18 תשובות
מה זה סמאטט גבר
מהגיל שאת מרגישה מוכנה לזה, אני התחלתי בערך ב13.5 יותר קרוב ל14
Op0
15
^סצנות מיניות בספרים
Op0
זה תלוי בבן אדם
בדרך כלל זה 18+ כל מה שקשור למין אז כאילו כע
שואל השאלה:
אני קוראת סמאט והתחלתי בגיל 14, שאלתי כי היום יש בנות שמתחילות גם לקרוא בגיל 10 וזה נראה לי קצת מפגר. מה דעתכם?
כל מה שקשור למין זה 18 ומעלה
כל מה שפחות זה מטומטם
יש בנות שהתחילו גם בכיתה ו...
תשמעי אני לא הן בסופו של יום זה אשמתן וזה בחירה שלהן..
אני חושבת שתמיד אפשר בגבול הטעם הטוב וכל עוד את יודעת אם זה נכון עבורך.

אחותי בכיתה ז שאלה אותי אם אני מרשה לה להתחיל לקרוא סמאט, אמרתי לה שזה בחירה שלה והבאתי לספר ואמרתי לה שכל פרק 16 זה סמאט אבל זה הפרק היחיד שתבחר לבד, לפי מה שהיא אמרה לי היא התחילה את הפרק הבינה שזה לא בשבילה ודילגה.
בחירה שלה ואני גאה בה שהיא ידעה מה נכון לה
Op0
^^ מי מספר לך שילדים בני 8 צופים בפ*רנו
ברור שלא עושים משהו עד גיל מאוחר כמו 17 או משהו אבל חשק מיני בא בגיל יחסית צעיר וזה נורמלי לצפות בתכנים כאלה או לקרוא עליהם
^בדיוק.
זה טבעי לחלוטין, זה טבע האדם.
החברה סתם הפכה את זה לדבר פסול ודוחה
Op0
זה פסול ודוחה אנחנו פשוט מעוותים
^^מסכימה לגמרי, למרות שאני לא מסכימה עם כל התעשייה של הפ*רנו וכל זה אבל זה לגמרי נורמלי לרצות או לחשוב על דברים כאלה וזה בטבע שלנו
מגיל שבו מבינים שלא צריך לקחת שום דבר מסמאט כדוגמה לחיים, אם נתעלם מזה שאנשים משתמשים בזה כבר כגימיק דוחה כדי שיקראו את הספר שלהם וילדות בנות 11 קונות ספרים רק בשביל הסמאט שיש בהן, זה מייצר ציפיות לא הגיוניות ולא בריאות ולכן כל זמן שלא מבינים שלא צריך להסתמך על הספר עם זה לא לקרוא סמאט
אנונימית
בדיוק וקרוב לוודאי שהגיל הזה הוא 19
על פי ההלכה באף גיל. שולחן ערוך יורה דעה סימן ש"ז סעיף טז:
"מליצות ומשלים של שיחת חולין ודברי חשק כגון ספר עמנואל וכן ספרי מלחמות אסור לקרות בהם בשבת ואף בחול אסור משום מושב לצים ועובר משום אל תפנו אל האלילים לא תפנו אל מדעתכם ובדברי חשק איכא תו משום מגרה יצר הרע ומי שחיברן ומי שהעתיקן ואין צריך לומר המדפיסן מחטיאים את הרבים"