6 תשובות
זה מצב קשה ומורכב. חשוב להבין ש-ocd הוא לא רק על הפרעה עצמית, אלא גם על התנהגות סביבתית שמטרתה להגן על האדם מפני חרדותיו הפולשניות. אין תשובה קלה לשאלה שלך, אבל הכבוד וההתמודדות עם קושי כזה יכולה להיות מאתגרת מאוד לכולם בסביבה.
היגיון ה-ocd שלה עשוי להיות מקושר לחרדה מוגזמת, וזה מה שגורם לה לחשוד בך כמולוכלכת, על אף שלא קשור למציאות. כשאדם משתנה בהתנהגותו ובפעולותיו על מנת להגן על עצמו מדברים שאינם אמיתיים, זה יכול ליצור מציאות מאוד מורכבת וקשה לסבול.
בעיניי, המקצוענות הראשונה היא לדבר עם מומחה כדי לקבל עזרה מקצועית ולהבין איך לתמוך באחותך בדרך הנכונה ובמידת הצורך, לשמור גם על גבולות ורגישות לצרכיך האישיים.
היגיון ה-ocd שלה עשוי להיות מקושר לחרדה מוגזמת, וזה מה שגורם לה לחשוד בך כמולוכלכת, על אף שלא קשור למציאות. כשאדם משתנה בהתנהגותו ובפעולותיו על מנת להגן על עצמו מדברים שאינם אמיתיים, זה יכול ליצור מציאות מאוד מורכבת וקשה לסבול.
בעיניי, המקצוענות הראשונה היא לדבר עם מומחה כדי לקבל עזרה מקצועית ולהבין איך לתמוך באחותך בדרך הנכונה ובמידת הצורך, לשמור גם על גבולות ורגישות לצרכיך האישיים.
שואל השאלה:
^אני יודעת מה זה ocd וכמו שגם אמרתי בשאלה - אני לא מאשימה אותה. היא מטופלת ומלווה על ידי פסיכולוגים, וגם לוקחת תרופות מתאימות, אבל כרגע היא במה שנקרא "אשפוז בית".
השאלה שלי היא לגבי הדבר הספציפי הזה, והאם זה נראה לכם לגיטימי, למרות כל הקושי שהיא חווה.
^אני יודעת מה זה ocd וכמו שגם אמרתי בשאלה - אני לא מאשימה אותה. היא מטופלת ומלווה על ידי פסיכולוגים, וגם לוקחת תרופות מתאימות, אבל כרגע היא במה שנקרא "אשפוז בית".
השאלה שלי היא לגבי הדבר הספציפי הזה, והאם זה נראה לכם לגיטימי, למרות כל הקושי שהיא חווה.
אנונימית
זה קשה אבל היא תצליח לעבור את זה
שואל השאלה:
^אני יודעת שהיא תצליח לעבור את זה.
זאת לא השאלה. השאלה היא אם ההתנהגות הזאת לגיטימית, מבחינת זה שאני צריכה להינעל בחדר שעות וכל המשפחה שלי מתנהגת כיאילו זה סביר.
^אני יודעת שהיא תצליח לעבור את זה.
זאת לא השאלה. השאלה היא אם ההתנהגות הזאת לגיטימית, מבחינת זה שאני צריכה להינעל בחדר שעות וכל המשפחה שלי מתנהגת כיאילו זה סביר.
אנונימית
תקשיבי לי יש ocd, והייתה לי תקופה שממש נגעלתי מכל דבר, וזה סיוט, מי שלא עבר את זה בחיים לא יבין, אבל אל תקראי לה מסכנה בשום אופן. בחיים לא. זה יכול לגרום לזה להיות יותר קשה, כמו שלקחו אותי לאיזשהו טיפול, והרגשתי שם ממש מסכנה, וזה גרם לזה להחמיר, אז אם את רוצה שזה לא יחמיר, תתייחסי אליה רגיל.
וזה באמת סיוט, בבית ספר צחקו עלי שאני נגעלת מכל דבר ולקחו את זה בצחוק, וגם בבית אחים שלי אומרים לי שאני נגעלת מכל דבר, למרות שכבר יצאתי מזה( בקטע של הלכלוך, עכשיו זה פשוט קולות בראש שאומרים לי לעשות כל מיני דברים שאם אני לא אעשה אותם יקרה לי משהו ) ולגביי השאלה, אל תגידי לה כלום, אם תתייחסו אליה רגיל, זה יעבור, מניסיון, ואל תצעקי אליה, או תכעסי אליה מזה שהיא נגעלת, זו לא אשמתה, ורק לא לקחת לטיפול! זה יעשה לה ממש רע, טיפולים גורמים לשנאה עצמית( גם מניסיון ) ומחמירים את המצב.
וזה באמת סיוט, בבית ספר צחקו עלי שאני נגעלת מכל דבר ולקחו את זה בצחוק, וגם בבית אחים שלי אומרים לי שאני נגעלת מכל דבר, למרות שכבר יצאתי מזה( בקטע של הלכלוך, עכשיו זה פשוט קולות בראש שאומרים לי לעשות כל מיני דברים שאם אני לא אעשה אותם יקרה לי משהו ) ולגביי השאלה, אל תגידי לה כלום, אם תתייחסו אליה רגיל, זה יעבור, מניסיון, ואל תצעקי אליה, או תכעסי אליה מזה שהיא נגעלת, זו לא אשמתה, ורק לא לקחת לטיפול! זה יעשה לה ממש רע, טיפולים גורמים לשנאה עצמית( גם מניסיון ) ומחמירים את המצב.
אנונימית
ואל תגידו שזה קשה לכל המשפחה! די! אתם לא מבינים איזה קשה זה לאותו אדם, הקושי דל המשפחה הוא כלום לעומת הקושי שהיא עוברת
אנונימית
באותו הנושא: