30 תשובות
כן (:
ברור! הוא ברא הכל ה-כ-ל!
אנונימית
את הכל:)
הקב"ה ברא את כל מה שיש בעולם מגדול ועד פצפון
תלוי במה אתה מאמין. אם אתה אדם המאמין, אז כן, הקב"ה ברא את הכל כולל הכל, את השמים והארץ וגם את הכוכבים.
אבל אם לא אז כמובן שזו שאלה קיומית אחרת לחלוטין..
אבל אם לא אז כמובן שזו שאלה קיומית אחרת לחלוטין..
כןן
ומי ברא אותו? אני מאוד מאמינה בו אבל זה קצת קשה לחשוב שהוא נברא מכלום... ומה ברא את הכלום הזה? מה בכלל התחיל את הכל? חח עדיף שפשוט נשאר עם האמונה שלנו ולא ננסה לדעת יותר מזה
אנונימי
תפתח ספר בראשית - כתוב בפירוש!
הוא ברא הכל, כולל היקום החלל, האין, הריק, או איך שלא תכנה את זה. הכל!
הוא ברא הכל, כולל היקום החלל, האין, הריק, או איך שלא תכנה את זה. הכל!
בין אם אתה מאמין ובין אם לא אלוקים ברא הכל מכל כל. ואין לערער אחרי זה.
שואל השאלה:
זה לא עניין של אמונה או משהו אחר.. פשוט את כל כוכבי הלכת, את כל הכוכבים שיש בהם זנים שונים מבני אדם, האם גם אותם הקב''ה ברא? או שזה נוצר מאיזשהו פיצוץ? הרי כל מה שאנחנו רואים בשמיים זה לא כוכב אמיתי, כמו שלא נופל כוכב
זה לא עניין של אמונה או משהו אחר.. פשוט את כל כוכבי הלכת, את כל הכוכבים שיש בהם זנים שונים מבני אדם, האם גם אותם הקב''ה ברא? או שזה נוצר מאיזשהו פיצוץ? הרי כל מה שאנחנו רואים בשמיים זה לא כוכב אמיתי, כמו שלא נופל כוכב
כן ברור.
אם הוא לא היה בורא את הכוכבים אתה לא היית כאן, גם כדור הארץ הוא כוכב..
בכל מקרה אם הוא קיים אז כן.
אם הוא קיים או לא זה עניין של אמונה, אף אחד לא יכול לקבוע חד משמעית אם הוא קיים או לא, אז אי אפשר לתת לשאלה שלך תשובה מדוייקת.
בכל מקרה אם הוא קיים אז כן.
אם הוא קיים או לא זה עניין של אמונה, אף אחד לא יכול לקבוע חד משמעית אם הוא קיים או לא, אז אי אפשר לתת לשאלה שלך תשובה מדוייקת.
זה כמו שאני יגיד מאיפה נוצר פתאום באמצע היקום המפץ הגדול? מאיפה הוא בא המפץ הזה? וגם אם זה המפץ הגדול איך מגרגיר קטן נוצר כזה עולם? וכזה טבע?
עדיף להאמין בה' הכי כיף שיש על מי להישען (:
עדיף להאמין בה' הכי כיף שיש על מי להישען (:
אנונימית
שואל השאלה:
אוף אני בת! אני ממין נקבה! ותודה לכם (:
אוף אני בת! אני ממין נקבה! ותודה לכם (:
כן כמובן, פנק את כולם בפרח
אם הוא ברא הכל איך הוא בעצמו נוצר?
1-0 לאטאיסם, אין אלוהים.
1-0 לאטאיסם, אין אלוהים.
אנונימי
אנונימי אל תתחיל עם זה שוב, הוא קיים, אף אחד לא ברא את אלוקים או יצר אותו, הוא היה קיים והוא תמיד יהיה קיים, ואל תתחיל שוב עם השאלה של מי ברא אותו.-,-
את כל כך בת 23 שאת עושה סמיילים כמו "><" אני לא אתפלה אם את אפילו בת 12, זה אתר לבני נוער, אם היית בת 23 או שלא היית מאמינה באלוהים או שלא היית נכנסת לפורום הזה.
