39 תשובות
כדי שזה לא יצור תשומת לב ומישהו יסתכל על האשה
זה באמת לא מעניין... רק הסברתי למה חרדים לא יעשו את זה בלי קשר לדעה האישית שלי
^^ לא צוחק, זאת הלכה שלמדתי ספר "קיצור שולחן ערוך". אם את לא מבינה איך יצר הרע פועל בענייני עריות, בעיה שלך.
אנונימי
זה לא נכון, למה אתה מכליל?
^ אם זה אסור על פי הלכה, אז זה כן נכון להכליל.
אנונימי
^^אה חשבתי הוא התכוון לא רק לדברים שקשורים למיניות וכאלה, רק דברים כאלה אז זה פשוט לא מקובל...
^^ אשרייך שאת מוכנה להודות על האמת. ממש מעריך.:)
אנונימי
שואל השאלה:
למה להראות האהבה זה יצר הרע?
למה להראות האהבה זה יצר הרע?
^כי הרואים עלולים להתאוות לזה גם ולהרהר מחשבות אסורות.
אנונימי
כי זה מוזר
אנונימית
אין על זה איסור זה פשוט לא מקובל בחברה הדתית לאומית
לגבי החרדית אני לא יודעת
לגבי החרדית אני לא יודעת
אנונימית
כי חיבה זה משהו שצריך להשאר בין בני הזוג ולא משהו שכל העולם ואישתו רואה
מעבר לזה שזה דוחה לראות זוג שנמרחים אחד על השנייה ברחוב
מעבר לזה שזה דוחה לראות זוג שנמרחים אחד על השנייה ברחוב
אהבה בין איש לאשתו זה נעשה ביניהם ולא בצורה פומבית.
זה לא צנוע בצורה פומבית במיוחד אם זה נשיקות וכאלה.
דע לך שאני בטוח שיש הרבה דתיים שבינם לבין נשותיהם יש אהבה מאוד גדולה והאמת שהרבה יותר גדולה משל החילונים כי אצלם האהבה היא אמיתית והם גם ברגעי קושי יסייעו אחד לשני ויהיו איכפתיים אחד לשני והאהבה ביניהם היא אמיתית ולא בנויה רק על כימיה ומגע...
אני למשל ב"ה בחור דתי לאומי ובעז"ה מתכוון לתת אהבה גדולה מאוד כלפי אשתי לעתיד ולהשקיע בה ולהיות שם בשבילה ולהקשיב ולהחמיא לה המון ולהעריך אותה וכל זה.
אצל דתיים חושבים תמיד גם על האחר ולא רק על עצמך.
נתינה מובילה לאהבה וכשאתה עסוק בנתינה אז גם הצד השני רוצה לתת ואז זה באמת זוגיות מוצלחת כשכל אחד חושב על הצד השני ולא רק על עצמו..אני בעז"ה אחת המטרות שלי זה שאשתי לעתיד בעז"ה תהיה שמחה תמיד!
שיהיה בהצלחה רבה בעז"ה!
זה לא צנוע בצורה פומבית במיוחד אם זה נשיקות וכאלה.
דע לך שאני בטוח שיש הרבה דתיים שבינם לבין נשותיהם יש אהבה מאוד גדולה והאמת שהרבה יותר גדולה משל החילונים כי אצלם האהבה היא אמיתית והם גם ברגעי קושי יסייעו אחד לשני ויהיו איכפתיים אחד לשני והאהבה ביניהם היא אמיתית ולא בנויה רק על כימיה ומגע...
אני למשל ב"ה בחור דתי לאומי ובעז"ה מתכוון לתת אהבה גדולה מאוד כלפי אשתי לעתיד ולהשקיע בה ולהיות שם בשבילה ולהקשיב ולהחמיא לה המון ולהעריך אותה וכל זה.
אצל דתיים חושבים תמיד גם על האחר ולא רק על עצמך.
נתינה מובילה לאהבה וכשאתה עסוק בנתינה אז גם הצד השני רוצה לתת ואז זה באמת זוגיות מוצלחת כשכל אחד חושב על הצד השני ולא רק על עצמו..אני בעז"ה אחת המטרות שלי זה שאשתי לעתיד בעז"ה תהיה שמחה תמיד!
שיהיה בהצלחה רבה בעז"ה!
אנונימי
אסור להראות חיבה בציבור כי זה דבר שמגרה את היצר הרע של המתבונן.כמו שכתבו כבר.
גם אסור לדעת מתי אשה טהורה ומתי לא. ואם יש הרי מגע אז היא טהורה. ואת זה אך ורק לזוג מותר לדעת בלבד
גם אסור לדעת מתי אשה טהורה ומתי לא. ואם יש הרי מגע אז היא טהורה. ואת זה אך ורק לזוג מותר לדעת בלבד
למה דתיים אולי חלק מהדתיים לא כולם אני מתייחס לכולם
לא חושבת שזה כולם באופן כללי אבל אני יודעת שזה מפני הצניעות
כי זה עשוי לגרות את היצר הרע של אחרים ואסור לגרום לזה.
אנונימי
כי זה לא מכבד
לא צנוע
הכי יפה זה בנסתר, בין שניהם שאף אחד לא רואה..
ולפי ההלכות כמו שכתבו כאן מעליי.
