאה שזה קורה אני הולכת לחבק אותם פרנציפ
אנונימית
נכון אבל הם לא מקבלים חינוך ליצעוק. אני בחור ישיבה ואף אחד לא אמר לי לעשות את זה...
הוא מספיק מבייש את עצמו שהוא צורח את זה
אנונימית
^^^ אל תצפי מזה משהו טוב.
אנונימי
אחרי הכל הם יהנו מהחיבוק הזה :)
אנונימי
שיהנו ויכייפו(:
אנונימית
כי לפי התנך והתורה אסור לבנים להסתכל על בנות מלבד האישה שלהם נגיד עכשיו יש לך חבר והוא דתי אז הוא לא הסתכל על עוד בנות חוץ ממך זה אסור על פי התנך ו התורה
ואני אומרת את זה בתור דתייה
ואני אומרת את זה בתור דתייה
^^^ אחרי כל מגע ומגע, הקב"ה יוסיף לך עונש.
אנונימי
מגיע להם
אנונימית
מלבינים פני חבריהם ברבים, שיעשו קצת זרע לבטלה שתי עבירות למה אחת
אנונימית
יש דבר שנקרא שמירת העיניים שזה אומר להימנע ממראות אסורות של בנות לא צנועות וכו וכמו בכל דבר יש תאלו שמגזימים כמו ההוא עם הספר אבל תיהיה בטוח שלא כולנו ככה ורובם של החרדים לא מקצינים לרמה כזו
^^ לא מגיע להם, הם עושים כדין, את עושה שלא כדין, לכן את אמורה לקבל עונש ולא הם.
אנונימי
הם לא עושים כדין אני לא עושה כדין זה 50 50
אנונימית
^ הלבוש שלך לא כדין, לכן התגובה שלהם היא כדין.
אנונימי
התגובה שלהם היא לא כדין היא עבירה , וחוץ מזה שהם הסתכלו וצעקו, זה עוד עבירה , הם הסתכלו + הלבינו פניי ברבים ,2 עבירות
אנונימית
1+1
אנונימי
מי שקיצוני פה זה מי שהולך ככה פרוץ ברחובות בלי בושה
קדושים. מדוע אתם לא חושבים ככה? הרי הכתוב אומר "וְעֹצֵם עֵינָיו מֵרְאוֹת בְּרָע. הוּא מְרוֹמִים יִשְׁכֹּן" (ישעיה לג, טו-טז) ופירשו בגמרא את הפסוק ככה: "זה שאין מסתכל בנשים בשעה שעומדות על הכביסה" (בבא בתרא נז ע"ב).
אנונימי
אני חושבת שהז טוב כל העיניין הזה בנים ילמדו לשמור את העיניים שלהם לעצמן
יצומצם הטרדות..
יצומצם הטרדות..
אנונימית
לא כולן..^
אנונימית
כי הם לא רוצים לראות אותך ימכוער
אנונימית
לא מסכימה עם הדרך הזו
אני פחות מאמינה בלהסתכל לסידור ולחשוב עליה
אלא יותר בלהסתכל עליה ולחשוב על הסידור
אבל כן מכבדת, וואלה מותר לו
ובואו לא נתמם
מעדיפה גבר כזה באוטובוס מגבר שינעץ בי מבטים
אני פחות מאמינה בלהסתכל לסידור ולחשוב עליה
אלא יותר בלהסתכל עליה ולחשוב על הסידור
אבל כן מכבדת, וואלה מותר לו
ובואו לא נתמם
מעדיפה גבר כזה באוטובוס מגבר שינעץ בי מבטים
אפשר לשמור עיניים בלי שישימו לב. דהינו לא בפר על הפנים אלא להביט למטה בספר.
זה באמת קשה באוטובוס לנווט בין בנות. אבל זה אחד הקשיים שלנו כבנים. להימנע מאיסורי תורה.
השם יעזור!!
זה באמת קשה באוטובוס לנווט בין בנות. אבל זה אחד הקשיים שלנו כבנים. להימנע מאיסורי תורה.
השם יעזור!!
ש ט י פ ת
מ ו ח
ממש כמו אצל המוסלמים בעזה שכולכם שונאים
אבל פתאום אצל החרדים זה פחות שטיפת מוח. כן תמשיכו לשקר לעצמכם
מ ו ח
ממש כמו אצל המוסלמים בעזה שכולכם שונאים
אבל פתאום אצל החרדים זה פחות שטיפת מוח. כן תמשיכו לשקר לעצמכם
יש כאלה שמגזימים עם זנ
חחח משום מה הצחקת אותי..
אבל כן הם שומרים על העיניים ומי ששומר על העיניים שלו מובטח לו להרגיש את שכינת השם באופן מיוחד (הרב דוד אבוחצירא לדוגמה) רואה דברים שאחרים לא רואים.
הם מחמירים יותר בצניעות.
אבל כן הם שומרים על העיניים ומי ששומר על העיניים שלו מובטח לו להרגיש את שכינת השם באופן מיוחד (הרב דוד אבוחצירא לדוגמה) רואה דברים שאחרים לא רואים.
הם מחמירים יותר בצניעות.