14 תשובות
מה המורה שלי גרה שם
למה נתנו להם את גוש קטיף
חלק מהסכמי אוסלו
שואל השאלה:
^אבל למה שיעשו את זה? זה ברור לי. השאלה היא מה היה האינטרנסט לתת את המקומות החשובים שלנו להם? הר הבית בידיים שלהם. מה האינטרסט לזה?? פשוט מזעזע. אין לי דרך אחרת להגדיר את זה.
זה עדיין שטחים שלפי הסכמי אוסלו שלהם וגם פיזית זה שלהם רק בשליטת ביטחון ישראלית. בלי שליטת ביטחון ישראלית שם זה כמו עזה.. לגור שם זה בטח בהתיישבויות. אבל זה עדיין נחשב לרשות הפלסטינאית.
^אבל למה שיעשו את זה? זה ברור לי. השאלה היא מה היה האינטרנסט לתת את המקומות החשובים שלנו להם? הר הבית בידיים שלהם. מה האינטרסט לזה?? פשוט מזעזע. אין לי דרך אחרת להגדיר את זה.
זה עדיין שטחים שלפי הסכמי אוסלו שלהם וגם פיזית זה שלהם רק בשליטת ביטחון ישראלית. בלי שליטת ביטחון ישראלית שם זה כמו עזה.. לגור שם זה בטח בהתיישבויות. אבל זה עדיין נחשב לרשות הפלסטינאית.
אנונימית
בגדול כחלק מהסכמי אוסלו לקידום השלום.
אבל זה ממש לא רק בשליטה בטחונית ישראלית.
רוב הגדרה נמצאת בשליטה ישראלית אזרחית וביטחונית, שטחי c מהווים כ-60 אחוז מיהודה ושומרון.
נתנו רק את האזורים עם אוכלוסייה פלסטינית גדולה מרוכזת.
אבל זה ממש לא רק בשליטה בטחונית ישראלית.
רוב הגדרה נמצאת בשליטה ישראלית אזרחית וביטחונית, שטחי c מהווים כ-60 אחוז מיהודה ושומרון.
נתנו רק את האזורים עם אוכלוסייה פלסטינית גדולה מרוכזת.
אחותי
אני עכשיו במיטה שלי ביהודה ושומרון
אף אחד לא יקח אותם ממני
אבל לשאלה שלך למה כאילו רישמית "מסרו" אותם לערבים?
זה בגלל שיש אנשים שחושבים שהם רק רוצים שטח כדי לגור עליו ולא מבינים שלא אכפת להם השטח-הם רוצים את לפגוע ביהודים לחסל אותם בסופו של דבר
ולכן יש ממשלה שניסתה ליצור שלום ע"י לתת להם את השטח
(ספויילר זה לא עזר אלא רק החמיר)
אני עכשיו במיטה שלי ביהודה ושומרון
אף אחד לא יקח אותם ממני
אבל לשאלה שלך למה כאילו רישמית "מסרו" אותם לערבים?
זה בגלל שיש אנשים שחושבים שהם רק רוצים שטח כדי לגור עליו ולא מבינים שלא אכפת להם השטח-הם רוצים את לפגוע ביהודים לחסל אותם בסופו של דבר
ולכן יש ממשלה שניסתה ליצור שלום ע"י לתת להם את השטח
(ספויילר זה לא עזר אלא רק החמיר)
שואל השאלה:
חוקית ישראל שולטת בשטח הביטחוני והשאר על הרשות הפלסטינאית. יש התיישבויות והן צריכות להתשפשט עוד ועוד עד שזה יהיה 100% שטח ישראלי עם 0 פלסטינאים.
חוקית ישראל שולטת בשטח הביטחוני והשאר על הרשות הפלסטינאית. יש התיישבויות והן צריכות להתשפשט עוד ועוד עד שזה יהיה 100% שטח ישראלי עם 0 פלסטינאים.
אנונימית
שואל השאלה:
נרו
בדיוק זה מה שאני אומרת אז מה הם חשבו לעצמם שבמקום לגרש אותם הם נתנו להם את הסכמי אוסלו
נרו
בדיוק זה מה שאני אומרת אז מה הם חשבו לעצמם שבמקום לגרש אותם הם נתנו להם את הסכמי אוסלו
אנונימית
שואל השאלה:
^^^ יכולים לעוף לירדן מצידי, לא עניין שלי.
