37 תשובות
הם רואים בזה זלזול לדת כי בתכלס? אם כבר עושים משהו שקשור לדת אז עד הסוף במובן הזה.
אני מרחמת על הילדה ואני לא יודע למה לאנשים כל כך אכפת, בחירת המשפחה ואף אחד לא אמור לקחת בזה חלק חוץ מהמשפחה.
באמת מסכנה הילדה הקטנה..
אני מרחמת על הילדה ואני לא יודע למה לאנשים כל כך אכפת, בחירת המשפחה ואף אחד לא אמור לקחת בזה חלק חוץ מהמשפחה.
באמת מסכנה הילדה הקטנה..
אישית לא מפריע לי אבל אני מניחה שזה מפריע בגלל שזה מנוגד להלכה אז זה לא לפי הדת היהודית אלא יותר משהו אחר
אני לא מכיר את הסיפור אז מי שקורא את התגובה שלי שיקח את זה בחשבון
יהדות רפורמית זה זלזול ביהדות זה לעשות ממנה צחוק ולהתאים אותה לרצונות שלנו. זה לא מכבד את האנשים שבאמת מאמינים ביהדות ולא בכאילו
יהדות רפורמית זה זלזול ביהדות זה לעשות ממנה צחוק ולהתאים אותה לרצונות שלנו. זה לא מכבד את האנשים שבאמת מאמינים ביהדות ולא בכאילו
אנשים הם פרימיטיביים לפעמים...
אבל לדעתי זה באמת קצת מזלזל או צבוע מצידם. אם אתה מאמין תאמין בכבוד למסורת כמו שצריך או שפשוט אל, זה בסדר(אני אטאיסט)
אבל לדעתי זה באמת קצת מזלזל או צבוע מצידם. אם אתה מאמין תאמין בכבוד למסורת כמו שצריך או שפשוט אל, זה בסדר(אני אטאיסט)
מה הבעיה עם "יהדות" רפורמית? שהם משתמשים בדברים קדושים נטו בשביל אינטרסים חברתיים
מה כואב לאנשים והם נכנסים לחיים של אנשים אחרים
תאמינו בדרך שלכם וזהו
לא צריך להכנס לחיים של אנשים
לדוגמא לי אישית יש כמה בעיות פילוסופיות עם טראנסים אבל אני מכבדת ואדבר באיזו לשון פנייה שהם רוצים ואחקור על זה ובטח שלא אומר להם מה לעשות עם החיים שלהם שיעשו מה שטוב להם
אותו דבר עם אוטובוסים בשבת
לא יהיו אוטובוסים במקומות דתיים ולא מכריחים אותם לעלות עליהם
ולומר שזה אסור לא ישנה את העובדה שזה קורה אז למה להתעלל ולהתבריין
תאמינו בדרך שלכם וזהו
לא צריך להכנס לחיים של אנשים
לדוגמא לי אישית יש כמה בעיות פילוסופיות עם טראנסים אבל אני מכבדת ואדבר באיזו לשון פנייה שהם רוצים ואחקור על זה ובטח שלא אומר להם מה לעשות עם החיים שלהם שיעשו מה שטוב להם
אותו דבר עם אוטובוסים בשבת
לא יהיו אוטובוסים במקומות דתיים ולא מכריחים אותם לעלות עליהם
ולומר שזה אסור לא ישנה את העובדה שזה קורה אז למה להתעלל ולהתבריין
^ עכשיו תפני אליהם במין זכר או נקבה אבל בעתיד יהיו גם פה 100 pronouns ויצפו ממך להשתמש בהם
ובקנדה בכלל יש חוק לא חוקי שילד קטין שרוצה לקחת הורמונים חייב לתת לו
ובקנדה בכלל יש חוק לא חוקי שילד קטין שרוצה לקחת הורמונים חייב לתת לו
שואל השאלה:
מבין שזה מנוגד להלכה ולמסורת. מבין שזה עלול אפילו לזלזל. אבל למה כל השנאה הזאת אפשר לחשוב!! איש איש באמונתו יחייה לא? בואו, גם אתם לא מושלמים, לא שומרים מצוות מקללים מאוננים ומחממים שניצל במיקרו בשבת. למה דווקא זה עד כדי כך גרוע?
