84 תשובות
כי הם לומדים תורה ומגנים עלינו וכאן נגמר הסיפור.
לא חייבים לאף אחד דין וחשבון.
אבות אבותינו למדו תורה, ורצו רק להגיע לארץ ללמוד תורה.
זה שאתם לא מאמינים? טוב אל תאמינו, אתם מיעוט.
הספר שהם לומדים בזכותו הקימו מדינה ובזכותו אנחנו קיימים.
אסור להם ללמוד אותו?
חרדי שיתגייס לצה''ל, יוכל לחזור בשאלה בקלות.
בתור אחד שהיה שם זה לא קל לאדם שומר תורה ומצוות להיות שם.
שבת זו לא אותה שבת, הדיבור שם, אם זה לשון הרע או דברים אחרים.
אין זמן תמיד לתפילות, לבוש שונה, עולם שונה לגמרי.
זה כמו שתשלחו את הבן שלכם ויחזור דוס, תרצו? לא, נכון?
בלי שום קשר, נא להסתכל על זקא, על יד שרה, נעמי ועוד, שתורמים אין ספור למדינה ולאזרחים.
ובנוסף, יש חרדים והרבה אנשים עם כיפות שהולכים לצבא.
אם לא הלומדי תורה, לא היה בכלל עם ישראל, עם הנצח חי בזכות התורה, לא צבא ולא צה''ל ולא ''אני ועוצם ידי וכוחי''
ה' הראה לנו בדיוק מה קורה שהוא מסיר את השמירה ''אם ה' לא ישמר עיר שווא שקד שומר''
לא צה''ל, לא שבכ, לא כלום, גם אם בגדו מבפנים.
וכולם מתחזקים עכשיו, איזה קטע, לא כדורגל, לא שנאת אחים, וכו' וכו'.
אי אפשר לבוא בטענות לאחים שלכם ששנים רבות רצו רק להגיע לארץ ללמוד כאן תורה, הארץ היחידה של היהודים ארץ הקודש, וגם בה לא יוכלו ללמוד תורה?
בסוף כולנו יהודים, בחיל, בלימוד. שימו את כל הדעות האלה בצד של שמאל ימין חרדי חילוני.
יש מינוסים? נהדר, מראה שאני בדרך הנכונה.
לא חייבים לאף אחד דין וחשבון.
אבות אבותינו למדו תורה, ורצו רק להגיע לארץ ללמוד תורה.
זה שאתם לא מאמינים? טוב אל תאמינו, אתם מיעוט.
הספר שהם לומדים בזכותו הקימו מדינה ובזכותו אנחנו קיימים.
אסור להם ללמוד אותו?
חרדי שיתגייס לצה''ל, יוכל לחזור בשאלה בקלות.
בתור אחד שהיה שם זה לא קל לאדם שומר תורה ומצוות להיות שם.
שבת זו לא אותה שבת, הדיבור שם, אם זה לשון הרע או דברים אחרים.
אין זמן תמיד לתפילות, לבוש שונה, עולם שונה לגמרי.
זה כמו שתשלחו את הבן שלכם ויחזור דוס, תרצו? לא, נכון?
בלי שום קשר, נא להסתכל על זקא, על יד שרה, נעמי ועוד, שתורמים אין ספור למדינה ולאזרחים.
ובנוסף, יש חרדים והרבה אנשים עם כיפות שהולכים לצבא.
אם לא הלומדי תורה, לא היה בכלל עם ישראל, עם הנצח חי בזכות התורה, לא צבא ולא צה''ל ולא ''אני ועוצם ידי וכוחי''
ה' הראה לנו בדיוק מה קורה שהוא מסיר את השמירה ''אם ה' לא ישמר עיר שווא שקד שומר''
לא צה''ל, לא שבכ, לא כלום, גם אם בגדו מבפנים.
וכולם מתחזקים עכשיו, איזה קטע, לא כדורגל, לא שנאת אחים, וכו' וכו'.
אי אפשר לבוא בטענות לאחים שלכם ששנים רבות רצו רק להגיע לארץ ללמוד כאן תורה, הארץ היחידה של היהודים ארץ הקודש, וגם בה לא יוכלו ללמוד תורה?
בסוף כולנו יהודים, בחיל, בלימוד. שימו את כל הדעות האלה בצד של שמאל ימין חרדי חילוני.
יש מינוסים? נהדר, מראה שאני בדרך הנכונה.
כי הם מגנים עלינו בדרך לימוד התורה הקדושה
לימודי תורה
הם מעדיפים לקרוא אגדה מאשר לחלוק בנטל הלאומי של להגן על כולנו
שואל השאלה:
אני לא מכליל פשוט הרוב הגדול לא מתגייסים
אני לא מכליל פשוט הרוב הגדול לא מתגייסים
אנונימי
כי יש דרך אחרת להגן על עם ישראל והמדינה, וזו דרך לימוד התורה.
שואל השאלה:
''תזהרו ממני ''
לא ראיתי ומעניין אותי מה אנשים חושבים
''תזהרו ממני ''
לא ראיתי ומעניין אותי מה אנשים חושבים
אנונימי
ברור שיש כאלה שמתגייסים יש גם חילונים שלא מתגייסים ואלה שלא מתגייסים לומדים תורה
"כופר מזרחי" אתה בן אדם מביח הלוואי הייתה לך טיפת חכמה ממה שיש להם
^אין לי צורך ב"חכמתם"
בזכותם של אותם צדיקים שיושבים ולומדים תורה אתה נמצא פה^
^אני בטוח.
טוב, מה שעוזר לך לישון בלילה..
טוב, מה שעוזר לך לישון בלילה..
שואל השאלה:
או שרובם פה חרדים או שבאמת ככה חושבים על החרדים וא''כ זה ממש מרגש
או שרובם פה חרדים או שבאמת ככה חושבים על החרדים וא''כ זה ממש מרגש
אנונימי
שלום נעים להכיר
אני חרדי ומתגייס
אני חרדי ומתגייס
אנונימי
^גיבור, אין עליך
רובם בשירות לאומי שזה גם סבבה לחלוטין. אני מסכים לגבי הגיוס, לדעתי כולם צריכים להתגייס.
תאמין לי שווה להיות חרדי
יושב וקורא בספר כל היום לא עובד ומקבל כסף מהמדינה וגם יש לו פטור מגיוס
יושב וקורא בספר כל היום לא עובד ומקבל כסף מהמדינה וגם יש לו פטור מגיוס
אנונימית
שואל השאלה:
^ זה ממש לא נכון שרובם בשירות לאומי .
^ זה ממש לא נכון שרובם בשירות לאומי .
אנונימי
^^fr
התכוונתי אלה שהולכים לאנשהו: צבא או שירות לאומי,
מי שהולך לאחד מהם בדר"כ תמצא אותו בשירות לאומי
מי שהולך לאחד מהם בדר"כ תמצא אותו בשירות לאומי
כי הם מעדיפים לקרוא תורה במקום לעשות צבא
יש חרדים שמתגייסים איתם אין לי בעיה בכלל כל הכבוד להם אבל חרדים שלא מתגייסים מצטערת אבל מה הופך אתכם שאתם לא צריכים להתגייס? כי אבא שלי קורא כל יום תהילים והוא התגייס דוד שלי שומר שבת ומצוות וגם הוא התגייס אז למה דווקא אתם לא מתגייסים? דווקא בגלל שאתם הכי מאמינים בדת וביהדות אתם צריכים להתגייס כדי להגן על המדינה שלנו.
מה הופך חרדי שונה מחילוני מבחינת הקטע הזה של התגייסות? לדעתי כל יהודי שיכול מבחינה בריאותית צריך להתגייס לצה"ל ולתרום מעצמו למען המדינה
מה הופך חרדי שונה מחילוני מבחינת הקטע הזה של התגייסות? לדעתי כל יהודי שיכול מבחינה בריאותית צריך להתגייס לצה"ל ולתרום מעצמו למען המדינה
גם כי הם לומדים תורה וגם כהם מפחדים לחזור בשאלה כיאלו להפוך להיות חילונים,
כי כשהם נימצאים כל הזמן עם חילונים זה משפיע עליהם
כי כשהם נימצאים כל הזמן עם חילונים זה משפיע עליהם
שואל השאלה:
אז לצערי אני רואה שיש פה כאלה שלא יודעים למה חרדים לא הולכים לצהל וא''כ אני אסביר :
דבר ראשון אף פעם אתם לא תבינו למה ערך של לימוד תורה כ''כ חשוב ובאמת באמת מי שלומד תורה מאמין במאה אחוז שזה מגן על עם ישראל .
ומכיון שלא תבינו את זה הוויכוח לעולם לא ייפתר ... אבל בכל אופן זה האמת .
דבר שני רוב רובם של החרדים מאמינים שאמנם חייבים לימוד תורה אבל חייבים גם צבא במיוחד בשעת מלחמה , אבל התורה אומרת שהדרך היחידה שהצבא אמור להתנהל שזה אלף למטה אלף למטה כלומר חצי יושבים ולומדים וחצי נלחמים ומכיון שאם החרדים ילכו לצבא החילונים לא ישבו וילמדו אי אפשר לעשות את המתכונת הזו . זה הסיבה העיקרית מדוע חרדים לא הולכים לצהל .
אז לצערי אני רואה שיש פה כאלה שלא יודעים למה חרדים לא הולכים לצהל וא''כ אני אסביר :
דבר ראשון אף פעם אתם לא תבינו למה ערך של לימוד תורה כ''כ חשוב ובאמת באמת מי שלומד תורה מאמין במאה אחוז שזה מגן על עם ישראל .
ומכיון שלא תבינו את זה הוויכוח לעולם לא ייפתר ... אבל בכל אופן זה האמת .
דבר שני רוב רובם של החרדים מאמינים שאמנם חייבים לימוד תורה אבל חייבים גם צבא במיוחד בשעת מלחמה , אבל התורה אומרת שהדרך היחידה שהצבא אמור להתנהל שזה אלף למטה אלף למטה כלומר חצי יושבים ולומדים וחצי נלחמים ומכיון שאם החרדים ילכו לצבא החילונים לא ישבו וילמדו אי אפשר לעשות את המתכונת הזו . זה הסיבה העיקרית מדוע חרדים לא הולכים לצהל .
