53 תשובות
שואל השאלה:
^איך אפשר לחיות רק מהפרנסה של האישה?
זה אפשרי בכלל?
^איך אפשר לחיות רק מהפרנסה של האישה?
זה אפשרי בכלל?
אנונימית
שואל השאלה:
^לא יודעת עד כמה אפשרי
מחכה לתשובה מדתיים בנים
^לא יודעת עד כמה אפשרי
מחכה לתשובה מדתיים בנים
אנונימית
לפי החרדים (לא דתיים) זה מסתדר כי זה מה שהם מסכימים
למרות שיש חרדים שגם הבעלים עובדים
ואני אישית לא מסכים עם זה צריך שותפות בהכל
למרות שיש חרדים שגם הבעלים עובדים
ואני אישית לא מסכים עם זה צריך שותפות בהכל
מה זה משנה מה אני חושב. מה שמשנה זה מה שהזוג חושב. אם האשה מעריכה תורה ומקריבה את עצמה בשביל זה אז זה מצויין בשבילם. מה זה משנה אם זה בשביל ללמוד תורה או בשביל לכתוב ספר על פיזיקה? כל אחד והבחירה שלו
שואל השאלה:
^^אז זהו, יש חרדים שגם עובדים ואני ראיתי מלא כאלה
אתמול יצא לי אפילו לראות
^^אז זהו, יש חרדים שגם עובדים ואני ראיתי מלא כאלה
אתמול יצא לי אפילו לראות
אנונימית
שואל השאלה:
^^הקטע של השאלה זה לשמוע דעות ושאיפות שאנשים כאן רוצים בעתיד.
^^הקטע של השאלה זה לשמוע דעות ושאיפות שאנשים כאן רוצים בעתיד.
אנונימית
מצד הדין עול הפרנסה מונח על הגבר
אבל במשפחות חכמות של יראי שמים פעמים רבות מצוי שהאישה רוצה לעבוד ומסכימה לחיות בצמצום כדי לזכות לעולם הבא על ידי לימוד התורה של בעלה, כמו שאמרה הגמרא במסכת ברכות שנשים זוכות לעולם הבא על ידי לימוד התורה של הבעל
אבל במשפחות חכמות של יראי שמים פעמים רבות מצוי שהאישה רוצה לעבוד ומסכימה לחיות בצמצום כדי לזכות לעולם הבא על ידי לימוד התורה של בעלה, כמו שאמרה הגמרא במסכת ברכות שנשים זוכות לעולם הבא על ידי לימוד התורה של הבעל
אנונימי
שואל השאלה:
^אבל זה לא קשור.
זה לא שהגבר לא ילמד תורה בכלל.
הוא ילמד, והרבה.
ואם הגבר לומד תורה- לאישה מגיע גם עולם הבא
אז איפה הסתירה פה? ככה או ככה גם אם הוא יעבוד וגם אם לא הם שניהם יזכו לעולם הבא
^אבל זה לא קשור.
זה לא שהגבר לא ילמד תורה בכלל.
הוא ילמד, והרבה.
ואם הגבר לומד תורה- לאישה מגיע גם עולם הבא
אז איפה הסתירה פה? ככה או ככה גם אם הוא יעבוד וגם אם לא הם שניהם יזכו לעולם הבא
אנונימית
שואל השאלה:
^לעבוד נקרא "ביטול תורה"?
והוא צריך לעבוד כדי לעזור לאישה כמובן.
אולי בכמה שנים ראשונות של הנישואים שיהיה אברך והכל, אין בעיה בכלל וזה לא יזיק.
אבל כשיהיו 4/5 ילדים, איך אפשר להתמודד ככה?
^לעבוד נקרא "ביטול תורה"?
והוא צריך לעבוד כדי לעזור לאישה כמובן.
אולי בכמה שנים ראשונות של הנישואים שיהיה אברך והכל, אין בעיה בכלל וזה לא יזיק.
אבל כשיהיו 4/5 ילדים, איך אפשר להתמודד ככה?
אנונימית
^^^כמה שילמד פחות היא תקבל פחות
וזה לחיות בסרט לחשוב שמישהו שעובד 8ש' ביום ילמד יותר משעה שעתיים במקרה הטוב
^הכסף בא מהשם ולא ממך.
ובכל אופן אם את לא רוצה את הזכות של להינשא לאברך ולזכות לעולם הבא זה עניין שלך ואת לא חייבת
וזה לחיות בסרט לחשוב שמישהו שעובד 8ש' ביום ילמד יותר משעה שעתיים במקרה הטוב
^הכסף בא מהשם ולא ממך.
ובכל אופן אם את לא רוצה את הזכות של להינשא לאברך ולזכות לעולם הבא זה עניין שלך ואת לא חייבת
אנונימי
שואל השאלה:
ברור שלא חחח.. אתן בחורות ברור שלא תסכימו.
אבל מה בנוגע לדתיים בנים? כן חושבים ככה?
ברור שלא חחח.. אתן בחורות ברור שלא תסכימו.
אבל מה בנוגע לדתיים בנים? כן חושבים ככה?
אנונימית
ברור שלא
שואל השאלה:
^זה כן.
עוד כמה שנים אני כבר אבין את מה שאני לא מבינה היום
^זה כן.
עוד כמה שנים אני כבר אבין את מה שאני לא מבינה היום
אנונימית
שואל השאלה:
^צודקת.
בעתיד אבין כבר לבד
^צודקת.
בעתיד אבין כבר לבד
אנונימית
לא .
אגב, גם בעניין הזה ההבדל בין דתיים לבין חרדים הוא עצום (אם כי גם אצל חרדים העניין הזה מתחיל להשתנות ויותר ויותר גברים חרדים יוצאים לעבוד)
אצל דתיים העניין של תורה ועבודה הוא מהותי מבחינה עצם ההשקפה שלהם בין אם זה בהשתלבות בחברה ובין אם זה ביציאה לעבודה וכו ....
אגב, גם בעניין הזה ההבדל בין דתיים לבין חרדים הוא עצום (אם כי גם אצל חרדים העניין הזה מתחיל להשתנות ויותר ויותר גברים חרדים יוצאים לעבוד)
אצל דתיים העניין של תורה ועבודה הוא מהותי מבחינה עצם ההשקפה שלהם בין אם זה בהשתלבות בחברה ובין אם זה ביציאה לעבודה וכו ....
זה דבר ראשון לא הגיוני דבר שני זה לא הוגן דבר שלישי זה לא הגיוני דבר רביעי זה לא הגיוני
השכר דירה היום מאוד גבוהה אין מצב להתפרס רק מהאישה ולמה לחיות בהלוואות וחובות אבא שלי עובד וקובע בערב זמן ללימוד עם חברותה ואני חושבת שזה מבורך וככה צריך להיות
גם ככה האישה מכינה אוכל קונה בגדים אוספת מהגנים והבתי ספר את הילדים אז גם שתעבוד כפול בשביל שהם יחיו נורמלי לא נראה לי תקין בכלל
הרמב"ם שהיה רופא אמר ששכר של גבר שיוצא לעבוד כדי לפרנס את משפחתו בשביל שיחיו בכבוד הוא שכר כמו של אדם שיושב כל היום בבית מדרש ולומד
עד החתונה שילמדו זה מבורך גם אם יש מספיק כסף אחכ ואין בעיה אז שילמד אבל אם אין אז הגבר חייב לצאת לעבוד
השכר דירה היום מאוד גבוהה אין מצב להתפרס רק מהאישה ולמה לחיות בהלוואות וחובות אבא שלי עובד וקובע בערב זמן ללימוד עם חברותה ואני חושבת שזה מבורך וככה צריך להיות
גם ככה האישה מכינה אוכל קונה בגדים אוספת מהגנים והבתי ספר את הילדים אז גם שתעבוד כפול בשביל שהם יחיו נורמלי לא נראה לי תקין בכלל
הרמב"ם שהיה רופא אמר ששכר של גבר שיוצא לעבוד כדי לפרנס את משפחתו בשביל שיחיו בכבוד הוא שכר כמו של אדם שיושב כל היום בבית מדרש ולומד
עד החתונה שילמדו זה מבורך גם אם יש מספיק כסף אחכ ואין בעיה אז שילמד אבל אם אין אז הגבר חייב לצאת לעבוד
שואל השאלה:
^הרמבם אמר את זה באמת?
איפה כתוב?
וזהו, כמו שאמרתי.
אם יספיק הכסף אז ברכה ואם לא אז הוא חייב לצאת לעבוד ולעזור. נגיד בכמה שנים ראשונות אין בעיה שילמד כמה שהוא רוצה בכיף אבל כשיהיו 4/5 ילדים יהיה קשוח.
(ככה אני חושבת כרגע, לא יודעת אם בעתיד הדעה תשתנה לזה שהגבר צריך ללמוד גם היום והאישה רק מפרנסת.)
^הרמבם אמר את זה באמת?
איפה כתוב?
וזהו, כמו שאמרתי.
אם יספיק הכסף אז ברכה ואם לא אז הוא חייב לצאת לעבוד ולעזור. נגיד בכמה שנים ראשונות אין בעיה שילמד כמה שהוא רוצה בכיף אבל כשיהיו 4/5 ילדים יהיה קשוח.
(ככה אני חושבת כרגע, לא יודעת אם בעתיד הדעה תשתנה לזה שהגבר צריך ללמוד גם היום והאישה רק מפרנסת.)
אנונימית
^הלכה גם ככה לא נפסקה כמו הרמב"ם פה
מה שנפסק להלכה זה שאם יש מישהו שאין לו שום ברירה ודרך לחיות ולכן הוא חייב לעבוד, והוא עובד הכי קצת שאפשר וכל שאר הזמן לומד תורה, אז הוא נחשב שתורתו אומנותו
מה שנפסק להלכה זה שאם יש מישהו שאין לו שום ברירה ודרך לחיות ולכן הוא חייב לעבוד, והוא עובד הכי קצת שאפשר וכל שאר הזמן לומד תורה, אז הוא נחשב שתורתו אומנותו
אנונימי
שואל השאלה:
^מה זה תורתו אומנותו?
^מה זה תורתו אומנותו?
אנונימית
^תורתו אומנותו זה מישהו שעובד רק אצל השם, בלימוד תורה
אנונימי
שואל השאלה:
^^אהה אז אם הוא יעבוד אבל קצת במידה שחייב זה נחשב שהעבודה שלו היא כאילו לימוד תורה?
^^אהה אז אם הוא יעבוד אבל קצת במידה שחייב זה נחשב שהעבודה שלו היא כאילו לימוד תורה?
אנונימית
^כן, רק אם זה חובה כי אי אפשר לחיות בלי והוא ילמד בשאר הזמן
אם זה סתם כדי שיהיה מלא כסף שיהיה אפשר לאכול בחוץ וכו' ברור שלא נחשב
אם זה סתם כדי שיהיה מלא כסף שיהיה אפשר לאכול בחוץ וכו' ברור שלא נחשב
אנונימי
שואל השאלה:
^תודה יצדיק אחד
^תודה יצדיק אחד
אנונימית
לא
הנטל של לעבוד אם כבר ניתן לגבר-לא צריך להתחמק מהעבודה ולהפיל אותה על האישה,צריך להיות גבר.
שילמד תורה ויעבוד,זאת השלמות שנדרשת מהאדם-תורה ועבודה.
כל מי שיגיד אחרת ויגיד ש''אסור לעבוד כי זה ביטול תורה'' תקוע בגלות
אבותינו בתורה עבדו עבודה קשה ולא התבטלו רק מול הספר כל החיים,אם היו מתבטלים מול הספר כל החיים שלהם לא היו מגיעים למדרגה שהגיעו.
הנטל של לעבוד אם כבר ניתן לגבר-לא צריך להתחמק מהעבודה ולהפיל אותה על האישה,צריך להיות גבר.
שילמד תורה ויעבוד,זאת השלמות שנדרשת מהאדם-תורה ועבודה.
כל מי שיגיד אחרת ויגיד ש''אסור לעבוד כי זה ביטול תורה'' תקוע בגלות
אבותינו בתורה עבדו עבודה קשה ולא התבטלו רק מול הספר כל החיים,אם היו מתבטלים מול הספר כל החיים שלהם לא היו מגיעים למדרגה שהגיעו.
שואל השאלה:
^מצד אחד מסכימה ומצד שני לא..
עדיף אברך עזבו שטויות
^מצד אחד מסכימה ומצד שני לא..
עדיף אברך עזבו שטויות
אנונימית
^ובנאדם שלומד 20 שעות ביום ובגלל זה הילדים שלו לא יכולים לחיות כמו שצריך ומסיימים את היום רעבים מקיים בזה מצווה?
