2 תשובות
^אסתר לא נשלחה להציל.
אסתר נלקחה לבית אחשורוש, כמו כל הנשים הצעירות בממלכה, כדי שיוכל לבחור לעצמו אישה במקום ושתי.
היא לא רצתה ללכת, אך לא הייתה לה ברירה. היא עשתה הכל כדי לא להיבחר, לא ביקשה שום בשמים ושום תמרוקים כדי שלא תתחבב על אחשורוש.
אחרי שהיא כבר נבחרה, היא יכלה לפעול משם להצלת היהודים מגזרת השמד של המן.
אסתר נלקחה לבית אחשורוש, כמו כל הנשים הצעירות בממלכה, כדי שיוכל לבחור לעצמו אישה במקום ושתי.
היא לא רצתה ללכת, אך לא הייתה לה ברירה. היא עשתה הכל כדי לא להיבחר, לא ביקשה שום בשמים ושום תמרוקים כדי שלא תתחבב על אחשורוש.
אחרי שהיא כבר נבחרה, היא יכלה לפעול משם להצלת היהודים מגזרת השמד של המן.
1- המלך הוציא להורג את אשתו (ושתי) בגלל שלא הסכימה לבוא ערומה לארוחה עם אלפי אנשים
2- אסתר נשלחה להתחתן רק כדי לנסות להציל את ישראל. למעשה הקריבו אותה למען ישראל, למרות שההלכה אומרת בפירוש שזה אסור.
3- "להשמיד להרוג ולאבד" כולל ילדים ותינוקות. זה מראה את המוסר של הימים ההם, שרציחה של ילדים זה דבר מקובל.
4- המלך יכול ברגע להחליט להרוג עם שלם, וזה כאילו לגמרי לגיטימי. המן הוא הרשע, לא אחשוורוש. לא זה שהורה להוציא להורג עם שלם.
כל הסיפור הזה מראה עד כמה החשיבה בזמנם הייתה מעוותת. מבחיל שיש פה אנשים שעדיין רוצים לחיות לפי חוקי המוסר שהיו קיימים בזמנם. מבחיל.
2- אסתר נשלחה להתחתן רק כדי לנסות להציל את ישראל. למעשה הקריבו אותה למען ישראל, למרות שההלכה אומרת בפירוש שזה אסור.
3- "להשמיד להרוג ולאבד" כולל ילדים ותינוקות. זה מראה את המוסר של הימים ההם, שרציחה של ילדים זה דבר מקובל.
4- המלך יכול ברגע להחליט להרוג עם שלם, וזה כאילו לגמרי לגיטימי. המן הוא הרשע, לא אחשוורוש. לא זה שהורה להוציא להורג עם שלם.
כל הסיפור הזה מראה עד כמה החשיבה בזמנם הייתה מעוותת. מבחיל שיש פה אנשים שעדיין רוצים לחיות לפי חוקי המוסר שהיו קיימים בזמנם. מבחיל.
באותו הנושא: