14 תשובות
קראים
וכן זה כפירה, התורה שבעל פה היא חלק מהתורה.
וכן זה כפירה, התורה שבעל פה היא חלק מהתורה.
מה זה חא מאמינים בתורה שבעל פה שינחתו למציאות דחוף אבל זה כפירה של השמחות
אנונימית
שואל השאלה:
^^ כל הספרים שמדברים על המצוות של התורה יותר בעומק עם יותר פרטים, לדוגמה את בטח מכירה את התלמוד.
^^ כל הספרים שמדברים על המצוות של התורה יותר בעומק עם יותר פרטים, לדוגמה את בטח מכירה את התלמוד.
מה זה התורה שבעל פה
מה שבכתב מוכח וכתוב
מה שבעל פה אי אפשר לדעת איזה שינויים זה עבר במהלך הדורות, כמו המשחק שמעבירים מילה מאוזן לאוזן ובסוף בכלל מתקבלת מילה אחרת.. בכל מקרה לא מתווכחת איתך ולא נכנסת איתך לדיון כל אחד והאמונה שלו :)
מה שבעל פה אי אפשר לדעת איזה שינויים זה עבר במהלך הדורות, כמו המשחק שמעבירים מילה מאוזן לאוזן ובסוף בכלל מתקבלת מילה אחרת.. בכל מקרה לא מתווכחת איתך ולא נכנסת איתך לדיון כל אחד והאמונה שלו :)
אה עכשיו הבנתי
קראים
והם ממש לא כופרים
הם פשוט מאמינים בתורה שבכתב ולא בתורה שבעל פה שהיא לא מוכחת, כל רב יכול להמציא תודה בעל פה משלו..
והם ממש לא כופרים
הם פשוט מאמינים בתורה שבכתב ולא בתורה שבעל פה שהיא לא מוכחת, כל רב יכול להמציא תודה בעל פה משלו..
^מי שלמד משהו יודע. מי שחי לפי מה שהוא ממציא בראש שלו לא יודע מה זה טוב ולכן יגיד לאחרים לעשות להיפך ממנו בידיעה שאחד בוודאות טועה.
אגב אני לא האנונימי ממקודם.
אגב אני לא האנונימי ממקודם.
אנונימי
קיים לצערנו הרב.
ואגב זה די סותר...
אם בתורה שבכתב כתוב להקשיב לתורה שבעל פה, איפה הסיבוך פה?
הם בעיקרון "דתי לפי דעתי", מחפשים הקלות ולא את דרך האמת.
לא מומלץ להיות כזה, זו כפירה גמורה בהשם יתברך שהוא בעצמו נתן גם את התורה שעל פה!!
ואגב זה די סותר...
אם בתורה שבכתב כתוב להקשיב לתורה שבעל פה, איפה הסיבוך פה?
הם בעיקרון "דתי לפי דעתי", מחפשים הקלות ולא את דרך האמת.
לא מומלץ להיות כזה, זו כפירה גמורה בהשם יתברך שהוא בעצמו נתן גם את התורה שעל פה!!
אנונימית
אתם נולדתם לפי מה שחינכו אתכם, אתם למדתם דבר אחד אבל אתם לא מכירים את הצדדים האחרים, תלמדו תרחיבו את הידע, לכו לשומרוני או קראי ותלמדו קצת
זה שיחה שלא תגמר ותמיד יהיה לצד השני מה לומר
זה שיחה שלא תגמר ותמיד יהיה לצד השני מה לומר
^ מוכחת והיא קיימת מדורי דורות מאז שקיבלנו את התורה: תורה בכתב עם תורה שבעל פה. זה לא שבאיזה דור החליטו להמציא תורה שבעל פה והעם בלע את זזה בלי שום מסורת לפני, אלא זאת קבלה מדורי דורות, אז לא כל רב יכול להמציא. אם כבר, צדוקים ובייתים וכותים הם אלה שהחליטו להכחיש.
אי אפשר לקיים תורה בכתב בלי תורה שבעל פה: לא יודעים מה נקרא "מלאכה" בשבת, לא יודעים הלכות שחיטה, הלכות תפילין, הלכות ציצית.
אי אפשר לקיים תורה בכתב בלי תורה שבעל פה: לא יודעים מה נקרא "מלאכה" בשבת, לא יודעים הלכות שחיטה, הלכות תפילין, הלכות ציצית.
אנונימי
לא, זו כפירה לא להאמין בתורה שבעל פה
היו בעבר מספר כתות כאלו, שומרונים וקראים, שכביכול קיימו את שבכתב (ולא עשו את זה טוב במיוחד)
(אנונימי אחר)
היו בעבר מספר כתות כאלו, שומרונים וקראים, שכביכול קיימו את שבכתב (ולא עשו את זה טוב במיוחד)
(אנונימי אחר)
אנונימי
חחח מי אתה שתקבע מה טוב ומה לא
כל אחד יחיה איך שהוא מאמין ואיך שהוא גדל
וזה לא היו בעבר, הם גם קיימים כיום
כל אחד יחיה איך שהוא מאמין ואיך שהוא גדל
וזה לא היו בעבר, הם גם קיימים כיום
^אותו דבר יגיד חמאסניק שגדל ככה
לא טיעון גאוני במיוחד...
לא טיעון גאוני במיוחד...
אנונימי
באותו הנושא: