58 תשובות
אסור לשים סתם
למה שיכניסו מה אתה רוצה
הם לא עברו על החוק, לא עשו עבירה פלילית
הם לא עברו על החוק, לא עשו עבירה פלילית
הם כביכול מראים עד כמה הם מוכנים להרחיק לכת. לא מכניסים סתם לכלא
שואל השאלה:
^^ מי שלא משרת בצבא נכנס לכלא צבאי
והחרדים רוצים לשבת בכלא במקום לשרת בצבא
^^ מי שלא משרת בצבא נכנס לכלא צבאי
והחרדים רוצים לשבת בכלא במקום לשרת בצבא
אנונימי
החרדים מעדיפים ללכת לכלא מאשר לצבא כי הם רוצים ללמוד תורה ולעסוק במצוות.
הם לא באמת רוצים ללכת לכלא מין הסתם
לדעתם של החרדים הלימוד תורה שלהם עוזר לעם ישראל כמו שהחיילים מגינים עלינו ככה הם מתפללים עלינו.
הם לא באמת רוצים ללכת לכלא מין הסתם
לדעתם של החרדים הלימוד תורה שלהם עוזר לעם ישראל כמו שהחיילים מגינים עלינו ככה הם מתפללים עלינו.
אנונימית
שואל השאלה:
אז אם הם רוצים כלא, אז שיהיה, למה לא?
כלא זה בסך הכל מקום שבו אסור ללמוד תורה, אסור לאכול כשר ואסור להניח תפילין. זה יעשה להם רק טוב לשבת בחדר חשוך כל היום ולחשוב טוב טוב על המעשים שלהם. הם ישתחררו מהכלא חילונים, חכמים, חזקים ובריאים לשירות קרבי כמו שצריך
אז למה לא בעצם?
אז אם הם רוצים כלא, אז שיהיה, למה לא?
כלא זה בסך הכל מקום שבו אסור ללמוד תורה, אסור לאכול כשר ואסור להניח תפילין. זה יעשה להם רק טוב לשבת בחדר חשוך כל היום ולחשוב טוב טוב על המעשים שלהם. הם ישתחררו מהכלא חילונים, חכמים, חזקים ובריאים לשירות קרבי כמו שצריך
אז למה לא בעצם?
אנונימי
שוב,הם לא רוצים להכנס לכלא הם רוצים לחיות את החיים שלהם בדרך שלהם , מבחינתם כלא עדיף על לשרת בצבא ולא מדובר פה על כל החרדים יש המון שתורמים לצבא ולחיילים
אנונימית
שואל השאלה:
^אנונימית
האופציות זה או כלא או צבא
החילונים בחרו צבא
החרדים בחרו כלא
מה הבעיה?
^אנונימית
האופציות זה או כלא או צבא
החילונים בחרו צבא
החרדים בחרו כלא
מה הבעיה?
אנונימי
וואו התשובות שלך די מעצבנות אותי כי אתה ממש לא מנסה לקרוא מה שאני רושמת , שוב ושוב החרדים מאמינים בה' בלב שלם ככה שהם לא מפחדים להכנס לכלא והם ממש לא רוצים להכנס לכלא כדי לצאת משם חילונים, זה שאתה חושב ככה זה בעיה אחרת
אנונימית
מי בחר שאלו האופציות? אתה ראש הממשלה? עובדה שעד עכשיו אתה לא רואה ברחוב אלפי חרדים נלקחים לכלא.
אנונימית
פשוט כי זה לא שווה את זה. גם מבחינת משאבים של להחזיק אותם, וגם מבחינת מחיר פוליטי, זה רק לתת להם לנצח בכך שגורמים להם להתמסכן ולהרות כאילו המדינה היא רעה והם טובים, שלא לדבר על להרחיב את הקרע בחברה.
שואל השאלה:
^^^^ אז אפשר לדאוג לכך שיהיה אסור ללמוד תורה בכלא ויהיה אסור לאכול כשר בכלא ואסור להניח תפילין בכלא, יעשה לחרדים האלה רק טוב.
^^^^ אז אפשר לדאוג לכך שיהיה אסור ללמוד תורה בכלא ויהיה אסור לאכול כשר בכלא ואסור להניח תפילין בכלא, יעשה לחרדים האלה רק טוב.
אנונימי
שואל השאלה:
^^ את הקרע הזה אפשר למנוע אם החרדים יתכבדו ויתגייסו לצבא
אבל הם לא רוצים
אז שייכנסו לכלא וישבו בשקט
^^ את הקרע הזה אפשר למנוע אם החרדים יתכבדו ויתגייסו לצבא
אבל הם לא רוצים
אז שייכנסו לכלא וישבו בשקט
אנונימי
ברור. זה מה שצריך עכשיו עוד פילוג בעם
תמשיכו להפיל הכל על החרדים ועל הדת היהודית
תמשיכו להכחיש את היהדות שלכם בכל ליבכם
לא מבינה למה אנשים כמוך חיים במדינה שלנו ומפילים הכל אבל הכלל על החרדים
החרדים חלק מהעם שלנו ויש היסטוריה לעם הזה
זה שאתה לא מעריך זה בעיה שלך אבל אל תפיל את זה על אנשים שסך הכל רוצים לתמוך בעם ישראל בדרך שקצת שונה משלך ואני מדברת בתור אחת שגדלה בבית דתי
תמשיכו להפיל הכל על החרדים ועל הדת היהודית
תמשיכו להכחיש את היהדות שלכם בכל ליבכם
לא מבינה למה אנשים כמוך חיים במדינה שלנו ומפילים הכל אבל הכלל על החרדים
החרדים חלק מהעם שלנו ויש היסטוריה לעם הזה
זה שאתה לא מעריך זה בעיה שלך אבל אל תפיל את זה על אנשים שסך הכל רוצים לתמוך בעם ישראל בדרך שקצת שונה משלך ואני מדברת בתור אחת שגדלה בבית דתי
אנונימית
כל הזמן אומרים החרדים ככה וככה , הם חיים את אורך חיים היהודי של העם שלנו, זה שהם בוחרים לא להתגייס זה שלהם זה לא פוגע בך באיזשהו דרך ברוך ה יש לנו צבא חזק ומלא אנשים רוצים להתגייס אליו
זה כמו שאני אגיד שהשמאלנים אשמים בהכל ואפיל הכל עליהם
זה כמו שאני אגיד שהשמאלנים אשמים בהכל ואפיל הכל עליהם
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית
יש לי שכנים חרדים, הבן שלהם בן 18, הבחור חזק וחסון, יש לו שרירים, הוא מתאמן, הלוואי והיה איזה מסגרת מתאימה לגיל 18-21 להכניס אותו לשם כדי שהוא יוכל לנצל את השרירים שלו
ללמוד תורה זו המסגרת המתאימה לאדם כזה?
אנונימית
יש לי שכנים חרדים, הבן שלהם בן 18, הבחור חזק וחסון, יש לו שרירים, הוא מתאמן, הלוואי והיה איזה מסגרת מתאימה לגיל 18-21 להכניס אותו לשם כדי שהוא יוכל לנצל את השרירים שלו
ללמוד תורה זו המסגרת המתאימה לאדם כזה?
אנונימי
מה שצריך עכשיו זה שהעם שלנו יהיה מאוחד מספיק אנשים בעולם שונאים אותנו בגלל שאנחנו יהודים
מעצבן ומבאס לראות שאלה כזו בכלל , אתם לא מנסים להבין שהחרדים רואים את זה בצורה אחרת, ואני יכולה להגיד בוודאות שאף אחד מהחרדים לא מנסה לעשות רע או לפגוע בעם שלו בכוונה
יש סיבות לכך שהחרדים בוחרים לא להתגייס וזה בסדר גמור בעיניי, שוב כמו שאמרתי יש לנו עם חזק והמון אנשים מתגייסים לצבא , מילואים, יש המון חרדים שמשרתים במשטרה וגם בצבא , אז לא הבנתי מה פשר השאלה הזאת
מעצבן ומבאס לראות שאלה כזו בכלל , אתם לא מנסים להבין שהחרדים רואים את זה בצורה אחרת, ואני יכולה להגיד בוודאות שאף אחד מהחרדים לא מנסה לעשות רע או לפגוע בעם שלו בכוונה
יש סיבות לכך שהחרדים בוחרים לא להתגייס וזה בסדר גמור בעיניי, שוב כמו שאמרתי יש לנו עם חזק והמון אנשים מתגייסים לצבא , מילואים, יש המון חרדים שמשרתים במשטרה וגם בצבא , אז לא הבנתי מה פשר השאלה הזאת
אנונימית
לאנונימי
תגיד סתם מעניין אותי למה אתה נכנס לחיים של אחרים? בן אדם בחר באורך חיים הזה מי אתה שתקבע בשבילו מה הוא יכול או לא יכול?
תגיד סתם מעניין אותי למה אתה נכנס לחיים של אחרים? בן אדם בחר באורך חיים הזה מי אתה שתקבע בשבילו מה הוא יכול או לא יכול?
אנונימית
חיים מבחינתך הם פוגעים בך מבחינתם הם עושים מצוות ולומדים תורה כדי להגן על עם ישראל זה שאתם אנטי דת זה משהו אחר, אתם חיים בעם ישראל תלמדו לכבד קצת את העם שליו
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית
אם את רוצה למנוע את הפילוג בעם בין חילונים וחרדים, אז שחרדים יתגייסו לצבא! או לכלא. שיבחרו אחד מהשניים.
המצב הקיים שבו חרדים לומדים תורה וחילונים הולכים לצבא או לכלא לא יכול להימשך, זה פוגע באחדות, וכדי לשמור על האחדות חייבים שהחרדים יתאחדו איתנו החילונים
אנונימית
אם את רוצה למנוע את הפילוג בעם בין חילונים וחרדים, אז שחרדים יתגייסו לצבא! או לכלא. שיבחרו אחד מהשניים.
המצב הקיים שבו חרדים לומדים תורה וחילונים הולכים לצבא או לכלא לא יכול להימשך, זה פוגע באחדות, וכדי לשמור על האחדות חייבים שהחרדים יתאחדו איתנו החילונים
אנונימי
יופי ששכן שלך שרירן. אני גרה בבני ברק אני יודעת מה זה חרדים הכי מקרוב. אתה מדבר שטויות ברצף. כמעט כל הבחורי ישיבות שאתה מדבר עליהם לא היו יכולים בקושי להיות מנקים או טבחים בצבא. יש לי אח חרדי אברך והצבא צריך להודות לישיבה שמנעה את הגיוס שלו. הבנאדם לא היה מועיל בשיט. וככה רוב הבחורים החרדים. הם לא בנויים להילחם אז מה הקשר להעלות את הנושא הזה שוב בחייאת תתבגרו
אוקיי, סטטיסטית החרדים לא מתגייסים
אבל מה לגביי השמאלנים שהיו עושים הפגנות כל שני וחמישי וגורמים לפקקים ובלאגן ופילוג בעם שלנו? מה לגביהם? או שזה בסדר כי הם כן התגייסו
אבל מה לגביי השמאלנים שהיו עושים הפגנות כל שני וחמישי וגורמים לפקקים ובלאגן ופילוג בעם שלנו? מה לגביהם? או שזה בסדר כי הם כן התגייסו
אנונימית
שואל השאלה:
^^ אז חרדי שמתאים לצבא יתגייס
חרדי שלא מתאים לצבא ישב בכלא
אותו דבר על חילונים...
וכדי לא לשבת בכלא הבנאדם צריך להתאים עצמו לצבא
^^ אז חרדי שמתאים לצבא יתגייס
חרדי שלא מתאים לצבא ישב בכלא
אותו דבר על חילונים...
וכדי לא לשבת בכלא הבנאדם צריך להתאים עצמו לצבא
אנונימי
מרדכי תעשה מה שבא לך ממש לא מעניין אותי האמת חחח אני מדברת לאנונימי שמכליל חברה שלמה של אנשים שבחרו בדרך חיים מסויימת ובגלל שאני באתי מבית דתי אני יודעת טוב מאוד שיש המון חרדים שאין להם את היכולת להתגייס בגלל כל מיני סיבות, ותאמין לי , החילונים ברובם מאוד מעריכים את החרדים ששומרים על היהדות שלנו ומתפללים עליהם יום ולילה
אנונימית
לכפות על חרדים בחיים לא יתקן שום קרע.
שוב אנונימי
לא חושבת שאתה או כל אחד מאיתנו במקום של לקבוע החלטות כאלה
כמו שאמרתי אתה לא רואה אלפי חרדים ברחובות בני ברק נלקחים לכלא
יש סיבות שלא אתה ולא אני שולטים בהם
חבל שאתה ככה מזלזל בדת היהודית וזה בדיוק מה שגורם לשנאה בינינו
לא חושבת שאתה או כל אחד מאיתנו במקום של לקבוע החלטות כאלה
כמו שאמרתי אתה לא רואה אלפי חרדים ברחובות בני ברק נלקחים לכלא
יש סיבות שלא אתה ולא אני שולטים בהם
חבל שאתה ככה מזלזל בדת היהודית וזה בדיוק מה שגורם לשנאה בינינו
אנונימית
אם אני רוצה זכותי המלאה להסיט את הנושא לשמאלנים , קל מאוד להיטפל לחרדים כי הם לא מתגייסים, אתם חושבים שהם לא עושים כלום , בטלנים , וכל החראטות שאתם מאכילים את עצמכם
החרדים עושים המון בשביל העם הזה לא פחות מאף אחד
אם בן אדם מאמין בלב שלם שללמוד תורה ולקיים מצוות זה מה שתורם לעם שלו אני לא רואה סיבה לשים אותו בכלא על דבר כזה. יש המון דברים אחרים שאנשים עושים שכן צריך לשים אותם בכלא ולא להתעסק בדברים כאלו
החרדים עושים המון בשביל העם הזה לא פחות מאף אחד
אם בן אדם מאמין בלב שלם שללמוד תורה ולקיים מצוות זה מה שתורם לעם שלו אני לא רואה סיבה לשים אותו בכלא על דבר כזה. יש המון דברים אחרים שאנשים עושים שכן צריך לשים אותם בכלא ולא להתעסק בדברים כאלו
אנונימית
מרדכי בסופו של דבר זו מדינת ישראל , הרוב המוחלט פה כן מאמין שיש כזה דבר אלוקים
והחרדים בחרו בדרך הזו לא משנה אם יש להם יכולת להתגייס או לא
והחרדים בחרו בדרך הזו לא משנה אם יש להם יכולת להתגייס או לא
אנונימית
אבל מבחינתך הם פוגעים בך. בסופו של דבר ברוך השם יש לנו צבא עם הרבה מאוד אנשים שמתגייסים אליו והצבא הזה חזק אל תזלזל בו בגלל שחרדים בחרו לא להתגייס
אנונימית
שואל השאלה:
חרדי או חילוני או שמאלני, כל מי שלא משרת בצבא, צריך לשבת בכלא.
אבל רוב האנשים לא רוצים לשבת בכלא ולכן הם מתגייסים, בזמן שהחרדים רוצים ומתחננים לשבת בכלא! הם רוצים את זה! הם משתוקקים לכלא! אז שיאכלו את הדייסה שהם בישלו.
חרדי או חילוני או שמאלני, כל מי שלא משרת בצבא, צריך לשבת בכלא.
אבל רוב האנשים לא רוצים לשבת בכלא ולכן הם מתגייסים, בזמן שהחרדים רוצים ומתחננים לשבת בכלא! הם רוצים את זה! הם משתוקקים לכלא! אז שיאכלו את הדייסה שהם בישלו.
אנונימי
שואל השאלה:
אין שום דבר מפחיד בכלא
זה בסך הכל מקום שבו יהיה אסור לחבוש כיפה, יהיה אסור לאכול כשר, אסור ללמוד תורה, אסור לגדל פאות, זה יעשה רק טוב למי שישב בכלא ויחזור לדרך הישר.
אין שום דבר מפחיד בכלא
זה בסך הכל מקום שבו יהיה אסור לחבוש כיפה, יהיה אסור לאכול כשר, אסור ללמוד תורה, אסור לגדל פאות, זה יעשה רק טוב למי שישב בכלא ויחזור לדרך הישר.
אנונימי
אנונימי אתה הבן אדם הכי אטום שיצא לי להגיב לו
חבל ששאלת שאלה שאתה בכלל לא מוכן לקבל דעה אחרת של בני אדם
בפעם האחרונה- החרדים לא רוצים להכנס לכלא אבל מבחינתם להתגייס לצבא זה לא נכון בשבילם
חבל ששאלת שאלה שאתה בכלל לא מוכן לקבל דעה אחרת של בני אדם
בפעם האחרונה- החרדים לא רוצים להכנס לכלא אבל מבחינתם להתגייס לצבא זה לא נכון בשבילם
אנונימית
למה אתה כל כך רוצה שלא יהיה חרדים? מעניין אותי מאוד למה אתה ככה אנטי דת זה באמת מעצבן אותי
גם אם יכניסו חרדים לכלא אתה באמת חושב שמישהו במדינה הזו יכול לכפות עליהם לנטוש את הדת שלהם?? אתה שומע את עצמך בכלל ?
גם אם יכניסו חרדים לכלא אתה באמת חושב שמישהו במדינה הזו יכול לכפות עליהם לנטוש את הדת שלהם?? אתה שומע את עצמך בכלל ?
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית אבל בהפגנה ראיתי את השלט "לכלא ולא לצבא". מה זה אומר? שהחרדים משתוקקים לשבת בכלא ומחכים לזה מיום לידתם.
אנונימית אבל בהפגנה ראיתי את השלט "לכלא ולא לצבא". מה זה אומר? שהחרדים משתוקקים לשבת בכלא ומחכים לזה מיום לידתם.
אנונימי
מי אתה שתקבע בכלל מה זו דרך הישר? מבחינתי דרך הישר זה הדרך של העם היהודי
בגלל אנשים כמוך יש פילוג בעם הזה ובגלל אנשים כמוך הגענו לחילוקי דעות כאלו
יש לך בכלל ערך לעם היהודי? מה זה יחזרו לדרך הישר??
בגלל אנשים כמוך יש פילוג בעם הזה ובגלל אנשים כמוך הגענו לחילוקי דעות כאלו
יש לך בכלל ערך לעם היהודי? מה זה יחזרו לדרך הישר??
אנונימית
אנונימי אתה באמת אין לי אפילו איך לתאר אותך. אני מאחלת לך שתצליח מתישהו לפתוח תעיניים ולהקשיב לדעות של אנשים אחרים. באמת חבל ששאלת את השאלה הזאת כי שוב ושוב אני מסבירה ושוב אתה לא מבין
אנונימית
שואל השאלה:
^^אני בעד העם היהודי, נגד העם החרדי שהתנתקו מהעם היהודי ברגע שהרשע שקורא לעצמו "הגאון מוילנה" החליט להתנתק מהחברה היהודית האמיתית ולהקים את החברה החרדית
^^אני בעד העם היהודי, נגד העם החרדי שהתנתקו מהעם היהודי ברגע שהרשע שקורא לעצמו "הגאון מוילנה" החליט להתנתק מהחברה היהודית האמיתית ולהקים את החברה החרדית
אנונימי
תאמין לי שמי שרוצה לצאת מהדת ממש לא צריך כלא בשביל זה. ויש המון חרדים שהתגייסו לצבא נגד הדעה של המשפחות שלהם ותרמו לצה"ל
חבל באמת חבל שאנשים כמוך קיימים במדינה שלנו
חבל באמת חבל שאנשים כמוך קיימים במדינה שלנו
אנונימית
קודם כל לא רואה סיבה שתקרא לכל אחד "רשע"
אף אחד מאיתנו לא במקום של לשפוט אף אחד
באמת בעייתי בעיני שאתה מכליל חברה שלמה של חרדים רק בגלל דבר אחד שלא מצא חן בעיניך
אף אחד מאיתנו לא במקום של לשפוט אף אחד
באמת בעייתי בעיני שאתה מכליל חברה שלמה של חרדים רק בגלל דבר אחד שלא מצא חן בעיניך
אנונימית
למה אתה מדבר שטויות חחח.
זה שיש הפגנות של חרדים קיצוניים שמדברים שטויות לא אומר שכולם ככה. ודרך אגב גם אם בן אדם ממש רוצה להיכנס לכלא- אבל לא עשה שום עבירה - הוא לא יהיה בכלא!
וחוץ מזה בלי קשר לשאלה שלך.. דרך אגב.. בכלא אפשר ללמוד תורה, מותר להניח תפילין, ויש אוכל כשר.
זה שיש הפגנות של חרדים קיצוניים שמדברים שטויות לא אומר שכולם ככה. ודרך אגב גם אם בן אדם ממש רוצה להיכנס לכלא- אבל לא עשה שום עבירה - הוא לא יהיה בכלא!
וחוץ מזה בלי קשר לשאלה שלך.. דרך אגב.. בכלא אפשר ללמוד תורה, מותר להניח תפילין, ויש אוכל כשר.
דבר ראשון, אני מוחה בך על הזלזול בקדוש הגאון מוילנא זיע"א. מי אתה שתזלזל בו? הוא היה מקובל ובגן עדן, מה שלא יהיה לך.
דבר שני, מי שאתה שתגיד הדרך הישרה היא ללכת נגד שה' צוה עלינו? זה בדיוק להפך: אנחנו נבראנו לעבוד את ה'. מי שלא ישמור מצוות - זה יעשה לו רע כי הוא יענש על זה קשות.
