6 תשובות
בלי קשר לדת- רק עם אמונה אפשר בעולם שלנו להישאר אופטימיים... מניסיון..!
חבצלת
יש 2 כיוונים.
א. לקחת פנקס, ולרשום בכל יום 3 דברים טובים שקרו לך, למצוא משהו בכל מחיר!
ב. יותר מסתבר.. שזה משהו שקשור לחומרים בגוף או להורמונים, לזה יעזור רק טיפול תרופתי, ע"י
פסיכיאטר. אם תרצי ביתר פרוט. את מוזמנת ליצור קשר באופן אישי.
ברוב רובם של המקרים הנטייה לדיכאונות נובעת. פעילות תת המודע שלנו המקשר בין חוויה לא נעימה שמתרחשת בהווה עם זכרונות הרגשות של חוויות דומות מהעבר. כך הרגשת הדיכאון גוברת. את זה אני מזהה בהרבה מאד ילדים שנקבע עליהם שיש להם בעית קשב וריכוז או אלימות ומיד סוחפים לפיהם כדורי זומבי לנטרל אותם מהרגשות. זה לא עוזר והבעיה. חוזרת ללא הרף. מענישים וכועסים ולא עוזרים וכל זה נסחב לבגרות בחיים.

אחוז אלו שאצלם ישבניה של חוסר בדופמין ואסטרטגיים אחרים הוא 3-5 אחוז. כך שהתשובה המציעה תרופות שוגה.

ניתן לבדוק סאת במכון ולראות במדויק ממה נו עת. תחושה שלך ולטפל בה. את צריכה לתאם זאת מראש ונשמח לבייע
מאיר שמחוני
תקראי את זה, זה עוזר המון.
הקדוש ברוך הוא אוהב אותך מאוד. את הכי חשובה לו.
תודה רבה לבורא.
הקדוש ברוך הוא, ברא אותנו בני האדם, אף על פי, שידע שבני אדם רבים ימרדו בו, שרבים יעשו נגד רצונו. כשבני האדם חוטאים למלך בשר ודם, אותו מלך טובח בהם והורג בהם באותו רגע, אך אין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא כן, כשחוטאים לו בני האדם, הוא נותן להם חיים, ועושה איתם ניסים רבים בשעה שחוטאים לו, בשעה שעושים נגד רצונו, ונותן לבריות זמן רב בכדי לתקן מעשיהם הרעים, עד שמגיע העונש. וגם אין אנו יודעים מעשינו הרעים שעשינו בגלגולים קודמים.

מצווה גדולה, לומר בכוונה (ואפשר לומר פעם אחר פעם ברציפות, כמו פרקי תהלים).
בורא עולם, אילו פינו, של כל הנבראים כולם, מלא ברכות כגודלך*, זה עדיין לא יספיק להודות לך ולברך אותך מלך העולם, על אפס קצהו של דבר אחד שעשית איתנו הנבראים:

בורא עולם, אילו פינו, של כל הנבראים כולם, מלא שירה כגודלך, ולשוננו רינה כגודלך, ושפתותינו שבח כגודלך, עדיין זה לא יספיק להודות לך מלך העולם, על אפס קצהו של דבר אחד שעשית איתנו הנבראים:

בורא עולם, קדוש אתה כגודלך וטהור אתה כגודלך וברוך אתה כגודלך ומהולל אתה כגודלך ומשובח אתה כגודלך ומפואר אתה כגודלך וחסיד אתה כגודלך:

ברוך, אתה בורא עולם, ושמך**הגדול והקדוש, תמיד, ביותר מכל הברכות, וביותר מכל התשבחות ונחמות והילולים ופארים והודאות ושירות וזמירות ורינות ותהילות, שנכתבו ושנאמרו, מרגע שנבראת***, ועד עתה, ושיכתבו ושיאמרו, ושלא יכתבו ושלא יאמרו ****, לעולמי עולמים, לנצח נצחים, לעד,
בורא עולם, ברוך אתה, תמיד, בברכה הזו*****, יותר ממספר כל הנבראים******שבראת, ושתברא, ושלא תברא, לעולמי עולמים, לנצח נצחים, לעד:

* (העולם נמצא בתוך ה', ה' פינה מקום בתוך עצמו וברא את כל הבריה הזו, היכן שמסתיימת הבריה הזו, כל מה שיש אחרי זה מסביב זה ה', ואין סוף לגודלו של ה')
** ( שם שנאמר בסיני, ושאר שמותיו של ה')
*** (לה' אין בורא, השם ברא את עצמו, ולפניו לא היתה שום בריה).
**** (שלא יאמרו, הם בין היתר ברכות שהבריות חשבו עליהם ולא אמרו אותם).
***** (בורא עולם אתה ברוך תמיד בברכה הזו, גם אם לא נברך אותך בברכה הזו).
****** (חלק מהנבראים הם, מלאכים, שרפים, אופנים, חיות הקודש, שמש, ירח, כוכבים, בני אדם, חיות, צמחים, כל גרגיר אבק-בריה בפני עצמה היא, כל גרגיר חול-בריה בפני עצמה היא, כל טיפת גשם-בריה בפני עצמה היא, וכו').
(נוסח מספר 20 מתוך 20)
(אין זכויות שמורות, מצווה להדפיס, לצלם, להעתיק, ומצווה להפיץ לזיכוי הרבים)
יהודה
הי ליליאנה
כ"כ הטיפים היפים שאת מקבלת כאן, יכולים לעזור אך יכולים גם שלא לעזור.
יש לזה סיבה. דיכאון אינו הבעיה הוא הסימפטום.

כדי לבחור בין הכלים והטיפים השונים עליך להגיע לאבחנה מדויקת יותר של סיבתיות המצב שלך. לשם כך את זקוקה למידע.

הנסיון שלי מראה, שלרוב הגדול מאד של בני אדם סובלים, חסר מידע מסודר אודות מצוקתם.
אז במקום לזרוק עוד טיפ, אנסה לסייע לך ביצירת אבחנה ממוקדת יותר של סיבות הספציפיות שלך לדיכאון.
זה יגדיל את הסכוי שאם תפעלי בהתאם לסיבות המיוחדות שלך - אזי תקבלי הטבה משמעותית. אם את מעונינת לפצח את סוד הדיכאונות שלך, תוכלי לעשות משהו שאני עושה עם קליינטים שלי וייתן לך כבר פרספקטיבה חדשה על מצבך והסיבות לדיכאון שלך.

וכך זה עובד:
עליך לרשום כל יום וכל מצב בעקבותיו נכנסת לדכאון, במחברת אסוף מידע על התופעה..
דוגמאות:
קמת בבוקר במצב רוח טוב- שמעת שיר ברדיו ונכנסת לדכאון.
חשוב מאד לתאר מה היה בשיר שדיבר אליך והשפיע עליך.
לכל ארוע כתבי גם תאריך ושעה. ודרגי את עוצמת הדיכאון באחת משלוש שלוש רמות (חלש, מורגש היטב, קשה עד בלתי נסבל).
דוגמא אחרת:
יצאת לבלות או לעשות קניות, וראיתי מה אחרים עושים (איך הם פועלים בחברותא, כמה הם קונים בעגלת הקניות או כל התרשמות אחרת שבלטה לך), רשמי ארוע זה בפירוט ומה שלדעתך הביא לך דיכאון (כמובן רק אם אכן נגרם דכאון) ושוב דרגי גם את עוצמתו ואת התאריך והשעה ביממה..

חשוב לא פחות, ברשימה נפרדת יש לרשום אירועים של ימים בהם לא הופיע דכאון: תארי סדר יום ביום כזה, עם מי היית, ומה היו הפעילויות שהביאו למצב רוח טוב (שוב תאירכים ושעות)
אחרי שבוע או שבועיים ימים, תהיה בידך תמונה נדירה וחיונית של האופן בו הדכאון מגיע (בעקבות מה, איזה מחשבות קדמו לדכאון, איזה מראות וכדומה).

וכך תחול התקדמות בהבנתך את התופעה הספציפית שלך.

מכאן ואילך תוכלי להתקדם לקביעת הסיבות לפחות חלק מהן, ולבחור מה תעשי ביחס לסיבות אלו. אולי אפילו אחד הטיפים כאן או בשאלה דומה בעבר בסטיפס מתחבר לך עכשיו ישירות לסיבת דכאון שעלית עליה.

הפעילי את הטיפ המתאים וראי מה קורה.
אגב ניסוי של טיפ או מרשם חייב להתבצע בעקביות יום יום בכל מצב מומלץ בטיפ במשך שלושה שבועות לפחות, אחרת אין דרך לדעת בוודאות אם הוא עוזר או לא.

בהצלחה
שוקי וייס
יועץ משפחתי - זוגיות והורות
שוקי וייס מומחה סטיפס
השיטה של סטיב גוב'ס ז"ל. הבעלים של אפל ממציא האייפון אייפד והפודים באשר הם.
כל בוקר לעמוד מול המראה ולהגיד לעצמך מחר זה היום האחרון שלי מה הייתי משנה.
שאלה נוספת שאת צריך לשאול את עצמך היא למה את נכנסת לדיכאון?
מה כבר יכול להיות כל כך נורא שזה מדכא אותך?
האם זה בחור? יש הרבה דגים בים.. קחי לך רשת דייגים.
האם זה בעיות כספיות? בא בקלות הולך בקלות ולקבר אף אחד עוד לא לקח איתו כלום (חוץ מהפרעונים וגם להם גנבו את הכל).
וזוהי האופטימיות, הדבר הכי נוראי שיכול לקרות לך זה שנפלת ולא קמת.
כי מי שנופל וקם למד משהו, מי שנפל ולא קם..
איייל_הדר מומחה סטיפס