^^^תשובה שמזכירה בדיוק מה הבעיה של הציונות הדתית
שהיא שוכחת את הדתית
שהיא שוכחת את הדתית
אנונימי
^אז כנראה גם דוד המלך שכח את הדתית מבחינתך כי בנוסף ללימוד תורה הוא היה רועה צאן ולא רק לומד בחדר
^באותה מידה מבחינתך כל גדולי ישראל גם בדור האחרון ''תקועים בגלות'' כולל את הרב קוק הרב דוב ליאור הרב דרוקמן הרב עובדיה יוסף הרב חיים קנייבסקי הרב גרשון אדלשטיין וכו'
אנונימי
^הרב קוק הקים את הרבנות הראשית ופעל יותר מכל אחד אחר בענייני ארץ ישראל
הרב דרוקמן ידוע בתור רב פעלים וגם הרב דב ליאור,זה כל הקטע של הציונות הדתית,תודה ועבודה.
גם הרב עובדיה יוסף והרב גרשון אדלשטיין היו מעורבים בענייני חברה והכי רחוק שיש מלהיות תקוע בעצמו,למעשה גם אם תגיד שהם תקועים בגלות אתה לא טועה,הגישה החרדית ממש מגדירה את עצמה כגלותית.
בכל מקרה אני מדבר על אדם שכל החיים שלו הם ללמוד גמרא,לרמה שהאישה שלו צריכה לסבול בעבודה ולילדים שלו אין כסף לבגדים ואוכל כדי שהוא יוכל ללמוד הלכות ללא הפסק.
צריך ללמוד תורה,ודאי,זה חשוב ברמה שאי אפשר אפילו להעריך עד כמה,אבל אם על ידי לימוד תורה אתה גורם לסבל וצער לבני הבית או לאנשים אחרים איזו מצווה אתה מקיים?שכרו בהפסדו
הרב דרוקמן ידוע בתור רב פעלים וגם הרב דב ליאור,זה כל הקטע של הציונות הדתית,תודה ועבודה.
גם הרב עובדיה יוסף והרב גרשון אדלשטיין היו מעורבים בענייני חברה והכי רחוק שיש מלהיות תקוע בעצמו,למעשה גם אם תגיד שהם תקועים בגלות אתה לא טועה,הגישה החרדית ממש מגדירה את עצמה כגלותית.
בכל מקרה אני מדבר על אדם שכל החיים שלו הם ללמוד גמרא,לרמה שהאישה שלו צריכה לסבול בעבודה ולילדים שלו אין כסף לבגדים ואוכל כדי שהוא יוכל ללמוד הלכות ללא הפסק.
צריך ללמוד תורה,ודאי,זה חשוב ברמה שאי אפשר אפילו להעריך עד כמה,אבל אם על ידי לימוד תורה אתה גורם לסבל וצער לבני הבית או לאנשים אחרים איזו מצווה אתה מקיים?שכרו בהפסדו
שואל השאלה:
^אבל הוא אמר שאם המצב קשה וללא העזרה של הבעל הם יקרסו אז צריך שהבעל ילך לעבוד ולעזור כמובן
^אבל הוא אמר שאם המצב קשה וללא העזרה של הבעל הם יקרסו אז צריך שהבעל ילך לעבוד ולעזור כמובן
אנונימית
^באיזה מצב יכול להיות שהבנאדם לא עובד והבית מתפקד כרגיל?
אם לא נכנסת משכורת מהעבודה שלו זה או שהבית מתפרק,או שהאישה עוד שנייה קורסת מרוב עבודה,או שהוא מסתמך על לקחת כסף מהמדינה שהוא לא מתכוון לשרת
אם לא נכנסת משכורת מהעבודה שלו זה או שהבית מתפרק,או שהאישה עוד שנייה קורסת מרוב עבודה,או שהוא מסתמך על לקחת כסף מהמדינה שהוא לא מתכוון לשרת
^^^והנה אף אחד מהם לא עזב את התורה כדי להשיג כסף
אתה לא מה''גוש'' במקרה נכון?
^אלפי אנשים מוכיחים את הטעות הכפרנית שלך
אתה לא מה''גוש'' במקרה נכון?
^אלפי אנשים מוכיחים את הטעות הכפרנית שלך
אנונימי
שואל השאלה:
^^או... שבוטחים בהשם והוא מסדר הכל?