דבר שלישי, אם את רוצה אחדות, אז חילוניים הם אלה שצריכים מצוות כמו כל יהודים. הדרך הישרה של היהודים היא לשמור מצוות וחילוניים הם אלה שהתנתקו מהדרך הישרה של היהודים. אז שחילוניים יאכלו את הדייסה אשר בישלו.
ולשאלתך: לא מכניסים לכלא את מי שלא עובר על שום חוק, ובחור ישיבה שלומד בישיבה לא עובר על שום חוק: יש לו הסדר "תורתו אומנותו".
השאלה יותר טובה למה לא מכניסים לכלא אנשים שעוברים על החוקים של מי שברא את העולם.
דבר שני, מי שאתה שתגיד הדרך הישרה היא ללכת נגד שה' צוה עלינו? זה בדיוק להפך: אנחנו נבראנו לעבוד את ה'. מי שלא ישמור מצוות - זה יעשה לו רע כי הוא יענש על זה קשות.
דבר שלישי, אם את רוצה אחדות, אז חילוניים הם אלה שצריכים מצוות כמו כל יהודים. הדרך הישרה של היהודים היא לשמור מצוות וחילוניים הם אלה שהתנתקו מהדרך הישרה של היהודים. אז שחילוניים יאכלו את הדייסה אשר בישלו.
ולשאלתך: לא מכניסים לכלא את מי שלא עובר על שום חוק, ובחור ישיבה שלומד בישיבה לא עובר על שום חוק: יש לו הסדר "תורתו אומנותו".
השאלה יותר טובה למה לא מכניסים לכלא אנשים שעוברים על החוקים של מי שברא את העולם.
אנונימי
המשפחה שלי חרדית והם היו מעדיפים צבא על כלא
ובכלל יש מלא חרדים שמתגייסים
ההפגנה ההיא זה אולי של חרדים קיצוניים ממש
חוץ מזה שבכלא מותר לעשות את כל מה שאמרת
ובכלל יש מלא חרדים שמתגייסים
ההפגנה ההיא זה אולי של חרדים קיצוניים ממש
חוץ מזה שבכלא מותר לעשות את כל מה שאמרת
שואל השאלה:
צדיקו
כלא זה לא קייטנה, כשאני אהיה בעמדת הכוח במדינה אני אדאג שבכלא יהיה אסור לאכול כשר להניח תפילין לשמור שבת וללמוד תורה. כלא זה לא פינוק.
^ אם יש חרדי/חילוני שרוצה להתגייס הוא יתגייס ואם יש חרדי/חילוני שלא רוצה להתגייס הוא ישב בכלא.
צדיקו
כלא זה לא קייטנה, כשאני אהיה בעמדת הכוח במדינה אני אדאג שבכלא יהיה אסור לאכול כשר להניח תפילין לשמור שבת וללמוד תורה. כלא זה לא פינוק.
^ אם יש חרדי/חילוני שרוצה להתגייס הוא יתגייס ואם יש חרדי/חילוני שלא רוצה להתגייס הוא ישב בכלא.
אנונימי
כי אין מקום בכלא
ודבר שני יש המון חרידים שמתגייסים
שירתתי בלשכת גיוס והיו לי מלא חרידים בני 20 פלוס עם 3-4 ילדים שהתגייסו
ודבר שני יש המון חרידים שמתגייסים
שירתתי בלשכת גיוס והיו לי מלא חרידים בני 20 פלוס עם 3-4 ילדים שהתגייסו
^^ זה לא פינוק, אלא דבר בסיסי בשביל יהודי.
אולי תגיד שבכלא צריכים לאכול רעל כי זה לא קייטנה?
אז מאכלות אסורות - זה ארס לנשמה (מסילת ישרים, פרק יא).
שוב, אין סיבה להכריח להתגייס, בטח שלא בתנאים כאלה.
רוצה שיכריחו אותך לשמור מצוות דרך כלא? אבל לא סתם כלא, אלא שאתה *חייב* באותה כלא להניח תפילין, להתפלל, לברך לפני שאתה אוכל וגם אחרים, לשמור שבת וכו'. מה דעתך על להיות בכלא כזה?
הדרך היחידה שלך שלא להיכנס לכלא כזה - היא שתשמור מצוות מרצון כמו ששומרים חרדים ודתיים.. אם אתה לא עושה את זה - זה אומר שאתה בוחר בכלא.
אולי תגיד שבכלא צריכים לאכול רעל כי זה לא קייטנה?
אז מאכלות אסורות - זה ארס לנשמה (מסילת ישרים, פרק יא).
שוב, אין סיבה להכריח להתגייס, בטח שלא בתנאים כאלה.
רוצה שיכריחו אותך לשמור מצוות דרך כלא? אבל לא סתם כלא, אלא שאתה *חייב* באותה כלא להניח תפילין, להתפלל, לברך לפני שאתה אוכל וגם אחרים, לשמור שבת וכו'. מה דעתך על להיות בכלא כזה?
הדרך היחידה שלך שלא להיכנס לכלא כזה - היא שתשמור מצוות מרצון כמו ששומרים חרדים ודתיים.. אם אתה לא עושה את זה - זה אומר שאתה בוחר בכלא.
אנונימי
כי אנחנו מדינה ''דמוקרטית'' (בתאוריה)
ואולי למה שלא נשים חילונים בכלא? או שרק חרדים צריך לדעתך?
ובנוסף טעית לחלוטין בפרטים רבים בשאלה. בכלא יש תורה יש תפילין יש כשר יש שבת, בצה''ל ממש לא בטוח שיש את אלו
ואולי למה שלא נשים חילונים בכלא? או שרק חרדים צריך לדעתך?
ובנוסף טעית לחלוטין בפרטים רבים בשאלה. בכלא יש תורה יש תפילין יש כשר יש שבת, בצה''ל ממש לא בטוח שיש את אלו
אנונימי
החרדים בטוחים שהם תורמים בדרך שלהם ומגנים עלינו. לא יודעת אם זה נכון אבל אני בטוחה שאם הם לא היו לומדים בשבילנו הם היו מתגייסים. אחותי חרדיה והיא שומרת כל יום על 2 הילדים שלה לבד ועושה את כל המטלות בבית לבד ובעלה חוזר רק ב7 מהכולל מותש אחרי יום של לימוד. הם לא יושבים ומתבטלים הם תורמים בדרך שלהם. חוץ מזה שזה לא היה מועיל לאף אחד שישבו
אלפי חרדים בכלא וגם אין מקום לכולם
אלפי חרדים בכלא וגם אין מקום לכולם
שואל השאלה:
^^ כל מי שמשתמט מהצבא צריך להיכנס לכלא. היום חילוני משתמט נכנס לכלא וחרדי משתמט נכנס לקייטנה בישיבה עם אוכל מקלחות כיף גדול. צריך לשים את כל המשתמטים בכלא ולשנות את החוקים של הכלא ככה שיהיה אסור להניח תפילין בכלא, אסור לאכול כשר ואסור לקיים מצוות בכלא. זה יעשה רק טוב למי שנמצא בכלא, יחזיר אותו לדרך הישרה שבה הולכים לצבא.
^^ כל מי שמשתמט מהצבא צריך להיכנס לכלא. היום חילוני משתמט נכנס לכלא וחרדי משתמט נכנס לקייטנה בישיבה עם אוכל מקלחות כיף גדול. צריך לשים את כל המשתמטים בכלא ולשנות את החוקים של הכלא ככה שיהיה אסור להניח תפילין בכלא, אסור לאכול כשר ואסור לקיים מצוות בכלא. זה יעשה רק טוב למי שנמצא בכלא, יחזיר אותו לדרך הישרה שבה הולכים לצבא.
אנונימי
אל תדאג עם העמדות האנטי דמוקרטיות שלך אתה לא תהיה בשום עמדת כח במדינה
ואו אנונימי אתה כל כך אטום אין לי מילים אפילו
מי אתה שתקבע שאסור להניח תפילין או להתפלל מי אתה בכלל?? כפייה חילונית זה הדבר האחרון שמדינה דמוקרטית יכולה או צריכה לעשות במיוחד במצב מלחמה
מאחלת לך את בריאות הנפש כי נראה שאתה לא בקו
מי אתה שתקבע שאסור להניח תפילין או להתפלל מי אתה בכלל?? כפייה חילונית זה הדבר האחרון שמדינה דמוקרטית יכולה או צריכה לעשות במיוחד במצב מלחמה
מאחלת לך את בריאות הנפש כי נראה שאתה לא בקו
אנונימית
אם אתה אןמר שהדרך הישרה שבא הולכים לצבא היא לא לאכול כשר ולא להניח תפילין, למה שחרדים ירצו להתגייס? אתה היית רוצה להתגייס לגוף חרדי?
ודרך אגב המגזר הדתי לאומי מתגייס יותר מהמגזר החילוני ונמצא ביחידות גבוהות מאוד ותפקידים גבוהים
ודרך אגב המגזר הדתי לאומי מתגייס יותר מהמגזר החילוני ונמצא ביחידות גבוהות מאוד ותפקידים גבוהים
אנונימי
דבר ראשון בלי להכליל
דבר שני אשמח אם תבדיל בין חרדים נורמלים ובין חרדים קיצוניים דבר שלישי רוצה שיכבדו אותך ? אל תכריח אנשים לחשוב כמוך כבד אותם והם יכבדו אותך בחזרה אני לא בעד להכריח אף אחד אבל מסכימה שצריך שווה בשווה אבל בשביל זה צריך לבוא בראש פתוח ולנסות להמשיך לפתור את זה וכמובן להתעלם מקולות קיצוניים וכמובן לא לבוא עם דעות קדומות וסטיגמות
דבר שלישי בשביל לפתור בעיה צריך להבין את מקור הבעיה ולפי מה שכתבת אתה לא מבין את הבעיה עצמה בכלל
דבר שני אשמח אם תבדיל בין חרדים נורמלים ובין חרדים קיצוניים דבר שלישי רוצה שיכבדו אותך ? אל תכריח אנשים לחשוב כמוך כבד אותם והם יכבדו אותך בחזרה אני לא בעד להכריח אף אחד אבל מסכימה שצריך שווה בשווה אבל בשביל זה צריך לבוא בראש פתוח ולנסות להמשיך לפתור את זה וכמובן להתעלם מקולות קיצוניים וכמובן לא לבוא עם דעות קדומות וסטיגמות
דבר שלישי בשביל לפתור בעיה צריך להבין את מקור הבעיה ולפי מה שכתבת אתה לא מבין את הבעיה עצמה בכלל
^^^^^ לא, זה לא שמכניסים חרדים "משתמטים" ל"קייטנה" בישיבה (ישיבה ממש לא קייטנה, יש שם משמעת ממש נוקשה אם אתה לא יודע), אלא בחורי ישיבה נמצאים בישיבת כי מלכתחילה זה המקום שלהם - ללמוד בישיבה תורה.
לעשות עבירות לא יעשה טוב לאף אחד, זה יפגע בכולנו.
לעשות עבירות לא יעשה טוב לאף אחד, זה יפגע בכולנו.
אנונימי
שואל השאלה:
^^ אנחנו כבר 75 שנה בראש פתוח והידברות, ועד עכשיו לא הצלחנו לגייס את החרדים. חייבים לשנות את הגישה כדי להגיע למטרה שבסופו של דבר כל החרדים מתגייסים. אז אם צריך שכמה מהם ישבו בכלא אז הם ישבו בכלא כדי שכל החברים החרדים שלהם יפחדו מהכלא וזה יגרום להם לרצות ללכת לצבא ולא לכלא
^^ אנחנו כבר 75 שנה בראש פתוח והידברות, ועד עכשיו לא הצלחנו לגייס את החרדים. חייבים לשנות את הגישה כדי להגיע למטרה שבסופו של דבר כל החרדים מתגייסים. אז אם צריך שכמה מהם ישבו בכלא אז הם ישבו בכלא כדי שכל החברים החרדים שלהם יפחדו מהכלא וזה יגרום להם לרצות ללכת לצבא ולא לכלא
אנונימי
רק שתדע בכלא מותר להם ללמוד תורה ולהניח תפילין ולהתפלל
וסתם שתדע נכנסים לכלא צבאי מספיק חרדים על השתמטות הם גם איכשהו משתחררים מהר לא יודע איך אבל הם נכנסים ומשתחררים
וסתם שתדע נכנסים לכלא צבאי מספיק חרדים על השתמטות הם גם איכשהו משתחררים מהר לא יודע איך אבל הם נכנסים ומשתחררים
שואל השאלה:
^ ולכן אני שואל למה אי אפשר לשים חרדים בכלא צבאי בלי לשחרר אותם ובלי שיהיה להם אפשרות ללמוד תורה ולהתפלל?
^ ולכן אני שואל למה אי אפשר לשים חרדים בכלא צבאי בלי לשחרר אותם ובלי שיהיה להם אפשרות ללמוד תורה ולהתפלל?
אנונימי
^ כי למי יש סמכות למנוע ממישהו לקיים מה שחייב אלוקים? ועוד במדינה יהודית.
אנונימי
טוב אחי
טוב שיש עם מי לדבר
טוב שיש עם מי לדבר