אני לא קורא לך ספציפית מטומטמת, אני קורא כמעט לכל בני האנוש מטומטמים, נחשי מי אני? אני שכל מהלך, אני מבין הגאונים בדור הזה, חבל שאין יותר כמוני אולי זה גם ימנע את האלימות ויעשו את המריחואנה חוקית.
עד אז כולכם מסכנים שלא יודעים מה זה חיים, תמשיכו להאמין באלוהים, זו התקווה היחידה שלכם.
אני לא קורא לך ספציפית מטומטמת, אני קורא כמעט לכל בני האנוש מטומטמים, נחשי מי אני? אני שכל מהלך, אני מבין הגאונים בדור הזה, חבל שאין יותר כמוני אולי זה גם ימנע את האלימות ויעשו את המריחואנה חוקית.
עד אז כולכם מסכנים שלא יודעים מה זה חיים, תמשיכו להאמין באלוהים, זו התקווה היחידה שלכם.
אנונימי
אוי נו באמת אל תקרא לי טיפשה, ברור? יש לי שכל, ומותר לי להיות פה, אני לא מאלה שעושים את הדברים, אי ניטרלת, ויש לי שכל, נוער של היום, ואל תקרא לי ככה אף פעם, אל תעמיט בערך שלי, אני לא טיפשה או סתומה או משהו כזה, אני אדם עם שכל, זה שאני מאמינה שיש אלוקים לא הופך אותי לחכמה פחות, אני גם חכמה ויודעת כמה דברים. ואני גם חכמה שתדע לך, ואני יודעת מה זה חייםו כל זה.
יודע מה? לא אכפת לי, מצדי, תקרא לי כמה שבא לך, ועצוב שכך, אני יודעת שאני חכמה מספיק ואני לא עובדת על אף אחד, השם הילה 13 היה רק כיוני, סתם שמתי את 13, אוקי, מצדי תקרא לי ותקלל אותי עד מחר, העיקר שאני יודעת שאני חכמה כמו כל אחד, ואני לא טיפשה או מה שמה לא יהיה, אני יודעת שאני למדתי ביסודי ובתיכון, השכלה טובה והיו לי ציונים טובים, בחשבון או באחרים, אי די חכמה. יש לי ידע ממוצע, כך שזה לא מפריע לי מה שתגיד עלי, אתה סתם מבזבז לך את הזמן בלהעליב אותי, אז אני לא אתן לך את העונג והאושר, מצדי תעשה מה שבא לך, לי לא אכפת מה תגיד או תאמר עלי.
ציונים וידע לא קובעים גאונות ואני לא קורא לך טיפשה בפעם השלישית, את פשוט לא גאונה זה הכל, וגם כל מי שמאמין באלוהים לא גאון, יכול להיות שיש להם ידע, יכול להיות שהם מקבלים ציונים טובים או שהם רופאים, עובדים בהייטק וכו', אבל אם הם מאמינים שיש קוסם בשמיים סימן שמשהו לא בסדר אצלכם במוח.
אנונימי
אני גאונה ומשהו כן בסדר אצלי בסדר בראש, ובזה סיימתי, ואתה לא יכול לומר שמי מאמין באלוקים לא גאון או שיש משהו לא בסדר אצלו, תפסיק ותעשה טובה, זה פוגע, אל תתסכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו, אתה לא מכיר אותי אז תפסיק, אל תגיד שכל מי מאמין לא גאון או משהו כזה, קודם נראה אותך מנסה ללכת להרצאות ושיעור תורה, אז תגיד את זה, לילה טוב ואל תגיב יותר אחרי זה, זה פשוט מעצבן אותי שחושבים שמי שמאמין לא גאון או שמשהו לא בסדר אצלו בראש, זה פשוט טעות וסרטיואפי.
אני גר בירושלים ועד גיל 13 הייתי דתי ואבא שלי רב אבל בגיל 14 כבר ברחתי מהבית השגתי עבודה ובגלל שאני שונה משאר בני האדם ומשהו אצלי במוח הוא לא בסדר כי בגיל מוקדם יחסית המצאתי את הסטארטאפ הראשון שלי ונחשי מה? היום אני מליונר.
אם לאמר את האמת הסיבה היחידה שאני באתר הזה היא כדי להכניס קצת אפילו טיפה הגיון לשכל של אנשים כמוך. את חושבת שאת גאונה? תני לי לחדש לך משהו את לא.
