3 תשובות
אוקיי נעשה את זה ככה
את אומרת את הברכה "ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם" ואז יש לך כמה אופציה לברכה:
המוציא לחם מן הארץ - על לחמים מ5 מיני דגן
בורא מיני מזונות - על עוגות עוגיות וכדומה מ5 מיני דגן(אורז הוא מיוחד ומברכים עליו מזונות)
בורא פרי הגפן - יין
בורא פרי העץ - כל הירקות והפירות שגדלים על עץ(רק בננה היא מיוחדת ומברכים עליה אדמה)
בורא פרי האדמה - כל הירקות והפירות שגדלים באדמה/שיחים
שהכל נהיה בדברו - כל השאר שזה ביצים גבינות בשר מים וכו'
על כל הסוגים של לחם (פיתות, לחמניות ועוד) מחמישה מיני דגן מברכים "המוציא לחם מן הארץ", אלא אם כן זה לחם מתוק או נילוש בשמן וכו'. אשכנזים מברכים "המוציא" גם על לחם מתוק, אלא אם כן, כמות הסוכר בעיסה היא גדולה. לפני אכילת הלחם יש ליטול ידיים ואם אוכלים 54 גרם, מברכים "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וצונו על נטילת ידיים". גם אחרי אכילה של 27 גרם יש לברך אחרי האכילה ברכת המזון.

יוצאי דופן:

אורז: ברכה ראשונה "בורא מיני מזונות", ברכה אחרונה: בורא נפשות רבות וחסרונן על כל מה שברא/ת להחיות בהם נפש כל חי ברוך חי העולם

בננה, אננס, פאפאיה בורא פרי האדמה

פטריות: שהכל נהיה בדברו

אחרי מיני מזונות (חוץ מאורז) יש לברך ברכה מעין שלוש (על המחיה ועל הכלכלה) אם אכלת כזית

אחרי יין או תירוש (אם שתית 86 מ"ל): גם מעין שלוש (על הגפן ועל פרי הגפן)

וכן אחרי אכילת פירות משבעת המינים (ענבים, תמרים, רימונים, תאנים, זית)

אחרי שאר הדברים "בורא נפשות"
שואל השאלה:
תודה רבה!!!