19 תשובות
הוא לא עשה, הוא לא שולט בבני האדם. זה כמו להגיד למה קיין רצח? אלוהים יצר אותו לא לרצוח
שואל השאלה:
^אבל הוא בכל זאת שולט בכל
^אבל הוא בכל זאת שולט בכל
אז למה הוא היה צריך להשמיד את העולם(חוץ מנח)
שואל השאלה:
^ממ העלת משהו
^ממ העלת משהו
כי זה חלק מהניסיון שלהם בעולם
לא כ"כ שונה מזה שיש אנשים עם יצר לרצח - שניהם צריכים שלא לממש את היצר שלהם
לא כ"כ שונה מזה שיש אנשים עם יצר לרצח - שניהם צריכים שלא לממש את היצר שלהם
אז למה יש שהם לא יהודים? למה יש עובדי אללים?
אוכל גם לשאול את השאלות הללו.
והתשובה שלהם שנאמרת בתורה בגדול זה שכל אחד יגיע גמולו בהתאם למעשיו, וצריך גם רע כדי שיקרה טוב
הוא לא תמיד שולט על מעשי אדם כמו שבתורה עשו חטאים הרי הוא לא יכל לשנות משהו?
הדברים הרעים האלה בסוף משפיעים עלינו לטובה.
אוכל גם לשאול את השאלות הללו.
והתשובה שלהם שנאמרת בתורה בגדול זה שכל אחד יגיע גמולו בהתאם למעשיו, וצריך גם רע כדי שיקרה טוב
הוא לא תמיד שולט על מעשי אדם כמו שבתורה עשו חטאים הרי הוא לא יכל לשנות משהו?
הדברים הרעים האלה בסוף משפיעים עלינו לטובה.
^^נכון, למעשה מותר לך לחשוב מה שאתה רוצה. רק לא לבצע את זה
ניסיון.
^ לא נכון, יש איסור של "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר זונים אחריהם" (במדבר טו, לט).
^ לא נכון, יש איסור של "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר זונים אחריהם" (במדבר טו, לט).
אנונימי
^אנחנו כבר לא עובדים על מצוות מהתורה אם לא שמת לב
^^ מה אתה רוצה?
^ לא. בגמרא פירשו "אחרי עיניכם" - זה הרהור עבירה" (ברכות יב ע"ב). במקום אחר בגמרא אמרו "הרהורי עבירה קשו מעבירה" (יומא כט ע"א).
^ לא. בגמרא פירשו "אחרי עיניכם" - זה הרהור עבירה" (ברכות יב ע"ב). במקום אחר בגמרא אמרו "הרהורי עבירה קשו מעבירה" (יומא כט ע"א).
אנונימי
לכל אחד יש תיקון מסוים בעולם
אז יש אנשים שצריכים לעבור את זה בתור ניסיון
ה' מביא להם משיכה לאותו המין ואיסור לקיים עם זה משהו, זה קשה... אבל בסופו של דבר ניסיון ותיקון של האדם
אז יש אנשים שצריכים לעבור את זה בתור ניסיון
ה' מביא להם משיכה לאותו המין ואיסור לקיים עם זה משהו, זה קשה... אבל בסופו של דבר ניסיון ותיקון של האדם
ניסיון של האדם.
מטרת האדם להתגבר על הניסיון וללכת לפי מה שהשם ציווה והסכים.
מי שיפול יצטרך או להענש או לחזור בגלגול לתקן
מטרת האדם להתגבר על הניסיון וללכת לפי מה שהשם ציווה והסכים.
מי שיפול יצטרך או להענש או לחזור בגלגול לתקן
אנונימית
החיים היקום וכל השאר...
ה' לא עושה את זה כדי להרוס את החיים של האדם
לא סתם הגענו לעולם, יש לכל אחד מטרה
אם לא היה חוקים ופשוט 'להנות' בעולם, זה בעיה...
כי אז למה המטרה שנולדנו?
ה' ברא אותנו כדי שנקשיב למצוותיו ונהפוך את העולם למקום יותר טוב
אז מי אנחנו שלא נקשיב לו?
ה' ציווה אותנו משהו... חשוב שנקיים זאת
הוא יודע יותר טוב ממנו, מה טוב לנו ואיך צריך לנהוג
הוא ברא את העולם אז רק הוא יכול להגיד לנו איך להשתמש בעולם שלו
ה' לא עושה את זה כדי להרוס את החיים של האדם
לא סתם הגענו לעולם, יש לכל אחד מטרה
אם לא היה חוקים ופשוט 'להנות' בעולם, זה בעיה...
כי אז למה המטרה שנולדנו?
ה' ברא אותנו כדי שנקשיב למצוותיו ונהפוך את העולם למקום יותר טוב
אז מי אנחנו שלא נקשיב לו?
ה' ציווה אותנו משהו... חשוב שנקיים זאת
הוא יודע יותר טוב ממנו, מה טוב לנו ואיך צריך לנהוג
הוא ברא את העולם אז רק הוא יכול להגיד לנו איך להשתמש בעולם שלו
^
אז בשביל מה הוא עושה את זה?
וגם אם הוא לא עושה את זה בשביל להרוס את החיים של האדם, הוא הורס אותם(לפחות לפי השיטה שלכם, שהאדם צריך להתגבר על זה ולא להיות עצמו)
אז אם הוא הורס כל כך חיים של כל כך הרבה א.נשים, האם הוא כל כך טוב? ואם הוא לא טוב, למה שנקשיב לו?
כל זה בהנחה שהוא קיים
אז בשביל מה הוא עושה את זה?
וגם אם הוא לא עושה את זה בשביל להרוס את החיים של האדם, הוא הורס אותם(לפחות לפי השיטה שלכם, שהאדם צריך להתגבר על זה ולא להיות עצמו)
אז אם הוא הורס כל כך חיים של כל כך הרבה א.נשים, האם הוא כל כך טוב? ואם הוא לא טוב, למה שנקשיב לו?
כל זה בהנחה שהוא קיים
^למה את כל כך רוצה לדעת חשבונות שמיים? את לא תדעי.
איך הוא יהרוס את החיים של האדם אם החיים של האדם הם רק תיקון והם זמניים?
הוא טוב, הוא מטיב לכל אחד.
זה שיש אנשים עם נסיונות זה לא אומר שהוא לא טוב כי אם הוא היה לא טוב הוא היה מחריב את העולם מרוב כל הטומאה ששורה כאן.
אבל הוא טוב, הוא גורם לכדור הארץ לעמוד קיים ולא להפגע כלל וזה מראה על כמה שהוא טוב ומטיב.
איך הוא יהרוס את החיים של האדם אם החיים של האדם הם רק תיקון והם זמניים?
הוא טוב, הוא מטיב לכל אחד.
זה שיש אנשים עם נסיונות זה לא אומר שהוא לא טוב כי אם הוא היה לא טוב הוא היה מחריב את העולם מרוב כל הטומאה ששורה כאן.
אבל הוא טוב, הוא גורם לכדור הארץ לעמוד קיים ולא להפגע כלל וזה מראה על כמה שהוא טוב ומטיב.
אנונימי
^אם אני מאמינה במשהו אני צריכה להבין ולדעת אותו.
אם הוא היה טוב היינו חיים חיים טובים יותר
למה שהוא יחריב את העולם? זה כמו התוכנית טלוויזיה הכי טובה שאפשר! יכול להיות שהוא סתם נהנה מהדברים המטומטמים שאנחנו עושים וממהלך חיינו
אם הוא היה טוב היינו חיים חיים טובים יותר
למה שהוא יחריב את העולם? זה כמו התוכנית טלוויזיה הכי טובה שאפשר! יכול להיות שהוא סתם נהנה מהדברים המטומטמים שאנחנו עושים וממהלך חיינו
^את יכולה להבין ולדעת אותו, את פשוט בוחרת ללכת לכיוון של לא להאמין בו וגם זה בלי לדעת מי הוא ומה הכוונות במה שהוא עושה.
נתתי דוגמא, אם הוא לא היה טוב הוא היה מחריב את העולם כולו מרוב הטומאה ששורה כאן.
בכל מקרה אני רואה שאת ממש מתעניינת בנושא ולכן כדאי ללכת לצפות ברב מאיר אליהו או הרב אמנון יצחק
בהצלחה
נתתי דוגמא, אם הוא לא היה טוב הוא היה מחריב את העולם כולו מרוב הטומאה ששורה כאן.
בכל מקרה אני רואה שאת ממש מתעניינת בנושא ולכן כדאי ללכת לצפות ברב מאיר אליהו או הרב אמנון יצחק
בהצלחה
אנונימי
^^^ את יכולה לדעת רק שהוא קיים ושהוא נתן לנו את התורה. מעבר לזה אין שום אפשרות להבין אותו וכאן נכנסת האמונה.
אנונימי
הגאון הרב מאיר אליהו עונה