אם לאמר את האמת הסיבה היחידה שאני באתר הזה היא כדי להכניס קצת אפילו טיפה הגיון לשכל של אנשים כמוך. את חושבת שאת גאונה? תני לי לחדש לך משהו את לא.
אנונימי
מה זה סטריואפי? רושמים סטראוטיפי
אנונימי
אנונימי - אייזק ניוטון שהיה מגדולי הפיזיקאים וחקר את כל היקום וחוקי הטבע, האמין שיש אלוקים. אתה חושב שאתה יותר חכם ממנו? שיש לו בעיה בשכל ורק אתה חכם?
חלאס עם ההתנשאות הטיפשית שלך, יש מאמינים אינטיליגנטיים בדיוק כמו שיש אתאיסטים אינטיליגנטיים.
אגב עצם ההשוואה שלך בין בורא עולם ל"מאמינה בקסמים" מראה שממש לא למדת את הוויכוח התאיסטי-אתאיסטי לעומק וכל הבעת דעה שלך בעניין נובעת מדעות קדומות או חוסר הבנה.
המשך יום נפלא שיהיה (:
חלאס עם ההתנשאות הטיפשית שלך, יש מאמינים אינטיליגנטיים בדיוק כמו שיש אתאיסטים אינטיליגנטיים.
אגב עצם ההשוואה שלך בין בורא עולם ל"מאמינה בקסמים" מראה שממש לא למדת את הוויכוח התאיסטי-אתאיסטי לעומק וכל הבעת דעה שלך בעניין נובעת מדעות קדומות או חוסר הבנה.
המשך יום נפלא שיהיה (:
יוביי - אשרייך שאת ממשיכה להאמין ואני מבין שזה קשה כשעולות כל מיני שאלות ויש ספקות וכו׳
אבל תקראי את השיחה בקישור מההתחלה ועד הסוף, זה דו שיח בין אתאיסט לה׳ לאחר המוות. האתאיסט שם בעצם נותן כל מיני תירוצים לכפירה שלו וה׳ עונה לו. באמת שהשיחה הזו תענה על כל השאלות שיש לך (כולל זאת) ותעלים לך את כל הספקות, מומלץ ביותר!
אבל תקראי את השיחה בקישור מההתחלה ועד הסוף, זה דו שיח בין אתאיסט לה׳ לאחר המוות. האתאיסט שם בעצם נותן כל מיני תירוצים לכפירה שלו וה׳ עונה לו. באמת שהשיחה הזו תענה על כל השאלות שיש לך (כולל זאת) ותעלים לך את כל הספקות, מומלץ ביותר!
גם את היפנים שהמציאו את הטכנולוגיה, ככתוב ''יעבדוך עמים''
אנונימי
הכל אלוקים ברא.
המפץ הגדול, לא סותר את תורת-ישראל- הכוכבים נבראו.
איך הם נבראו?
המפץ הגדול.
מי ברא אותם?
אלוקים.
זה כמו לשאול:
איך נוצר כסא?
חברו קרש לקרש.
מי יצר את הכסא?
הנגר.
מבין?
ומי ברא את אלוקים?
ב. מי ברא את הבורא?
שאלה מעניינת, אך חשוב קודם להסביר, שגם אילו לא היתה לה תשובה, ויש לה תשובה, היא לא מפריכה את מציאותו, מכיון שחוסר ידע על קיומו, לא מפריך את מציאותו. כמטו שאני לא יודעת מי היה הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא שלי, ולכן אטען כי הוא לא קיים.
2. אלוקים הוא לא מוגבל לחוקי הפיזיקה כמו חומר, מרחב וזמן. ועל כן, כדאי לברוא דבר מסויים- הנברא צריך להיות מוגבל לחוקים אלו, אחרת אי אפשר לברוא אותו, כי אם הנברא לא מוגבל לחוקים אלו, אף פעם לא בראו אותו כי לא היה זמן.. על כן, אלוקים לא נברא, והיה תמיד, גם כשלא היה זמן.
המפץ הגדול, לא סותר את תורת-ישראל- הכוכבים נבראו.
איך הם נבראו?
המפץ הגדול.
מי ברא אותם?
אלוקים.
זה כמו לשאול:
איך נוצר כסא?
חברו קרש לקרש.
מי יצר את הכסא?
הנגר.
