24 תשובות
כי אנחנו לא מבינים מספיק, מבחינתינו זה כזה מה שאמורים לעשות אז עושים את זה
אנונימית
מוזמן לפרטי אם תרצה
לא הייתי סומך על שיפוטו של חסיד מדע באשר למהם טיעונים טובים ומה הם לא. הרי חסיד המדע יכחיש במרץ כשלים כמו בעיית האינדוקציה והמזלג של יום, ולכן בנקל ייפול לאוניברסליזציה של טענות, כמו, סתם זורק, "f=ma" או "כל הדתיים והמאמינים..".
אין פה הרבה חבר'ה מאמינים שמאוד מתעמקים בנושאים הללו. תוכל לחפש יותר באתרים עם טווח גילים גדול יותר, כמו האתר fxp. שמה גם תמצא אתאיסטים משכילים יותר.
שואל השאלה:
^^^ הרבה מילים גבוהות, מה הגיוני למשל בפתיחת ים בעזרת משאב רוח שיוצא מהאף?
^^^ הרבה מילים גבוהות, מה הגיוני למשל בפתיחת ים בעזרת משאב רוח שיוצא מהאף?
אנונימי
לישות אלוהית, זה הגיוני. זה פשוט נשמע לא נכון כי זה נשמע כמו סיפורי אגדות.
שואל השאלה:
זה כתוב בספר שלך...
זה כתוב בספר שלך...
אנונימי
^^^^^אם עבור חסיד מדע אינדוקציה היא מילה גבוהה אז כנראה שאתה גם לא מבין מה הגיוני במשוואת ההמרה היחסותית בין אנרגיה לחומר שמתנוססת כנראה על חולצתך (שהרי שום דבר לא הגיוני בה, מלבד אינדוקציה). ואז תמוה למה אתה תוהה על איך אדם קרע את הים כאשר אתה מאמין באמונה תמימה חסרת רציונל בכך שהחתול הוא היכולת שלו לצוד עכברים.
שואל השאלה:
או שבמקום להתרברב במילים תתחיל להסביר
או שבמקום להתרברב במילים תתחיל להסביר
אנונימי
^^^למה שאפסיק? אין מגוחך לראות מאמין מדע לא רציונלי שנלחם בעוז כנגד מאמינים כאחרון הפנאטים. אין במסרים האחרונים שלי שום דבר שלא אמור להיות מובן לאדם שמכיר מדע ברמה בסיסית, אלו לא מילים גבוהות כי אם מילים טכניות. תלמד, תבוא וננהל שיח.
^מדובר במינוח טכני, משוואת ההמרה בין אנרגיה לחומר היא אותה משוואה שאתם משננים ללא הבנה (אם הייתם מבינים לא הייתם מתרעמים כל כך, אם הייתי רושם את המשוואה בנוסח המתמטי גם לא הייתם מתרעמים כי אז היא הייתה מוכרת לכם). איך אפשר לנהל שיח אם מישהו שלא מכיר לא מינוח מדעי טכני ולא מינוח דתי טכני? מה אני אמור לומר, "אלוהים יותר הגיוני מפיצוץ" ואתה תשיב לי שפיצוץ הגיוני יותר? טמטום.
^מדובר במינוח טכני, משוואת ההמרה בין אנרגיה לחומר היא אותה משוואה שאתם משננים ללא הבנה (אם הייתם מבינים לא הייתם מתרעמים כל כך, אם הייתי רושם את המשוואה בנוסח המתמטי גם לא הייתם מתרעמים כי אז היא הייתה מוכרת לכם). איך אפשר לנהל שיח אם מישהו שלא מכיר לא מינוח מדעי טכני ולא מינוח דתי טכני? מה אני אמור לומר, "אלוהים יותר הגיוני מפיצוץ" ואתה תשיב לי שפיצוץ הגיוני יותר? טמטום.
לא ראיתי אתאיסט פה שמביא טענות הגיוניות או מוכן לנהל שיח רציני מבלי להשתמש בעלבונות וזלזול..
אם יש לך שאלות באמונה ובדת אתה אמור לפנות לרב
אם יש לך שאלות באמונה ובדת אתה אמור לפנות לרב
שואל השאלה:
^^^^ סימפ
^^^^ סימפ
אנונימי
שואל השאלה:
^^^^ בכל מקרה, אתה מוזמן לעלות טיעונים
^^^^ בכל מקרה, אתה מוזמן לעלות טיעונים
אנונימי
^ אין סיבה לדון עם אתאיסטים שמזלזלים, זה כמו לדון עם קיר, רק הרבה יותר גרוע
אם יש לך שאלות באמונה אתה אמור לפנות לרב
כמו שאם יש לך שאלות ברפואה אתה פונה לרופא , לא?
