16 תשובות
כן לגמרי רצוי גם
כן ברור
כן מעולה
בסדר ומומלץ אפילו
כן בטח
כל השתדלות זאת ברכה אם זה מה שיוביל אותך לשמור שבת באופן קבוע
כל השתדלות זאת ברכה אם זה מה שיוביל אותך לשמור שבת באופן קבוע
כן בטח, עדיף שתתחילי כך אפילו
שואל השאלה:
אוקיי תודה רבה על תשובתכם ❤
אוקיי תודה רבה על תשובתכם ❤
אנונימית
יש דעות שאומרים שכל פעם לאט לאט ולהתקרב עד ששומרים עד הסוף, זה כמו לנקות כזה לכלכוך כל פעם עד שזה מתנקה לגמרי
ויש דעה שאומרים שבהדרגה זה לא טוב, כי מחללים שבת בהדרגה, כי עדיין לוקחים על עצמך משהו, אבל הדברים האחרים אתה עדיין מחלל שבת, וכולם יודעים מה הדין של מחלל שבת, זה לא שה' אומר, אוקיי הוא לקח על עצמו משהו, כל הכבוד, אבל הוא עדיין מחלל כאן שבת, זה לא שהוא אומר זה בסדר שהוא נוסע במכונית אבל בפלאפון הוא לא ולא מעשן בשבת
כך שלדעתי, מה שאני עשיתי זה פשוט בבת אחת
ויש דעה שאומרים שבהדרגה זה לא טוב, כי מחללים שבת בהדרגה, כי עדיין לוקחים על עצמך משהו, אבל הדברים האחרים אתה עדיין מחלל שבת, וכולם יודעים מה הדין של מחלל שבת, זה לא שה' אומר, אוקיי הוא לקח על עצמו משהו, כל הכבוד, אבל הוא עדיין מחלל כאן שבת, זה לא שהוא אומר זה בסדר שהוא נוסע במכונית אבל בפלאפון הוא לא ולא מעשן בשבת
כך שלדעתי, מה שאני עשיתי זה פשוט בבת אחת
כן ברור לאט לאט
אנונימית
ובהמשך לתשובה, זה לא שאנחנו בני 4 או 5, אנחנו כבר בוגרים יותר, ומפונקים יותר, אם היו מציעים לנו מיליון דולר שנשמור גם 5 שבתות היינו עושים את זה, שבת סך הכל 25 שעות שחלק ממנה עושים הרבה דברים, כך שאפשר להעביר ואפשר לסבול ולהצליח לשמור בבת אחת, לשים את ה' והשבת מול העיניים וה' יסייע בעזרת ה'
שואל השאלה:
בעבר שמרתי ובאמת התחלתי מהיר מדי ולא היה לי טוב, כל היום פשוט הייתי מבואסת ולא רציתי לעשות כלום חוץ מלהיות בטלפון
בעבר שמרתי ובאמת התחלתי מהיר מדי ולא היה לי טוב, כל היום פשוט הייתי מבואסת ולא רציתי לעשות כלום חוץ מלהיות בטלפון
אנונימית
אז זו בעיה בלי שום קשר שגם ביום יום צריך להרגיל את עצמך להיות פחות בפלאפון
להתחיל יותר להתעניין בספרים, תפילה, קידוש, לקחת על עצמך יותר דברים ויהיה פחות משעמם
מה פעם היו עושים בלי טלפון?
להתחיל יותר להתעניין בספרים, תפילה, קידוש, לקחת על עצמך יותר דברים ויהיה פחות משעמם
מה פעם היו עושים בלי טלפון?
שואל השאלה:
לדעתי בעבר החיים היו שונים מאוד אנשים באמת היו יוצאים החוצה, משחקים בחוץ במקום כל הזמן להיות במחשב. חוץ מזה אמא שלי לא מסכימה שאני אקנה את כל הדברים האלה כי היא חילונית ואין לי כל כך כסף
לדעתי בעבר החיים היו שונים מאוד אנשים באמת היו יוצאים החוצה, משחקים בחוץ במקום כל הזמן להיות במחשב. חוץ מזה אמא שלי לא מסכימה שאני אקנה את כל הדברים האלה כי היא חילונית ואין לי כל כך כסף
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מכירה רבנים לשאול, כאילו בעבר חברה שלי שלחה לי מספר טלפון של אחד אבל ההורים שלי לא הסכימו שאשלח הודעה
אני לא מכירה רבנים לשאול, כאילו בעבר חברה שלי שלחה לי מספר טלפון של אחד אבל ההורים שלי לא הסכימו שאשלח הודעה
אנונימית
שואל השאלה:
לא אני לא מכירה הרבה אנשים ואני כן מאמינה בה' ובתורה אבל שבת עצמה ממש קשה לי, אני כן שומרת צניעות וכל זה פשוט לא שבת
לא אני לא מכירה הרבה אנשים ואני כן מאמינה בה' ובתורה אבל שבת עצמה ממש קשה לי, אני כן שומרת צניעות וכל זה פשוט לא שבת
אנונימית
כן זה מדהים,
אני התחלתי מלקרוא ברכות השחר,
אחר כך נטילת ידיים,
אחר כך לא לנסוע בשבת ולא להדליק אש,
ותוך כדי הלכתי לשיעורי תורה,
ונסעתי גם לשבת בכפר חב"ד שם שמרתי שבת לגמרי ועשיתי תפילות מלאות שחרית וערבית,
והיה מדהים,
ועכשיו אני מנסה לשמור לפחות שבת אחת בחודש
כל רגע שאת מנסה, זה כבר ברכה וזה לא מובן מאליו!
אני מאמינה בך לגמרי
אני התחלתי מלקרוא ברכות השחר,
אחר כך נטילת ידיים,
אחר כך לא לנסוע בשבת ולא להדליק אש,
ותוך כדי הלכתי לשיעורי תורה,
ונסעתי גם לשבת בכפר חב"ד שם שמרתי שבת לגמרי ועשיתי תפילות מלאות שחרית וערבית,
והיה מדהים,
ועכשיו אני מנסה לשמור לפחות שבת אחת בחודש
כל רגע שאת מנסה, זה כבר ברכה וזה לא מובן מאליו!
אני מאמינה בך לגמרי
באותו הנושא: