18 תשובות
שפיכות דמים:
רצח, הלבנת פני חבר ברבים.
"מוטב לאדם שישליך את עצמו לכבשן האש ולא ילבין פני חברו ברבים".
רצח, הלבנת פני חבר ברבים.
"מוטב לאדם שישליך את עצמו לכבשן האש ולא ילבין פני חברו ברבים".
זה כמו שחרדי אמר אז^^
אבל בקשר להלבנת פנים את בהחלט. צודקת כי גם זה יהרג ואל יעבור כך כתוב התוספות במסכת סוטה דף י' וזה בין אדם לחברו כמו שכתבת
אבל יכול להיות אולי שגם רצח זה נכלל בזה אני לא יודע יתכן כי כמו שכתבתי אני מסתפק אבל יכול להיות שאת צודקת
שואל השאלה:
וגילוי עריות זה של חברו עם כן אז למה ?
וגילוי עריות זה של חברו עם כן אז למה ?
אנונימי
לא הבנתי כל כך למה שפיכות דמים זה לא בן אדם לחברו.
שואל השאלה:
שפיכות דמים זה כן בין אדם לחברו
שפיכות דמים זה כן בין אדם לחברו
אנונימי
כי אם אדם הורג מישהו אז בית דין הורגים אותו אבל השאלה בגלל מה האם בגלל שהוא עבר על איסור לא תרצח או כי הוא נטל את חייו של השני
אני נוטה כן לומר כמוך כי יש לי צד גדול לומר שזה על נטילת החיים אבל ברור שזה גם על האיסור אז אולי זה גם בין אדם לחברו וגם בין אדם למקום
מקווה שזה מובן מה שכתבתי ולא כאילו מסובך מידי
אני נוטה כן לומר כמוך כי יש לי צד גדול לומר שזה על נטילת החיים אבל ברור שזה גם על האיסור אז אולי זה גם בין אדם לחברו וגם בין אדם למקום
מקווה שזה מובן מה שכתבתי ולא כאילו מסובך מידי
שואל השאלה:
אמרתי איזה חטאים של יהרג ובל יעבור זה חטאים שלי בין אדם לחברו ולמה ?
אמרתי איזה חטאים של יהרג ובל יעבור זה חטאים שלי בין אדם לחברו ולמה ?
אנונימי
עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים זה יהרג ואל יעבור מלבד זאת יש עוד מלא עבירות שעונשן מלקות או מיתה שזה בין אדם למקום וישנן בין אדם לחברו כמו חסד וכדומה
השאלה לא ברורה
צודקת נכון
אבל מה שהתלבטתי זה האם החובה של בית דין להרוג אותו נובעת בגלל שהוא עבר על לא תרצח או בגלל שכמו שהוא נטל חיי אדם כך יטלו את חייו
אבל מה שהתלבטתי זה האם החובה של בית דין להרוג אותו נובעת בגלל שהוא עבר על לא תרצח או בגלל שכמו שהוא נטל חיי אדם כך יטלו את חייו
שואל השאלה:
אבל גילוי עריות זה של חברו ים כן אז למה ?
אבל גילוי עריות זה של חברו ים כן אז למה ?
אנונימי
נראה לי הבנתי אבל אם בית דין הורגים מישהו על פי ההלכה חושבת שזה לא נחשב שפיכות דמים על פי דעת תורה.
ראיתי
טוב מקווה שתראו את התשובה הזו ואשמח אם תכתבו כאן שראיתם כי בדקתי בגמרא ויצא לי ככה...
שפיכות דמים כתוב שיהרג ואל יעבור מבחינה הגיונית כי למה שהוא ימות אולי אתה תמות? אם בא גוי ליהודי אומר לו תהרוג את חבר שלך מי אמר שחייך קודמים אולי חיי חברך? ולכן מצווים ליהרג ולא להרוג
גילוי עריות הגמרא לומדת משפיעות דמים שיהרג ואל יעבור
עכשיו ככה קצת הסתבך כל מה שכתבתי מקודם תראו זה הולך ככה...
שפיכות דמים זה בין אדם לחברו ולכן הוא מצווה להיהרג ולא לעבור אבל אם הוא הורג מישהו סתם ככה בלי איום מהגוי אז בית דין הורגים אותו כי הוא עבר על לא תרצח ולפי מה שיצא לי פעם זה גם על זה שהוא נטל את חיי השני
גילוי עריות גם אני חושב אותו דבר כמו זה לומדים שיהרג ולא יעבור משפיכות דמים
כמו שישראל היא הבית שלי כתבה יש עבירה רביעית של יהרג ואל יעבור והיא איסור הלבנת פנים חברו ברבים שהגמרא מדמה את זה לרוצח ממש ועל פי זה כותב תוספות שהוא אחד ממפרשי הגמרא במסכת סוטה דף י' שגם על זה יש יהרג ואל יעבור וזה כמובן בין אדם לחברו
מה שאני התבלבלתי כי לא שמתי לב ששאלת רק מצד למה יהרג ואל יעבור ולא מצד מדוע בית דין הורגים אותו אם הוא הורג סתם מרצונו החופשי
אז אם תוכלו לכתוב כאן שראיתם את זה זה יעזור לי כי אני לא רוצה שיצאו דברים לא נכונים ממני
שפיכות דמים כתוב שיהרג ואל יעבור מבחינה הגיונית כי למה שהוא ימות אולי אתה תמות? אם בא גוי ליהודי אומר לו תהרוג את חבר שלך מי אמר שחייך קודמים אולי חיי חברך? ולכן מצווים ליהרג ולא להרוג
גילוי עריות הגמרא לומדת משפיעות דמים שיהרג ואל יעבור
עכשיו ככה קצת הסתבך כל מה שכתבתי מקודם תראו זה הולך ככה...
שפיכות דמים זה בין אדם לחברו ולכן הוא מצווה להיהרג ולא לעבור אבל אם הוא הורג מישהו סתם ככה בלי איום מהגוי אז בית דין הורגים אותו כי הוא עבר על לא תרצח ולפי מה שיצא לי פעם זה גם על זה שהוא נטל את חיי השני
גילוי עריות גם אני חושב אותו דבר כמו זה לומדים שיהרג ולא יעבור משפיכות דמים
כמו שישראל היא הבית שלי כתבה יש עבירה רביעית של יהרג ואל יעבור והיא איסור הלבנת פנים חברו ברבים שהגמרא מדמה את זה לרוצח ממש ועל פי זה כותב תוספות שהוא אחד ממפרשי הגמרא במסכת סוטה דף י' שגם על זה יש יהרג ואל יעבור וזה כמובן בין אדם לחברו
מה שאני התבלבלתי כי לא שמתי לב ששאלת רק מצד למה יהרג ואל יעבור ולא מצד מדוע בית דין הורגים אותו אם הוא הורג סתם מרצונו החופשי
אז אם תוכלו לכתוב כאן שראיתם את זה זה יעזור לי כי אני לא רוצה שיצאו דברים לא נכונים ממני
באותו הנושא: