47 תשובות
אף אחד לא מחפש מי יצר אני בתור בן אדם מאמין מרגיש שיש אלוהים לכן אני מאמין בו לא כל אחד יבין את ההרגשה הזאת..
צודק
כדי להבין מה תפקידנו בעולם, מה מי שיצר אותנו רוצה מאיתנו
צריך לחקור בשביל לגלות
וככה גם הכי מסופקים שאפשר כי עושים את רצון הקדוש ברוך הוא
צריך לחקור בשביל לגלות
וככה גם הכי מסופקים שאפשר כי עושים את רצון הקדוש ברוך הוא
למה לא פשוט ליהנות מהחיים במקום להתעסק בזה שקיימים אנשים שמחפשים משמעות?
אנונימי
כי לא נולדנו סתם אתה פשוט חיי את זה אבל אם תחשוב טוב זה מטרת החיים הראשית
אנונימי
כי יש למה למה נוצרנו: לא היינו נוצרנו לבד "במקרה". אז לבורא החכם הייתה מטרה לברוא אותנו, לכן אנחנו צריכים לחפש מה רצונו.
השאלה הזאת בדיוק מראה מה ההבדל בין אברהם אבינו שככה גילה את הקב"ה לבינך: זאת הסיבה שהוא בחר בו, הוא גילה את האמת והפיץ אותה ברבים לכל העולם.
השאלה הזאת בדיוק מראה מה ההבדל בין אברהם אבינו שככה גילה את הקב"ה לבינך: זאת הסיבה שהוא בחר בו, הוא גילה את האמת והפיץ אותה ברבים לכל העולם.
מסכימה לגמרי
זה תלוי מאוד בסוגים של אנשים יש כאלו שזה לא מפריע להם
ויש כאלו שכן אני לדוגמא יכול שלא להירדם בלילה מכאלה שאלות אני לא יכול להעביר את זה על סדר היום
ויש כאלו שכן אני לדוגמא יכול שלא להירדם בלילה מכאלה שאלות אני לא יכול להעביר את זה על סדר היום
מעבר לזה שאם יש מישהו שיצר את העולם והוא נתן כללים אז אתה צריך לעמוד בכללים האלו אם גם אם תרצה וגם אם לא תרצה אז כן השאלה הזאתי מאוד מאוד חשובה
למרות שאני אישית אתאיסט אבל זה הגיע בגלל שחשבתי על זה לא בגלל שאמרתי נחגוג את החיים
למרות שאני אישית אתאיסט אבל זה הגיע בגלל שחשבתי על זה לא בגלל שאמרתי נחגוג את החיים
לדעתי אין טעם בחיים בלי משמעות חוץ מזה שכל החיים שלך יהיו באיכות יותר נמוכה
אתה גם כנראה תחייה עד גיל יותר קטן ותיהיה פחות שמח
אתה גם כנראה תחייה עד גיל יותר קטן ותיהיה פחות שמח
שואל השאלה:
אני כבר פחות שמח לא קשור לזה שאני לא מאמין בכלום:(
אני כבר פחות שמח לא קשור לזה שאני לא מאמין בכלום:(
לדעתי אם תנסה להכניס לחיים שלך משהו חדש כמו תחביב חדש או אמונה חדשה האיכות חיים שלך יכולה להשתנות כי יהיה לך יותר למה לצפות ובמה להאמין
אתה צודק לגמרי, לפי דעתי שאלות עם תשובה אובייקטיבית שאין לנו יכולת לדעת מה היא התשובה הן שאלות חסרות טעם וחסרות משמעות שלא צריך להתעסק בהן
אם תדע מי יצר את החיים, תדע מהי הדרך להנות מהחיים.
לא באתי לחיות סתם ולסיים כל יום עם תחושת ריקנות מעפנה
צודק לחלוטין
אנונימית
אפשר גם וגם למה רק אחד
כי בני אגם חייבים לגרות ולספק את היצר של החקירה, האתגר
וואו אחי אתה לא מבין כמה גרמת לי לחשוב עכשיו
אז אז אני לא מקבל פרח?
או תודה באמת
או תודה באמת
האמונה שלי זאת ההנאה שלי
אי אפשר להנות סתם ככה מהחיים בלי מטרה
אפשר יום יומיים שלוש ארבע.. כל יום רק לחשוב שטחי ולהנות ומסיבות ואחרי זה באים הביתה תחושה ריקה ואז אתה מחפש מזה עוד כי אתה חושב שזה יתן לך את הסיפוק שאתה מחפש
בסוף הנשמה שלנו מחפשת גבוה יותר ולהיות מחוברת למי שנתן לנו את החיים, וההכרה בו והאמונה בו נותנת סיפוק, ובכלל כל התורה היא מכוונת אותנו לערכים מדהימים כמו לכבד אחד את השני, להעריך את הרגעים הפשוטים ולא לחפש את היקר והמוחצן, ובסוף הרגעים הקטנים הם אלה שעושים לנו כיף ורוגע
אפשר יום יומיים שלוש ארבע.. כל יום רק לחשוב שטחי ולהנות ומסיבות ואחרי זה באים הביתה תחושה ריקה ואז אתה מחפש מזה עוד כי אתה חושב שזה יתן לך את הסיפוק שאתה מחפש
בסוף הנשמה שלנו מחפשת גבוה יותר ולהיות מחוברת למי שנתן לנו את החיים, וההכרה בו והאמונה בו נותנת סיפוק, ובכלל כל התורה היא מכוונת אותנו לערכים מדהימים כמו לכבד אחד את השני, להעריך את הרגעים הפשוטים ולא לחפש את היקר והמוחצן, ובסוף הרגעים הקטנים הם אלה שעושים לנו כיף ורוגע
כי בשביל הסיכון שאכן יש בורא לעולם ואם לא תציית לו אתה תסבול (ועוד כמה),שווה להשקיע את כל זמן החיים.
צודק מאה אחוז
לא יודעת...
כי זה כיף. כמו שיש אנשים שכיף להם לחקור מערכות מחשב ולפרוץ ויש אנשים שכיף להם לחקור קרבות וכאלה שכיף להם לטייל ולחקור מקומות יש אנשים שרוצים לחקור את סוד הבריאה. זה מה שהופך את האדם לעליון על שאר בעלי החיים - הוא חוקר וסקרן ומנסה לגלות למה. פרה כל עוד יש לה עשב היא מרוצה...
אנונימי
כי זה נותן לחיים משמעות משהו לחיות בשבילו ולדעתי התורה מראה את הדרך הנכונה לחיות
בן אדם צריך לדעת את העבר שלו
בלי זה הוא לא יודע על מה הוא מבוסס
חשוב להנות אבל חשוב גם לדעת למה אנחנו קיימים?
ובכללי זה שאלות פליסופיות שמשאירות אותך לחשוב לעומק וזה יפה
בלי זה הוא לא יודע על מה הוא מבוסס
חשוב להנות אבל חשוב גם לדעת למה אנחנו קיימים?
ובכללי זה שאלות פליסופיות שמשאירות אותך לחשוב לעומק וזה יפה
כי בני אדם הם יצורים מודעים ולכן הם מחפשים תשובות ומשמהות בכל דבר שהם עושים, בהשוואה לאורגניזמים אחרים אנחנו דיי אינטיליגנטים למרות שזה לא נראה ככה לפי כל השנאה שיש בעולם.
אפשר ורד אני לא יכול לכתוב כי צריך 5
שואל השאלה:
דיי אתם חיים בסרט שאני יקרא את כל זה זה המון לקרוא תקצרו את זה
דיי אתם חיים בסרט שאני יקרא את כל זה זה המון לקרוא תקצרו את זה
ויכוח מיותר את בן אדם שלא מסוגל אפילו לקרוא אל תצפי לתשובה ולהבנה
אנונימי
אתה מתייחס לחיפוש הזה כאילו הוא נטל ו/או מונע הנאה. למה אתה יוצא מנקודת הנחה כזו?
שואל השאלה:
אנונימי, יש לי קשיים עם קריאה בעיברית ואני בן
אנונימי, יש לי קשיים עם קריאה בעיברית ואני בן
כי אולי אתה מפספס את המטרה שלשמה נולדת (אם קיימת )
מסכימה.
במקום רק לחפש אפשר לנצל אותם ולמצוא לעצמנו את התכלית בתוך הדרך. בלי לחץ, בקצב שלנו.
אם נרצה להאמין במי שיצר אותם, זה גם יקרה, אבל זה לא צריך להיות (לדעתי) המטרה המרכזית בהם.
במקום רק לחפש אפשר לנצל אותם ולמצוא לעצמנו את התכלית בתוך הדרך. בלי לחץ, בקצב שלנו.
אם נרצה להאמין במי שיצר אותם, זה גם יקרה, אבל זה לא צריך להיות (לדעתי) המטרה המרכזית בהם.
מאוד מסכים, פשוט ליהנות ממה שיש בחיים, לחוות וזהו
אני לא אדם שמסוגל פשוט לחיות ולקחת כאופציה את האפשרות שאולי אני טועה ומפספסת את כל המהות של הקיום שלי. אני חושבת שכל אחד צריך להאמין במשהו, מה שזה לא יהיה, אבל כל אחד צריך להאמין בהשקפה מסויימת.
זה לא אמור למנוע ממך להינות מהחיים, אתה עדיין יכול להגשים את עצמך
זה לא אמור למנוע ממך להינות מהחיים, אתה עדיין יכול להגשים את עצמך
אפשר להגשים את עצמך ובאותה העת לא לחשוב יותר מדי על משמעות
^נכון, לא חייב לחשוב על זה יותר מידי, אבל לדעתי זה בלתי נמנע לא לחשוב על זה בכלל
לא חושב שהוא התכוון לא לחשוב על זה בכלל
אבל אפשר גם לא לחשוב בכלל על משמעות החיים ובולשיט כזה
או אם יש אלוהים או לא
ופשוט שיהיה לך שאיפות וחוויות טובות
אבל אפשר גם לא לחשוב בכלל על משמעות החיים ובולשיט כזה
או אם יש אלוהים או לא
ופשוט שיהיה לך שאיפות וחוויות טובות
^כנראה שזה אפשרי, זו פשוט לא דרך שאני אישית יכולה לחיות בה
אתה צודק בעיקרון. יש בזה משהו.
אבל זה כמו לשאול, -
למה לא להינות מהספה, במקום לנסות לחפס, למי היא שייכת?..
ודרך אגב, כשאתה יודע למי היא שייכת ואתה מבין שהוא בנה אותה בשבילך, אתה תיהנה ממנה הרבה יותר!..
(מקווה שהחכמת)
אבל זה כמו לשאול, -
למה לא להינות מהספה, במקום לנסות לחפס, למי היא שייכת?..
ודרך אגב, כשאתה יודע למי היא שייכת ואתה מבין שהוא בנה אותה בשבילך, אתה תיהנה ממנה הרבה יותר!..
(מקווה שהחכמת)
כי אתה לא יכול להנות מהחיים אם אתה לא מחפש את המשמעות של החיים
אני עושה זאת.
את ממש צודקת
אי אפשר לשלב? אולי נוצרנו בשביל מטרה מסויימת? ומי אנחנו שלא נקיים את אותה מטרה