12 תשובות
לא, בעברית רבים זה בלשון זכר
לי לא
לא ממש
יש בעיות שוביניסטיות הרבה יותר גדולות בעולם, כולם יודעים שמתכוונים לשני המינים, ולא צריך להיות טרחנים כמו מרב מיכאלי למשל..
לא
לפעמים זה מציק קצת אם מדברים לקבוצה שהרוב בה זה נשים. זה כאילו זה "לא באמת מכוון אליי" כי זה בלשון זכר
אנונימית
שואל השאלה:
טן טן טן יכול להיות שאת מרב מיכאלי?
תלוי בהקשר.. בכללי זה לא מפריע לי.
זה מרגיש לי קטנוני להתעסק בדברים הללו.
ככה עובדת השפה העברית, אין פה מוטיב שוביניסטי.
לדעתי גם אם נחפש בכוח להגדיר וזה זה תכלס מה שיגדיל את המיזוגיניה והשוביניזם.. זה מעודד ליצור פערים.
זה מאוד מעצבן אןתי
ולכן אני אייניני מדברת בלשון זכר
^נשמע שעשית בלבול עם לשונות פנייה בהקשר של מגדר-שזה נושא שונה לחלוטין..
זה ברור לי שצריך להשתדל להקפיד ולכבד את הפנייה לבן אדם; כמו שלא הייתי רוצה שיפנו אליי כגבר כשאני בחורה וככה מרגישה.
הכוונה בשאלה זה שפונים בפנייה לרבים בזכר ולא כרבות.
אני חושבת שזה באמת חלק מהשפה ולהתעכב על הדברים הללו לא יביא לטוב.
נגיד "אנשים" בעברית זאת מילה בזכר, אז הפנייה תהיה בזכר.. כמו שיש מילים בלשון נקבה.
לא מפריע
כן זה מעצבן אותי
אבל מה לעשות? אין מה לעשות
אם מערבים לשונות פנייה והכול סתם זה מסבך את מי שמדבר, וזה מוציא קצת מריכוז אם להיות כנה
אז זה כן מעצבן אותי, אבל אני לא בהכרח כועסת או מעוצבנת ממי שעושה את זה
אבל גם זה רק לשון פנייה
אז זה לא כאילו מחרפן אותי
אבל אם הייתה לי אפשרות לשנות את זה אני הייתי משנה את זה