172 תשובות
המון טוב
היא תשאר אותו דבר
שואל השאלה:
למה רק טוב?
אנונימי
הברכה ששורה פה במדינה תעבור לאן שהם עוזבים
לא תהיה מדינה
יהיה יותר טוב במדינה
אז למה לצבא הם לא הולכים?
כל מי שאומר שיהיה טוב, אתם שונאי חינם.
חכו ותראו שאם כולנו (החרדים והדתיים) נרד מהארץ אתם תתחננו שנעלה חזרה
המדינה תקרוס
לא יהיה מדא נורמלי, עזר מציון, איחוד הצלה,ידידים, יד שרה
החרדים תורמים המון נכון שהם פחות בצבא אבל עדין בתחומים אחרים חשובים לא פחות
שואל השאלה:
שכחתם את זק"א?
מי יטפל בגופות? מי יעמיס מעל ל40 גופות באוטו אחד באמצע שדה קרב עם מחבלים???
איפה האנשים הפשוטים שיעשו את זה? הרוב לא ישאו את המראות ויתאבדו.
פה החרדים מאמינים בה' ובוטחים בו שיתן להם רפואה, כוח ומוח.
הם מתפללים על עם ישראל כל יום- כל היום.
אנונימי
דון
למה אבל אתה מכליל?
אתה מכיר את הציבור הזה מקרוב בכלל?
95 אחוז מהנשים עובדות, 60 אחוז מהגברים גם עובדים
רובם מתנדבים בארגונים כמו מדא, זק"א, ידידים
אז אולי הם לא מתגייסים לצבא אבל הם תורמים בהרבה דרכים אחרות

אז אל תגיד לאחרים שהם שטןפי מח כשאתה אוכל כמו תינוק את כל מה שהתקשורת אומרת
לא תהיה מדינה
סוף העולם ככל הנראה
מה תעשו בלי כל התפילות שלהם עליכם
don quixote, בוא תסביר לי למה אתה חושב שאני מנותק?
איזה מגזימים כולכם פה איי איי סוף העולם כולה חרידים
אנונימית
נו שיעזבו כבר
לא תיהיה מדינה אנחנו לא נשרוד מציאות החרדים הם חלק נכבד מהמדינה עם כל הארגוני חסד וכל המשק ההייטק וכו' זה חלק נכבד מהחרדים אז טכנית המדינה תקרוס ואז לא יהיה מי שיעזור פה במדינה מי יעזור לנו הבדואים ישחטו לנו כבשים בקיצור אם החרדים לא תורמים בצבא למרות שחלק נכבד מהם משרת בצבא הם גם מגנים עלינו בלימוד התורה וגם עוזרים לנו במשק ובכלכלת המדינה אז לא לחרטט ולהגיד שלא צריך אותם כי חייב אותם אם זה בלימוד תורה ואם זה בשביל לשמור על המדינה החרדים הם חלק מהעם ובזכותם אנחנו פה
אנונימי
הזאת שאובססית: אני לא הייתי אומרת אז זה בגלל שכול הצדקות שהם עושים זה כסף שלנו שהממשלה נותת לנו לשלם ואז מעבירה את זה לחרדים.
חרידים הם חושבים שמגיע להם הכל בגלל התפילות שלהם ,הם חיים בלי פחד ועושים מה שבראש שלהם . כל חרידי שפגשתי כשהייתי באוטו פשוט עובר מבלי להסתכל ימין או שמאל חושבים ש ה' תמיד מגן עליהם והם כלכך חוצפנים .. חייתי מספיק בשביל להבין את זה
שואל השאלה:
כי ה' באמת שומר עליהם ולא שומר על אנשים כמוך שמזלזלים בו ובעבדים שלו
אנונימי
למה אתם נותנים מינוס אני לא מבינה מה הבעיה.
יהיה כאן נורא
אנחנו לא מזלזלים בו אני כול שישי עושה קידוש וקוראת אשת חייל אני לומדת תורה. אני כול יום קוראת מודה אני. ואבל אני לא חרדייה
לא מזלזלת זו המציאות ומה לעשות חרידים *לדעתי* בזבוז וכל האלו שרושמים "שלא תהיה מדינה" קודם כל.. תהיה מדינה לא רק חרידים מתפללים ושמים צדקות.. אל תהיו דפוקים אל תגזימו יש המון אנשים שמתפללים והולכים , לא תהיה שום מלחמה ושום סוף עולם .
אבל כול התרומות שלהם זה כסף שלנו!!!!!!
נכון אלכס
את צודק
אנשים פה הזויים פשוט , מי אתם שתחשבו שרק חרידים נותנים צדקות ותרומות לחיילים אני בשוק , כשתתחברו למציאות תעדכנו
שואל השאלה:
תגידי תודה שהכסף הזה הולך לדברים טובים שקשורים לתורה ולשמירה על הארץ דרכם.
אנונימי
@thorfinn thordarson
שמע ברו אמרת שהם לא הולכים לצבא אם אמרת את זה אין לך מושג מהחיים.
אתה יודע כמה חרדים התגייסו מתחילת המלחמה? אתה יודע כמה מהנופלים בעזה הם חרדים? אח שלי חרדי והתגייס למילואים עד עכשיו אז לא לזיין את המוח.
ובלי קשר רק לצבא הם עושים עבודת קודש ארגון זקא
אבל לא רק חרדים מתפללים!!!
המון המון טוב
אתם מודעים לזה שיש ארצות שאין שמה חרידים והיא מתפקדת מעולה , אז לזה שאמר "שהמדינה מתקיימת בזכות התפילה " טועה ברמות
שואל השאלה:
תעשו לי טובה תראו את התיעוד הזה
https://www.instagram.com/p/c4x7nvlaull/?igsh=mxrnmdbhzxa1nznjyq==
אנונימי
המון אנשים התגייסו בשביל המדינה לא רק הם תפסיקו להגיד שרק חרידים זה ורק זה חלאס אנשים פשוט אטומים
שואלת השאלה : באה לבשר לך שלא כל מה שאתה רואה זה נכון .. שמחתי לעזור
לא רק חרדים הם תורמים
אנשים
אתה מנותקים
אתם אוכלים כמו ילדים טובים את כל מה שהתקשורת אומרת, לכו תבדקו בעצמכם ותפסיקו להאמין למסכים
בתור חרדית בוא תשמעו עובדות מהשטח
רוב החרדים עובדים, כן רוב
אלה שלא עובדים לומדים תורה ורובם גם עובדים בעוד משהו קטן כמו כתיבת ספר תורה ומזוזות
רב החרדים מתנדבים בארגונים כמו ידידים , זק"א, מדא, איחוד הצלה, עזר מציון

אנחנו לא מקבלים שום כסף מהממשלה!
לא מכירה אפילו אחד שקיבל עשר אגורות, אנחנו משלמים כמו כולם מיסים, ארנונה, חשמל , מים, גז, שכר לימוד

יש לנו תשלומים יותר ממכם תהיו בטוחים, אנחנו משלמים שכר לימוד כי המדינה לא ממ,מנת כמעט את התלמודי תורה, אנחנו לא יוצאים לטיולים של יותר מיום, אנחנו לא לומדים בחוגים מגניבים ולא יוצאים לחול, לא משלמים על טלוויזיות ומכשירים כאלה
בגלל זה יחסית אנחנו שורדים את החודש ומצליחים לממן את עצמנו
אנחנו לא חיים על חשבונכם, אנחנו קונים יותר ממכם בסופר כי יש לנו יותר ילדים אז יוצא שאנחנו משלמים יותר מיסים ממכם
אנחנו לא רואים תוכניןת בידור כמו הכוכב הבא וכו שעל זה המדינה מוציאה מיליונים ואתם נהנים מזה
אז אם כבר לפי זה אתם חיים על חשבוננו
אז תרגעו ומיד

אני אישית מתנדבת עם עוד מלא בנות עם ילדים מיוחדים ורובם חילונים גמורים ואנחנו לא מקבלות אפילו שקל, אני שומרת גם שבועות רצופים על ילדים בלי שום תמורה ביחד עם עוד מאות מתנדבות במקום להיות מהחופש

מגיל אפס מלמדים אותנו לעזור

זה שיש מיעוט מטומטם שלא יודעת למה הוא בכלל קיים שקורא לעצמו חרדי ומתנהג כמו זבל זה לא אומר, אל תכלילו

הראשון לציון בעצמו אמר שמי שלא לומד תורה שילך להתגייס
הוא אמר שרק מי שלומד תורה שלא יגייסו אותו, אז אם יגייסו את הלומדים נרד מהארץ
הוא מדרבן את כל מי שלא לומד להתגייס אז אל תוציאו דברים מפרופורציות
יהיה הרבה יותר טוב
לא יהיה את ביבי?
וזה לא ישנה משהו עם הם ילכו
לא אמרתי שאני לא מעריכה את מה שהם עושים
אני לארגיש כלום. לא עצב ולא שמחה
מישהי אלמונית; תקשיבי שאולי יש לך תנקודה שלך ואולי את לא מכירה , כמו שאמרתי.. יש כאלה ויש כאלה . ותאמיני לי שלא רק חרידים מתנדבים ותורמים צדקות וכו.. יש המון שמקבלים כסף מהממשלה .. המון אל תגידי דברים שאת אפילו לא מודעת לזה.. אתם ברור משלמים מיסים ומשכנטא וכו במדינת כן מ.,ממנת , הייתי בבית ספר דתי מספיק בשביל להבין , ואתם כן יוצאים לטיולים אני בשוק אני קוראה את זה וכל מה שאני קורא הרוב זה חרטא אחת גדולה
איזה מגעילים כל מי שאומר "שיהיה יותר טוב"
בלעדיהם אין את אנשי זקא ולא היה מי שמפנה את הגופות של האנשים ב7 באוקטובר
יהיה רק רע
רע מאוד,
כל מי שאומר רק טוב אתם לא אלה שחופרים על לקבל את הדעות של האחר? לא לחפור ולא להכליל את כל החרדים
אנונימית
יהיה פחות ריבים,
אני מכירה חרדים, רובם אנשים טובים, אבל למשל חרדים בחול? עובדים, מתגייסים, ולומדים תורה,
רק בארץ מנצלים את הכוח הפוליטי כדי להתבטל,
האומנם? כן, זה נכון,
כמה תאבקו בזה, המתגייסים בחברה החרדית מאז ה7.10 הוא 1,100 חרדים, זה כלום!
העיקר מתייפייפים,
הינה כמה נתונים,
אחוז המתנדבים בזק"א חרדים הם 3%,
אין פה מה לתרץ, הבטיחו שויון שיהיה שויון, אין כאן טובים יותר או פחות,
הם מתנדבים המון, וגם לפי טענותכם "מתגייסים" המון, אז מדוע שלא יהיה חוק גיוס אם גם ככה ה"רוב" מתגייסים?!
ויותר גרוע, אחרי כמה מחקרים ביכלל רוב המתגייסים החרדים אלו יוצאים בשאלה!
אלכס גי.
בית ספר דתי זה לא בית ספר חרדי
אל תשווה
לא אומרת שחילונים לא תורמים ולא מתנדבים
באחוזים החרדים יותר מתנדבים מאשר החילונים
אני מבינה שהשאלה הקודמת מהחמות עוררה בך תהיות?
^^זה לא משנה דבר, אין להשוות מתנדב לחייל שנלחם בחזית בעזה!
אבל גם חרדים נלחמים ברצועה
אנונימית
^אחוז החרדים המתגייסים מתוך כל הצבא עומד על 0.3% יש לך עוד משהו לספר לי?

המורה שלי לאנגלית חרדית הבנים שלה התגייסו, היא עובדת, בעלה עובד, ושניהם? מאמינים לא פחות מחרדים שלא מתגייסים ולא עובדים!!!!
חבל שהם מיעוט.
^^אתה מתבלבל עם דתיים
כל מי שאומר טוב שונא חינם
ואז קורא לעצמו ליברלי
את הערבים לקבל מותר
להטבים מותר
חרדים שתורמים ועוזרים אבל אתם לא רוצים לראות את זה אסור
^מסכים איתה
.
אנונימית
^^^
"אחוזי המתגייסים הערבים עמד על 31% בקרב גברים ו־45% אצל הנשים - עלייה של 3.5% בקרב גברים ושל 2.5% בקרב נשים לעומת 2016, באפר' 2023"

נושא גדול, מסכימה, גם ערבים צריכים להתגייס ולתרום, אבל בואו ניהיה כנים רגע, לא רק שהם יותר מתגייסים מחרדים, אין טעם להעביר נושא, זה דברים שונים אך חשובים, חוק גיטס חובה לכולם.

^מאוד צריך, כשמשהו מפריע לך במדינה שלך ויש חוסר שויון, מחובתינו כאזרחי המדינה להילחם על זה!!!
גם אם זה השויון בין האוכלוסיות, במיוחד כמו במדינה שלנו, שיש המון אוכלוסיות
המדינה פשוט תהיה יותר ניאוליברלית, זה לא כאילו כל הבעיות ייפתרו, יהיו בעיות חדשות לא פחות גרועות.
כן רק התקציב של ערבים היה 30 מילארד
שלחרדים 2.5 מילארד
ולחתולים 2 מיליון
אה ואגב חרדים משלמים כפול מיסים מערבים וחתולים
זה מדהים בעיני שתמיד מדברים על לקבל את כל הדעות ושכולם צודקים ואיש איש באמונתו יחיה אבל כשזה מגיע לחרדים כל זה נעלם
אתם יודעים כמה בעיות יש במדינה. אין זכיות לערבים כמו ליהודים, כי כול ערבי מבחינתכם הוא מחבל. אין זכיות לנשים כמו שיש לגברים, גברים מרווחים יותר מאשר נשים כמעט ב42%, למה?.
אז תאמין לי יש לי כול כך הרבה דברים להגיד שפשוט חבל אם אני ימשיך לכתוב
אנונימית
^^^חרדים משלמים רבע (בקושי) מיסים מחילוניים וחילוניים מקבלים רבע קצבאות מחרדים(מנסיון יאח), ערבים זה נושא אחר, כמו שאמרתי, לא פחות לא בסדר, צריך שויון שבכל התחומים, ובכל זאת, כרגע הדיבור מתמקד בחרדים.
^מדויק.


^^שום דבר לא נעלם, דעות זה לא עובדות,
עובדה שרוב החרדים משתמטים, עובדה שרוב החרדים לא מתנדבים, אין טעם לחרטט, זה לא דעות, זו האמת.
וכשזה מפריע לקהל שלם שמתגייס, עובד, תורם, כן, זה פריע.
כמות היהודים בישראל תרד משמעותית וזה לא טוב
אני יודעת לא אמרתי שלא
אנונימית
חרדים ברובם משלמים מיסים בדיוק כמו כל חילוני ממוצע
ומשלמים בדיוק לפי החוק
זה שיש להם יותר ילדים ונקודות זכות ולכן הנחות במיסים וארנונה בחירה שלהם

כל חילוני מוזמן ללדת 10 ילדים ויהיה לו גם בהצלחה עם זה.
כל אחד והבחירות שלו
^אכן, זהו. שזה לא נכון,

"משק בית חרדי מקבל קצבאות ותמיכות בהיקף של 3,700 שקל בחודש, שזה 52% יותר ממשק בית יהודי לא חרדי. קצבאות ותמיכות מהוות יותר מרבע מהכנסת המשפחה החרדית לעומת 11% בלבד מהכנסת המשפחה הלא חרדית"

אנחנו 6 איש במשפחה, מקבלים 200 שקל בחודש, זה כלום.
נכון חפציבה בכנענית
אנונימית
פחח מאיפה הבאת את זה אהה? מהתקשורת המחורטטתת??
כי זה לא נכון
אברך שיושב ולומד מקבל עד 800 שח ממשרד הדתות לחודש דמי אבטלה גבוהים מזה
במקרה הטוב היו תקופות גם של 370
אז אל תבלבלי תשכל
^"מהתקשורת המחורטטת"
טוב אחיי מה אני אגיד. מה שאתה אומר אמין.
לאמא שלי יש 2 תארים בכלכלה אתה האחרון שתלמד אותי כמה הבית שלי מרוויח ביחס לאוכלוסיות אחרות.

כבר פי 4 מהמשפחה שלי ואנחנו 6 איש, הגיוני? לא!
אני חרדית ואת האחרונה שיכולה להגיד לי כמה חרדים מקבלים קצבאות בחודש
אני וכל המשפחה המורחבת שלי
ואני משלמת מיסים כמו כל אדם אחר במדינה
רוב המשפחה שלי עובדים בהייטק ואפחד לא יושב רגל על רגל וחי על קצבאות
וזה לא רק אני זה רובם כך
אז עם את בוחרת ללכת על קומץ קיצוני שלא עולה על 1% מהאוכלוסיה החרדית ועליהם להתווכח בהנאה לך.
כלום
ואגב כלכליסט נקרא תקשורת
זה אתתר שכל מטרתו לשנוא חרדים ולכלך על הימין
יהיה כסף? מיסים יותר נמוכים? פחות צפיפות? חינוך טוב? שכר נורמלי למורים?
בתור חרדית אתם פשוט תקרסו
בעוד כמה שנים בלי החרדים פה מספר הערבים ידברו על היהודים והמלחמה תהיה קלה ומהירה עם ניצחון מוחלט של הערבים
החרדים הם גורם משמעותי בילודה

ולכל מי שכותב שיהיה רק טוב ובלה בלה בלה
זה כלכך מתסכל שאני וכל החרדים שאני מי מכירה נרתמנו מתחילת המלחמה , התנדבתי עזרתי למשפחות של חטופים עזרנו למשפחות שהאבא או האמא במילואים שלא לדבר על כל התפילות שעשינו קנינו אוכל ובגדים לחיילים תרמנו כסף , פתחנו ארגונים שעוזרים למשפחות במצוקה ואחרי כל זה מה אנחנו רואים בתקשורת?

שנאה מוחלטת שקשה לתאר


אתם לוקחים את רוב הציבור החרדי שכן מתנדב ועוזר והופכים אותו למעט ואז אומרים שמי שמתנדב זה אחוז בודד


אני באמת לא מבינה מאיפה הבושה שלכם
ואני לא מבינה את כל ארגוני החסד שממשיכים לעזור לכם למרות כל השנאה המסריחה שלכם
אם הייתי מנהלת ארגון כלשהו הייתי סוגרת אותו באותו הרגע
תתביישו לכם כפויי טובה
^^^^ה"קומץ" מהווה כ54% די נו לא נכון, 56% זה כל כך הרבה...
זה כלום!
את מעבירה נושא, ניגמר לך מה לומר? ניגמרו הסיסמאות?
^^^^^^ בדיוק
יש לי תשע דודות מצד אמא שלי וכולם עובדות בהייטק עאלק אוכלי חינם
נאמנים לא למחוק לא אמרנו שאתם לא עושים כלום.... זה אתם חושבים שזה מה שאנחנו אומרים!!!!
אנונימית
תיהיה מדינה של גויים.
הרבה טוב. שלא תבינו אותי לא נכון. אני לא אומר שכל החרדים צריכים לעזוב אבל אלה שלא עושים כלום בשביל המדינה ורק מתעוררים בבוקר הולכים להתפלל וחוזרים לישון לא צריכים להיות במדינה. בזמן שכל האזרחים האחרים הולכים להתגייס והולכים לעבוד ומשלמים מיסים הם פשוט יושבים בבית נהנים על חשבון האזרחים האחרים במדינה ואפילו לא אומרים תודה רק עושים ילדים והולכים להתפלל. זה כל מה שהם עושים
^^^^^מה זה "אומרים" העובדות אומרות, עובדת שערבים כן מתגייסים ועובדים ומקבלים פחות מקצבא של אברך תיהיה בטוחה בזה,
אף אחד לא אומר שיעזבו, אומרים שרוצים שויון, יהיה שויון יהיה טוב יותר, כל הזמן מתלוננים שכועסים ושונאים את החרדים, אולי כדאי שתעשו בדק בית? כי כשבאה שנאה, לפני שמחזירים אותה, בודקים איפה טעינו, או שגם בזה החינוך כשל?!

גם אני התנדבתי, וממשיכה להתנדב, המשפחה שלי תרמנו בכמויות, הייתי מלא אצל המפונים אצלינו, נסענו לעזור לחקלאות, קנינו רק חקלאות אפילו שזה עלה הרבה יותר, יש לנו רק אמא מפרנסת אחת כי אבא שלי חולה במחלה פסיכיאטרית והמדינה לא עוזרת בשיט, אבל כשאחד מאמין בספר תורה הוא מקבל אלפי שקלים בחודש.......
כן כן 54% אבל איכשהוא כל הסביבה שלי עובדים משלמים מיסים חלק גם מתגייסים
כל החברות שלי למדו ועובדות במקצעות גבוהים כמו הייטק אדריכלות אחיות ראיית חשבון וכו
אבל 54% בסדר יודעת מה את רוצה להתבסס על נתונים שקריים תהני לך
אני לא יודעת, אבל אני אישי חושבת שזה אחלה שהם פה ושכל אחד יכול לעשות את הבחירות שלו.. "הם עוזבים" זה לא יהרוס את הארץ אבל גם לא ישפר אותה)דעתי האישית(
איזו שאלה מיותרת אני מצטערת
אז יהיו אוטובוסים בשבת ועוד יותר פילוג
יודע/ת למה? כי במקום להישאר קצת יותר בבית עם המשפחה כולם יצאו לבלות
יותר ממה שקורה עכשיו
אנונימית
כולנו בני אדם.
בין אם מישהו נשאר או הולך לא מפריע להתנהלות של המדינה.
לא לשכוח שאתם אלה שבחרתם את ביבי שהורס את המדינה שלנו ומפלג אותה
^^^^זה עובדות, זה לא שקרני, זה שלך אין הוכחות לא אומר שההוכחות שאני מביאה זה טעות.
חפציבה הכנענית

נטורי קרתא אמרו על פי סקר שנערך שכל החילונים הם טיפשים עם איקיו ברצפה וגורמים לחרדים לעבוד בשבילם יותר קשה


נשמע לך הזוי?

