4 תשובות
את יכולה אולי לחפש שיעורים באינטרנט
אבל למה קנית את זה אם אין לך ניסיון
תורידי סימפלי פיאנו simply piano, זה כרגע בחינם בארץ בגלל המצב, מומלץ בחום לומדים מזה לפחות את הבסיס (אני התקדמתי יפה מאוד עם זה, אבל תלוי כמה זמן משקיעים)
שואל השאלה:
^^ כי אולי אני רוצה להתחיל לנגן? הגיון בסיסי
אנונימית
אני אתן הסבר כללי ואם את רוצה שאני ארחיב על משהו את מוזמנת לכתוב לי
דבר ראשון תחליטי לאיזה כיוון את הולכת:
- ללמוד מנגינות רקע של שירים שיהיה אפשר לשיר עליהן (התמקדות באקורדים)
- יצירות שעומדות בפני עצמן (התמקדות בתווים)
כמובן שכל אחד מהאופציות תלויה בשניה אבל תחשבי במה את רוצה להתמקד.

לא משנה במה בחרת תמיד כדאי להתחיל ללמוד איך לקרוא תווים. זה הסבר די ארוך אז אם את לא מוצאת תכתבי לי ואני אסביר לך. (אני חושבת שאפשר ללמוד את זה מצוין באפליקציה שהזכירו פה)

עכשיו אם את רוצה להתמקד באקורדים:
כל אקורד בנוי מ3 תווים במרווחים קבועים. יש לכל אקורד יש גרסה מנורית (עצובה) ומז'ורית (שמחה) (ההבדל הוא במרווחי טונים בין התווים)
אני בטוחה שיש מקום באינטרנט שיש בו את כל האקורדים והתווים שהם בנויים מהם.
כשאת לומדת את האקורדים בהתחלה את תצטרכי להתאמן ולשנן כל שיר לפני שתוכלי לנגן אותו, אבל ככל שתשתפרי את תוכלי בסוף פשוט להוציא אקורדים של שיר ולנגן על המקום (זה מה שכיף באקורדים)

אם את רוצה להתמקד בתווים:
דבר ראשון למצוא יצירות מאוד קלות להתחיל איתן- עדיפות ליצירות שמתמקדות רק במפתח סול (דברים קלסיים כמו יונתן הקטן). בחיפושים את תמצאי גם יצירות שכוללות רק את מפתח סול ואקורדים אבל אם את רוצה ללמוד יצירות יותר מתקדמות בעתיד זה לא מאוד יקדם אותך ורק יבלבל אותך. (את יכולה ללמוד אותן ולהתעלם מהאקורדים)
לאט לאט את יכולה להתקדם ליצירות בשתי ידיים שכוללות את מפתח סול ומפתח פה.
עכשיו חשוב להיזהר! כשאת לומדת יצירה ללמוד אותה בחלקים. ללמוד 2-3 תיבות כל פעם ולהיות טובה בהן לפני שאת עוברת לתיבות הבאות, מומלץ אפילו ללמוד קודם את יד ימין ואז את יד שמאל או להיפך. לנסות ללמוד יצירה בבת אחת זה פשוט תהליך מתסכל שלא מקדם אותך לשום מקום.
ככל שתתקדמי ותרגישי בטוחה יותר בעצמך אני ממליצה גם ללמוד אקורדים כדי להרחיב את ההבנה שלך על מה בעצם את מנגנת.

בהצלחה!