20 תשובות
שואל השאלה:
אבל מה הקשר מאיפה לכם לדעת אם היו שם גם שחורים מאתיופיה ולא רק משאר הארצות.
אתם לא יודעים מה הם עברו
אבל מה הקשר מאיפה לכם לדעת אם היו שם גם שחורים מאתיופיה ולא רק משאר הארצות.
אתם לא יודעים מה הם עברו
אנונימית
^
מאיפה לי לדעת? כי לאתיופיה לא הצליחו לפלוש ולכבוש אותה כמו ארצות אחרות.
אתיופיה תמיד נלחמה בפולשים בגבורה וניצחה.
אז חוץ ממסע רגלי לישראל, האתיופים לא עברו משהו משמעותי.
נכון, יש בישראל גזענות לאתיופים אבל הממשלה לא הפכה אותם לעבדים.
מאיפה לי לדעת? כי לאתיופיה לא הצליחו לפלוש ולכבוש אותה כמו ארצות אחרות.
אתיופיה תמיד נלחמה בפולשים בגבורה וניצחה.
אז חוץ ממסע רגלי לישראל, האתיופים לא עברו משהו משמעותי.
נכון, יש בישראל גזענות לאתיופים אבל הממשלה לא הפכה אותם לעבדים.
וואו אני מת מהראשונה
היו אתיופים בעבדות
אלה סתם אנשים שכואב להם שהם לא יכולים להגיד אז הם מנסים "לעצור" אחרים
אלה סתם אנשים שכואב להם שהם לא יכולים להגיד אז הם מנסים "לעצור" אחרים
אנונימית
כי הם לא יכולים והם לא עברו את מה שהאפרו האמריקאים עברו.
לא יודעת
הם יכולים
הם יכולים
כי אתיופיה המדינה השחורה היחידה שגם כשנכבשה הם זימברו להם את התחת במהירות והמילה הזאת הייתה נאמרת לשחורים שהיו עבדים ובאתיופיה העבדות לא הייתה וכל פעם מחדש שהיו כובשים אותה ובמהירות אתיופיה הייתה מזמברת להם את התחת עד שלבסוף הבינו שהם לא כמו כל המדינות השחורות ואי אפשר לכבוש אותם, אצלנו זה היה שונה כי אתיופיה הייתה גם שונה מהמדינות הלבנות בעולם והלבנות שהן ערביות באפריקה כמו מרוקו ועוד כי למרות הטכנולוגיה של כל העולם שהוא לבן ושל האפריקאים הערבים, לאתיופים היה חוזק נפשי ומוטיבציה שגם בלי נשקים הצליחו לכסח את איטליה שהייתה מושפלת ולבסוף כל העולם הבינו שזה לא היה מזל שלהם מול האיטלקים אלא פשוט האתיופים יותר חזקים מהלבנים אז העולם הלבן ברובו כבר התמקד בארצות השחורות האחרות והייתה צביעות כזאת כי היו נותנים לאתיופים כבוד ולמדינות השחורות האחרות היו משפילים ורוצחים אותם רק בגלל שהאתיופים פשוט חזקים יותר , אגב האתיופים או לפחות חלקם היו מחשיבים את עצמם לגזע יפה כאילו היו מבדילים את עצמם משחורים אתיופים ואחרים שלטענתם תווי הפנים יותר גסות והצבע השחור יותר מוגזם אצלהם והצבע השחור שלהם עצמם היה שחור יפה ויותר בהיר ותווי פנים פחות גסות וזה היה היופי האידיאלי באתיופיה שדרך אגב גם הם היו מעבידים שחורים שלטענתם היו יותר מידי שחורים עם פנים יותר מידי גסות, גם אני הייתי בהלם ובתור אתיופי שלצערי המשפחה שלי שייכים לאותם אתיופים גזענים מגעילים גם לקחה את התרבות במגעילה הזאת איתה אבל לא בהגזמה כמו שהיו עושים פעם , אבל כן אתיופיה מדינה מרשימה היסטורית וגם בכללי גם היום יש לה הישגים מרשימים ואפילו ראש הממשלה שלהם זכה בפרס נובל לא מזמן
אחשלי היקר השקיע
אנונימי
^^^
אני לא מכיר אותך או את המשפחה שלך.
גם אני יכול להגיד שהרמטכ"ל הוא בן דוד שלי, אז זה מספיק לשכנע אותך שבן דוד שלי הוא הרמטכ"ל?
אני לא טוען שאת משקרת או דוברת אמת, אבל מילים זה לא מספיק כדי לשכנע.
אני לא מכיר אותך או את המשפחה שלך.
גם אני יכול להגיד שהרמטכ"ל הוא בן דוד שלי, אז זה מספיק לשכנע אותך שבן דוד שלי הוא הרמטכ"ל?
אני לא טוען שאת משקרת או דוברת אמת, אבל מילים זה לא מספיק כדי לשכנע.
^^כן אני אוהב להשקיע, בדרך כלל זה אומר שאם אדם משקיע שיש לו ידע בניגוד לאחרים (לא מתכוון למישהו ספציפי ולא בכוונה של לרדת חברימוס3>:)
ואתה לא חייב להאמין, זה פשוט מוכיח כמה הפרנציפ חזק אצלך עם הידיעה שאומרים "ללבנים" בישראל לא להגיד ואתה רואה קבוצה שכן יכולה להגיד וזה "מציק" לך כמו הסתומה מהתגובה הראשונה. לא הייתי נכנסת לשאלה הזאת אם זה לא היה נושא שקרוב אליי אישית.
ואם דוד שלך רמטכ"ל אז תמסור לו שהוא עשה עבודה טובה במלחמה הזאת.
ואם דוד שלך רמטכ"ל אז תמסור לו שהוא עשה עבודה טובה במלחמה הזאת.
אנונימית
לגבי זה שכתב שהיו אתיופים בעבדות, מוזר כי קראתי מזמן איפשהו שהיא אחת המדינות שלבנים לא הצליחו לכבוש וגם כשכבשו אז מהר מאוד הם כיסחו אותם, מוזר אני חייב לבדוק שוב ואם האתר/ספרים שקראתי אלו מקורות אמינים, תודה:)3>
היו מלא, בגלל שזאת מדינה שפחות מקשרת את עצמה ליבשת ובגלל הכיוון, אנשים מדברים עליה פחות בקשר לעבדות.
אנונימית
תכלס אפילו שבכללי זה לא נהוג פה בישראל באמריקה כולם יכולים להגיד את זה חוץ מ*אמריקאים* לבנים
^בטח שכבשו כתבתי כבר כמה פעמים אבל כן זה לא היה מאה שנים אפילו לא עשר שנים אני די בטוח אבל כן בזמן קצר הם בטח עשו נזק כמו לחתן נשים אתיופיות עם איטלקים, כן הנזק של אתיופיה היה נזק הכי פחות גרוע אבל עדיין כבשו וזה נותן לנו זכות גם להגיד nigga
איזה חיים בסרט ברור שאני יכולה להגיד ניגה
למה אם אני בארצות הברית שמים לב בכלל שאני אתיופית ולא עברתי עבדות וזה?
יאללה אוסקוט אני אגיד ניגה ניגר כמה שבאלי
למה אם אני בארצות הברית שמים לב בכלל שאני אתיופית ולא עברתי עבדות וזה?
יאללה אוסקוט אני אגיד ניגה ניגר כמה שבאלי
אנונימית
כי לא הייתם בעבדות יבכיינים
^
תוכחי שהם היו בעבדות.
לדבר זה יפה, אבל כדי לשכנע צריך להוכיח
תוכחי שהם היו בעבדות.
לדבר זה יפה, אבל כדי לשכנע צריך להוכיח
המשפחה שלי זאת הוכחה חותכת או ש?
חוץ מזה, אמיץ מצידך לחשוב שהמעבידים לא לקחו עבדים אתיופים ו/או קוראים לאתיופי ככה בתקופה הזאת.
חוץ מזה, אמיץ מצידך לחשוב שהמעבידים לא לקחו עבדים אתיופים ו/או קוראים לאתיופי ככה בתקופה הזאת.
אנונימית
בארהב כל מי ששחור יכול להגיד אין קשר
אנונימי
באותו הנושא: