20 תשובות
ברור
אני אתאיסטית וקראתי זה מעניין אין שום בעיה בלהסתקרן מדברים אחרים במקום להיות ראש בקיר
אבל עדיף לקרוא באינטרנט מאשר לקנות
אני אתאיסטית וקראתי זה מעניין אין שום בעיה בלהסתקרן מדברים אחרים במקום להיות ראש בקיר
אבל עדיף לקרוא באינטרנט מאשר לקנות
שואל השאלה:
זהו ראיתי שיש אתר ששולח הביתה בחינם לגמרי בלי משלוח בלי כלום
זהו ראיתי שיש אתר ששולח הביתה בחינם לגמרי בלי משלוח בלי כלום
אנונימית
זה בסדר כל עוד זה לא על מנת להצטרף לדת חדשה
גם הרב אצלנו בבית הספר חקר הרבה על הנצאות האיסלאם הבודהיזם ועוד..
גם הרב אצלנו בבית הספר חקר הרבה על הנצאות האיסלאם הבודהיזם ועוד..
שואל השאלה:
לא, זה רק מתוך סקרנות
לא, זה רק מתוך סקרנות
אנונימית
אני לא חושבת שיש איזו בעיה.
הלוואי שגם המוסלמים היו פותחים את התנ"ך והיו רואים את האמת במקום להיות ראש בקיר.
הלוואי שגם המוסלמים היו פותחים את התנ"ך והיו רואים את האמת במקום להיות ראש בקיר.
שואל השאלה:
לגמרי. ❤
לגמרי. ❤
אנונימית
זה לתמוך בעבודה זרה
שואל השאלה:
למה?
למה?
אנונימית
כי הספר הזה הוא ספר של עבודה זרה
כשאת קונה אותו את מחזקת ידי עובדי עבודה זרה
כשאת קונה אותו את מחזקת ידי עובדי עבודה זרה
שואל השאלה:
לא זה ספר שמיוצר על ידי ישראלים
לא זה ספר שמיוצר על ידי ישראלים
אנונימית
הרמב"ם כתב בצורה מפורשת שאסור לקרוא ספרים של עובדי עבודה זרה, גם אם אתה לא בא לעבוד אותה כי זה מושך:
"סְפָרִים רַבִּים חִבְּרוּ עוֹבְדֵי כּוֹכָבִים בַּעֲבוֹדָתָהּ הֵיאַךְ עִקַּר עֲבוֹדָתָהּ וּמַה מַּעֲשֶׂיהָ וּמִשְׁפָּטֶיהָ. צִוָּנוּ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁלֹּא לִקְרוֹת בְּאוֹתָן הַסְּפָרִים כְּלָל וְלֹא נְהַרְהֵר בָּהּ וְלֹא בְּדָבָר מִדְּבָרֶיהָ. וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בִּדְמוּת הַצּוּרָה אָסוּר שֶׁנֶּאֱמַר (ויקרא יט, ד) "אַל תִּפְנוּ אֶל הָאֱלִילִים". וּבָעִנְיָן הַזֶּה נֶאֱמַר (דברים יב, ל) "וּפֶן תִּדְרשׁ לֵאלֹהֵיהֶם לֵאמֹר אֵיכָה יַעַבְדוּ", שֶׁלֹּא תִּשְׁאַל עַל דֶּרֶךְ עֲבוֹדָתָהּ הֵיאַךְ הִיא אַף עַל פִּי שֶׁאֵין אַתָּה עוֹבְדָהּ, שֶׁדָּבָר זֶה גּוֹרֵם לְהִפָּנוֹת אַחֲרֶיהָ וְלַעֲשׂוֹת כְּמָה שֶׁהֵן עוֹשִׂין שֶׁנֶּאֱמַר" וְאֶעֱשֶׂה כֵּן גַּם אָנִי" (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ב).
זאת משנה מפורשת שהקורא בספרים חיצוניים אין לו חלק לעולם הבא (סנהדרין צ ע"א).
