22 תשובות
תלוי איזה מעשה בדיוק
כלום
אנונימית
מוות
מדינות זה דבר רע
אנונימית
לא צריך שיהיה על זה עונש.
העולם היה מקום הרבה יותר נחמד לחיות בו אם לא היו מדינות, צבאות, דתות.
^^ אני מסכימה. קומוניזם זה גם רע.
התגובה שלי לא מדברת על קומוניזם.

אדוארד מונק- מסכימה איתך.
אנונימית
^^ יותר נחמד או יותר קל?
אין דרך שבה העולם הזה יכול להיות קל. אבל חד משמעית יותר נחמד.
אתה לא חושב שבסופו של דבר הדברים האלו נותנים משמעות לחיים? נכון שזו מציאות שהורגלנו אליה ויכול להיות שהיה נחמד יותר בלעדיה, אבל בסופו של דבר הרבה אנשים חיים בשביל המדינה, חיים בשביל האמונה, וזה דבר יפה בעיניי
אף אחד לא אמור לחיות בשביל מדינה. דתות זה קצת מסובך יותר.
מדינה בעיקרון גם נחשבת סוג של "דת"-
חייבים להאמין למדינה, לעקוב אחרי החוקים
ההרגל הזה הוא רע.
במציאות אנשים אמורים להיות חופשיים.
אתם יודעים מה זה חופש אמיתי? - עולם שבו אין שליטים חיצוניים, אין מדינות ואין ממשלות וכל אחד מחליט על עצמו וזה אומר שכל האפשרויות פתוחות
וזה כמובן דורש לקיחת אחריות אישית, אבל אנשים לא מוכנים לעשות את זה.
אנונימית
מלחמות זה לא יפה
להצטרך למות בשביל המדינה שלך זה לא יפה
אין בזה ערך עליון
זה מצער ולא שום דבר אחר
נעלה יותר שצעירים יקברו את אבותם המבוגרים מאשר ההפך
את המשמעות מוצאים בדברים אחרים
אנחנו בני אדם ואנחנו נותנים משמעות לכל־כך הרבה דברים גם שאין משמעות לכלום
משמעות לא יכולה להיות סיבה למלחמות, למדינות, לדת.
^^אבל זה העניין, שאם לא היה את כל הקונספט הזה, העולם היה בכאוס מוחלט. אנשים צריכים שיהיה להם משהו ללכת לפיו, בלי זה הם יצאו מדעתם ויהיה פשוט בלגן. אף אחד לא יקח אחריות אישית, שום דבר לא יצליח להתקיים מבלי הדברים שקיימים בעקבות הקיום של מדינה. אני חושבת שהדת, האמונה, מובילה הרבה אנשים למוסריות וקשה לי לראות עולם שמוותרים על זה
חוץ מזה, בעיניי חופש אמיתי יכול להתקיים גם במצב כזה, אף אדם (ברוב המדינות) לא עבד, לכולנו יש חופש בחירה/בחירה חופשית, פשוט צריך לדעת לנצל את זה
אבל לא ניתן לחיות ללא מדינה וללא דת, מהסיבות שכתבתי למעלה ואוכל לפרט יותר. ונכון, זו מציאות שגוררת למלחמות ארוכות ונוראיות עם אבידות כואבות, אבל בעולם שבו אין דת ומדינה אני לא רואה אותנו מתקיימים
זה כואב מאוד, זה מצער ללא ספק, זה לא יפה, אבל אלו כן ערכים שגדלים עליהם, ערכים חשובים במציאות שלנו, בשבילי זה כן ערך עליון
ולמה לדעתך המשהו הזה חייב להיות מדינה שקובעת לך את כל החיים?

רוב האנשים לצערנו הם כן עבדים
עבד זה במחשבה.

לא כל האנשים יצאו מדעתם.
וכן, כאוס זאת אפשרות. זה מה שצריך להבין שאם רוצים חופש ב100% זה אומר שאין מדינות ויש אפשרות של כאוס וזהו זה ורק ברגע שאנשים יקבלו את זה, יהיה חופש אמיתי.
אנונימית
אנחנו יכולים לבנות מבנה מוסרי משל עצמנו.
זה כמו שיש כללים חברתיים
אף אחד לא בדיוק החליט על זה אבל זה קיים
האם המדינה קובעת לך את כל החיים? כל החלטה שאת לוקחת בחיים קשורה למדינה?

עבד=אדם שאין לו בחירה בכלל.
זה לא במחשבה, כי אם אני עובדת מעבודה שאני לא אוהבת מ8-16 ומשלמת מיסים, אבל בוחרת לחיות את החיים איך שאני רוצה, בוחרת לשמוח, בוחרת להנות מהם אז אני לא עבד של אף אחד.

זה סיכון מיותר בעיניי. אם במצב שבו אין מדינות ודת מצפים מאנשים לקחת אחריות אישית, למה לא לצפות מהם את זה כבר עכשיו? זה הרי ימנע את המלחמות
לכל אחד יהיה מבנה מוסרי משל עצמו, שלא בהכרח תואם לשלך או לשל אדם אחר ואפילו סותר ופוגע.
הכללים החברתיים מתקיימים בזכות המדינה, איזה מחויבות אנשים ירגישו לקיים את הכללים האלו אם הם לא כפופים לאף אחד?
אם לאנשים יהיה מצפון והגיון בריא הם יקיימו את הכללים האלה- כי הם תורמים לכולם וגם להם
את חושבת שהסיבה היחידה שאנשים לא רוצחים ולא גונבים ואונסים זה כי הם מפחדים מהחוק?

השאלה אם את באמת שמחה או שאת מנסה לשכנע את עצמך שזה נכון כי אלה החיים ואין ברירה. אם את שמחה- אני גם שמחה בשבילך.

זה נושא קצת מורכב וזה נוגע הרבה בפסיכולוגיה ואיך המוח עובד ודברים כאלה
הסיבה הפשוטה היא שמדינות ודת רוצות שאנשים לא יתפתחו וידעו דברים, הם רוצים אנשים שנמצאים בחוסר איזון - שנובע מפחד, יש לציין; כי על אנשים כאלה יותר קל לשלוט.
אנונימית
כמו שכתבתי, צריך שיהיו חוקים מוסריים קבועים שחלים על כולם (בלי שום יוצא מהכלל), ומעבר לכך אם מה שאתה עושה לא פוגע במישהו אחר- תהנה מהחיים שלך.
אנונימית
אפשר לשנות את זה. זה דורש מאמץ אבל זה יכול לקרות.
אנונימית
זה לא משהו שקורה ביום אחד. אתם מבינים את זה נכון?
אנונימית
אבל לאנשים אין מצפון בריא ולא יהיה.
זאת לא הסיבה היחידה, אבל אני יכולה להבטיח לך שבעקבות זה האחוזים יותר נמוכים.

אני אישית באמת שמחה, לא משכנעת את עצמי אלא מרוצה מהם באמת

יכול להיות, אבל גם אם כן, עצם זה שהמצב הוא שאנשים נמצאים בחוסר איזון זה לא משהו שאפשר לשנות לדעתי