לא צנוע
הכי יפה זה בנסתר, בין שניהם שאף אחד לא רואה..
ולפי ההלכות כמו שכתבו כאן מעליי.
מה זאת אומרת לא מראים חיבה בציבור? כאילו לא מתנשקים ברחוב? פשוט כי זה יותר מקובל לשמור בפרטיות את האהבה, יצא לי ליראות הרבה זוגות נשואים הולכים יד ביד ברחוב, יש דרכים אחרות גם להראות חיבה
אנונימית
כי זה לא צנוע
^ למה שמישהו יגיד אחרת? זה מה שכתוב בשולחן ערוך (בשפה ראויה )
כי זה לא מכבד
כי חרדים לא באמת אוהבים הם קיבלו שידוך מבחינתם זו לעשות איתה ילדים ועוד כל מיני דברים שקשורים למצוות. כמובן שיש קשר והכל אבל זה יותר בקטע חברי ובשביל המסורת יותר משהם באמת באמת מאוהבים
כי לפי היהדות אסור לעשות את זה כל זוג שומר את זה לעצמו
^^אם באמת היית מכיר או לפחות רואה מקרוב היית רואה שיש שם אהבה פשוט לא מחצינים אותה כמו שהחילונים מחצינים(יותר מידי מחצינים)
בדיוק^
^^^ אחת מן המצוות היא לאהוב אשתו כגופו, אז פספסת את הנקודה: ""ת"ר: האוהב את אשתו כגופו ,והמכבדה יותר מגופו ,והמדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה והמשיאן סמוך לפירקן, - עליו הכתוב אומר (איוב ה, כד)" וידעת, כי שלום אהלך" (יבמות סב ע"ב).
זאת גם הלכה: "וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז" (משנה תורה, הילכות אישות, פרק טו, הלכה יא).
תכף תגידי שלקיים את "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) כי התורה אמרה זה לא נקרא לאהוב...
זאת גם הלכה: "וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז" (משנה תורה, הילכות אישות, פרק טו, הלכה יא).
תכף תגידי שלקיים את "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) כי התורה אמרה זה לא נקרא לאהוב...
אנונימי
לא צריך להביע חיבה בציבור, או להתמזמז בציבור. הם כנראה מעדיפים להביע במקומות מסוימים כמו בבית, במקומות שאנשים לא רואים. אני לא ראיתי כ"כ זוגות ברחוב שגם התחבקו, זה משהו שבכללי נוטים לעשות בבית ובמקומות פחות ציבוריים. וזכור לי איפשהו שראיתי זוג דתי מתחבק, אני לא זוכר איפה.
פשוט לא נתקלת בזה
פשוט לא נתקלת בזה
^^ מקווה שמצעד הגאווה ייקח פתקים ממה שכתבת פה lmao
לא צנוע
השאלה שלך מכלילה את כלל הדתיים אבל לא כל הדתיים שומרים את כל חוקי התורה.
זה בגלל שהם חושבים שזה מיני להראות שיש חיבה במשפחה בציבור.
זה בגלל שהם חושבים שזה מיני להראות שיש חיבה במשפחה בציבור.
חחח למה^^^
^ כי הם עושים הרבה יותר מלהביע חיבה בציבור. הרבה הרבה יותר
אמאלה כמה אהבה יש בין דתיים
אם הייתי חילונית הייתי מקנאת בדתיים וחרדים
אני כל כך מאושרת להיות דתיה אני רואה את האהבה האמיתית בין בני הזוג וגם בעיקר בין אלה שעשו את זה בשידוך
אם הייתי חילונית הייתי מקנאת בדתיים וחרדים
אני כל כך מאושרת להיות דתיה אני רואה את האהבה האמיתית בין בני הזוג וגם בעיקר בין אלה שעשו את זה בשידוך
^^
האמת אף פעם לא ראיתי פיזית מצעד so idk
אולי חוץ מהם (אני מדבר על זוגות ברחוב, במצעדים ברור שתראה מלא דברים מוזרים)
האמת אף פעם לא ראיתי פיזית מצעד so idk
אולי חוץ מהם (אני מדבר על זוגות ברחוב, במצעדים ברור שתראה מלא דברים מוזרים)
אבוקדו בשל, דתיים *בהגדרה* הם אנשים ששומרים את חוקי התורה וההלכה, אז הכללה היא נכונה.
אנונימי
^^^^^^^ בטח שזה אסור: "אֵין לִנְהֹג אֲפִלּוּ עִם אִשְׁתּוֹ בִּדְבָרִים שֶל חִבָּה, כְּגוֹן לְעַיֵן בְּרֵישַהּ וְכַדּוֹמֶה בִּפְנֵי אַחֵרִים, שֶׁלֹּא יָבוֹא הָרוֹאֶה לִידֵי הִרְהוּר" (קיצור שולחן ערוך, סימן קנב, סעיף יב)
אולי תלמדו מקורות לפני שאתם מגיבים? אפילו על בעלי חיים אסור להסתכל מתי שמתי שזכר ונקבה מזדקקים זה לזה.
אולי תלמדו מקורות לפני שאתם מגיבים? אפילו על בעלי חיים אסור להסתכל מתי שמתי שזכר ונקבה מזדקקים זה לזה.
אנונימי
לא צנוע בעליל