"סְפָרִים רַבִּים חִבְּרוּ עוֹבְדֵי כּוֹכָבִים בַּעֲבוֹדָתָהּ הֵיאַךְ עִקַּר עֲבוֹדָתָהּ וּמַה מַּעֲשֶׂיהָ וּמִשְׁפָּטֶיהָ. צִוָּנוּ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁלֹּא לִקְרוֹת בְּאוֹתָן הַסְּפָרִים כְּלָל וְלֹא נְהַרְהֵר בָּהּ וְלֹא בְּדָבָר מִדְּבָרֶיהָ. וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בִּדְמוּת הַצּוּרָה אָסוּר שֶׁנֶּאֱמַר (ויקרא יט, ד) "אַל תִּפְנוּ אֶל הָאֱלִילִים". וּבָעִנְיָן הַזֶּה נֶאֱמַר (דברים יב, ל) "וּפֶן תִּדְרשׁ לֵאלֹהֵיהֶם לֵאמֹר אֵיכָה יַעַבְדוּ", שֶׁלֹּא תִּשְׁאַל עַל דֶּרֶךְ עֲבוֹדָתָהּ הֵיאַךְ הִיא אַף עַל פִּי שֶׁאֵין אַתָּה עוֹבְדָהּ, שֶׁדָּבָר זֶה גּוֹרֵם לְהִפָּנוֹת אַחֲרֶיהָ וְלַעֲשׂוֹת כְּמָה שֶׁהֵן עוֹשִׂין שֶׁנֶּאֱמַר" וְאֶעֱשֶׂה כֵּן גַּם אָנִי" (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ב).
זאת משנה מפורשת שהקורא בספרים חיצוניים אין לו חלק לעולם הבא (סנהדרין צ ע"א).
אנונימי
^^זה שהם ישראלים לא אומר שהם לא עובדי עבודה זרה...
^זה נותן להם לגיטימציה לפעול יותר
^זה נותן להם לגיטימציה לפעול יותר
^זה יהודים משיחיים כנראה
אבל עדיין היא אמרה שהם שולחים בחינם אז זה לא נותן להם כלום גם ככה
אבל עדיין היא אמרה שהם שולחים בחינם אז זה לא נותן להם כלום גם ככה
טכנית לפי היהדות אסור אז אם הדת חשובה לך אז את לא יכולה
אבל אם זה לא משנה לך, לקרוא ספרים של דתות אחרות זה אף פעם לא דבר רע, ממליץ גם על הקוראן, ממה שאני הבנתי זה לא נחשב עבודה זרה
אבל אם זה לא משנה לך, לקרוא ספרים של דתות אחרות זה אף פעם לא דבר רע, ממליץ גם על הקוראן, ממה שאני הבנתי זה לא נחשב עבודה זרה
לא בסדר בכלל.
למה לקרוא את הזיוף? תלכי ישר לאמת!!
אמת=תנך
למה לקרוא את הזיוף? תלכי ישר לאמת!!
אמת=תנך
אנונימית
שאלה יפה קודם כל למה מטרת הקריאה (האם את/ה יהודי/ה שרוצה לראות או לנסות דתות אחרות? אם כן כמובן שלא כי בגלל השילוש של הנצרות - היא נחשבת עבודה זרה) האם זה בשביל לבדוק סברות מסוימות בקשר לנצרות? אם כן אני מניח שמותר אבל רצוי להתייעץ עם רב או תלמיד חכם על זה וגם להגיד להם למה בדיוק את/ה רוצה לקרוא את הספר
אנונימי
איסור עבודה זרה!
אנונימי
זה ממש לא בסדר
אם נותנים לך משהו בחינם, את המוצר.
זה אסור ע''פ ההלכה ויש גם ציווי להעביר גילולים מן הארץ. אם בא לידך לזרוק.
זה אסור ע''פ ההלכה ויש גם ציווי להעביר גילולים מן הארץ. אם בא לידך לזרוק.
מציע הרבה הרבה יותר לפתוח את הספר בגן האמונה של הרב ארוש.
זה וואו של ספר ותורגם בכל השפות.
אני בן תורה שעוזר לכולם. מוזמנים לפנות ולהיעזר.
זה וואו של ספר ותורגם בכל השפות.
אני בן תורה שעוזר לכולם. מוזמנים לפנות ולהיעזר.