מה זה לאן? חסר לך מדינות של אותה הקבוצה האתנית שלהם? יש לפחות עוד 20 ככה בספירה עיוורת שהם יכולים ללכת אליה
^^^ יכולים לעוף לירדן מצידי, לא עניין שלי.
מה זה לאן? חסר לך מדינות של אותה הקבוצה האתנית שלהם? יש לפחות עוד 20 ככה בספירה עיוורת שהם יכולים ללכת אליה
אנונימית
^רצו לקדם שלום.
לאיפה בדיוק הייתה מגרשת 2 מיליון איש שאף מדינה לא רוצה?
הניסיון באוסלו היה ניסיון מעולה.
זה לא משנה כמה מדינות ערביות יש, השאלה היא אם הן מוכנות לקבל אותן. לא תוכלי לדחוף לאף מדינה כל כך הרבה פליטים וזה יעבור בשלום.
לאיפה בדיוק הייתה מגרשת 2 מיליון איש שאף מדינה לא רוצה?
הניסיון באוסלו היה ניסיון מעולה.
זה לא משנה כמה מדינות ערביות יש, השאלה היא אם הן מוכנות לקבל אותן. לא תוכלי לדחוף לאף מדינה כל כך הרבה פליטים וזה יעבור בשלום.
שואל השאלה:
אוסלו הרס את ביטחון המדינה.
לגרש 2 מיליון איש זה לא יהיה סיפור כזה גדול ברגע שתשמע על כמות השטחים הריקים שיש בעשרות מדינות ערביות שפשוט לא רוצות אותם מאותה הסיבה כמונו (סקופ טרוריזם). נגרום להם לקחת אותם איכשהו עם לחץ
אוסלו הרס את ביטחון המדינה.
לגרש 2 מיליון איש זה לא יהיה סיפור כזה גדול ברגע שתשמע על כמות השטחים הריקים שיש בעשרות מדינות ערביות שפשוט לא רוצות אותם מאותה הסיבה כמונו (סקופ טרוריזם). נגרום להם לקחת אותם איכשהו עם לחץ
אנונימית
@caligula (משום מה אני לא יכול לענות לכם כתגובה אז אתם תשרדו ככה)
אז אתה אומר שגם גירוש גוש קטיף היה רעיון טוב?
אני לא מבין
לא למדת משהו מה20 שנה האחרונות?(כל המבצעים שהיו בגלל עזה ואינתיפאדות)
ושלא נדבר בכלל על הנסיגה מלבנון(בגלל הנסיגה היה את שתי מלחמות לבנון)
אז אתה אומר שגם גירוש גוש קטיף היה רעיון טוב?
אני לא מבין
לא למדת משהו מה20 שנה האחרונות?(כל המבצעים שהיו בגלל עזה ואינתיפאדות)
ושלא נדבר בכלל על הנסיגה מלבנון(בגלל הנסיגה היה את שתי מלחמות לבנון)
לדעתי זאת טעות כי אם הם קמים עלינו וזה מה שהם מתכננים לעשות זה יהיה אסון וחייב להעיף אותם מפה אבל אף אחד לא יעשה את זה אבל זה אסון ויש שטח שאסור לבנות עליו והם בנו שם והם קרובים אלינו ומה שמפריד זה גדר מסכנה והסכם אוסלו היה טעות
אנונימית
^^לא אמרתי שגוש קטיף היה רעיון טוב.
אוסלו וגוש קטיף אלו מקרים שונים מאוד.
מה שטענתי זה שהמניע, המטרה ובאופן יחסי לאותו מצב אז, אוסלו בכלל לא היו הסכמים רעים ולא היו אמורים להיות כאלו.
הכוונה שאתם מתפלאים כמה נזקים הם הביאו ממבט לאחור, אבל בסך הכל היו להם גם צדדים טובים ובזמן שהם נעשו הם היו הרעיון הטוב ביותר.
עובדה שרוב העם תמך בהם.
אוסלו וגוש קטיף אלו מקרים שונים מאוד.
מה שטענתי זה שהמניע, המטרה ובאופן יחסי לאותו מצב אז, אוסלו בכלל לא היו הסכמים רעים ולא היו אמורים להיות כאלו.
הכוונה שאתם מתפלאים כמה נזקים הם הביאו ממבט לאחור, אבל בסך הכל היו להם גם צדדים טובים ובזמן שהם נעשו הם היו הרעיון הטוב ביותר.
עובדה שרוב העם תמך בהם.
באותו הנושא: