145 תשובות
כל המדינה נלחמת למה הם שונים
אנונימית
הם צריכים לשרת אבל גם אנחנו צריכים ללמוד תורה
אנונימית
לא כולם וזה כי הם מעדיפים לקרוא תורה זה באמת חשוב
שבמקום להלחם איתם על זה שהתגייסו שינסו להבין את הצד שלהם ולעשות להם מסלול שמתאים למסגרת החרדית בצבא (אני יוצאת מנקודת הנחה שאין כזה מסלול שמתאים לחרדים)
הם עוזרים המון בכך שהם מתפללים עלינו:)
תנו להם לחיות בשקט מה אתם רוצים מהם
אנונימית
ממש לא בסדר
כי הם חרדים? בגלל זה זה בסדר שהם לא יעשו צבא?
צריך להכריח אותם בדיוק כמו שמכריחים אותנו
בלי להכליל
^^^
הם בני אדם בדיוק כמונו וכל עוד הם חיים פה הם צריכים לשרת בדיוק כמונו
בין אם התפילות שלהם עוזרות או לא עוזרות, אדם שמאמין יגיד לך שעוזרות אדם שלא מאמין יגיד לך שלא עוזרות זה לא משנה את העובדה שהם צריכים לעשות צבא
אנחנו מגינים עליהם שהם יגנו עלינו
יחס גורר יחס... הם לא רוצים להתגייס? לא מסכימה איתם אבל מילא. לפחות שיתנדבו איפשהו, יעשו שירות לאומי, ייתרמו קצת למדינה שלהם! מה נסגר??
ושלא יהיה לא ברור אני מש ממש מעריכה את אלה שכן מתגייסים
7^
חיילים מתגייסים נלחמים ומתים כדי שיהיה להם איפה לחיות
אז גם הם שיתגייסו זה הכל
כל מטרת החיים של החרדים זה העולם הבא
והם עושים כאן מאמצים כדי לעבור את העולם הזה בסבבה
אז לא אכפת להם כל העניין הזה של לשמור על המדינה
אולי חלקם רוצים אם רץכבר לשמור על על ישראל
קיצר צריך לעשות השתדלות
גם בואי תסבירי לי איך השיעור צניעות שלך עוזר להחזיר את החטופים? או לשמור על החיילים שנלחמים? זה לא
אנונימי
התורה הייתה לפני המדינה.

על פי התורה להתגייס זו בעיה. גם במסלול "החרדי" כביכול, על פי התורה צריך לשבת וללמוד.
אנשים חרדים הולכים על פי התורה, וצריך לכבד את האמונה שלהם כי הם היו כאן לפנינו. (אומר בתור חילוני).

זה כמו שנתעצבן שכל המסעדות כשרות. צריך להבין מה השורשים של המדינה הזאת, כי בלי תורה אין מדינה, אין לנו זכות להיות פה בכלל, ואין לנו זכות להילחם עליה.

אותם אנשים שאומרים שהחרדים גונבים את המדינה ולא תורמים הם אותם אנשים שיתחננו מהם אחרי 120 שיוציאו אותם מהגיהנום.
יחס גורס יחס.
בסופו של דבר האמת תתגלה.
וכך הבזיונות שהחרדים מקבלים? הם מקבלים אותם באהבה. כי יש להם אמונה.
אני אישית, מעריץ אותם.
אנונימי
זה לא נכון
אנונימית
לא בסדר בכלל
וצריך להכריח אותם
מה דעתכם על זה שחילונים לא רוצים להתגייס? (לא כולם)
שהם גרועים בדיוק כמו החרדים שלא מתגייסים
אנונימי
יש חרדים שכן מתגייסים ויש גם חילונים שלא מתגייסים. די עם הויכוח הזה בלי לומדי תורה היו קורים פה דברים הרבה יותר גרועים ב7 לאוקטובר
יש כאלה שעוזרים בזה שהם מתפללים לה'
אני שונאת את השאלות האלה
במה אתם מתעסקים ה' ישמור
יש מחא חרדים שאומרים כרגע שהם לא רוצים להתגייס נטו בגלל שאין יחידות וכל זה שמותאם לדתיים
אני מאמינה אם היה כאלה שעונה לצרכים שלהם היה אפילו יותר מחמישים אחוז מהציבור מתגייס
אנונימית
זה לא בסדר
הרבה חרדים לא מתגייסים כי אין יחידות מותאמות להם.
אני חושבת שאם לחרדים היו יחידות בצהל אז מלא היו מתגייסים בלי שאלה בכלל.
אנונימי
מותר בתורה שלכם לאנוס לגנוב ולקלל?
אני חושב שכל יהודי שנמצא כאן צריך להתגייס
^^דיי יליצן מה אתה יודע על התורה בכלל
אנונימי
אנונימי
שאלתי אם מותר בתורה שלכם לקלל ולאנוס מה ליצן זה מה שאתה והחרדים עושים כל הזמן שאלוהים ישלם לך אמן
^^בוא אני יגיד לך משהו חרדי שעושה כאלה דברים הוא לא חרדי זה דבר ראשון דבר שני אתה מדבר כאילו שאין חילונים שעושים כאלה דברים כאילו המגזר שלנו כולם צדיקים שמע אתה גמור
אנונימי
שיתגייסו
מבחינתם הם עוזרים כמו הלוחמים...
אפשר שלא להסכים איתם אבל זו דעתם.
תחשבי שכמו שמלמדים ילדים בעזה ומטפטפים להם לשנוא יהודים מגיל קטן וכמו שמנסים להשתיל לנו במוח ולהטמיע לנו את זה שביבי רע, ככה גם הם גדלו לזה שבעזרת לימוד תורה וצבא לוחמים ננצח ושחייב את שניהם.
לכן אני חושב שפשוט צריך ליצור גדודים משלהם עם זמן ללימוד וזמן ללחימה, אבל כל עוד אין מסגרת שמאפשרת זאת, לא חושב שצריך להכריח אותם.
אנונימי
lordori2007
זאת ההכללה הכי מזעזעת שיצא לי לראות.
אם חרדי אחד אנo מישהי זה אומר שכולם אונoים?
שלא נדבר על כמות החילונים שעושים את זה..
אנשים כאלה יש בכל מקום, אין מה להכליל את כל החרדים על זה
lordori2007
כרגע הכללת מגזר שלם.
חרדים גם בני אדם אז כן יש כאלה שמוציאים שם רע ועושים מעשים שהתורה אוסרת עליהם אבל הרוב המוחלט לא עושה את זה.
ואני שוב אחזור ואומר שאם היו יחידות מתאימות בצהל, חרדים היו מתגייסים.
הם לא מחפשים לשבת בבית או בתלמוד תורה או להסתובב סתם ככה, אם באמת תהיה להם הזדמנות הם לא יפספסו אותה.
^^כן חד משמעית כל מה שאלוהים עושה זה לטובה והוא יודע מה הוא עושה ולפני יום היה פיגוע של רב
אנונימי
אנונימי
הרוצחים הכי גדולים זה אלה עם הכיפה מאריכים לך זקן כאילו הם מדעני גרעיני
אחרי שיעור תורה שלהם הולכים לתאוות שלהם לאנוס לרצוח לגנוב
מה אתה מבלבל
^אתה זה שמבלבל.
מה אתה יודע על חרדים בכלל?
אנונימי
הכל משמיים
אני יודע על חרדים שהם אנסים וגונבים ורוצחים הכי גדולים יותר מכולם ואחר כך חוזרים בתשובה כי מפחדים מה'
sara10
אין לי אפילו מה לבזבז את הזמן על להסביר לך
רק בריאות
שזה בסדר גמור יש גם חילונים שלא מתגייסים וזאת זכותם לא לרצות בכל הרי אפשר בם להגיד אותו דבר על אנשים שמפגינים למה הם מפגינים הם עושים כל כך רע לעם שלנו אני לא מבינה באמת במקום להישאר מאוחדים אנחנו מתעסקים בדברים שהם לא שלנו
לדעתי חרדים לא צריכים להתגייס.
החרדים לא מתגייסים מסיבה אחת והיא הצניעות,בצבא אין הפרדה בין גברים לנשים ובגלל זה אסור לחרדים להתגייס ובגלל זה כל הרבנים אומרים לא להתגייס כדי שהגברים יוכלו לשמור על העיניים שלהם.
וחוץ מזה החרדים עוזרים בדרך שלהם,דבר ראשון בתורה שהם לומדים ושומרים עלינו ודבר שני כל הארגונים שהחרדים עומדים בראשם כל השנה ולא רק במלחמה כמו:יד שרה שעוזרת לאנשים שאין להם כסף לממן דברים חיוניים,עזר מציון שמצילה חיים של מאות אנשים בשנה,זק"א שגם כן מצילה אלפים בשנה ויש עוד הרבה.
אז להגיד שהחרדים יושבים כל היום ולא עושים כלום זה סתם סטיגמות
^^^ברור כי אני בטוח שאתה צדיק גמור
אחי פשוט שתוק ימביך מה שבטוח אתה לא מתקרב לרבע ממה שחרדי ממוצע עושה ביום עם כל המצוות והגמילות חסדים שהם עושים בשביל עם ישראל
אנונימי
lordori2007
זה לא בקטע של לרדת עליך זה בקטע של לגרום לך להבין...
אם אני הומו זה אומר שכל הבני אדם הומוהים?
^^^מה הקשר למוות לא אמרתי שום דבר על זה
בואו בהמוניכם
פשוט מוציאים את החרדים תלית שכולה תכלת
אני לא אומר לחילונים לא חסר
גם לחרדים לא
לאף אחד לא חסר
יש חוק במדינת ישראל, שהם לא חייבים, אם את רוצה לרוץ לכנסת כדי לבטל את החוק הזה, בבקשה.
אין לנו מה לעשות עכשיו, צריך להגיד תודה שיש לנו חיילים שמוכנים לעזור לעם ישראל לא משנה מה, במדינות אחרות זאת בכלל רשות לשרת בצבא! יש מדינות שלוקח להם חודשים לגייס אנשים מהבתים כשיש מלחמה.
תחשבי על זה שאנחנו הצלחנו לגייס המון חיילים בזמן קצר, לא משנה מי הם.
lordori2007
אתה מכליל את כל החרדים על סמך מה?
זה שראית כתבה על איזה אחד שאנס מישהי זה לא אומר שכל החרדים עושים את זה.
תעשה טובה ואל תבלבל תשכל עם דבריםשאתה לא יודע. רואים שאתה לא באמת מכיר את החרדים ולא יצא לך להיות בחברת כאלה, אתה סתם תקוע עם הראש בקיר ולא רוצה לראות שיש המון חרדים שהם אנשים טובים ולא אנסים.
חייבים גם צבא רוחני ולא רק פיזי
תחשבו לכם מה היה קורה אם הם לא היו לומדים תורה ומתפללים.
sara10
כל החרדים האלה משחקים לי אותה איזה צדיקים גדולים עד שהם מתים כי ה' גורם לזה
הולכים לשיעור תורה נו זה בסדר אחרי זה הולכים ועושים משהו
חרדי = גנב אנס רוצח
^^אז בוא אני יסביר לך שוב חרדי שעושה כזה דבר הוא לא נקרא חרדי מתי תבין את זה
אנונימי
לא בסדר אבל חשוב להזכיר שגם יש הרבה שכן התגייסו,הרבה שרצו להתגייס ולא אישרו להם והרבה שתורמים בדרכים התנדבותיות אחרות כמו זק"א או ידידים,חשוב שכולם יזכרו שמה שמוכרים לנו בתקשורת זה לא נכון והם רק מנסים להפיץ שנאה ומציגים לנו רק את מה שיביא להם יותר רייטינג וחשיפה
אנונימי
lordori2007 מה קורה?
אני ילדה חרדית,מבית חרדי,שלומדת בבית ספר חרדי מבחירה.
יש לך הוכחות לכל הדברים שאתה אומר? כי אני ממש אשמח לראות על מה אתה מדבר ואם כבר אמרת שכתוב בתורה שמותר לרצוח לגנוב ולקלל אז הנה לך כמה דיברות מעשרת הדיברות (אם אתה לא יודע מה זה תפתח גוגל)
1."לא תרצח"-ולקשיי הבנה זה אומר שאסור לרצוח,להרוג ודרך אגב גם מי שאונס עוד על דיבר זה
2"לא תגנוב"-וגם למי שלא הבין זה אומר שאסור לגנוב,לקחת בלי רשות
ובקשר ללקלל לפי התורה כתוב שמי שמקלל,מוציא את שם השם מפיו או נשבע התפילות שלו לא מתקבלות (אני יודעת שמאוד אכפת לך מזה אבל לחרדים אכפת)
lordori2007 אתה כל כך ראש בקיר
אני לא מבינה איך אתה מסוגל להכליל את כל מגזר החרדים ולהגיד שכולם אנסים, גנבים ורוצחים
אני קוראת את התשובות שלך וזה כל מה שאתה אומר.
אי פעם בכלל נשמת את אותו האוויר עם חרדי? חרדי אנס לך את האחות? רצח לך את סבתא? אני ברצינות שואלת.
אתה פשוט עוד אחד שרואה חדשות בלי סוף, ניזון מהאינטרנט וחושב שיודע הכל כי ראה חרדי משתעל ברחוב.
באמת תעשה טובה ושב בשקט.
שאם יש בחורים שלא בישיבה וסתם מתבטלים שיתגייסו
החרדים תורמים למדינה בדרכים שונות
לא חייב שדווקא יתגייסו לצבא
הודיה2009
שאלתי אם מותר לא אמרתי , אני יודע שאסור שאלתי למה יש חרדים שעושים את הזוועות האלו
^דיי שקט אחי לך לישון לך או שתלך לעשות משהו מועיל עם החיים שלך אם כל כך קשה לך עם זה שחרדים לא מתגייסים לך תתגייס במקום להפיץ שנאת חינם ולכתוב דברים דבילים
אנונימי
לא בסדר, אבל מבין אותם.
אני אוהב חרדים מתי אמרתי שהם אנסים וגונבים?
lordori2007
זה איסור מהתורה לאנוס ולשדוד וכו'.
בני אדם הם בני אדם בסוף והם יכולים ליפול ולהיכנע לתאוות שלהם (תכונה מאוד אנושית).
זה שזה אסור לא אמור שאי אפשר ליפול, זה אומר שצריך להשתדל לא ליפול.
וחרדי אמיתי אני מניח שישתדל וישאף לציית לחוקי התורה.

נ.ב- אני לא חרדי
ובטח שהם לא רוצחים אני אוהב אותם
lordori2007
איזה חרדים עושים את זה בדיוק? ואני מתכוונת חרדים אמיתיים לא כאלה שמשחקים את עצמם
שמע יש לך פיצול אישיות משהו הזוי
אנונימי
הודיה2009
אני אוהב חרדים מה עשיתי משהו לא בסדר?
אמרתי עליהם משהו שאולי הרגיז אותך?
לא אמרתי כלום
אמרתי שהם צריכים להתגייס ושאני אוהב אותם.
lordori2007 מישהו פה משתפן...
אני אוהב חרדים?לפני שנייה יצאת עליהם ועכשיו אתה אומר שאתה אוהב אותם?ואפילו סוטר דברים שאתה בעצמך אמרת
אני חילוני ותפסיקו כבר עם השינאת חינם והשיח המפלג. אתם לא שמים לב אבל אתם חוזרים לשיח של ה-6 באוקטובר לא למדתם כלום
גם החרדים עושים עבודת קודש תפסיקו לזלזל בהם
אנחנו פה בתכלס בארץ ישראל ולא באוגנדה רק בגלל התורה
בלי התורה היינו עכשיו צריכים להיות באוגנדה וכנראה שלא היה דבר כזה פלסטינים תחשבו על זה
ואומר לכם בתור יהודי חילוני שלא הניח תפילין המון שנים ויש לו כבר קורי עכביש בתפילין אבל עדיין יהודי
אנונימי
^^^לא אמרת עליהם כלום מה פתאום
רק שכולם אנסים ורוצחים
הם צריכים לשרת אבל לא בכפייה

דרך אגב רוב החילוניים לא מתגייסים לצבא ולא מדברים על זה כל כך כמו חרדים. לא נמאס לכם להפיץ שנאה? אתם האנשים הכי גרועים בעם, אני מתבייש בכלל שאני ואנשים שמסיתים שייכות אל אותו לאום.

הדבר שאני הכי לא סובל הוא הפצת שנאה בגלל דעות של אחרים. וזה לא משנה אם זה נגד דתיים או חילונים או ימניים או שמאלנים. אין מקום לשום הפצת שנאה ומי שעושה את זה מצטער(לא באמת) מדינת ישראל היא לא המקום בשבילו!
כמה שמאלנים יש בסטיפס אלוקים תעזור
נתחיל בזה שאלה שלא מתגייסים הם בזקא או מד"א
ויש גם מלא שכן מתגייסים ונכון יש כאלה שמשתמטים אבל את זה יש בכל מגזר אז די להכליל
לא בסדר
הם לומדיפ תורה וזה מה ששומר עלינו מה יש לכולכם
כשיפסיקו לעשות כור איתוך להפוך לחילונים ויהיה גדודים לפי ההלכה והמבצעים יהיו לפי ההלכה אז כל החרדים יתגייסו ולהפך זה יהיה מצווה אבל כל עוד וזה בית זו*ות אנחנו לא נתגייס
אל תגידו שזה בסדר שהם לא מתגייסים כי הם מתפללים, אבל לא, להתפלל לא עוזר במשהו, זו רק אמונה. גם החרדיים חייבים להתגייס ולתרום למדינה, להתפלל לא יעזור
אנונימית
שילכו ללמוד תורה על הגבול ויחליפו את כיפת ברזל נראה איך זה יסתיים
אנונימי
אני חושבת שכל מי שהוא חלק מהמדינה הזאת חייב להתגייס! זה חלק ממה שהופך אותנו לישראלים ושייכים למדינה שלנו
תבינו שצבא שפועל בעולם המודרני לא יכול לפעול לפי הלכה וחוקי דת כי זה לא הולך ביחד ואם מישהו רוצה להיות תקוע על מסורות והלכות שילך ויגן על עצמו מטרוריסטים
על הפנים לא מתקבל ביכלל
טוב מאוד, לימוד תורה חשוב מהצבא.
זה המגן האמיתי של ישראל
אם אתם חושבים שאתם תורמים למדינה בזה שאתם מתפללים, אז בואו כולם נתפלל. נפסיק להילחם ונתפלל.

נראה לכם שנצליח לנצח ככה?
לא.
חייב להילחם.
וגם החרדיים צריכים לתרום ולהתגייס
אנונימית
חושב שצריך לחייב אותם להתגייס (כמו שמחייבים כל אחד)

ועכשיו להפריח טענות כי אנשים כותבים פה שטויות:

"לא כולם" בין 2019 ל2021 התגייסו 1200 מתוך 12אלף שמיועדים לגיוס..
10% גיוס, כן זה באמת לא כולם אבל זה ממש מעט כדי שהכותרת "חרדים לא מתגייסים" תהיה מכלילה באופן לא מתאים.

ויש מסלולים מותאמים והכל אז "הצבא לא מתאים" זה לא תירוץ.

ולא, אין מגמת עליה באחוז גיוס החרדים, גם לא מאז המלחמה.
לא בסדר שהם לא משרתים. אם הם לא משרתים לפחות שיעשו משהו אחר למען המדינה אי אפשר רק לקחת .
כן גם אני נגד
א. הם לומדים תורה ומגינים עלינו בדרך אחרת ובלעדיהם לא היה עולם קיים.
ב.'הצבא לא מותאם לחרדים
ג. באמת הייתם רוצים שחרדים יבואו לצבא כי לפי כל מה שאני שומעת גם עם החרדים היו רוצים להתגייס האלה שלא יושבים ולומדים רוב המקומות לא מתאימים להם אז למה שהם ירצו ללכת לשם.
^^^הם לא עושים דברים בטוחה?
מי זה זה שפינה את כל הגופות בהתנדבות מלאה אחרי השביעי באוקטובר? זקא ממה מורכב זקא מעיקר מחרדים.
מי זה כל הארגונים כמו 10 מציון יד שרה עזרה למרפא וכו וכו וכו
מי זה אם לא החרדים אהה?
לא בסדר בעליל
אנחנו שומרים על המדינה בזמן שהם רובצים בבית
אני רק מזכיר לעונים שרוב החרדים לא מאמינים בכך שרק הלימוד תורה לבדו מספיק להצלת העם מהאויבים, האמונה היא שחייב גם השתדלות פיזית וגם השתדלות רוחנית.
רוב החרדים מאמינים שצריך גם לומדי תורה וגם לוחמים, הם פשוט לקחו על עצמם את עול הלימוד תורה כי הלוחמים לא עושים זאת, ברמת העקרון אם הצבא היה מארגן להם מסגרת משלהם המשלבת את שני העולמות סביר להניח שהם היו מתגייסים.
אנונימי
שזה ממש לא הזמן להתעסק בזה
אנונימי
לא הכללתי את כולם.. לא כולם רעים או משהו אבל מה שאני אומרת זה שאם הם לא מוכנים לשרת בצבא שילכו להתנדב בעמותות או משהו וואטאבר אבל שיתרמו גם למדינה.
^^^potate אפחד לא מזלזל בחיילים להיפך
מעריכים ביותר. רק מאמינים בשני צבאות תפילה ולימוד וקרב
הם עושים את חלקם ואלה את חלקם
חילוני שרוצה לשבת ללמוד ולהתפלל יותר ממזומן
מי שלא מבין את הערך של התורה, וכמה זה חשוב שיהיו אנשים כמו החרדים שיושבים ולומדים כל היום תורה- פשיטא שלא יבין למה זה מאוד לגיטימי שהם לא מתגייסים.
נכון לעכשיו הצבא לא מותאם בשום צורה שהיא לחרדים ולגיטימי מאוד שהם לא יכניסו את עצמם לשם.
התורה מגינה ומצילה.
חרדים תורמים בכ"כ הרבה דרכים אחרות, למה לראות את הצבא כדרך היחידה שבה תורמים למדינה? אין זקא? איחוד הצלה? יד שרה? עזר מציון? ועוד ככ הרבה חסדים שהם עושים, מספיק כבר עם השנאת חינם הזאת כלפי חרדים.
בני כמה המתנדבים בזקא? 18?
זה לא במקום, זה לא איזו מעורבות אישית.
זה כמו שיש המון חילונים במדא, איך זה קשור? אז מי שמתנדב במדא גם פטור מגיוס?
אם כל הכבוד אפשר לעשות גם וגם
אשריהם ואשרי חלקם, כל הכבוד להם!
הם מודעים לכך שזכות התורה היא זו שמועילה לעם ישראל וההיסטוריה מוכיחה זאת
תעיפי מבט בעדות הזאת ותביני
שיתביישו. צריכים לשלול להם את התקציבים ולהתחיל להכניס את הסרבנים לכלא. לקרוא ספר זה לא חלופה לשירות צבאי.
מגעיל ברמות
אנונימית
כל בן אדם חייב להתגייס למה אנשים צריכים להקריב את החיים שלהם בשביל אנשים שלא עושים כלום כל בן אדם חייב להתגייס!!
אנונימית
החיילים שלנו מגנים עליהם והם לא מוכנים להגן גם
פשוט בושה
נושא מאוד מסובך ולכן התשובה של הדעה שלי ארוכה:
קודם כל יש לציין שהתקשורת רוצה ללבות את האש נגד החרדים, ע"י הבדלה שלהם משאר האוכלוסייה. והתוצאות בשטח הם שעולות לכם מחשבות על חרדים וזה נכנס לסדר היום שלכם, בגלל סדר היום התקשורתי. אם התקשורת לא הייתה מעלה את הנושא אני בספק אם חצי מכם היו שואלים את עצמכם על גיוס חרדים. בנוסף לכך, שאר האוכלוסייה לא כזאת זועמת על כך שהחרדים לא מתגייסים. אם באמת תסתכלו על המציאות ותשאלו אנשים- לא כזה יעצבן אותם שהחרדים לא מתגייסים.
ולדעה שלי (עד עכשיו- רקע):
1. אם תכריחו חרדים להתגייס והם באמת יתגייסו- נראה לכם שהם יעשו את העבודה כראוי? ועוד בניגוד לרצונם?
2. אני כן בעד הרעיון של גיוס חרדים שלא לומדים תורה. לימוד תורה הוא נעלה, ומי שהוא חרדי ולומד בישיבה ולא באמת לומד תורה אלא מסתובב בישיבה (ועל אחת כמה וכמה כל בן אדם שלא מצדיק את התנהגותו כשהוא לא מתגייס לצה"ל ומשתמט)- אני בעד לגייס אותם. את אלה שמסתובבים ושווים ל-אתם יודעים מה.
למה לא מגייסים את אלו מצפון תל אביב? את אלו שמניפים לכם דגלי פלסטין
הצבא לא מתאים לאורח החיים החרדי.. אין להם סיבה להתגייס
^^כן בטח כי פשוט מישהו שאל אותי אם בא לי להתגייס, 90% מהצבא הזה משרת בניגוד לרצונו
לא משנה איך אבל כל אחד צריך לתרום למדינה באיזשהי דרך לא חייב להתגייס כדי לתרום אבל כן לעשות משהו.
אנונימית
אבל החרדים עושים חסדים לעניים ועוזרים לאנשים לגמור את החודש, זה לא נחשב תרומה?
לעזור לאנשים ומשפחות נזקקות שיש להן ילדים ומשפחות לפרנס, זה לא נחשב תרומה?
את האמת אני יגיד שבתור דתיה התורה מגדירה מלחמה כזו כמלחמת מצווה ולא כמלחמה של כיבוש ולכן גם לפי התורה הם מחוייבים להתגייס עד עכשיו ממש האמנתי שזה למען לימוד תורה אבל עכשיו זה בגלל מטרות אנוכיות שלך חלק והחלק השני שמפחדים מאוד (אצל החרידים הם הולכים כמו זרם אבא ואמא שותפים בהחלטה עם מי יתארסו מי שמתגייס נחשב פחות מי שנחשב פחות מקבל שידוך פחות ) כנראה שזה משהו בסגנון
^^^^^ הגדרת מעולה
את הדעה שלי
^^^^חילוני משלם פי 6 יותר מיסים מחרדי, בטוח שאם היית מורידה לחילונים את המיסים פי 6 הם היו תורמים.
בנוסך רבע מההכנסות שלהם מגיעות מקצבאות ותמיכות, אבל הם תורמים רבע מהכסף? לא חושב.

תפסיקו לזרוק דברים לא קשורים, כל אזרח במדינה הזאת מתגייס כי מכריחים אותו, בלי קשר לכמה הוא תורם או איפה הוא מתנדב, אין סיבה שהם יהיו יוצאי דופן.
כבלתלתפאזי
בחיי כמה שקרים במקום אחד, מה המקורות שלך? 'trust me bro'?
הרבה מהחרדים כן משלמים מסים, ויש חילונים שלא משלמים מסים, מה דעתך?
יכול להיות שזה באמת לא בסדר, אבל בואו נבין משהו
יש מצב נתון, בו החרדים לא מתגייסים
וצריך לשים לב שהכמות של חרדים עולה עם הזמן, אין מה לעשות, זה תהליך הדרגתי, חוץ מזה, הבעיה בעולם החרדי ביחס לגיוס היא שפשוט, בצבא השמירה על ערכי היהדות קשים יותר, ולמה לבחור טוב להכנס לקשיים?
יש על מה לחשוב בסרטון שהבאתי
אם למישהו יש שאלות שידבר איתי בפרטי, יש לי המון מה לענות
תהנו
התרגלו להיות פרזיטים. שלא יתגייסו ושלא יקבלו תקציב למחייה. שיעבדו למחייתם כמו כולם. מוזמנים ללמוד תורה בזמנם החופשי
^^^

https://m.calcalist.co.il/article.aspx?guid=bjzbkdokj

https://m.calcalist.co.il/article.aspx?guid=bkyruivfo

https://www.ice.co.il/law/news/article/948669

מצאת טעות? תני טענת נגד עם מקור
כל המאמינים והחרדים כאן, אל תקשיבו לתגובות שמזלזלים בה' ובתפילות, אתם יודעים מהי אמת.

ללא תורה אין עולם, אין כוחי ועוצם ידי.

תנו להם לדבר עד מחר. בסוף הם קיימים בזכות אותם לומדי התורה והתפילות
החילונים נמצאים בשטח ונלחמים.
החרדים נמצאים בישיבה ולומדים ומתפללים להצלחה ולשמירה על החיילים.

אם לא היו חרדים שילמדו תורה ויתפללו לה' כבר לא היינו עם הנצח.
אגב מי שאמר שחרידים לא משלמים מיסים זה שקר ותעמולה של השמאל ! החרידים משלמים בדיוק כמו כל אזרח בדיוק! האישה עובדת קשה מאוד ומשלמת את הכל בנוסף התקציב של בחור ישיבה שחורה עומד על פחות מ900 לאיש נשוי לרוב האנשים הנשואים הם עם הרבה ילדים בקיצור אני יעשה לכם חשבון הם משלמים הכל וחיים בענווה וכל הכבוד להם על ההקרבה הזו למען התורה
מה שכן מעצבן זה החרידים שלא אמיתיים עם הדת שלהם ומרגישים התנשאות וחוסר הכרה כלפיי אנשים שהם לא כמוהם, כלומר האנשים כמו הילד בסרטון שסליחה אבל הוא פשוט מפגר . להתראיין ולהתגרות בערוץ שמלאני זה פשוט לא צעד חכם .ופשוט דרך בטלויזיה ראו שהוא עשה את זב בשביל צומי והתגרות לא היה בו שום דבר חרידי מבחינתי , אותו צריך לגייס כי התורה שלו היא לא במידות שלו אלה רק על דף. (חרידי+ חרד לה) מה שהוא עשה זה לא פחות מחילול ה וגם ענק !
אבל אלה שאשכרה יושבים ולומדים תורה מגיע להם כל הכבוד! כן! בזכותם אנחנו פה בין היתר
הקטע זה שאלו שיושבים ולומדים ואמיתיים עם הדת שלהם הם 40 אחוז (לפי איך שאני חושבת לא מבוסס על כלום) בערך.
ולכן הרעיון שחשבתי עליו זה שפשוט מאוד הרבנים שגם ככה נלחמים בתופעה של כאלה שלומדים בבוקר ויוצאים בלילות יגייסו את מי שלא באמת לומד ואמיתי עם הדת
בכללי אני מאמינה שהדרך של תורה ועבודה של הציונות הדתית היא הנכונה וגם להם המערכת לא מתאימה בול אז הקטע הזה של הצבא לא מתאים לא קונה אותי יותר מדי, יש יחידות כמו של כפיר והם נפרדות רק לבנים .
נורא. למה שכל האזרחים יתגייסו אבל הם לא? במה הם שונים?
שהם צודקים
וכל מי שלא מבין למה תעשו לי מינוסים
כל מי שמבין למה תעשו לי פלוס תוכל לי המינוסים נראה כמה אנשים טיפשים יש בעולם
^^^ הצבא גורם לאנשים להאמין פחות זה ידוע זה כמו שבצבא גם מי שלא מעשן כנראה יתחיל
אנונימית בת את צודקת לגמרי
חרדים משלמים מיסים ובגלל שהם קונים הרבה הם משלמים הרבה יותר מיסים ממשפחה ממוצעת וכמובן שהתקציבים שלהם נמוכים בטרוף
יש נגד חרדים שנאה עיוורת שצריכה להיפסק מיד
רק ב2014 צהל בכלל התחיל לפנות אליהם מרצונו וגם זה היה דרך צווי הצנדבות.

"דרוזים דתיים, ערביי ישראל (כולל בדואיים) ונשים דרוזיות וצ'רקסיות פטורים מגיוס חובה. הפטור לערבים אינו מוסדר בחוק ונובע מכך שצה"ל בוחר שלא לגייס אותם. פטור מטעמים הקשורים בהיקף הכוחות הסדירים או כוחות המילואים, גם כן במסגרת סעיף 36."
כשניסיתי להיכנס לנעליים שלהם ולהבין לנה הם מסרבים להתגייס,הבנתי אותם הרבה יותר.
הצבא עובדתית גורם לחילון,המון המון חברה מהציונות הדתית הפכו לחילונים אחרי הצבא ואפשר להבין אותם לחלוטין,הם רוצים להשיאר חרדים.
יכולה לומר שיש לי בן דוד חרדי שלוחם והכל וכן יש חרדים שהולכים ונלחמים וגם אם הם רק התעוררו עכשיו בגלל המלחמה זה גם מעשה גדול
ואלה שנשארים בישיבות שלהם לא מתגייסים ולא הולכים לעבוד זה מזעזע בעיניי
נכון שבשבילם תפילה תעזור וזה אבל יש משהו מהותי שמדינה שלמה עושה אין הבדל בין הלוחמים שלנו שיוצאים ומקריבים את חייהם לביניהם הם חייבים לתת את החלק שלהם למדינה כמו כל בן 18
לדעתי זה ממש לא בסדר
כל המדינה עכשיו נלחמת למה הם שונים? הם קוראים ספרי תורה וואו זה לא עזר בכלום יש עדיין מלא חטופים שאפילו אלוהים לא יודע מה עושים להם שם ומה הרוב שלא מתייגס אומר אבל אנחנו לומדים תורה זה בושה. תורה אתם יכולים ללמוד כל הזמן עכשיו צריך להגן על המדינה שלנו ולהחזיר את החטופים.
וכל מה שמתנגד לזה לדעתי צריך להכניס אותו לכלא לא משנה עם הוא חרידי או חילוני מה שמתנגד להגן על המדינה שלנו הוא בוגד.
תרגישו חופשי לקרוא לי מגזימה או לצאת עלי אבל בסופו של יום אתם יודעים שאני צודקת
^^^ומה יוצא מהתפילות? האנשים שמתגייסים מסכנים את חייהם או לפחות נותנים משהו בשביל המדינה והחרדים פשוט קוראים מילים מספר פנטזיה! תראו לי פעם אחת שהתפילות האלו עזרו למדינה!
האנונימי הראשון שטוען שהוא חילוני
לך לישון חמוד אף אחד לא מאמין לך
ודי לבלבל את השכל מותר לך להביע דעה תביע אותה כשאתה אתה לא מתחזה
זה פשוט מטומטם ומרגיז
אנונימית
katzechat
נכוןן
תפילות לא עזרו וגם לא יעזרו הדבר היחידי שיעזור כרגע זה השמדת עזה
ניסינו להיות חברים שלהם בעבר וזה לא עבד אחרי מה שקרה ב7.10 חייב להשמיד אותם וזה חייב לקרות עכשיו!!
כל עוד יש גיוס חובה במדינת ישראל כולם כולל כולם מחויבים להתגייס! חילונים, דתיים, חרדים, ערבים... כולם!
מזעזע
^^^^^^^^^^ זה לא קשור לפי התורה זה מלחמת מצווה משמע הם חייבים להתגייס אפילו נשים מחויבות להתגייס למאמץ המלחמתי (על פי התורה לאישה אסור להחזיק נשק לא התכוונתי להיות ממש לוחמות אבל להתגייס למאמץ) . אם דוד המלך התגייס ולמלחמות מצווה הם לא מה זה אומר? יש כאלה שבאמת לומדים תורה שהם שישארו ללמוד זה הגנה על החיילים שלנו!! יש חיילים דתיים שיסרבו להכנס אם הם ידעו שאין מי שמתפלל בשבילם ורוב הדתיים לאומיים מתגייסים לקרבי ויחידות מובחרות (אני מאמינה שהם בסביבות החצי מהיחידות הקרביות אם לא יותר) ולכן לא חשוב פחות שיהיו כאלה שיתפללו. אבל יש כאלה שבאמת כמו הילד בסרטון וזה החלק שהשמאל דואג להוציא הכי הרבה לאור אגב , ואותם צריך לגייס ו אם הם יסרבו צריך לתת להם הטענה של גיוס מצווה ושלפי התורה הם לא יכולים אלה מחוייבים. מי שמסרב לגייס כשהוא עם עצמו יודע שהוא לא באמת יושב ולומד תורה הוא פשוט תת רמה של בן אדם.
אני לא מבין למה זה שהם לומדים תורה צריך לבוא על חשבון הצבא שישרתו רק 3 שנים ואז יש להם את כל החיים ללמוד תורה כמו שחילונים שמשרתים מוצאים תואר אחרי צבא
90% מתשלומי החובה לקופת המדינה משולמים על ידי משקי בית יהודים לא חרדים.

