6 תשובות
מאמין שיהיה פחות/יותר קר
יהיה משהו עם הקור קיצר
יהיה משהו עם הקור קיצר
יהיה יותר קר
1. אני מניח שההשפעה שתהייה הניכרת ביותר לעין היא שתופעת הגאות והשפל המתרחשת פעמיים כל יום בהשפעת הכבידה של הירח לא תתרחש. אין זאת אומרת שתופעת הגאות והשפל לא תהייה קיימת יותר, היא עדיין תתרחש בגלל הכבידה של השמש - אך בגלל המרחק הרב של השמש מכדור הארץ עוצמת התופעה תהיה רק שליש מהמוכר לנו כיום.
2. כתוצאה ישירה מחוסר השפעת כבידת הירח על כדור הארץ כדור הארץ יסתובב יותר מהר, מה שאומר שהיום יהיה יותר קצר. יום יותר קצר ישפיע כמובן על השעון הציריקארדי של בני האדם ובעלי החיים (השעון הפנימי). הוא גם ישפיע על צמחים, אצות ופוטוסינתזה ומשם שוב על כל היצורים החיים למעשה (היצורים הניזונים ישירות מצמחים ואצות או על יצורים הניזונים מיצורים הניזונים ישירות מצמחים ואצות). מהירות הסיבוב הגבוהה יותר גם תשפיע על משטר הרוחות ועוצמת הסערות שתגדל.
3. ליקוי חמה המתרחש כאשר הירח מתייצב בין כדור הארץ לשמש יחדל מלהתרחש.
4. הירח משמש בין השאר כמסננת של כדור הארץ חלק מהמטאוריטים מוסטים בגלל הכבידה שלו וחלקם כנראה גם פוגע בו ולא בכדור הארץ. ייתכן שלולא הירח החיים כפי שאנו מכירים אותם כיום לא היו קיימים. אם מספר המטאוריטים הפוגע בכדור הארץ היה גדל בצורה משמעותית ייתכן ובע"ח גדולים לא היו שורדים את ההפגזה הבלתי פוסקת. חשוב לציין שזאת רק השערה שאני מעלה כאן, למיטב ידיעתי אין הוכחה שלולא הירח כמות הפגיעות של מטאוריטים בכדור הארץ הייתה גדולה עד כדי פגיעה ביצורים חיים (בגלל זיהום אוויר וחסימת קרינת השמש למשל).
5. שמי הלילה היו חשוכים הרבה יותר מה שיכול להשפיע בצורה ישירה על יכולות הציד של האדם הקדמון (במידה וצד בלילה) ועל מלחמות בטרם הומצאו אמצעי ראיית הלילה.
6. המרוץ בין ארצות הברית לברית המועצות לכיבוש הירח לא היה מתרחש, כתוצאה מכך מאות פיתוחים והמצאות טכנולוגיים לא היו יוצאים לפועל (או לחילופין היו מתגלים הרבה יותר מאוחר). את ההשפעה המדויקת קשה לתאר מכיוון שיש כל כך הרבה המצאות ופיתוחים קטנים שמשפיעים עלינו בחיי היום-יום. דוגמא אחת היא החומר טפלון שמשמש אותנו במחבתות, סירים וגם בוולקרו (velcro) הידוע בכינויו בלשון העם סקוטש.
2. כתוצאה ישירה מחוסר השפעת כבידת הירח על כדור הארץ כדור הארץ יסתובב יותר מהר, מה שאומר שהיום יהיה יותר קצר. יום יותר קצר ישפיע כמובן על השעון הציריקארדי של בני האדם ובעלי החיים (השעון הפנימי). הוא גם ישפיע על צמחים, אצות ופוטוסינתזה ומשם שוב על כל היצורים החיים למעשה (היצורים הניזונים ישירות מצמחים ואצות או על יצורים הניזונים מיצורים הניזונים ישירות מצמחים ואצות). מהירות הסיבוב הגבוהה יותר גם תשפיע על משטר הרוחות ועוצמת הסערות שתגדל.
3. ליקוי חמה המתרחש כאשר הירח מתייצב בין כדור הארץ לשמש יחדל מלהתרחש.
4. הירח משמש בין השאר כמסננת של כדור הארץ חלק מהמטאוריטים מוסטים בגלל הכבידה שלו וחלקם כנראה גם פוגע בו ולא בכדור הארץ. ייתכן שלולא הירח החיים כפי שאנו מכירים אותם כיום לא היו קיימים. אם מספר המטאוריטים הפוגע בכדור הארץ היה גדל בצורה משמעותית ייתכן ובע"ח גדולים לא היו שורדים את ההפגזה הבלתי פוסקת. חשוב לציין שזאת רק השערה שאני מעלה כאן, למיטב ידיעתי אין הוכחה שלולא הירח כמות הפגיעות של מטאוריטים בכדור הארץ הייתה גדולה עד כדי פגיעה ביצורים חיים (בגלל זיהום אוויר וחסימת קרינת השמש למשל).
5. שמי הלילה היו חשוכים הרבה יותר מה שיכול להשפיע בצורה ישירה על יכולות הציד של האדם הקדמון (במידה וצד בלילה) ועל מלחמות בטרם הומצאו אמצעי ראיית הלילה.
6. המרוץ בין ארצות הברית לברית המועצות לכיבוש הירח לא היה מתרחש, כתוצאה מכך מאות פיתוחים והמצאות טכנולוגיים לא היו יוצאים לפועל (או לחילופין היו מתגלים הרבה יותר מאוחר). את ההשפעה המדויקת קשה לתאר מכיוון שיש כל כך הרבה המצאות ופיתוחים קטנים שמשפיעים עלינו בחיי היום-יום. דוגמא אחת היא החומר טפלון שמשמש אותנו במחבתות, סירים וגם בוולקרו (velcro) הידוע בכינויו בלשון העם סקוטש.
חלקים מהירח יפגעו בכדור הארץ, לא תהיה יותר גאות ושפל, לא יהיה ליקוי חמה, ולוח השנה לא יוכל יותר להסתמך על הירח
מה שקרה בגנוב על הירח
אנונימית
יש על זה פרק בסדרה החפרנים