7 תשובות
יש את תפילת שחרית אבל היא דיי ארוכה אז את יכולה להגיד נגיד רק את ברכות השחר או תפילת שמונה עשרה שזאת תפילה בעמידה שהיא חלק מתפילת שחרית
^שחכת שמע ישראל
אנונימית
ביום חול תכלס יש שלוש תפילות בבוקר- תפילת שחרית
בצהריים- תפילת מנחה
ובערב- תפילת ערבית
בנות לא חייבות בשלוש תפילות אבל צריכות לפחות תפילה אחת ביום אבל אם את לא מספיקה אפילו קטע אחד מתפילה מסוימת זה מספיר במיוחד בהתחלה
בצהריים- תפילת מנחה
ובערב- תפילת ערבית
בנות לא חייבות בשלוש תפילות אבל צריכות לפחות תפילה אחת ביום אבל אם את לא מספיקה אפילו קטע אחד מתפילה מסוימת זה מספיר במיוחד בהתחלה
כן וכמובן צריך להגיד בבוקר ובערב שמע ולפני השינה ואם את שוכחת אז תגיד גם פעם ביום זה בסדר
אוכל:
את אומרת את הברכה "ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם" ואז יש לך כמה אופציה לברכה:
המוציא לחם מן הארץ - על לחמים מ5 מיני דגן - אחרי זה מברכים ברכת המזון(לפני שמברכים המוציא - עושים נטילת ידיים)
בורא מיני מזונות - על עוגות עוגיות וכדומה מ5 מיני דגן(אורז הוא מיוחד ומברכים עליו מזונות) - אחרי זה מברכים מעין שלוש
בורא פרי הגפן - יין - אחרי זה מברכים מעין שלוש
*בורא פרי העץ - כל הירקות והפירות שגדלים על עץ(רק בננה היא מיוחדת ומברכים עליה אדמה) - אחרי זה מברכים בורא נפשות
בורא פרי האדמה - כל הירקות והפירות שגדלים באדמה/שיחים - אחרי זה מברכים בורא נפשות
שהכל נהיה בדברו - כל השאר שזה ביצים גבינות בשר מים וכו' - אחרי זה מברכים בורא נפשות
*הערה
אם אתה אוכל אחד משבעת המינים - מברכים מעין שלוש
את אומרת את הברכה "ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם" ואז יש לך כמה אופציה לברכה:
המוציא לחם מן הארץ - על לחמים מ5 מיני דגן - אחרי זה מברכים ברכת המזון(לפני שמברכים המוציא - עושים נטילת ידיים)
בורא מיני מזונות - על עוגות עוגיות וכדומה מ5 מיני דגן(אורז הוא מיוחד ומברכים עליו מזונות) - אחרי זה מברכים מעין שלוש
בורא פרי הגפן - יין - אחרי זה מברכים מעין שלוש
*בורא פרי העץ - כל הירקות והפירות שגדלים על עץ(רק בננה היא מיוחדת ומברכים עליה אדמה) - אחרי זה מברכים בורא נפשות
בורא פרי האדמה - כל הירקות והפירות שגדלים באדמה/שיחים - אחרי זה מברכים בורא נפשות
שהכל נהיה בדברו - כל השאר שזה ביצים גבינות בשר מים וכו' - אחרי זה מברכים בורא נפשות
*הערה
אם אתה אוכל אחד משבעת המינים - מברכים מעין שלוש
אמאלה איזה צדיקה את. אשרייך ממש איזו זכות.
את ממש מזכירה לי את השאלות שהיו לי פה בהתחלה שלי, והעצה הכיי טובה שאני יכולה להביא לך זה לא לפחד לשאול, אם לא הייתי מפחדת לשאול ולהגיד שלא הבנתי כנראה שהייתי מתפללת כבר לפני, ומבטיחה לך שמתרגלים לזה ובסוף מבינים הכל.
ממליצה לך ממש על הספרים של בהלכה ובאגדה, זולים ממש מפורטים ממש ובשפה ברורה מאוד.
מבחינת תפילות מקווה שלא אשכח כלום:
החובה להתפלל כל יום זה ברכות השחר והתורה ושמע שעל המיטה
ותפילת שמונה עשרה אחת (אם ספרדייה, אשכנזיות חייבות שתיים)
מה זה תפילת שמונה עשרה? החלק העיקרי בתפילה, בעצם יש ביום שלוש תפילות שהחלק העיקרי בתפילה נקרא שמונה עשרה.
מה זה קריאת שמע שעל המיטה? קוראת בישיבה לפני שאת הולכת לישון, ממש לפני.
מה הזמנים? ברכות השחר צריך לקרוא כשאת קמה, גג עד שקיעה. תפילת שמונה עשרה זה תלוי מתי את רוצה, כי כמו שאמרתי יש את התפילה הזאת שלוש פעמים בוקר צהריים וערב, הכי טוב להתפלל שחרית כדי לפתוח את הבוקר בתפילה ואז זה ארבע שעות מעלות השחר (בערך עד תשע וחצי בבוקר)
קריאת שמע שעל המיטה קוראים אחרי השקיעה עד עלות השחר
ברכת אשר יצר: כל פעם שאת יוצאת מהשירותים קוראת אשר יצר, את תזכרי את זה בעל פה אבל עדיף עדיין לקרוא מהכתוב. (ותראי איזה זכות יש לך שאת עדיין לא זוכרת את הברכה אז תהיי חייבת לקרוא אותה מהכתוב)
ברכות על אוכל: על כל מאכל יש לך ברכה ראשונה - מברכת לפני שאת אוכלת, וברכה אחרונה - מברכת אחרי שאת אוכלת.
ממליצה לך להוריד את האפליקציה "מה אברך" וכל פעם שתאכלי משהו לכתוב שם וככה תדעי, או לבדוק בגוגל.
ברכת המזון לדוגמה שאמרת זה הברכה האחרונה על לחם
ז"א שלפני שאת אוכלת לחם את נוטלת ידיים (רק כשאוכלים לחם נוטלים, שאר הברכות רק מברכים) מברכת ברכה ראשונה שזה המוציא לחם מן הארץ וכשאת מסיימת לאכול את מברכת ברכה אחרונה שזה ברכת המזון.
נטילות ידיים איך נוטלים?
תמיד תופסים את הכלי בימין (עדיף נטלה) ממלאים, מעבירים לשמאל ומתחילים (ז"א שהיד הראשונה שנרטבת זאת ימין), ותמיד יוצא שבסוף כל יד נרטבה שלוש פעמים
נטילה אחרי שירותים - לא חייב מכלי, לסירוגין, לא מברכת על נטילת ידיים (ימין שמאל ימין שמאל ככה שלוש פעמים) ואחרי זה ברכת אשר יצר
נטילה בבוקר - חייב מכלי, לסירוגין, מברכת על נטילה ואז מנגבת
נטילה לפני לחם - שלוש ימין שלוש שמאל, חייב מכלי, מברכת על נטילה ואז מנגבת
ברכה על נטילה - "ברוך אתה השם אלקינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציונו על נטילת ידיים"
את ממש מזכירה לי את השאלות שהיו לי פה בהתחלה שלי, והעצה הכיי טובה שאני יכולה להביא לך זה לא לפחד לשאול, אם לא הייתי מפחדת לשאול ולהגיד שלא הבנתי כנראה שהייתי מתפללת כבר לפני, ומבטיחה לך שמתרגלים לזה ובסוף מבינים הכל.
ממליצה לך ממש על הספרים של בהלכה ובאגדה, זולים ממש מפורטים ממש ובשפה ברורה מאוד.
מבחינת תפילות מקווה שלא אשכח כלום:
החובה להתפלל כל יום זה ברכות השחר והתורה ושמע שעל המיטה
ותפילת שמונה עשרה אחת (אם ספרדייה, אשכנזיות חייבות שתיים)
מה זה תפילת שמונה עשרה? החלק העיקרי בתפילה, בעצם יש ביום שלוש תפילות שהחלק העיקרי בתפילה נקרא שמונה עשרה.
מה זה קריאת שמע שעל המיטה? קוראת בישיבה לפני שאת הולכת לישון, ממש לפני.
מה הזמנים? ברכות השחר צריך לקרוא כשאת קמה, גג עד שקיעה. תפילת שמונה עשרה זה תלוי מתי את רוצה, כי כמו שאמרתי יש את התפילה הזאת שלוש פעמים בוקר צהריים וערב, הכי טוב להתפלל שחרית כדי לפתוח את הבוקר בתפילה ואז זה ארבע שעות מעלות השחר (בערך עד תשע וחצי בבוקר)
קריאת שמע שעל המיטה קוראים אחרי השקיעה עד עלות השחר
ברכת אשר יצר: כל פעם שאת יוצאת מהשירותים קוראת אשר יצר, את תזכרי את זה בעל פה אבל עדיף עדיין לקרוא מהכתוב. (ותראי איזה זכות יש לך שאת עדיין לא זוכרת את הברכה אז תהיי חייבת לקרוא אותה מהכתוב)
ברכות על אוכל: על כל מאכל יש לך ברכה ראשונה - מברכת לפני שאת אוכלת, וברכה אחרונה - מברכת אחרי שאת אוכלת.
ממליצה לך להוריד את האפליקציה "מה אברך" וכל פעם שתאכלי משהו לכתוב שם וככה תדעי, או לבדוק בגוגל.
ברכת המזון לדוגמה שאמרת זה הברכה האחרונה על לחם
ז"א שלפני שאת אוכלת לחם את נוטלת ידיים (רק כשאוכלים לחם נוטלים, שאר הברכות רק מברכים) מברכת ברכה ראשונה שזה המוציא לחם מן הארץ וכשאת מסיימת לאכול את מברכת ברכה אחרונה שזה ברכת המזון.
נטילות ידיים איך נוטלים?
תמיד תופסים את הכלי בימין (עדיף נטלה) ממלאים, מעבירים לשמאל ומתחילים (ז"א שהיד הראשונה שנרטבת זאת ימין), ותמיד יוצא שבסוף כל יד נרטבה שלוש פעמים
נטילה אחרי שירותים - לא חייב מכלי, לסירוגין, לא מברכת על נטילת ידיים (ימין שמאל ימין שמאל ככה שלוש פעמים) ואחרי זה ברכת אשר יצר
נטילה בבוקר - חייב מכלי, לסירוגין, מברכת על נטילה ואז מנגבת
נטילה לפני לחם - שלוש ימין שלוש שמאל, חייב מכלי, מברכת על נטילה ואז מנגבת
ברכה על נטילה - "ברוך אתה השם אלקינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציונו על נטילת ידיים"
שואל השאלה:
תודה רבהה סייעת לי מאוד❤❤^
תודה רבהה סייעת לי מאוד❤❤^
אנונימית