לא זה הגיוני לגמרי
את מביאה מקורות שקריים כמו כלכליסט אז אנחנו פשוט נחזיר לך

כמו שאת לא מאמינה למה שכתבתי אנחנו אותו דבר
רק טוב
אנונימי
כולנו נמות
אז ככה כל הדתיים שמורעלים הם ה דעות שלהם פה
תבינו כבר ילדים בני 18 יוצאים להילחם בעזה
אימהות פוחדות על החיים של הילדים שלהם
החרדים יושבים בבית שלהם מקבלים כסף
קוראים תורה אני לא מזלזלת בזה כל אחד באמונתו יחיה אבל זה לא הגיוני מה שקורה כאן
בחול דתיים מתגייסים תורמים לקהילה
ופה חרדים משתמשים בזה בשביל תרוץ
לא לעבוד
אנונימית
כלום יהיה יותר כסף להשקיע בחינוך
^^^^^^כלכליסט זה מהימן לגמרי, מה זה "תחזירו" לי, מי אתם חושבים שאתם? אתם מיעוט ולא רק מיעוט אתם גם האשמים העיקריים בפילוג, במקום ליצור שויון וזהו אתם בוחרים לחיות על חשבון אחרים.
^^ איכ איזה תשובות מגעילות יש לך

כל הדודות שלי תשע דודות מצד אמא שלי עובדות בהייטק

"תקין את החיים בידים שלכם" חחח
לא משנה מה החרדים יעשו אתם תשנאו אותנו
אם נפסיק עם החסד שאנחנו עושים לא תישאר פה מדינה
^^גם נטורי קרתא זה מקור אמין לגמרי והוא אמר שאתם טיפשים שחיים על חשבון החרדים

ולא רק שאתם חיים על חשבון החרדים אתם גם העיקריים שגורמים לפילוג ולחוסר שוויון
רק כדי לספר לכם
לכל האלו שחיים בסרט שהם משלמים על החרדים
הגיוני שאני כחרדית שמשלמת מיסים באופן מלא משלמת עליכם החרדים לא נהנים מהרבה דברים שיש תקציב בשביל זה אבל החרדים לא ישתמשו בזה כמו לדוגמא התקציב הענק לתרבות.
אז יאללה יאללה
^^תישאר ותישאר, גם ב1948 היתה מדינה ואז היו אולי 1,000 חרדים, הם עבדו והתגייסו,
לא ישנאו אותכם אם יהיה שויון
^^^יאללה יאללה לך מאמי, נורמלי לחלוטין, חילוניים מהווים 65% אז כן מן הסתם משלמים יותר. מתגייסים, עובדים, הגיוני שיקבלו לפחות בזה משהו.
אבל נטורי קרתא אמר אחרת
נטורי קרתא זה מקור מהימן לחלוטין כמו שכלכליסט הוא מקור אמין
^^^^החרדים שמתגייסים מהווים 0.3% מהתבא, מאז ה7.10 התגייסו 1,100 חרדים,
המתנדבים בזקא הם 3,300 מתנדבים בערך,
חרטטנים
^^נטורי קרתא לא אמין כמו כלכליסט, יש לכם רק סיסמאות, בלי תשובות אמיתיות, סתם שטויות, שום יכולת לכבד ולהבין את הצד השני, ואז אתם מתפלאים ששונאים אתכם...
חיים על חשבון אחרים?
חיים על חשבון אחרים?
באמתת
אני עובדת בהייטק
המשפחה שלי עורכי דין והייטקיסטים וכמוהם גם 40 בנות מהשכבה שלי בהייטק ועוד 30 בראיית חשבון ו30 אדריכלות וזה רק שנה אחת ורק מוסד לימוד חרדי אחד מתוך מאות ברחבי הארץ
אז אפחד לא חי על חשבון החילונים תפסיקו לבלבל תשכל

אבל נראה שאתם לא רוצים לקבל את זה ונהנים לזרוק אשמה סתם באויר שיהיה לכם בהנצלחה
אין טעם להתווכח עם קירות
^^לא כולם, חלק, לפי מה שאני יודעת הנשים אכן עובדות ברובן.
חחח חפציבה הכנענית את רוצה שוויון משמע שהחרדים יהיו כמו החילונים אבל גם אנחנו רוצים שוויון שתהיי את כמונו
את לא מחליטה על המדינה וכמו שאת חושבת ומעיזה ברוב חוצפתך לבוא ולרצות שנהיה כמוך אני גם רוצה שתהיי חרדית
^^^חלק, וחלק לא.
אני מתווכחת כי כל המשפחה שלי התגייסה אנחנו מקבלים רבע קצבא מאברך ממוצע ואנחנו 6 איש עם מפרנסת אחת, אז כן, אני מתווכחת, כי אלו הזכויות שלי, מפריע לך? תורידי את ההתראות מהשאלה ויאללה ביי 3>
^^65% חילוניים, אתם מיעוט, זה חלק מהמדינה, אוכלוסיות, המטרה לחיות בשלום, לא רוצה שתיהיה חילונית ואני גם לא אהיה חרדית, אבל צריך שויון בסיסי, כן, זה אומר שאתם צריכים להתגייס בע"ה זה גם יקרה.
פחחח אבא שלי אברך והוא מקבל 600 שקל בחודש

אז אתם מקבלים 150 שקל? יפה

אבל אנחנו לא מקבלים עוד שום תקציבים וצריכים לשלם מיסים בדיוק כמוכם
^^נשמה ואני רוצה שתתלבשי בצניעות ולא תצאי מהבית