גם אופציה אתה יודע...
האישה עושה השתדלות, הגבר עושה השתדלות בתורה, השם עוזר
^^או... שבוטחים בהשם והוא מסדר הכל?
גם אופציה אתה יודע...
האישה עושה השתדלות, הגבר עושה השתדלות בתורה, השם עוזר
אנונימית
^כמו שאני אגיד אני לא לומד תורה אבל אני עובד כאינסטלטור אז השם יעזור לי לקבל עולם הבא
תורה *ו*עבודה,אין רק אחד
שניהם יחד
^^חס וחלילה לא אמרתי לעזוב את התורה בשביל כסף בשום צורה,הבעיה שלכם היא כנראה שאתם חושבים שלעבוד/לפרנס את המשפחה שלך זה לעזוב את התורה,בדיוק ההפך מהערכים שהתורה מחנכת אליהם
תורה *ו*עבודה,אין רק אחד
שניהם יחד
^^חס וחלילה לא אמרתי לעזוב את התורה בשביל כסף בשום צורה,הבעיה שלכם היא כנראה שאתם חושבים שלעבוד/לפרנס את המשפחה שלך זה לעזוב את התורה,בדיוק ההפך מהערכים שהתורה מחנכת אליהם
^אולי יש לך דרך סודית ללמוד תורה בעבודה? אחת שלא נחשבת גזל
אנונימי
תלמד תורה כשאתה לא עובד,תעבוד כשאתה לא לומד תורה
תפנה לשניהם זמן מהחיים
גזל זה לקחת כסף מהמדינה שאתה בכלל לא מתכוון לשרת בגלל שאתה רוצה רק ללמוד בלי טיפת עבודה
תפנה לשניהם זמן מהחיים
גזל זה לקחת כסף מהמדינה שאתה בכלל לא מתכוון לשרת בגלל שאתה רוצה רק ללמוד בלי טיפת עבודה
^כן תאשים אותי כאילו אני מקבל מהמדינה כסף, מוציא שם רע. מדתי ציפיתי ליותר.
הדיון הסתיים.
הדיון הסתיים.
אנונימי
^לא דיברתי עליך
דיברתי על הדוגמה הטיפוסית שנתתם של גבר שלומד כל היום ונותן לאשתו לפרנס את הבית בקושי במקומו.
אתה אמרת שהציונות הדתית שכחה את הדת,זה יותר טוב?
דיברתי על הדוגמה הטיפוסית שנתתם של גבר שלומד כל היום ונותן לאשתו לפרנס את הבית בקושי במקומו.
אתה אמרת שהציונות הדתית שכחה את הדת,זה יותר טוב?
^^ מי שמוציא שם רע זה מי שמדבר בזלזול על הציונות הדתית ואומר "טענות כפרניות" על האידיאולוגיה הכל כך רצינית שהיא מושתת עלייה, ועוד אומר שהציונות הדתית שכחה את הדתית
אז אל תשחק אותה פגוע, מה שאמרת הרבה יותר גרוע (ובנוגע לאמירה של הגזל, זה אולי חריף, אבל מה הדברים החריפים שהרמבם אמר בספרו על העניין לא רחוק בהרבה מהאמירה הזאת)
מי שמחלק ציונים ברמת הדתיות לציונות הדתית ולאידיאולוגיה שלה שגדולי עולם בכל הדורות עשו כמוה (תורה ועבודה) זה רק אתה
אז אל תשחק אותה פגוע, מה שאמרת הרבה יותר גרוע (ובנוגע לאמירה של הגזל, זה אולי חריף, אבל מה הדברים החריפים שהרמבם אמר בספרו על העניין לא רחוק בהרבה מהאמירה הזאת)
מי שמחלק ציונים ברמת הדתיות לציונות הדתית ולאידיאולוגיה שלה שגדולי עולם בכל הדורות עשו כמוה (תורה ועבודה) זה רק אתה
שואל השאלה:
למה אתם מתווכחים צדיקים?
רק שאלתי שאלה, את התשובה קיבלתי כבר במקום אחר לא כאן.
הכל טוב, כל אחד והדעות שלו
למה אתם מתווכחים צדיקים?
רק שאלתי שאלה, את התשובה קיבלתי כבר במקום אחר לא כאן.
הכל טוב, כל אחד והדעות שלו
אנונימית
שואל השאלה:
טוב כנראה אני עוד לא מספיק בוגרת כדי להבין דבר כזה.
מקווה שבעתיד אני אראה לנכון שרק האישה צריכה לפרנס והגבר ילמד תורה
טוב כנראה אני עוד לא מספיק בוגרת כדי להבין דבר כזה.
מקווה שבעתיד אני אראה לנכון שרק האישה צריכה לפרנס והגבר ילמד תורה
אנונימית
אני חושב שלא סתם יש את המשפט "אם אין אני לי מי לי..." כי גם ה' לא יעזור לבן אדם שלא עוזר לעצמו (לפי התפיסה שלי) לא שהוא לא יכול אלא שהוא לא רוצה כי הוא "אומר" שאם הבן אדם לא עושה את זה כנראה זה לא חשוב לו ולכן כל אברך צריך גם לעבוד לדעתי בעלה של בדודה שלי הוא חרדי והוא עכשיו כבר 5 חודשים בדרום...
זה בא ברצון האשה. היא רוצה להתחתן עם בן תורה שילמד.
שנית, הוא מקבל מהכולל 1800 ואם הוא עושה עוד שעות לימוד כמו ערב או שישי או כמו ללמד מתחזקים או ללמוד בתענית דיבור, אז הוא יכול להדיע לעוד 150 אפילו.
אני בן תורה שעוזר לכולם. מוזמנים לפנות ולהיעזר.
שנית, הוא מקבל מהכולל 1800 ואם הוא עושה עוד שעות לימוד כמו ערב או שישי או כמו ללמד מתחזקים או ללמוד בתענית דיבור, אז הוא יכול להדיע לעוד 150 אפילו.
אני בן תורה שעוזר לכולם. מוזמנים לפנות ולהיעזר.
חזק וברוך יואב שעוזר תשמור על עם ישראל
שואל השאלה:
אשרייכם!
תודה
אשרייכם!
תודה
אנונימית
רוב החרדים הבנים עובדים, ואני סובר שצריך לעבוד. זה אפילו מצווה
אבל אם יש אישה שרוצה אברך על מלא שלומד כל היום תורה אם היא רוצה בעל כזה ומודעת לקשיים שהיא לוקחת על עצמה אבל עם כל זה היא רוצה את זה אז למה לא שתגשים את החלום
אני חושבת שהבעל צריך ללמוד תורה ולפרנס
זה התפקיד של הגבר בסופו של דבר
והוא צריך להיות מעורב בכל מה שצריך, גם תורה (המהות של הגבר) גם עבודה (החיוב של הגבר) וגם להיות מעורב בגידול הילדים שלו
כנ''ל לגבי האישה, לטפל בילדים (התפקיד של האישה) לעבוד וללמוד תורה
כמובן שכל אחד צריך לשים דגש על דבר שיותר חשוב לו
זה התפקיד של הגבר בסופו של דבר
והוא צריך להיות מעורב בכל מה שצריך, גם תורה (המהות של הגבר) גם עבודה (החיוב של הגבר) וגם להיות מעורב בגידול הילדים שלו
כנ''ל לגבי האישה, לטפל בילדים (התפקיד של האישה) לעבוד וללמוד תורה
כמובן שכל אחד צריך לשים דגש על דבר שיותר חשוב לו
היי אוקיי בדקתי בשבילך איפה הרמב"ם מדבר על עבודה ואח שלי שלח לי את זה בהקשר שגבר צריך אחרי החתונה לצאת לעבוד כדי לפרנס את המשפחה שלו
את זה הרמב"ם אמר שהוא היה תלמיד חכם גדול כידוע לכולם והוא גם היה רופא
כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה."
את זה הרמב"ם אמר שהוא היה תלמיד חכם גדול כידוע לכולם והוא גם היה רופא
כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה."
שואל השאלה:
^^גם אני די חושבת כמוך..
אבל עדיף בעל אברך, אומנם תאבדי את העולם פה (מבחינת הקושי) אבל תקבלי עולם הבא. שווה לא?
^^גם אני די חושבת כמוך..
אבל עדיף בעל אברך, אומנם תאבדי את העולם פה (מבחינת הקושי) אבל תקבלי עולם הבא. שווה לא?
אנונימית
"וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון" (אבות, ב)