אנונימי
כי זה לא מופרד
אם זה היה מופרד הם היו הולכים
אם זה היה מופרד הם היו הולכים
שואל השאלה:
^ כוחנו באחדותנו אני אומר מידיעה שאלו שיושבים ולומדים מתפללים כל יום לפני הלימוד שהחיילים יצליחו ויחזרו בשלום הביתה ויש מיזם כזה שכל בחור שלומד לקח שם של חייל אחר ומתפלל עליו שהלימוד יהיה לזכותו .
זה אחדות .
^ כוחנו באחדותנו אני אומר מידיעה שאלו שיושבים ולומדים מתפללים כל יום לפני הלימוד שהחיילים יצליחו ויחזרו בשלום הביתה ויש מיזם כזה שכל בחור שלומד לקח שם של חייל אחר ומתפלל עליו שהלימוד יהיה לזכותו .
זה אחדות .
אנונימי
חלקם מתגייסים
למה יותר ערבים לא מתגייסים לצה"ל אבל מעולם אפילו לא חשבת להזכיר את זה? למה רק החרדים?
אתה לא יכול להזכיר רק קבוצה אחת ומהשנייה להתעלם ככה.
אתה לא יכול להזכיר רק קבוצה אחת ומהשנייה להתעלם ככה.
אנונימית
לא כולם לא מתגייסים אבל אלה שכן כי הם מאמינים שהם מגנים עלינו בצורה אחרת ועושים את העבודה שלהם בדרך אחרת (אם תשאל אותי זה בולשיט מוחלט אבל על אחד ומה שהוא מאמין)
שואל השאלה:
זה פשוט עצוב שאנשים מזלזלים כ''כ .
זה פשוט עצוב שאנשים מזלזלים כ''כ .
אנונימי
שואל השאלה
אני לא מסכימה איתך בכלל.
זה לא הוגן שקבוצה אחת תילחם בקרב על חייה תעבור צבא שזה ממש קשה,
ותתרום למדינה עם החיים שלהם.
וקבוצה שנייה תשב בבית על הספה בנוחות
"ותלמד תורה" כולם צריכים לתרום באופן שווה.
זה לא הוגן שחלק יתרמו וחלק לא.
לדעתי אנשים שלא מתגייסים ותורמים למדינה כמו כולם לא צריכים להיות חלק מהמדינה .
וואלה גם לי בא לשבת בבית ולקרוא ספר מאשר לעשות צבא אבל אני לא עושה את זה.
אני לא מסכימה איתך בכלל.
זה לא הוגן שקבוצה אחת תילחם בקרב על חייה תעבור צבא שזה ממש קשה,
ותתרום למדינה עם החיים שלהם.
וקבוצה שנייה תשב בבית על הספה בנוחות
"ותלמד תורה" כולם צריכים לתרום באופן שווה.
זה לא הוגן שחלק יתרמו וחלק לא.
לדעתי אנשים שלא מתגייסים ותורמים למדינה כמו כולם לא צריכים להיות חלק מהמדינה .
וואלה גם לי בא לשבת בבית ולקרוא ספר מאשר לעשות צבא אבל אני לא עושה את זה.
אנונימית
מי אמר לך שלא דיי לאמין כבר לערוצי הפייק
אני שונאת שמכלילים חלק מתוך החרדים לא מתגייסים נכון כמו גם שחלק מהחילונים לא מתגייסים
אבל גם יש הרבה חרדים שכן מתגייסים
אני חרדית ואבא שלי עכשיו במילואים למרות שהוא פטור כבר 8 שנים ולמרות שהוא חולה ועם 8 ילדים הוא עדיין הלך וכבר הוא שם חודש פלוס
והוא לא היחיד
אז אשמח אם תפסיקו להסתכל על החלק שלא ותעריכו את מי שכן
אבל גם יש הרבה חרדים שכן מתגייסים
אני חרדית ואבא שלי עכשיו במילואים למרות שהוא פטור כבר 8 שנים ולמרות שהוא חולה ועם 8 ילדים הוא עדיין הלך וכבר הוא שם חודש פלוס
והוא לא היחיד
אז אשמח אם תפסיקו להסתכל על החלק שלא ותעריכו את מי שכן
אנונימי בשאלה המדוברת מתייחסים למי שלא התגייס לא למי שכן. ואתה לא יכול להגיד שרוב החרדים מתגייסים כי הם לא^
אנונימית
נמאס לי כבר מהבולשיט שהם מגנים עלינו עם התורה די . אני מועד שמחה שחרידים במלחמה הזאת החליטו להתגייס אז די תפסיקו באו פשוט נעודד אותם להתגייס ולעשות שירות לאומי ,במקום להגיד להם כמה הם נוראים שהם לא מתגייסים בו פשוט נשדל אותם . כי זה מעוד חשוב
מאוד**
שואל השאלה:
לאנונימית את צודקת בעיקרון ואני מבין את המחשבה שלך אבל :
את מדברת מחוסר ידיעה , הם לא יושבים על הספה בנוחות , הם לומדים תורה כל היום . כי הם חייבים לעשות את זה לפי דתם ואמונתם כי חלק מהעם חייב לשבת ללמוד כדי שיהיה כוח לאלה שנלחמים . ככה הם מאמינים . את לא מאמינה ככה, אוקיי אף אחד לא כועס עלייך אבל תביני למה הם עושים את זה , את לא חייבת להסכים עם זה אבל לפחות תביני את הראש שלהם למרות שזה קשה
לאנונימית את צודקת בעיקרון ואני מבין את המחשבה שלך אבל :
את מדברת מחוסר ידיעה , הם לא יושבים על הספה בנוחות , הם לומדים תורה כל היום . כי הם חייבים לעשות את זה לפי דתם ואמונתם כי חלק מהעם חייב לשבת ללמוד כדי שיהיה כוח לאלה שנלחמים . ככה הם מאמינים . את לא מאמינה ככה, אוקיי אף אחד לא כועס עלייך אבל תביני למה הם עושים את זה , את לא חייבת להסכים עם זה אבל לפחות תביני את הראש שלהם למרות שזה קשה
אנונימי
חרדים צרכים להתגייס כמו כולם דיי עם התירוץ של "אנחנו לומדים תורה וכך אנחנו תורמים" חרדים צריכם לתרום כמו כולם בצבא.
