9 תשובות
רתמה לדעתי
רתמה!! הקולר הורס להם את הצוואר
ואפשר להשאיר עליהם את הרתמה, אין צורך לשים כל פעם מחדש, ככה גם אני עושה עם הכלבה שלי
שואל השאלה:
אבל זה לא מסובך לשים לה כל פעם מחדש?
רתמה זה נוח אבל זה נראה כאילו הכלב הולך לצנוח
שואל השאלה:
מה זאת אומרת?^
אבל להשאיר את הרתמה זה נעים?
^ הכלב מתרגל לזה
פשוט שיהיה טיפה רופף ולא הדוק מדי
רתמה חד משמעית.
את תרגישי הבדל עצום בהתנהגות של הכלב שלך (מניסיון).
^ זה בכלל לא מיתוס
על סמך מה המידע הזה?
לשניהם יש יתרונות וחסרונות.
רתמה נותנת יותר חופשיות לכלב, ושליטה עליו לחלק(אני דווקא פחות הסתדרתי) ומונעת פציעות אצל חלק מהכלבים.. אצלנו לדוגמה השתמשנו ברתמה כשלכלבה שלי היה פצע בצוואר ולא רצינו שהקולר ישפשף אותו.

מצד שני רתמה דורשת יותר כוח ומגבילה תנועה. מה גם שקשה יותר לזהות את הכלב ככה, אז קולר יותר טוב במקרה הזה.
יותר קל לשים ולהוריד קולר מהכלב ולשלוט עליו ככה. יש גזעים עם מבנה פנים פחוס שקשה להם לנשום ולכן צריך קולרים מיוחדים או רתמה, לדוגמה בוקסר, פאג או בולדוג צרפתי.

-ולגבי המיתוס שקולר הורס את הצוואר - טעות טעות טעות. הצוואר של כלב הרבה יותר חזק מזה של בני האדם ומסוגל בהחלט לעמוד בזה, וגם בקולר חשמלי או עם דוקרנים לעתים.
לא צריך למשוך חזק מאוד וכדו', אבל הכלב יכול להסתדר מעולה עם קולר.