^מה לעזאזאל אמור להיות הקשר
אגב שחררו כבר מהקטע של התקציבים התקציב שלהם נמוך ביחס למה שהעברנו לחמאס!! עד איפה השנאה תעוור אותכם שתעדיפו לתת לאוייב ולא לאח
זה לא בסדר שחרדים לא מתגייסים אבל יש עוד אוכלוסייות בארץ שלא מתגייסים... גם ערבים לא מתגייסים והם עדיין חלק מהארץ כמו החרדיים ואף אחד לא אומר להם כלום
^^^ אה הלו קודם כל תירגע דבר שני אם אתה רוצה לקנות מישהו צריך לדבר איתו באותו ראש הכי חכם אני מבינה שאתה לא לבד כבר דבר שלישי לא זוכרת שערבי ישראל התגייסו למאמץ המלחמתי ( לפי מה שאני יודעת דגלי אשף בבגין זה לא מאמץ מלחמתי) ומה תגיד על התל אביבים המפונקים שמזייפים מהפיסיכולוגית מכתבים בשביל שישחררו אותם על 21? ואל תגיד לי שזה לא קורה בת דודה שלי למדה בבית ספר חילוני סיימה יב שנה שעברה כמעט רבע שכבה (מתיך 600) תלמידים סירבו גיוס . לעומתם אח שלי וחברים שלו בצו ראשון ביקשו מיון ליחידות מובחרות אז אל תבוא אליי עם ההתנפנפות הזו כשאני בספק אם תעשה שירות משמעותי בצבא שהוא מעבר ליומיות
אני חושב שאין צורך לגיוס חובה,
אלא אם כן התנאים הדרושים מהם לא סותרים את לימודי התורה שלהם, ולא בטח ללא קיום שילוב עם חילוניים..
אחרת בקצב הזה בעוד מספר שנים אתה יכול לנופף לשלום למיעוט כולו.
בן גוריון קבע את החוק הזה.. בזמן מלחמת קיום,
לא רואה סיבה למה לשנות את החוק עכשיו.
^^^^^^לא אמרתי שערבים מתגייסים אבל את יודעת למה הם לא מתגייסים? כי הצבא לא רוצה לקבל אותם! זה לא שהם החליטו על דעת עצמם לא להתגייס!
^^לא מעניין אותי מה כתוב בתנ"ך! אנחנו חיים במדינה שיש בה חוק גיוס חובה וזה אומר שכולם מתגייסים לצבא! לא משנה אם זה גבר, אישה, חילוני, חרדי, ערבי, דרוזי או כל אדם שחי במדינה הזאת!
דבר ראשון הרבה חרידים מתגייסים במיוחד שיש עכשיו הרבה חרידים במלואים. ובזמן שהמדינה במלחמה הם גם ומתפללים על כל אחד ואחד, ומתפללים על כל מי שכן משרת בצבע שיחזור לבית שלו בריא ושלם אז וואלה לדעתי השאלה הזו מיותר לגמרי כי היא גם לא נכונה מלא חרידים משרתים בצבא!
^מה היא רשמה הרגע בתיאור השאלה?
הרוב!! לא כולם *הרוב*
אנונימית - המקור הוא ליטרלי המציאות(אני דתי לאומי ועובדה שכמעט כל מי שהולך לצבא בלי מסלול של הסדר בסוף לא נשאר דתי)
ככה צריך. אם לא ילמדו תורה כל החיילים שלנו ימותו. החיילים שלנו הם לא בשר תותחים הם צריכים תומכי לחימה שיגנו עליהם כמו כל מלחמה של העם היהודי.

התורה היא הסיבה שאנחנו מנצחים
לא בגלל ה''גאונות'' של אלו שנחרו כשכל האחים שלנו נרצחו


וואו כמה שנאה יש פה למעלה
מרגיש כמו 1938 משום מה


נ.ב.
lordory2007
אני בהלם שאנשים שמדברים כמוך לא בכלא
מסתבר שיש הרבה הרבה מה לתקן בעולם
אנונימי
אנונימי
אם אתה מוכן למות בשביל מדינה של שמאלנים זה שלך לא שלי
^נו נו אז אתה שונא גם את היהודים וגם את אלו שנגדם
כנראה מה שאתה מרגיש כלפי עצמך מופנה כלפי חוץ
סתם חבל שכולם יתרחקו ממך עם כזו התנהגות
ממליץ לקבל טיפול פסיכולוגי מתאים שיעזור במניעת השנאה העצמית
אנונימי
הצביעות פה באתר חוגגת. פתאום כפייה זה לא דבר רע שזה מגיע לצבא? תגובות של "להכריח" מקבלות עשרות לייקים? העיקר שהם כל הזמן מדברים נגד כפייה שסה נוגד לדבר שאנחנו באמת מחויבים אליו: תורה ומצוות. אז כפייה דתית זה "דבר רע" (זה לא), אבל כפיית גיוס - זה כן? תגובות שמזלזלות בקב"ה ובתורתו הקדושה גם צריכות לקבל לייקים? להגיד שאנשים מחויבים לתורה - צריכות לקבל מינוסים? למה אנחנו מחויבים לבורא עולם פחות מאשר לצבא?

לשאלה: הם אמרו את זה כי רוצים לכפות עליהם את הגיוס בכפייה במטרה להכניס אותם לחברה חילונית. אז מבחינתם זה שמד וזאת הגנה עצמית להתנגד לגיוס במצב כזה בכל מחיר.

"לא מעניין אותי מה כתוב בתנ"ך! אנחנו חיים במדינה שיש בה חוק גיוס חובה וזה אומר שכולם מתגייסים לצבא! לא משנה אם זה גבר, אישה, חילוני, חרדי, ערבי, דרוזי או כל אדם שחי במדינה הזאת!
^ והמדינה הזאת לא נמצאת בעולמו של הקב"ה? אז מקשיבים לו, גם שזה סותר את החוק של המדינה כי הוא סמכות עליונה.
אנונימי
^^^ העולם יפסיק להתקיים: "אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה - חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ, לֹא שָׂמְתִּי" (ירמיה לג, כה).
אנונימי
כל השאלה הזאת היא שטיפת מוח אחת גדולה צריך אנשים שילמדו תורה וצריך אנשים שילחמו החרדים לומדים, וכל הדבר הזה עם המיסים לא נכון חרדים משלמים רגיל ועוד משהו יש הרבה חרדים שמנסים להתגייס לצבא אבל לא רוצים אותם, האמת כואבת הצבא בקלות רבה יכול לעשות מסלול מותאם לחרדים אבל הם לא עשו את זה למה?
חרדים שלא מתגייסים כי תורתו אומנותו והוא באמת יושב ולומד תורה, את התרומה שלו הוא נותן בבית המדרש.

הדיבור על החרדים מפלג ולא מכבד. יש דרך גם לא להסכים. כמה קל לדבר ככה על ציבור שלא עונה מאחורי הגב.

מביאה כאן חלק משיחת הרבי על לומדי התורה בהקשר הזה:
"כדי שהחייל בחזית ינצח, חייב להיות המפקד ראשי שיושב במקום בטוח ומתכנן את התכניות לחייל במלחמה איך להילחם, כך במובן יותר רחב בכללות העם כולו, כדי שהצבא והמפקד שלו יצליח בתכניות שהם מתכננים בדרך הטבע, חייבים את אלה שמתכננים את כל התכניות הרוחניות כדי שיצליחו התכניות הגשמיות.
אם הם יפסיקו לתכנן את התכניות הרוחניות, לא רק שהם לא יביאו שום תועלת, אלא שהם יביאו רחמנא ליצלן את היפך הניצחון , ולכן, בדיוק כמו ש"עריק" הוא מי שבורח מהחזית אם העמידו אותו שם, כך גם עריק הוא מי שיושב בישיבה שתפקידו שם הוא לשבת וללמוד תורה, יומם ולילה, כי בזכות התורה ניצלו, בזכות העסק בתורה יואב מנצח בצבא.
ואם הוא יסגור את הגמרא ויברח מהלימוד כי הוא רוצה להראות שגם הוא לוחם וגם לו מגיע עיטורים וכו' וכו', אז לא רק שהוא לא עוזר לניצחון, אדרבה, הוא עריק ממקומו, ופותח את החזית לפני האויב."
"לך תסביר להם שהתורה היא הכרחית, היא העורף, והיא היסוד שעליו בנוי הניצחון הגשמי."
https://www.instagram.com/reel/c4osnmkobpi/?igsh=mwdjedrsmmf3dhrreq==
תראו ותחליטו
אני נגד גיוס חרדים לצה"ל. קודם כל, ממש מצחיק שכולם כאן יוצאים עליהם, בעוד הציבור החילוני בעצמו גם לא מתגייס. הגישה והחינוך החילוני אומרים שצריך לעשות כמה שפחות, והרבה מאחד חילונים לא רוצים להתגייס.

החרדים מאמינים שהצבא צריך להיות כמו הצבא של שלמה המלך: שליש עובדי מלאכה, שליש לומדי תורה ושליש לוחמים. הם לא נגד הצבא, לא נגד גיוס, ממש לא. הם רואים שיש מחסור בלומדי תורה ולכן מצטרפים לשם. הזלזול שלכם כאן באמונות של אחרים מזעזע.

בנוסף, אין שום מסלול מותאם לחרדי. המסלולים כדוגמת נצח יהודה או חץ לא מוצאים לחרדים ולא לדתיים, גם אם על הנייר זה אמור להיות מותאם. כמו שאתם לא הייתם שולחים את הילד שללכם לישיבה סגורה במאה שערים מחשש שיחזור קיצוני, ככה גם חרדים לא רוצים שהילדים שלהם ילכו למקום שלא מותאם לאורח החיים שלהם, או למקום שהם יחזרו בשאלה. ברגע שיהיה מסלול מותאם להם, אבל באמת כמו שצריך, הם יוכלו לשקול את עניין הגיוס מחדש, בהנחה שהבחור לא מסתדר בבית מדרש או לא רוצה ללמוד כל היום, וגם היום הוא מחוייב להתגייס במצב כזה. זו, בידוק ההגדרה לכפייה חילונית, להכריח אדם דתי להיכנס למקום חילוני שלא מותאם לו, קצת כבוד בסיסי.

לגבי המיסים וההתנדבות - זה שקר וכזב. הם משלמים בדיוק כמו כולם. אין להם פטור ממיסים. והם מתנדבים הרבה יותר מהחילונים, וגמילות חסידים שלהם מטורפת. הם חושבים על הכלל תמיד, בניגוד לחילונים שבהשוואה לחרדים ודתיים בקושי מתנדבים. החרדים תורמים המון למדינה, ובמקום להגיד להם תודה רבה משפילים אותם.

מצחיק שאתם אומרים שתפילות לא עוזרות, וכמובן שאתם מזלזלים באמונות של אחרים. צריך להסתכל גם על הטוב שנמצא בתקופה האפלה שלנו. הרי פורסם שחמאס קיבלו הבטחה מחיזבאללה שהם יתקפו ביחד, ויש גם חמאס באיו"ש ובשנייה היו יכולים לתקוף אותנו מכל עבר ותחשבו לבד מה היה קורה. למה חיזבאללה החליטו לא לדבר לתקוף ולראות איך חמאס מסתדרים? אתם לא רואים את הנס שהיה לנו? אתם בכלל יכולים לדמיין מה היה קורה אם היו תוקפים אותנו גם מהצפון, ואולי אפילו מאיו"ש? ואיך זה שרוב משתתפי המסיבה בנובה שרדו ברוך ה'? בשנייה היו יכולים לחסל 100% מהנוכחים. היו באזור ה-4,000 אנשים במסיבה, ונטבחו 384. כלומר 90% שרדו. למרות שהם היו מבצורים. האירוע מזעזע לחלוטין, אבל גם שם היו ניסים. בשנייה זה היה יכול להיות יותר נורא בסדר כול של 90% נטבחים. עד כמה שהמצב מזעזע, חשוב להסתכל גם על הטוב.