אנונימי
זה סתם הכללה
אתה יודע כמה חרדים התגייסו השנה בגלל המלחמה??
החיילים בחזית בעצמם אמרו שהם מרגישים את הלימוד של כל מי שלומד ואת התפילות עליהם. זה מראה שהם צריכים את התפילות והלימוד שהחרדים תורמים.
עד עכשיו גם אני הייתי בדעה של חרדים צריכים להתגייס אבל מאז המלחמה קצת השתנתה דעתי.
אתה יודע כמה חרדים התגייסו השנה בגלל המלחמה??
החיילים בחזית בעצמם אמרו שהם מרגישים את הלימוד של כל מי שלומד ואת התפילות עליהם. זה מראה שהם צריכים את התפילות והלימוד שהחרדים תורמים.
עד עכשיו גם אני הייתי בדעה של חרדים צריכים להתגייס אבל מאז המלחמה קצת השתנתה דעתי.
מה שהתגובה הראשונה אמרה
ומה ששואל השאלה הגיב לאנונימית
חרדים כן מתגייסים, והרוב שלא לא באמת יושב בנוחות שלו בלי לעשות כלום (כמו שאמרו).
(שוב כמו שאמרו) אתם צריכים להבין שהצבא לא מאפשר לעשות את כל הדברים שאמונתם דורשת.
ושהם בלב שלם מאמינים שהלימודי תורה עוזרים לנו.
עכשיו אתם לא חייבים להאמין אלא לכבד אותם ולהבין.
ואני אומרת את זה בתור מישהי שלגמרי הולכת להתגייס.
ומה ששואל השאלה הגיב לאנונימית
חרדים כן מתגייסים, והרוב שלא לא באמת יושב בנוחות שלו בלי לעשות כלום (כמו שאמרו).
(שוב כמו שאמרו) אתם צריכים להבין שהצבא לא מאפשר לעשות את כל הדברים שאמונתם דורשת.
ושהם בלב שלם מאמינים שהלימודי תורה עוזרים לנו.
עכשיו אתם לא חייבים להאמין אלא לכבד אותם ולהבין.
ואני אומרת את זה בתור מישהי שלגמרי הולכת להתגייס.
אנונימית
למה להכליל? תתפלא אבל יש חרדים שעשו צבא
כי הם חושבים שלימוד תורה מגן אלינו כמו שהחיילים מגנים, אוקי סבבה, תלמדו תורה, אבל הם לא מסכנים את החיים שלהם למדינה כמו האנשים שעושים צבא
שואל השאלה:
^ צודקת הם לא מסכנים את החיים שלהם .
הם יודעים ומעריכים את חיילי צהל המון המון יותר ממה שאתם חושבים
ועם זאת הם בטוחים שהם חייבים לשבת וללמוד אחרת הכל יתפרק
^ צודקת הם לא מסכנים את החיים שלהם .
הם יודעים ומעריכים את חיילי צהל המון המון יותר ממה שאתם חושבים
ועם זאת הם בטוחים שהם חייבים לשבת וללמוד אחרת הכל יתפרק
אנונימי
אני נמצאת פה בגלל שאנשים קוראים משהו? זה מזלזל בחיילים שלנו, שיוצאים ומגנים עלינו בגופם, וגם יש מלא חרדים שיצאו לעשות מילואים
אתם יודעים שאין לנו רק צהל בארץ כן? כמישהי שצהל זה אחד הנושאים המרכזיים בחיים שלה ובמשפחה שלה וואלה הערכה שלכם לחרדים ממש מסכנה.. אין לנו רק צהל במדינה. האנשים שפינו גופות במלחמה הזו ובכללי הם זק"א. מי הם האנשים בארגון? בואו ננחש.
תתחילו להעריך אותם באמת, לא קשור ימין או שמאל(!) זה קשור לאהבת האנשים בארץ שלנו.
הם עושים המון, גם אנשים חילוניים שלא עשו צבא תורמים בדרכים אחרות. בסופו של דבר כל אחד תורם את חלקו בדרכו ואנחנו נעריך הכל.
תתחילו להעריך אותם באמת, לא קשור ימין או שמאל(!) זה קשור לאהבת האנשים בארץ שלנו.
הם עושים המון, גם אנשים חילוניים שלא עשו צבא תורמים בדרכים אחרות. בסופו של דבר כל אחד תורם את חלקו בדרכו ואנחנו נעריך הכל.
כי הם חושבים שלהאמין בה' זה מה שיציל אותנו כולנו כבר יודעים שזה לא נכון
אין דבר כזה "לומדים תורה שומרים עלינו ופה נגמר הסיפור."
להאמין שלימודי התורה שומרים עלינו זה עניין שלכם. אין שום בעיה עם זה. תאמינו, תתפללו תעשו מה שבאלכם לא צריך להתערב להם באמונה.
אבל זה לא הגיוני להתחמק משירות צבאי בשביל המדינה הזאת תחת הרעיון "התרומה שלי היא לימוד תורה". לימוד תורה זאת תרומה שאתה בוחר להאמין בה, היא אישית. בפועל, מבחינה מעשית- זה לא תורם.
שיעשו שירות לאומי מבחינתי. הם עדיין חייבים לתרום כמו כולם.
זה לא הגיוני שמישהו לא ישרת את המדינה בגלל האמונה שלו אבל אנשים שלא מאמינים באותו רעיון כן חייבים לשרת את המדינה.
מה זה הדבר הזה?
כולם צריכים לשרת את המדינה בצורה *מעשית*. אם בנוסף לזה יש אנשים שגם רוצים ללמוד את התורה ומרגישים שזה מגן עלינו- בשמחה. שיהנו. זה לא אמור לבןא על חשבון שירות פרקטי.
להאמין שלימודי התורה שומרים עלינו זה עניין שלכם. אין שום בעיה עם זה. תאמינו, תתפללו תעשו מה שבאלכם לא צריך להתערב להם באמונה.
אבל זה לא הגיוני להתחמק משירות צבאי בשביל המדינה הזאת תחת הרעיון "התרומה שלי היא לימוד תורה". לימוד תורה זאת תרומה שאתה בוחר להאמין בה, היא אישית. בפועל, מבחינה מעשית- זה לא תורם.
שיעשו שירות לאומי מבחינתי. הם עדיין חייבים לתרום כמו כולם.
זה לא הגיוני שמישהו לא ישרת את המדינה בגלל האמונה שלו אבל אנשים שלא מאמינים באותו רעיון כן חייבים לשרת את המדינה.
מה זה הדבר הזה?
כולם צריכים לשרת את המדינה בצורה *מעשית*. אם בנוסף לזה יש אנשים שגם רוצים ללמוד את התורה ומרגישים שזה מגן עלינו- בשמחה. שיהנו. זה לא אמור לבןא על חשבון שירות פרקטי.
אנונימית
שואל השאלה זה לא מחוסר ידיעה.^^
אני מודעת שהם לומדים כל היום ואני לא מסכימה עם זה.
אוקיי אז תתפללו אבל אפשר גם להתפלל וגם להתגייס .עם עכשיו המדינה הייתה כולה מלאה בחרדים וכולם היו יושבים בבית ומתפללים בלי צבא אתה באמת חושב שאלוהים היה יוצר שדה כוח מגנטי ומציל את כולם? לא . תמיד היה צבא גם בעבר וגם בתקופת משה כביכול היה צבא . ואתה יודע מה מצדי הם יכולים להתפלל כמה שבא להם זה לא משתווה לתרומה של האנשים שנלחמים בקרב, ילדים בני 18 שרואים זוועות שאתה לא תתאר לעצמך.
זה נראלך הוגן שהם פשוט יישבו בבית וילמדו? באיזה עולם לחלק מהאנשים פה זה נראית תרומה שווה. כולם צריכים לתרום שווה זה לא הוגן שקבוצה אחת תתגייס ו*תפעל* כדי להגן על המדינה.
וקבוצה אחרת לא תעשה כלום חוץ מלהתפלל בבית.
אני מודעת שהם לומדים כל היום ואני לא מסכימה עם זה.
אוקיי אז תתפללו אבל אפשר גם להתפלל וגם להתגייס .עם עכשיו המדינה הייתה כולה מלאה בחרדים וכולם היו יושבים בבית ומתפללים בלי צבא אתה באמת חושב שאלוהים היה יוצר שדה כוח מגנטי ומציל את כולם? לא . תמיד היה צבא גם בעבר וגם בתקופת משה כביכול היה צבא . ואתה יודע מה מצדי הם יכולים להתפלל כמה שבא להם זה לא משתווה לתרומה של האנשים שנלחמים בקרב, ילדים בני 18 שרואים זוועות שאתה לא תתאר לעצמך.
זה נראלך הוגן שהם פשוט יישבו בבית וילמדו? באיזה עולם לחלק מהאנשים פה זה נראית תרומה שווה. כולם צריכים לתרום שווה זה לא הוגן שקבוצה אחת תתגייס ו*תפעל* כדי להגן על המדינה.
וקבוצה אחרת לא תעשה כלום חוץ מלהתפלל בבית.