צריך שוויון וזה גם בעז"ה יקרה




כמה שהדברים שלי נשמעים לך דפוקים ככה את נשמעת
כן מזה לדעתך קצבה של אברך ממוצע?
רק מספרת לך אגב שכל האברכים מקבלים אותו סכום ממשרד הדתות אין שוני
לא יהיה מי שיתפלל לה' לא יהיה מי שיבקש רחמים על עם ישראל אל תבלבלו תשכל בלי דתיים וחרידים אין מדינה!
בלי התורה והצוות העולם יתהפך
זה כתוב בתורה בחומש בראשית
^לפי אינטרנט זה נע בין 750-1,000, זה כמובן משתנה
למה חרדים אוכלי חינם?
אני חרדית ואני גרה באזור חרדי וכל חרדי וחרדי שאני מכירה משלם למדינה בדיוק כמו כל חילוני
אנונימית
ואבא שלי אברך ומנהל אברכים משרד הדתות נותן בין 370-800 שח גג לחודש לאברך
וגם זה תלוי בתקציב המדינה
ואני וההורים שלי משלמים מיסים כמו כל בנאדם חילוני אחר במדינה
תמשיכי לבדוק באינטרנט
זה פשוט מידע מאוד אמין
כי פשוט כל כך אוהבים תחרדים בתקשורת וברשת שיכתבו שם מידע אמין

לא מכירה תמושג על העיתון הדבר היחיד שנכון שם זה המחיד כנל לגבי הרשת
נאמנים לא למחוק, אבא שלך מקבל עדיין פי 3 מהמשפחה שלי...
על פי החשבון בנק של ההורים שלי אבא שלי מקבל מקסימום 600 ש"ח בחודש

ורגע לפני רגע אמרת שאתם מקבלים רבע מהקצבאות של החרדים ועכשיו זה כבר גדל לפי 43??
וואי וואי יפה
^^חלקם...
אמרתי שויון. לא אמרתי שאף אחד לא עושה
^^שיעבוד...
התכוונתי פי 3 :)
התפקשש עם ה4
^^ האלה שאומרים מתות ולא נתגייס הם חרדים לחסידות קיצונית שהיא אולי שתי אחוז מהציבור כולו

זה מצחיק איך שהופכים שתי אחוז מהציבור לציבור שלם
^חס וחלילה, אני יודעת שהם מיעוט, הבעיה שגם מי שמתגייס הוא מיעוט..
יהיה כלכלה בריאה יותר ורווחה מדינית
אנונימי
^^אז בקיצור אתם מקבלים 150 ש"ח קצבא בחודש
סבבה תגידי תודה

אנחנו מן הסתם משלמים יותר מיסים ממכם

משפחה של תשע ילדים משלמת יותר מע"מ מיסים וכו
רק מספרת לך שהתרבות שהחילונים צורכים ותקציב שיש לכם לכך
גדול פי 200 מהתקציב לאברכים
^^^^
להתנדב למדינה זה לא דווקא ללכת לצבא מותק


בכל אופן את בת 14 את תצטרכי לגדול בשביל שהמח שלך יפתח להבין דברים
^ממש לא, יש גם את מס הכנסה, תאמיני לי עם המשכורת של אמא שלי אנחנו משלמים המון, אל תשווי. בכללי ידוע שחילוניים משלמים מיסים יותר מחרדים.
תתגייסו לא ביקשו יותר, יש גם יחידות מותאמות לכם.
^^את יורדת עלי ואת בת 17 עם ידע של בת 10 :,)
היה בעיות דמוגרפיה ופחות ירצו להשקיע במדינה שכול כך הרבה ברחו ממנה מצד שני פחות הוצאות נכון לא אזר עם הצבא עדיין 3 שנים והם הרבה מתנדבים אז גם צריך משהוא שהיה במקום ידידים זקה וכו
^^^ בדיוק

אתם החילונים מקבלים תקציבים לספורט ולקולנוע שזה תקציבים שנתיים של מליארד שקלים אם תבדקו

וזה לא קיים אצל החרדים
אבל הכי מביך? את יורדת על הגיל שלי, מראה שניגמר לך מה לומר, יודעת רק לרדת, זה הדרך שלך "לעלות"? עצוב
^^ואנחנו מהווים 65% מהמדינה.... מן הסתם שהתקציבים יותר גדולים...
התקציב גדול יותר נכון
רק עדיין הוא גדול גם יחסית לכמות בפי כמה
אולי זה יתרום כלכלית. הרעיון הזה לא נעים לי בראש, גם אם זו קבוצה בעייתית מכל מיני בחינות,
אני אוהב את כולם. גם ייתכן והקיצוניות בחרדים הם במיעוט החרדי.
פחחח אמא שלך משלמת מיסים לפי חוק וגם אי וגם ההורים שלי
וגם כל המשםחה שלי אז אל תתחילי אוקי
יותר נכון פשוט כדאי שתסיימי עם החרטא הזאת כבר
^נו?! הוא אמור להיות גדול יותר, לימודי ליבה חבר'ה.... מתמטיקה........
^^כל אחד משלם ביחס לשכר שלו, מן הסתם שהשכר של אמא שלי גבוה כי היא צריכה לפרנס בית שלם, אז היא משלמת יותר..
טוב נשמה שמתי לב עד כמה הידע שלך בשמים כפרוש


אמא שלך מקבלת משכורת ואת צריכה לשלם מיסים וסבבה זה ברור

גם כשאמא שלי מקבלת משכורת היא צריכה לשלם מיסים וארנונה


את כותבת לי כמו סתומה

'זה ידוע שהחילונים משלמים יותר מיסים מהחרדים'

ועכשיו אני יחזיר לך


'זה ידוע שעכשיו השעה שלוש וחצי בצהריים ויש חושך


את לא יכולה לכתוב לי על דברים 'זה ידוע'

