2 תשובות
זה שיש שתי סיבות הסיבה הראשונה הייתה סיבה דתית שבני ישראל התפללו לאלילים אחרים, והסיבה השניה הייתה מדינית
סיבתיות כפולה פירושה, שיש שתי סיבות להתרחשות, לאירועים שקרו.
סיבה אחת - טבעית, מתאימה לחשבונות האנושיים, לשיקולים המדיניים, לתככים פוליטיים, לבריתות צבאיות וכדומה. השיקולים האנושיים הם שהובילו לאירועים ולתוצאות שלהם.
סיבה שנייה - רוחנית, תוצאות רוחניות על מעשים אנושיים.
מגיע לאדם או לעם שכר עם מעשה טוב שעשה, אז ההשגחה האלוהית הובילה לכך שמצבו ישתפר. וגם ההפך, מגיע לאדם או לעם עונש על מעשה רע שעשה, אז ההשגחה האלוהית הובילה לכך שמצבו יהיה רע יותר.
סיבה אחת - טבעית, מתאימה לחשבונות האנושיים, לשיקולים המדיניים, לתככים פוליטיים, לבריתות צבאיות וכדומה. השיקולים האנושיים הם שהובילו לאירועים ולתוצאות שלהם.
סיבה שנייה - רוחנית, תוצאות רוחניות על מעשים אנושיים.
מגיע לאדם או לעם שכר עם מעשה טוב שעשה, אז ההשגחה האלוהית הובילה לכך שמצבו ישתפר. וגם ההפך, מגיע לאדם או לעם עונש על מעשה רע שעשה, אז ההשגחה האלוהית הובילה לכך שמצבו יהיה רע יותר.