מבין?
ומי ברא את אלוקים?
ב. מי ברא את הבורא?
שאלה מעניינת, אך חשוב קודם להסביר, שגם אילו לא היתה לה תשובה, ויש לה תשובה, היא לא מפריכה את מציאותו, מכיון שחוסר ידע על קיומו, לא מפריך את מציאותו. כמטו שאני לא יודעת מי היה הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא של הסבא שלי, ולכן אטען כי הוא לא קיים.
2. אלוקים הוא לא מוגבל לחוקי הפיזיקה כמו חומר, מרחב וזמן. ועל כן, כדאי לברוא דבר מסויים- הנברא צריך להיות מוגבל לחוקים אלו, אחרת אי אפשר לברוא אותו, כי אם הנברא לא מוגבל לחוקים אלו, אף פעם לא בראו אותו כי לא היה זמן.. על כן, אלוקים לא נברא, והיה תמיד, גם כשלא היה זמן.
לזה שקורה למאמינים ברוב כסילותו "טפשים".
חז"ל האמינו באלוקים.
פתגורוס.
רבן גמליאל, רבי עקיבא, שמעיה, אבטליון, נתאי הארבלי, יהושע בן פרחיה, משה רבנו, אברהם אבינו שכבר בגיל 3 הכיר באמונה המונותאיסטית למרות סביבתו הפולטיאסטית!, וכן הלאה וכן הלאה.
וכן, אפילו שלמה המלך שהיה כנאמר "החכם מכל אדם".
לאלוקים יש הוכחות, ולך אין.
חז"ל האמינו באלוקים.
פתגורוס.
רבן גמליאל, רבי עקיבא, שמעיה, אבטליון, נתאי הארבלי, יהושע בן פרחיה, משה רבנו, אברהם אבינו שכבר בגיל 3 הכיר באמונה המונותאיסטית למרות סביבתו הפולטיאסטית!, וכן הלאה וכן הלאה.
וכן, אפילו שלמה המלך שהיה כנאמר "החכם מכל אדם".
לאלוקים יש הוכחות, ולך אין.
לזה שמסרב להאמין שיש קוסם בשמיים, כל הכבוד, נכון מאוד הקב"ה לא קוסם ואפילו אסר בתורה לעסוק בזה, ממש קלעת לדעת תורה.
הוא ''בסה''כ'' בעל הבית,''רק'' המנכ''ל המתפעל את נשימותיך וסדירות וקצב הלב. (מי סופר בכלל..?)
הנה 4 מ ''הלא נבונים'' שבספריו של
ג'יימס הריוט וטרינר וסופר בריטי.~
1.''כל היצורים גדולים כקטנים''
(1972 בארצות הברית, בישראל, בהוצאת זמורה ביתן מודן)
2.''כל הדברים מבהיקים כיפים'' (1974 בארצות הברית, זמורה ביתן מודן בישראל),
3.''כל הדברים, נבונים כמופלאים'' (1977 בארצות הברית, בישראל, זמורה ביתן מודן)
4.''את כולם ברא אלוהים'' (1981 בבריטניה, בישראל, זמורה ביתן מודן)
ממליצה לכבד דעות כאלה, למרות שהם ''רק'' סופרים ובעלי תואר אקדמאי, בלבד... איתך הסליחה על הבורות...
הוא ''בסה''כ'' בעל הבית,''רק'' המנכ''ל המתפעל את נשימותיך וסדירות וקצב הלב. (מי סופר בכלל..?)
הנה 4 מ ''הלא נבונים'' שבספריו של
ג'יימס הריוט וטרינר וסופר בריטי.~
1.''כל היצורים גדולים כקטנים''
(1972 בארצות הברית, בישראל, בהוצאת זמורה ביתן מודן)
2.''כל הדברים מבהיקים כיפים'' (1974 בארצות הברית, זמורה ביתן מודן בישראל),
3.''כל הדברים, נבונים כמופלאים'' (1977 בארצות הברית, בישראל, זמורה ביתן מודן)
4.''את כולם ברא אלוהים'' (1981 בבריטניה, בישראל, זמורה ביתן מודן)
ממליצה לכבד דעות כאלה, למרות שהם ''רק'' סופרים ובעלי תואר אקדמאי, בלבד... איתך הסליחה על הבורות...