הדבר היחיד שאת יכולה לעשות זה לתת הוכחות ולא מכלכליסט


בינתיים עם ההשוואות שעשיתי עם השכנים החילונים שלי ויש לי הרבה כאלה אנחנו משלמים מיסים יותר מהם
יעזבו את הארץ?
^^כלכליסט יותר ידוע ממישהי שלא למדה לימודי ליבה זה בטוח
לא תהיה מדינה.
סליחה צחקתי מעצמייייייי3>>>
את מנסה בכל לדחוף הוכחות שגויות כדי להוציא את החרדים רעים אבל מה לעשות פוצי שזה לא הולך לך

בינתיים את יכולה ללכת להורים שלך ולבכות להם על החינוך ההזוי שהם נתנו לך
חפציבה


אני לומדת חמש יחידות באנגלית וחשבון רוצה להמשיך להתווכח איתי על לימודי ליבה?
^לא דחפתי שגויות, זה הכל אחוזים מוכחים, זה שאתם מתכחשים זה משהו אחר :)
^^ואני 5 יחל מתמטיקה.. מה הלוז, אף אחד לא מתווכח פה על ציונים
לפני רגע כתבת שאני לא לומדת לימודי ליבה
פתאום את מגמגמת אה?!!
המדינה תהפוך להיות חילונית לגמרה, יהיו מלחמות, אני חושבת שהעולם יקרוס, מדינת ישראל שצריכה להיות מדינה ליהודים שלומדים תורה ומצוות כבר לא תהיה כזאת, במקום להיות בעם הנבחר שאנחנו ולהיות אור לגויים הגויים הם אור לנו.
^^מי מגמגם? לא גמגמתי חחחחחחחחחח מדברת עובדות, למה כמה יחל את במתמטיקה?
אז את רוצה להווכח על החוק שמרויחים יותר ומשלמים יותר מס בכיף
מה הקשר שחרדים משלמים פחות
גם אמא שלי מקבלת הרבה ולכן חצי הולך למיסים ככה זה כולם
^^^המדינה צריכה להיות לכל היהודים, לא רק ללומדי תורה
חמש יחידות מתמטיקה ואנגלית
לא לומדת לימודי ליבה חחח צחקתי בקול
^^^בדיוק, לא אצל כולם, לא כולם משלמים 3>
אני חמש יחידות במתמתיקה ואנגלית למדתי הנדסת תוכנה ואני עובדת בהייטק טוב לך ? זה מספק?
את יודעת מה המשמעות של יהודים? היהדות

על מה מבוססת היהדות ? על התורה ועל הלומדים של התורה שדואגים ליישם אותה
כן לכל היהודים אבל גם ללומדי תורה ולשומרי מצוות, זה בתכלס מה שמחזיר את המדינה ושומר עלנו כעם הנצח.
אם לא זה...
לא תהיה מדינה,כי התורה היא זו שמחזיקה את כולם
חיימי חפציבה הבנות החרדיות יותר טובות מהחילוניות במקצועות החשבון והקריאה

לכי לבדוק על זה בגוגל את תתחילי לבכות מאכזבה
^^^^כולם משלמים מיסים
יש תמלביני הו כמו בכל חברה מזה קשור לחרדים????
מה שקורה למי שלא משלם מיסים בחברה החילונית קורה גם אצל החרדים

כולם חייבים לשלם מיסים
^^ נכון יש גם כתבה על זה שבראיית חשבון אצל חרדים 97 אחוז עברו את המבחנים כשהאונברסיטאות זה היה הכי גבוה 67%
רק תקלטי תפער
אני לא חושבת שחילונים סתומים וחרדים חכמים יותר זה לא בר השוואה בכלל
אבל להגיד שהם סתומים ולא עובדות ולא ולא זה חרטא.
אה ואגב זה מהאתר המדהים הזה כלכליסט או ynet אז אם כבר לכי על כל הכתבות שם.