מבין שזה מנוגד להלכה ולמסורת. מבין שזה עלול אפילו לזלזל. אבל למה כל השנאה הזאת אפשר לחשוב!! איש איש באמונתו יחייה לא? בואו, גם אתם לא מושלמים, לא שומרים מצוות מקללים מאוננים ומחממים שניצל במיקרו בשבת. למה דווקא זה עד כדי כך גרוע?
^^וזה לא בסדר כמו שילדים קטנים לא הולכים לכלא הילד צריך להכיר את עצמו לפני שהוא עושה החלטות כאלה
כי רובם לא מאמינים באלוקים הם פשוט הולכים לבתי הכנסת שלהם כדי לנגח את היהדות האורתודוקסית (ואגב אני לא מדבר רק על חרדים אלא גם על דתיים לאומיים ומסורתיים)
והדבר השני זה שהיה תיעוד בארצות הברית שה"רבה" הרפורמית קראה בתורה בהפגנה למען פלסטין וכשהיא הגיעה לפסוק "ולזרעך נתתי את הארץ הזאת" (אם אני לא טועה) היא פשוט הנמיכה את הקול
והדבר השני זה שהיה תיעוד בארצות הברית שה"רבה" הרפורמית קראה בתורה בהפגנה למען פלסטין וכשהיא הגיעה לפסוק "ולזרעך נתתי את הארץ הזאת" (אם אני לא טועה) היא פשוט הנמיכה את הקול
^ נכון הם לא באמת מאמינים כי מי שבאמת מאמין לא ישנה דברים בדת לפי הרצון שלו
פרימיטיביות, רואים בזה זלזול.
אני יהודי אורתודוקסי מסורתי ואני מכבד ומעריך את כל הזרמים ביהדות(גם רפורמים וקונסרבטיבים). הם לא פחות יהודים ממני בגלל שהמנהגים שלהם קצת שונים. בסופו של דבר הם אחים שלי והדבר הכי מסוכן שיש זה לשנוא את העם שלך
אני יהודי אורתודוקסי מסורתי ואני מכבד ומעריך את כל הזרמים ביהדות(גם רפורמים וקונסרבטיבים). הם לא פחות יהודים ממני בגלל שהמנהגים שלהם קצת שונים. בסופו של דבר הם אחים שלי והדבר הכי מסוכן שיש זה לשנוא את העם שלך
ואגב אני חרדי אז אתה לא יכול להגיד שאני מחמם שניצל במיקרו בשבת או עושה חטאים אחרים
כי זאת לא היהדות
זלזול בדת
לא יודע על מי אתה מדבר אבל רפורמים וקונסרבטיבים הם יהודים בדיוק כמו אורתודוקסים
כי זה לא אמור להיות ככה
זאת כבר לא היהדות
ועזוב את זה שזה פשוט דוחה
זאת כבר לא היהדות
ועזוב את זה שזה פשוט דוחה
מסכימה איתך^
מה זה
^איזה אחת שעלתה לתורה ולבשה כיפה ותלית וסביבה היו מלא סבתות שגם היו להן כיפות
אוקיי עכשיו הבנתי את המקרה
אם זה היה לא במודע היא סתומה
אם כן אז זה זלזול חמור בדת
אם זה היה לא במודע היא סתומה
אם כן אז זה זלזול חמור בדת
לאלא התכוונתי מה זה יהודיצ רפורמית
יהדות
כי בדרך כלל אנשים מתעצבנים כשלאנשים אחרים אין את החבר הדימיוני שלהם
כי יהדות רפורמית זו לא יהדות
זה יותר גרוע מנוצרים
נוצרים לפחות עוד מכבדים
אבל אישה עם תפילין? אישה עם טלית?
אישה שעולה לתורה? עירוב? חוקים משלהם?