אם יש לך שאלות באמונה אתה אמור לפנות לרב
כמו שאם יש לך שאלות ברפואה אתה פונה לרופא , לא?
^ הוכחת את דבריי, תודה ויום טוב
אין לי זמן לבזבז על אנטישמים\אנשים מלאי שנאה שלא יודעים לנהל דיון כמו בני אדם
לא מפתיע שאתה מאנונימי..
אין לי זמן לבזבז על אנטישמים\אנשים מלאי שנאה שלא יודעים לנהל דיון כמו בני אדם
לא מפתיע שאתה מאנונימי..
אני לא מבין למה אתם יוצאים עליהם (מדבר אל שואל השאלה ואל האנונימי בתגובות).
אתם סתם מזלזלים באמונה של אנשים בלי סיבה.
אתם סתם מזלזלים באמונה של אנשים בלי סיבה.
הם לא ענו כמו ילדים קטנים, ואתם תקפתם קודם.
לא מדבר על תפוחי
^^^^חבר, תתבגר. אינדוקציה עומדת בבסיס המתודה המדעית, ממש כמו ניסויים, הפשטות ומתמטיזציה, אם אתה לא מכיר אותה ואת הבעיות הכרוכות בה אין לך שום יכולת לנהל דיון שמשווה בין "אגדות להישגי המדע". למה ציפית? שאתה תגיד "נחש מדבר עם גפיים" ואני אשיב לך שזאת אמונה וכולנו נלך יחד אל השקיעה? זה באמת גובל בטמטום. הסיבה שלא אתה ולא שואל השאלה נתקלתם בטיעונים טובים היא כי אין לכם מושג על מה אתם מדברים, אז רק אלו שאין להם גם מושג פונים אליכם. דבר ראשון זה לפרק את עמדות המוצא ליסודותיהן, הצבעה על בעיות בעמדה הנגדית ושבח לעמדה בה אתם מחזיקים (כפי שאתם עשיתם כשהגחכתם את סיפורי המקרא והאדרתם את הישגי המדע, ובצדק, כך אמור להתנהל דיון). הבעיה שלכם היא שעוד לא נתקלתם באנשים שמכירים מעט את בעיות המדע ולא מביאים עליו ביד בעיוורון, עד כדי שלא שמעתם על אינדוקציה, ואז אתם נכנסים לשוק ובטוחים שמדובר בעשן של מילים. מביך, כמו רוב מוחלט של עובדי האליל המדעי באתר שבהם נתקלתי.
חחחחחח איזו תגובה טובה^^
אנונימי,
בקצרה, יצאתם דבעים. אתם התחלתם את כל זה.
בקצרה, יצאתם דבעים. אתם התחלתם את כל זה.
^^^^לך לבני ברק איפה שמאמינים בנחשים בעלי גפיים או לשיעור "מדעי החיים" באיזו כיתה ד' בתל אביב איפה שהאבולוציה היא תאוריה שירדה בסיני, רק במקומות האלו תוכל לנהל דיונים עם אנשים אחרים. כרגע אתה מתווכח עם עצמך בגבולות הדמיוניים שלך. אם אתה באמת רוצה לנהל דיון אמיתי, כל אחד יפרוס את הנחות היסוד של השקפתו, הן בדת והן במדעים, ונתפלמס על בסיס לוגיקה בריאה וטובה. כמו שאני לא הגבתי לך שאתה טיפש שמאמין שיש תנועה מהעתיד לעבר או שלאישה בהיריון יש דג ברחם אלא התייחסתי למתודה המדעית גופא - כך אתה תתייחס לרציונל הדתי גופא ולא לאיזה סיפור שנשמע לך מגוחך (אלא אם כן אתה מעוניין שנשחק בדמגוגיה כמו שני פוליטיקאים, אני זורם גם על זה).
כי הם לא יודעים לקבל דעות שונות משלהם
לא כולם, אבל הרוב המוחלט כן. בעיקר בגלל שלא מתעמקים בנושא יותר מדי ואז בורחים כשאתה מביא להם התנגדות טובה.
אני לא חושב שיש טיעונים טובים לקיום אלוהים, אבל אני כן חושב שיש טוענים טובים במידה מסוימת.
אני לא חושב שיש טיעונים טובים לקיום אלוהים, אבל אני כן חושב שיש טוענים טובים במידה מסוימת.