אנונימית
כי הצבא לא דואג לצרכים הדתיים שלהם
פשוט מקומם לראות את זה:
1. איך חרדי שהביא כמה מגשי פיצה מרגיש שהוא תורם למדינה ומרגיש עם זה מעולה
2. שיש אנשים שמאמינים שהמילים שהם ממלמלים כמה שעות ביום עם סיגריה וכמה חברים בין נמנום לנמנום אשכרה מחזיקים אותנו בחיים
3. הסובייקטיביות והקיבבעון המחשבתי חסר הלוגיקה של האנשים שאומרים '' אתה לא יכול לכפות עלי, אם אתה רוצה אל תתגייס ותעשה מה שאתה מאמין בו''
כי הרי כולנו יודעים שבמאני טיים אם כולנו היינו יושבים ולומדים זה לא היה נגמר בבארי,
גם אם כולנו היינו הופכים לספרי תורה, אם צה''ל לא היה עוצר את זה זה היה ממשיך באים מפריע...
כמובן שלא מכליל ויש כאלו שאינם כלולים בהנ''ל, וחלקם אפילו מתגייסים וכו' וכו' אבל לאלו שלא, לפחות תרגישו לא נעים שאתם מנצלים אותנו ככה, ואל תתנו דעות מקוממות סתם כי היה לכם איזה הגיג לומר
אנשים קוברים את הילד היחיד שלהם כמעט כל יום כשאתם במזגן ''עובדים ממש קשה''
חלאס זה כבר לא מציק אלא עובר את גבול הטעם הטוב
ואפילו אם יש מטומטמים שבאמת חושבים כך, אל תגידו את זה בקול כי זה לא הזמן הנכון
נ.ב. מינוסים מעניינים לי את הביצה
צ'או
1. איך חרדי שהביא כמה מגשי פיצה מרגיש שהוא תורם למדינה ומרגיש עם זה מעולה
2. שיש אנשים שמאמינים שהמילים שהם ממלמלים כמה שעות ביום עם סיגריה וכמה חברים בין נמנום לנמנום אשכרה מחזיקים אותנו בחיים
3. הסובייקטיביות והקיבבעון המחשבתי חסר הלוגיקה של האנשים שאומרים '' אתה לא יכול לכפות עלי, אם אתה רוצה אל תתגייס ותעשה מה שאתה מאמין בו''
כי הרי כולנו יודעים שבמאני טיים אם כולנו היינו יושבים ולומדים זה לא היה נגמר בבארי,
גם אם כולנו היינו הופכים לספרי תורה, אם צה''ל לא היה עוצר את זה זה היה ממשיך באים מפריע...
כמובן שלא מכליל ויש כאלו שאינם כלולים בהנ''ל, וחלקם אפילו מתגייסים וכו' וכו' אבל לאלו שלא, לפחות תרגישו לא נעים שאתם מנצלים אותנו ככה, ואל תתנו דעות מקוממות סתם כי היה לכם איזה הגיג לומר
אנשים קוברים את הילד היחיד שלהם כמעט כל יום כשאתם במזגן ''עובדים ממש קשה''
חלאס זה כבר לא מציק אלא עובר את גבול הטעם הטוב
ואפילו אם יש מטומטמים שבאמת חושבים כך, אל תגידו את זה בקול כי זה לא הזמן הנכון
נ.ב. מינוסים מעניינים לי את הביצה
צ'או
אנונימי
אבל עדיין ראית צורך לומר את זה.....
אלה שלא מתגייסים וחשבים שלימודים במזגן יציל להם את התחת.
בזמן שהם מנצלים את אלה שכן מתגייסים צריכים להתבייש בעצמם.
בזמן שהם מנצלים את אלה שכן מתגייסים צריכים להתבייש בעצמם.
אנונימית
שואל השאלה:
לאנונימית ^^
אין בכלל שאלה על מה שצהל עושה , כולם חושבים שחייבים את צהל . כולם מעריכים את צהל , וכולם בוכים על הקורבנות של צהל . כולם גם החרדים . כן גם החרדים . דיברת על המלחמות שהיו פעם בעם ישראל אז אנח רוצה לספר לך סיפור מהנביא אנח לא זוכר את המקור בדיוק אם תרצי אני יברר וישלח לך אח''כ ,
בכל אופן הנביא מספר שבתקופת דוד המלך היה מקום שנקרא ציקלג ושם אנשים נכנסו וטבחו בעם ישראל רצחו , אנסו , לקחו בשבי תינוקות וילדים , דוד נכנס עם החיילים להחזיר את השבויים ולהילחם בציקלגים וב''ה הם הצליחו וגם הביאו איתם המון שלל , הלוחמים באו לקחת את השלל לעצמם ודוד עצר אותם ואמר להם : מה עם לומדי התורה ,להם לא מגיע ? גם הם נטלו חלק במערכה תחלקו את השלל שווה בשווה איתם .
אין שאלה שצה''ל עושה דבר ענק . אבל בלי לומדי התורה לא היה טעם למהותינו .
לאנונימית ^^
אין בכלל שאלה על מה שצהל עושה , כולם חושבים שחייבים את צהל . כולם מעריכים את צהל , וכולם בוכים על הקורבנות של צהל . כולם גם החרדים . כן גם החרדים . דיברת על המלחמות שהיו פעם בעם ישראל אז אנח רוצה לספר לך סיפור מהנביא אנח לא זוכר את המקור בדיוק אם תרצי אני יברר וישלח לך אח''כ ,
בכל אופן הנביא מספר שבתקופת דוד המלך היה מקום שנקרא ציקלג ושם אנשים נכנסו וטבחו בעם ישראל רצחו , אנסו , לקחו בשבי תינוקות וילדים , דוד נכנס עם החיילים להחזיר את השבויים ולהילחם בציקלגים וב''ה הם הצליחו וגם הביאו איתם המון שלל , הלוחמים באו לקחת את השלל לעצמם ודוד עצר אותם ואמר להם : מה עם לומדי התורה ,להם לא מגיע ? גם הם נטלו חלק במערכה תחלקו את השלל שווה בשווה איתם .
אין שאלה שצה''ל עושה דבר ענק . אבל בלי לומדי התורה לא היה טעם למהותינו .
אנונימי
אנונימית...
אני לא מסרתי הצהרות לאומה על כמה אין עניין להגיב ואז הגבתי, אלא פשוט הגבתי.....
אני לא מסרתי הצהרות לאומה על כמה אין עניין להגיב ואז הגבתי, אלא פשוט הגבתי.....
כל החרדים כשאומרים להם שנמאס לנו שרק אנחנו תורמים למדינה ומתגייסים.
עונים: " אתה מדבר מחוסר ידיעה" אנחנו ממש תורמים, קשה לשבת במזגן כל היום ולקרוא ספר תורה זה ממש מאמץ. אנחנו כאלה תורמים...
עונים: " אתה מדבר מחוסר ידיעה" אנחנו ממש תורמים, קשה לשבת במזגן כל היום ולקרוא ספר תורה זה ממש מאמץ. אנחנו כאלה תורמים...
אנונימית
כמה חרדים התגייסו בגלל המלחמה? שחכת את זה אה? שאלת ספאם.
זה ויכוח מיותר
אתם נכנסים לדברים שאתם לא מבינים בהם בכלל ומודה שגם אני לא. זה מעצבן מהצד אבל אתם יותר מידי מתרכזים בצהל, אתם מתעצבנים על קהילה שלמה מבלי לראות שהם תורמים בדרכים אחרות חוץ מללמוד, אני יודעת שיש חילוניים ששונאים חרדים סתם ככה אז קל לטנף, ומדברת אחת חילונית. תרגיעו עם הכעס והליכלוכים ותצאו מסטיפס ותראו שאולי הם לא חיילים אבל הם חד משמעית תורמים בדרכים אחרות.
וכן יש חרדים שעזבו הכל והתגייסו, די לחפש לשנוא אתם לא חייבים לאהוב את הדרך עולם שלהם אבל אין לכם כבוד לעצמכם ופשוט מחליטים לשנוא, זה מעיד עליכם הרבה ולא עליהם. תנשמו עמוק אני רואה פה תגובות ונגעלת, כחילוניה אני מזדעזעת, אז מה הדתיים פה ירגישו?
אתם נכנסים לדברים שאתם לא מבינים בהם בכלל ומודה שגם אני לא. זה מעצבן מהצד אבל אתם יותר מידי מתרכזים בצהל, אתם מתעצבנים על קהילה שלמה מבלי לראות שהם תורמים בדרכים אחרות חוץ מללמוד, אני יודעת שיש חילוניים ששונאים חרדים סתם ככה אז קל לטנף, ומדברת אחת חילונית. תרגיעו עם הכעס והליכלוכים ותצאו מסטיפס ותראו שאולי הם לא חיילים אבל הם חד משמעית תורמים בדרכים אחרות.
וכן יש חרדים שעזבו הכל והתגייסו, די לחפש לשנוא אתם לא חייבים לאהוב את הדרך עולם שלהם אבל אין לכם כבוד לעצמכם ופשוט מחליטים לשנוא, זה מעיד עליכם הרבה ולא עליהם. תנשמו עמוק אני רואה פה תגובות ונגעלת, כחילוניה אני מזדעזעת, אז מה הדתיים פה ירגישו?
שואל השאלה:
אני מצטער ששאלתי את השאלה , לא שיערתי שזה יעורר כ''כ הרבה כעס ושנאה וחבל . פשוט חבל שבזמן כזה נהיה מפולגים .
אני מצטער ששאלתי את השאלה , לא שיערתי שזה יעורר כ''כ הרבה כעס ושנאה וחבל . פשוט חבל שבזמן כזה נהיה מפולגים .
אנונימי
גברת אנונימית
אין לי שום רצון לשתוק ולכן לא אעשה זאת
פשוט באתי להעחר את תשומת ליבך שזה היה קצת מגוחך לתת תגובה שמסבירה למה אין סיבה להגיב...
שמח בשבילך שהיית באנונימיות כשהגחכת את עצמך
אין לי שום רצון לשתוק ולכן לא אעשה זאת
פשוט באתי להעחר את תשומת ליבך שזה היה קצת מגוחך לתת תגובה שמסבירה למה אין סיבה להגיב...
שמח בשבילך שהיית באנונימיות כשהגחכת את עצמך
אני לא מתביישת בדעה שלי אנונימית^^ מה זה "כל אחד תורם בדרכו" זה בדיוק העניין בשאלה הזאת. זה לא הוגן שקבוצה אחת תורמת יותר מקבוצה אחרת אני בטוחה שהרבה אנשים יעדיפו לשבת בבית וללמוד תורה אבל וואלה אי אפשר לעשות את זה.
אנונימית
שכחתי להוסיף
זק"א לא מקבלים כסף הם בהתנדבות❤
זק"א לא מקבלים כסף הם בהתנדבות❤
מה הקשר ''בוא נראה אותך מצליחה''??
בואי נראה אותך מצליחה לישון אלף שעות?
זה לא קשור, זה פשוט חסר משמעות בעיני אנשים מסוימים ולכן זאת לא טענה.....
בואי נראה אותך מצליחה לישון אלף שעות?
זה לא קשור, זה פשוט חסר משמעות בעיני אנשים מסוימים ולכן זאת לא טענה.....
פרזיטים
אנונימי
לא בא להביע דעה רק אשתף אותך שבתור אדם שסיים ש''ס שלם, זה לא נכון, זה חד משמעית מצריך מחשבה כמו כל דבר מעמיק אבל זה ממש לא כמו שאת עושה את זה
אני שנה ג' במדעי המחשב ויכול להגיד שחד משמעית ללמוד גמרא פחות מורכב משמעותית
אני שנה ג' במדעי המחשב ויכול להגיד שחד משמעית ללמוד גמרא פחות מורכב משמעותית
אנונימי
^^הם בחיים לא טענו ככה, זה רק אנשים כמוכם שמחפשים לשנוא, לא דיברתם עם חרדי או דתי אחד בחייכם על מה אתם מדברים
אפשר מינוסים לנצח זה לא משנה את העובדה שהכנסתם להם מילים לפה
אפשר מינוסים לנצח זה לא משנה את העובדה שהכנסתם להם מילים לפה
זה אנשים שמתו להם חברים/שכנים/קרובי משפחה ומרגישים את הכאב הסלקטיבי....
אנונימי
כי הם פרזיטים.
מה הקשר מחפשים לשנוא? ^^ שהם יתגייסו ויתרמו כמו כולם. אני לא שונאת אותם בגלל הדת שלהם אני מודעת גם שיש חרדים שמתגייסים ותורמים ועובדים כמו כולם. אבל יש גם הרבה שחיים על המיסים שלנו ולא מתגייסים וכן אני לא אוהבת אנשים כאלה.. כל אחד בלי קשר גם לחרדים.
אנונימי
מה אכפת לך
אוחחח סתמו! הם סתם מגעילים שלא רוצים להגן על המדינה
זה הכי לא בסדר
כל מי שענה כי זה מגן על המדינה יכולים להסביר לי איך?
איך זה שהם לומדים תורה מגן על המדינה?
איך זה שהם לומדים תורה מגן על המדינה?
שואל השאלה:
בקשר לסיפור עם צקלג בדקתי את העניין ומי שרוצה לראות את המקור זה בשמואל א' פסוקים כ''ג כ''ד .וכ''ה . שם הלומדי תורה נקראים'' השומרים על הכלים''
בקשר לסיפור עם צקלג בדקתי את העניין ומי שרוצה לראות את המקור זה בשמואל א' פסוקים כ''ג כ''ד .וכ''ה . שם הלומדי תורה נקראים'' השומרים על הכלים''
אנונימי
טוב אנחנו חרידיים ואחשלי היה בצבא טוב אז די להכליל
אנונימית
כי אתה, כמו התקשורת, מתעלמים מהעובדות
העובדה אומרת שיש עלייה בשנים האחרונות של התגייסות חרדים לצבא
בנוסף, ישנו קושי דתי להם בהתגייסות
הריי הם צריכים אובר דיוקים דתיים
מקווה שיפתחו להם במיוחד מקומות
העובדה אומרת שיש עלייה בשנים האחרונות של התגייסות חרדים לצבא
בנוסף, ישנו קושי דתי להם בהתגייסות
הריי הם צריכים אובר דיוקים דתיים
מקווה שיפתחו להם במיוחד מקומות
יואו בדיוק שלחו היום בבוקר בווצאפ הסבר על זה בקבוצה של הידברות
קח סרטון אחר להסבר
https://youtu.be/kw8wa2i-kgo?si=j5yb2pdkcusazrjz
קח סרטון אחר להסבר
https://youtu.be/kw8wa2i-kgo?si=j5yb2pdkcusazrjz
יש כמה אלפים שהתגייסו למלחמה, והם חיים דרך חיים אחרת
לא יודע נראה לי כי הם לומדים בישיבה
אנונימי
כי המדינה דפוקה
אנונימי
אי גיוס חרדים לצבא
בהתאם לדמוגרפיה המתעצמת שלהם
תביא לסוף מדינת ישראל
ה7 לאוקטובר יהיה רק פרומות שהפלסטינים יבצעו בהם
ואם הם חושבים שאלוהים שלהם יגן עליהם
אם הם ישבו ולא יעשו דבר
הם טועים
בהתאם לדמוגרפיה המתעצמת שלהם
תביא לסוף מדינת ישראל
ה7 לאוקטובר יהיה רק פרומות שהפלסטינים יבצעו בהם
ואם הם חושבים שאלוהים שלהם יגן עליהם
אם הם ישבו ולא יעשו דבר
הם טועים
כי הם רוצים לשחק מיקמק
אני חרדי ואני הולך לצבא
אנונימי
בן גוריון נתן להם פרוטקציות שעד היום נשארו
כי הם חושבים שלהתפלל עוזר למרות שזה שטויות
אנונימי