5 תשובות
קודם כל כל הכבוד לך צדיקה! את לא מבינה כמה את משמחת את אבא שבשמיים, כל צעד הכי קטן אצלנו הוא צעד ענק בשמיים וממש מחולל פלאים למעלה! זה לא סתם סיסמה זה באמת כך

בתור חוזר בתשובה אני ממליץ לך קודם כל לקחת הכל לאט, באיזי , לא להעמיס עליך מלא מלא מצוות על ההתחלה אפילו שממש רוצים ויש דחף כזה, כי ברגע שעושים בבום מלא מצוות זה עלול להכביד ויכול להיות הרבה פחות כיפי ולהרגיש כאילו את בעונש ואז את לא תצליחי. אז תבחרי לך איזשהי מצווה שאת רוצה להתחיל איתה ולאט לאט תוסיפי לך עוד כל כמה זמן ומתי שאת מרגישה לנכון!

ממליץ לך להתחיל בנטילת ידיים בעיקר בבוקר (אם את כבר לא עושה), כמה פשוט ככה חשוב. ובכשרות במידה ואת לא שומרת (מאמין שכן)
ובצפיה במראות אסורים ובכללי כל הדברים שקשורים למיניות אסורה ופריצות וצניעות.

ושוב לאט לאט לא בבום, אפילו צעד הכי פיצי זה מעולה! אני רק נותן לך עצות

והכי הכי הכי חשוב- תורה!
תורה היא המזון לנשמה שלנו ובלי זה אנחנו לא יכולים להתקדם באמת, זה מחזק, מחבר לקדוש ברוך הוא ועושה רצון להתקדם.. מה הכוונה תורה?
לראות שיעורי תורה ביוטיוב, ללכת לשיעור תורה, לקרוא ספר של הלכות ודברים דומים.. מה שבא לך, העיקר שיהיה לך תורה קצת בשביל שזה ידחוף אותך קדימה. אפילו דקה אחת ביום

אמונה זה כמו שריר וצריך להתאמן עליו, ומה התרגיל הכי טוב- תורה

בנוסף יכול לעזור לך מאוד ללמוד את המשמעויות של המצוות שאת רוצה לעשות ואת מה שעומד מאחריהן, להבין שבכל דבר ומצווה שעושים יש דברים כל כך טובים ועמוקים וזה לא רק "מותר ואסור", "צריך ללבוש את זה", "אסור לאכול שם" וכדומה.. זה הרבה יותר עמוק מזה! כשמבינים זה הרבה יותר קל וכמובן כיף לעשות את המצוות וזה מחבר לשם יתברך

תנסי למצוא לך את הדרך שנוח לך להאמין, את הדרך שעושה לך טוב על הלב ומקרבת אותך הכי הרבה לבורא עולם ולתורתו הקדושה.. ושוב לאט לאט. תחפשי לך הוכחות שיעזרו לך להתקדם וכל מיני דברים קטנים שטובים לך, כי כל בן אדם שונה וכל אחד מתקרב לקדוש ברוך הוא בדרך שונה

תזכאי שגם אם נופלים הכל טוב ומעולה, תמיד אפשר לקום והשם סולח על הכל! במיוחד בהתחלה שהרבה פעמים קשה ולא "כיף" תמיד כמו שחשבנו שיהיה, אבל אחרי שמתגברים על הקושי יש תחושה בגוף של קרבת השם שאי אפשר לתאר בכלל בכל העולם! עצוב לי על אנשים שלא מאמינים שבחיים לא הרגישו את קרבת הבורא!

ותנסי לשתף מישהו בתהליך שאת עוברת, ממליץ את ההורים או משפחה או חבר באמת קרוב באמת זה עוזר (אני לצערי לא שיתפתי בהתחלה, וגם לא ממש בהתחלה חחח, אבל אחרי שמשתפים זה הרבה יותר נוח) כי זה לפעמים קשה לשמור את מה שאת מרגישה בבטן לבד

"עשה לך רב" מומלץ להתייעץ עם מישהו שמבין בתורה ושיכול לעזור. יש כאלו שנעזרים וזה טוב להם להעזר ברב או ברבנית או בדמות חיצונית שמבינה בדת ויכולה לעזור בתהליך והאמת שאני עשיתי את זה לבד והיה לי נוח ככה (עד לא מזמן, עכשיו יש לי קשר עם רבנים שיכולים לעזור לי ועוזרים לי מאד).. ובמידה וכן את רוצה תזהרי מאןד מאןד את מי את בוחרת לשתף ועם מי את מתיעצת ואת מי את מכניסה לחיים שלך, את יכול ליפול חס וחלילה על דמות חיצונית שבגלל דבר אחד קטן תהרוס לך את כל הקטע של ההתחזקות ותזרוק את זה לפח. יש כאלה ש"נופלים" על "רב" מסויים שפשוט הורס הכל.. אז שים לב למי לשמוע ולמי לא, לא כל מה ששומעים נכון


אולי זה נשמע קצת הרבה וקצת מלחיץ אבל שוב הבאתי לך רק המלצות.. כמובן שלא כל מה שאמרתי את צריכה לעשות, זה פשוט דברים שעזרו לי. תזכרי שהכי הכי חשוב לעשות לאט לאט, צעד צעד, (אבל להתקדם) אם תעמיסי על עצמך יותר מידי רוב הסיכויים שלא תצליחי

ובאמת שאת צדיקה ענקית והשם יתברך כל כך גאה בך ושמח בך ברמה שאת לא מבינה כמה! זכרי:
" קרוב ה' לכל קראיו לכל אשר יקראו באמת" אם את באמת רוצה בקירבה של השם, הוא יהיה קרוב אליך

לכל התיעצות ושאלה את מוזמנת לפנות אלי, אשרייך! אשריך! אשריך!
להקפיד שלא יעבור יום בלי תורה, ולמצוא רב או רבנית שהיא ממש אוהבת וללכת בדרכה תמיד
מאמינה שצעד צעד בלי לחץ
אולי להקשיב לרבנים זה מחזק
אבל תזכרי שאין חוקים וכל אחד מתקרב בדרך ובקצב שלו
בהצלחה :)
סבלנות
לא להתרגש מטעויות בדרך
לשמוח מלמידה של כל דבר חדש, אפילו קטן
לשמוח מכל התקדמות.
דבר ראשון יישר כח עצום! את ממש צדיקה הרי זה ניסיון לא פשוט - אשרייך!
אני ממליץ להתחיל מכשרות כי זה מכניס טהרה ונותן חשק לקיים עוד מצוות.
אח"כ לשמור שבת , צניעות וכו'.
חשוב לעשות כל התחזקות בצורה הדרגתית כדי לא להתייאש
אשרייך , צדיקה!