ואני מאמינה לזה נטו כי חברות שלי הם אלו שבאמת למדו ראית חשבון ועברו את זה בהצלחה מטורפתת
כל טוב
^^מי שרדוד זה מי ששוונא אנשים על סמך טענות חסרות בסיס
אה וגם על זה זה לא סיבה מוצדקת לשנוא
או שלא מקבל אנשים מסוימים ששונים ממנו ודיעה ששונה ממנו
זה רדוד
לא נשרוד כמדינה
תלוי, נטורי קרתא? שיעופו על טיל
החרדים שמתנדבים נותנים ותורמים.למדינה ושמתגייסים זה פשוט יקריס פה המון דברים, כמישהו שמתנדב במד''א אני רואה תמיד חרדים מסתובבים בבתי חולים ועוזרים לחולים מעמותת עזר מציון
זק''א היו הכי פעילים ב 7.10 והם רק מעריכים את מי שעוזר ונותן והם עושים הכל כדי לעזור.
אז אני כל חודש אטוס לפגוש את אח שלי
הלוואי
נאמרו פה דברים יפים בעד האוכלוסייה החרדית, האמת ? התרגשתי, ובכל זאת, כאשר שוקלים על כף המאוזניים את הנזק מול התועלת, די ברור לי לאן הכף נוטה, ולמה בעצם ? קודם כל בואו נראה לגבי חרדים שעובדים, אז נכון, יש מתי מעט נהגי אוטובוס, ויש מתי מעט רופאים, כמו שיש גם עובדי מאפיות, דא עקא שרוב החרדים דווקא לא עובדים בזה אלא בלהכשיר עוד אנשים כמוהם, מורים במוסדות תורניים, ישיבות, משגיחי כשרות, גני ילדים של מוסדות תורניים, מתרימים וכו'. הם טוענים שהם עובדים, אבל בעצם העבודה היא להכשיר עוד חוסר עבודה. עם זאת, לזכותם יאמר כי גם אנחנו, החילונים, לא ממש נתנו להם הזדמנות שווה להשתלב כמו כולם וחלק מן האשמה היא בנו. הוזכרו כאן למשל הרבה עמותות, אז בואו ניקח למשל את יד שרה, לא זכור לי שיד שרה חילקו אי פעם מתנות, השכרת מקל הליכה ? אחרי 3 חודשים תשלם 10 מקלות בחזרה בתור דמי שכירות, אתה גר בבניין ללא מעלית ? בעיה שלך, אתה לא תהנה מאף הסעה במחיר מסובסד. כנ"ל גם עזר מציון. כעת לגבי עמותות אחרות, ארגונים רבים אף שמתרימים, חיים גם על תקציב מדינה בתור בסיס, ואלו, אני לפחות מניח, שרובם לא הולכים לאוכלוסייה חילונית, ואזור הפעילות העיקרית היא ירושלים, מן הסתם. על כף המאוזניים נשים עכשיו את כל אלו שתורתם אמנותם, אז בסופו של יום, עם כל הכבוד, וזה לא שאין כבוד, אבל להגיד שבלעדיהם אי אפשר ? כמה כיסאות גלגלים יכולנו לקנות בתקציב שנתי של ישיבה אחת ? לא עשיתי את החשבון, אבל אני מניח שאלפים.
^וכמה כיסאות גלגלים יכולנו לקנות עם תקציב שנתי של ערוץ טלוויזיה? ומה שאמרת על כל הארגוני חסד ממש ממש לא נכון! אתה מדבר מחוסר ידיעה
אנונימית
וואי אתה מדבר שטויות
לך תקרא ותעשה קצת מחקר לפני שאתה ממשיך לבלבל תשכל
^^ לך תבדוק יא עוף מוזר
אנונימית
מי שאומר שטעיתי בחלק העובדתי, בבקשה, אני אשמח לשמוע תיקון
לא אמרת דברים עובדתיים ככה שזה לא כזה משנה וכל מה שאמרת כמעט לא היה נכון
תלמדו מהעבר מה קורה שצדיק עוזב את המקום: זה גורם מאבד לאותו מקום את הברכה שהייתה נמצאת בזכות צדיק שהיה באותו מקום. "וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ אֶל יִצְחָק: "לֵךְ מֵעִמָּנוּ כִּי עָצַמְתָּ מִמֶּנּוּ מְאֹד" (בראשית כו, טז). אחר כך אבילך התחרט על כך ובא ליצחק: "וַאֲבִימֶלֶךְ הָלַךְ אֵלָיו מִגְּרָר וַאֲחֻזַּת מֵרֵעֵהוּ וּפִיכֹל שַׂר צְבָאוֹ. וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם: יִצְחָק: מַדּוּעַ בָּאתֶם אֵלָי, וְאַתֶּם שְׂנֵאתֶם אֹתִי וַתְּשַׁלְּחוּנִי מֵאִתְּכֶם?" (בראשית כו, כז). מה ענה אבימלך: "וַיֹּאמְרוּ "רָאוֹ רָאִינוּ כִּי הָיָה ה' עִמָּךְ וַנֹּאמֶר תְּהִי נָא אָלָה בֵּינוֹתֵינוּ בֵּינֵינוּ וּבֵינֶךָ וְנִכְרְתָה בְרִית עִמָּךְ" (בראשית כו, כח).

מלבי"ם
(כח)" ויאמרו ראו ראינו." ר"ל תחלה חשבנו שהצלחתך היא מצד הארץ ואתה ממעט את השפע שלנו, אבל עתה ראינו שהצלחתך היא מצד "כי היה ה' עמך, "וזה אינו מגרע השפע שלנו, נהפוך הוא, שע"י השגחת ה' וברכתו עליך נתברך גם אנחנו, וע"כ "ונאמר תהי נא אלה בינותינו", ר"ל שאנחנו יש בינותינו אלה וכריתת ברית, היינו בין אבימלך ואחוזת מרעהו ופיכול שהיו כאחים יחדו, ורוצה אני שאלה הזאת תהיה גם "ביני ובינך" שגם אתה תהיה בכורתי ברית אחים יחדו, או שר"ל שאלה כבר יש בינותינו מן אברהם ואבימלך שהיה האלה גם על זרעם תתחדש ביני ובינך לחדש את האלה והברית שנית, ועז"א "אתה עתה ברוך ה'", ר"ל שראינו שטעינו מה שחשבנו שאתה נתעשרת מארצנו ומגרע את השפע שלנו, שהלא ראינו שאתה גם עתה שאינך בינינו, אתה ברוך ה' בפ"ע ואינך צריך אל ארצנו:

מי שטוע ןשלא יקרה שום דבר רע אם הם יעזבו, טועה בדיוק כמו שטעה כאן אבימלך ואנשים מקומו: חושבים שחרדים רק לוקחים ולא נותנים, אבל האמת היא שהקב"ה מביא את השפע בזכותם, ואם הם באמת לא היו פה, הייתם מרגישים את זה ומתחננים שהם יחזרו.

תלמדו גם מספרד: ספרד הייתה פעם מעצמה, עד גירוש ספרד זה היה נקרא "תקופת הזהב". ברגע שגירשו יהודים מספרד, היא התחילה לקרוס. לעומת זה טורקיה היא זאת שקיבלה יהודים אחרי גירוש ספרד, אז היא התחילה לצמוח מאותה תקופה. אתה יודע למה? כי השכינה נמצאת איפה שעם ישראל נמצא. אז זה היה חכם מצד של ספרד לגרש את היהודים מתוכם? היום הם מתחננים שיהודים יחזרו לספרד (תחשבו למה).
אנונימי
לא יודעת
אבל לפחות לא תהיה כפיית דתית יותר
ונוכל לעשות מה שבאלנו בלי שנקרא גויים או שידפקו מבטים לבנות ויהיה הפליות