הם אפילו בקושי בעד ירושלים ממה שאני ראיתי, הם עושים חוקים משלהם ולא מה שהתורה והמסורת אומרים, זה ממש כך.
המצאה של הדורות האחרונים, צריך פשוט להיזהר, בדיוק כמו ''יהודי משיחי'' ועוד המצאות שמנסות לשנות את היהדות כי לא נוח לאנשים.
זה יותר גרוע מנוצרים
נוצרים לפחות עוד מכבדים
אבל אישה עם תפילין? אישה עם טלית?
אישה שעולה לתורה? עירוב? חוקים משלהם?
הם אפילו בקושי בעד ירושלים ממה שאני ראיתי, הם עושים חוקים משלהם ולא מה שהתורה והמסורת אומרים, זה ממש כך.
המצאה של הדורות האחרונים, צריך פשוט להיזהר, בדיוק כמו ''יהודי משיחי'' ועוד המצאות שמנסות לשנות את היהדות כי לא נוח לאנשים.
מקים הרפורמים: גייגר הכריז: "ירושלים היא זיכרון מושלמי מהעבר וערש דתנו, אך אין בה תקווה לעתיד. חיים חדשים לא ייוולדו שם. אל נא נפריע את מנוחתה"
אין תקווה? זו העיר הקדושה בעולם, שם אנחנו עתידים לחיות ולהיגאל ובית המקדש השלישי
אין תקווה? זו העיר הקדושה בעולם, שם אנחנו עתידים לחיות ולהיגאל ובית המקדש השלישי
כי הם לוקחים דת ומחרטטים אותה שזו הדת שלנו
זה עושה פנים לתורה
אתה משנה את התורה וזה בעצם איסור מפורש
אתה משנה את התורה וזה בעצם איסור מפורש
הם שינו את התורה והתפילות
הם פשוט זרם פיקמי
יעשו הכל כדי שהנוצרים יקבלו אותם
וגם רוב הרפורמים בכלל לא יהודים, נגיד אמא שלהם לא יהודיה ורק אבא יהודי וכאלה
הם פשוט זרם פיקמי
יעשו הכל כדי שהנוצרים יקבלו אותם
וגם רוב הרפורמים בכלל לא יהודים, נגיד אמא שלהם לא יהודיה ורק אבא יהודי וכאלה
זה לא מפריע לי
הילדה לא עשתה כלום שיעשו את זה אבל למה להפיץ סתם לעשות להם עוול (לא שאני את כל הרפורמה בשקל הזאת)
כי הם עושים דברים אסורים וקוראים לזה יהדות
אנונימי
מישהו יכול לשלוח קישור?
שואל השאלה:
חברים יש לכם טיעונים שחוזרים על עצמם - הם משנים את היהדות נכון. אבל תאמינו לי שהיהדות השתנתה כל כך הרבה פעמים... ובלי קשר, אם אתם מסכימים עם זה או לא, השנאה הזאת לא מוצדקת בשום סיבה, ראיתי שאנשים איחלו לה למות וקראו לה זוnה. אני לא מבין מה הבעיה שלכם לא להתערב בחיים של אנשים אחרים ולהגיד לכולם מה לעשות, ובטח שלא בדרך דוחה כמו זאת.
חברים יש לכם טיעונים שחוזרים על עצמם - הם משנים את היהדות נכון. אבל תאמינו לי שהיהדות השתנתה כל כך הרבה פעמים... ובלי קשר, אם אתם מסכימים עם זה או לא, השנאה הזאת לא מוצדקת בשום סיבה, ראיתי שאנשים איחלו לה למות וקראו לה זוnה. אני לא מבין מה הבעיה שלכם לא להתערב בחיים של אנשים אחרים ולהגיד לכולם מה לעשות, ובטח שלא בדרך דוחה כמו זאת.
^אחות... כל המדינה הזאת קמה בגלל היהדות, היהדות היא מה שמאחד את כולנו החילונים החרדים הדתיים, אי אפשר פשוט ככה לשנות את כל הבסיס ולא לקבל שנאה, בעיה שלהם שזה הופץ
שואל השאלה:
אני גבר לא רואים? המדינה הזאת קמה בגלל הלאום היהודי, לא בגלל הדת היהודית. ואני אישית חושב שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו כל עוד זה לא פוגע באחרים. שילדה תעלה לתורה? שתעלה! למה זה מפריע לכם? האם זה מחלל את הדת והמסורת? כן, בדיוק כמו ששימוש בנייד מחלל, ועוד דוגמות. ולדעתי, שום דבר תמים שלא מזיק לאף אחד ל-א מ-צ-ד-י-ק ש-נ-א-ה.
אני גבר לא רואים? המדינה הזאת קמה בגלל הלאום היהודי, לא בגלל הדת היהודית. ואני אישית חושב שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו כל עוד זה לא פוגע באחרים. שילדה תעלה לתורה? שתעלה! למה זה מפריע לכם? האם זה מחלל את הדת והמסורת? כן, בדיוק כמו ששימוש בנייד מחלל, ועוד דוגמות. ולדעתי, שום דבר תמים שלא מזיק לאף אחד ל-א מ-צ-ד-י-ק ש-נ-א-ה.
שאחיי היקרים כאן לא יטעו בטעות.
שואל השאלה כותב: ''אבל תאמינו לי שהיהדות השתנתה כל כך הרבה פעמים''
ובנוסף כותב: ''השנאה הזאת לא מוצדקת בשום סיבה''
ובנוסף כותב: ''לא להתערב בחיים של אנשים אחרים ולהגיד לכולם מה לעשות''
לטענה הראשונה: היהדות לא משתנה, היהדות היא היהדות, המצוות הן המצוות, התורה היא התורה, מה שהיה לפני אלפי שנים וכולל גם היום. זה שהדור משתנה, מסכים, הדור משתנה, אבל היהדות לא משתנה, כן ישנן הלכות שצריך לפסוק ולהגיד בהתאם לכל דור ודור. אך היהדות לא משתנה. לדוגמה הפלאפון שנכנס לחיינו, זה לא היה פעם, התורה לא מדברת בכלל על פלאפון, אך מכיוון שיש היום, צריך להתאים את עצמנו, האם זה מותר או אסור? האם מותר בשבת? מה כן מותר? וכו' וכו'. היהדות לא משתנה, אלא פשוט ישנם גורמים שצריך להיערך אליהם.
לטענה השניה: אני לא בעד לשנוא אותם וכו', אבל הם אלו שבאים וגונבים מאיתנו את היהדות האמיתית ומשנים אותה, ועוד מזלזלים בה וכופרים ויוצאים אפיקורסים מזלזלים בתלמידי חכמים ובהלכה ובכל התורה שלנו, ופשוט מעוותים אותה לגמרי.
וזה מתחבר לטענה השלישית, שאמרת שלא צריך להתערב להם בחיים, אם מישהו יתערב לך במשפחה, בחיי היום יום שלך, באיך שאתה חי, או נגיד ויהיה לך עכשיו ספר שתכתוב אתה בעצמך, ואלפים ילכו לפיו, ויקראו לה ''יהדות'' ואז פתאום תבוא קבוצה אחרי אלפי שנים ותנסה לשנות ולהשפיע על אחרים ויקראו לה ''יהדות רפורמית'' איך תרגיש? שמנסים לשנות לך את הספר והחוקים ומשפיעים על כל אלו שהלכו לפיך?
כתבת בנוסף: ''המדינה הזאת קמה בגלל הלאום היהודי, לא בגלל הדת היהודית. ואני אישית חושב שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו כל עוד זה לא פוגע באחרים. שילדה תעלה לתורה? שתעלה! למה זה מפריע לכם?''
אין דבר כזה לאום חחח, זו המצאה של בני אדם, ''לאום'' כדי להרגיש שייך למסגרת כי הם לא מאמינים, שייכים לעם, אין דבר כזה לאום ומעולם לא היה, כל ההיסטוריה ואבות אבותינו, היו מקיימים את היהדות, שהיא דרך חיים, אם תרצה תקרא לזה גם דת. דת היהדות. הלאום צץ בשנים האחרונות בטענה לאנשים חילונים לרוב או לא מאמינים כי הם לא רוצים להיות פשוט חלק יענו מהדרך של אבות אבותם וכל מה שאנחנו בעצם.
רק מציין שהמדינה גם הוקמה בזכות הספר הקדוש התנ''ך
ואני מצטט את בן גוריון גם:
"ועדת פיל" דנה בשנת תרצ"ז 1937 ב"תכנית החלוקה" של ארץ ישראל. דוד בן
גוריון נשאל על ידי יושב ראש הוועדה הלורד פיל, אם ברשותו קושאן שטר
בעלות[ המוכיח שעם ישראל הוא בעל הבית של ארץ ישראל. בן גוריון נטל את
התנ"ך שהיה מונח על השולחן ואמר: "רבותי, זה הקושאן שלנו על ארץ ישראל. מסמך
לא פחות חשוב מפיסת נייר עליו חתום פקיד הטאבו. זהו מסמך הכתוב בספר
הספרים, ובו ניתנה הארץ לאבי האומה - אברהם אבינו". מנוף, חוברת דת ומדינה פרק ט'
עמוד 22
אז כן, המדינה הוקמה עבור היהדות, שורש יהודי, דת יהדות, אין דבר כזה לאום
תשאל אדם בחו''ל מיהו יהודי הוא לא יגיד לך.... אה לאום!
אלא מישהו עם כיפה, כובע, שמע ישראל, מושגים שהם מכירים
הכל מאיפה? דת!
90% מכל הסבא וסבתא רבות שלנו הם היו שומרי תורה ומצוות ואני מוכן להתערב על כך תעשו מחקר.
כך שאל תנסו לשנות אותנו ואת היהדות ולמה המדינה הוקמה והאמונה שלנו באלוקים שזה כל מהותנו בתור יהודים
אה, ויהודי ''שבט יהודה'' ומוזכר גם ב''מגילת אסתר'' שזה בעצם מתוך התנ''ך, שזה בעצם דת.
רק הערה קטנה, היא אכן הוקמה עבור העם היהודי - דת, למרות שהמטרה שלהם הייתה שונה לחלוטין עוד של הרצל בזמנו, שרצה שנידמה לנצרות ולא תהיה פה באמת תורה ויהדות.
הוקמה עבור היהודים דת
למרות שמטרתם הייתה אחרת לצערנו הרב
וזו אחת הסיבות שיהודי באמת וחרדים וגם דתיים לא חוגגים יום העצמאות
שואל השאלה כותב: ''אבל תאמינו לי שהיהדות השתנתה כל כך הרבה פעמים''
ובנוסף כותב: ''השנאה הזאת לא מוצדקת בשום סיבה''
ובנוסף כותב: ''לא להתערב בחיים של אנשים אחרים ולהגיד לכולם מה לעשות''
לטענה הראשונה: היהדות לא משתנה, היהדות היא היהדות, המצוות הן המצוות, התורה היא התורה, מה שהיה לפני אלפי שנים וכולל גם היום. זה שהדור משתנה, מסכים, הדור משתנה, אבל היהדות לא משתנה, כן ישנן הלכות שצריך לפסוק ולהגיד בהתאם לכל דור ודור. אך היהדות לא משתנה. לדוגמה הפלאפון שנכנס לחיינו, זה לא היה פעם, התורה לא מדברת בכלל על פלאפון, אך מכיוון שיש היום, צריך להתאים את עצמנו, האם זה מותר או אסור? האם מותר בשבת? מה כן מותר? וכו' וכו'. היהדות לא משתנה, אלא פשוט ישנם גורמים שצריך להיערך אליהם.
לטענה השניה: אני לא בעד לשנוא אותם וכו', אבל הם אלו שבאים וגונבים מאיתנו את היהדות האמיתית ומשנים אותה, ועוד מזלזלים בה וכופרים ויוצאים אפיקורסים מזלזלים בתלמידי חכמים ובהלכה ובכל התורה שלנו, ופשוט מעוותים אותה לגמרי.
וזה מתחבר לטענה השלישית, שאמרת שלא צריך להתערב להם בחיים, אם מישהו יתערב לך במשפחה, בחיי היום יום שלך, באיך שאתה חי, או נגיד ויהיה לך עכשיו ספר שתכתוב אתה בעצמך, ואלפים ילכו לפיו, ויקראו לה ''יהדות'' ואז פתאום תבוא קבוצה אחרי אלפי שנים ותנסה לשנות ולהשפיע על אחרים ויקראו לה ''יהדות רפורמית'' איך תרגיש? שמנסים לשנות לך את הספר והחוקים ומשפיעים על כל אלו שהלכו לפיך?
כתבת בנוסף: ''המדינה הזאת קמה בגלל הלאום היהודי, לא בגלל הדת היהודית. ואני אישית חושב שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו כל עוד זה לא פוגע באחרים. שילדה תעלה לתורה? שתעלה! למה זה מפריע לכם?''
אין דבר כזה לאום חחח, זו המצאה של בני אדם, ''לאום'' כדי להרגיש שייך למסגרת כי הם לא מאמינים, שייכים לעם, אין דבר כזה לאום ומעולם לא היה, כל ההיסטוריה ואבות אבותינו, היו מקיימים את היהדות, שהיא דרך חיים, אם תרצה תקרא לזה גם דת. דת היהדות. הלאום צץ בשנים האחרונות בטענה לאנשים חילונים לרוב או לא מאמינים כי הם לא רוצים להיות פשוט חלק יענו מהדרך של אבות אבותם וכל מה שאנחנו בעצם.
רק מציין שהמדינה גם הוקמה בזכות הספר הקדוש התנ''ך
ואני מצטט את בן גוריון גם:
"ועדת פיל" דנה בשנת תרצ"ז 1937 ב"תכנית החלוקה" של ארץ ישראל. דוד בן
גוריון נשאל על ידי יושב ראש הוועדה הלורד פיל, אם ברשותו קושאן שטר
בעלות[ המוכיח שעם ישראל הוא בעל הבית של ארץ ישראל. בן גוריון נטל את
התנ"ך שהיה מונח על השולחן ואמר: "רבותי, זה הקושאן שלנו על ארץ ישראל. מסמך
לא פחות חשוב מפיסת נייר עליו חתום פקיד הטאבו. זהו מסמך הכתוב בספר
הספרים, ובו ניתנה הארץ לאבי האומה - אברהם אבינו". מנוף, חוברת דת ומדינה פרק ט'
עמוד 22
אז כן, המדינה הוקמה עבור היהדות, שורש יהודי, דת יהדות, אין דבר כזה לאום
תשאל אדם בחו''ל מיהו יהודי הוא לא יגיד לך.... אה לאום!
אלא מישהו עם כיפה, כובע, שמע ישראל, מושגים שהם מכירים
הכל מאיפה? דת!
90% מכל הסבא וסבתא רבות שלנו הם היו שומרי תורה ומצוות ואני מוכן להתערב על כך תעשו מחקר.
כך שאל תנסו לשנות אותנו ואת היהדות ולמה המדינה הוקמה והאמונה שלנו באלוקים שזה כל מהותנו בתור יהודים
אה, ויהודי ''שבט יהודה'' ומוזכר גם ב''מגילת אסתר'' שזה בעצם מתוך התנ''ך, שזה בעצם דת.
רק הערה קטנה, היא אכן הוקמה עבור העם היהודי - דת, למרות שהמטרה שלהם הייתה שונה לחלוטין עוד של הרצל בזמנו, שרצה שנידמה לנצרות ולא תהיה פה באמת תורה ויהדות.
הוקמה עבור היהודים דת
למרות שמטרתם הייתה אחרת לצערנו הרב
וזו אחת הסיבות שיהודי באמת וחרדים וגם דתיים לא חוגגים יום העצמאות